Tuesday, November 17, 2009

Αργεί η ανάκαμψη στα αυτοκίνητα

Αργεί η ανάκαμψη στα αυτοκίνητα


Σημαντική ανάκαμψη καταγράφει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων την ίδια στιγμή που στην κυπριακή αγορά η κρίση βαθαίνει και παγιώνεται. Τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, δείχνουν ότι τα μέτρα που έλαβαν μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες για στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών είχαν θετικά αποτελέσματα. Στην Κύπρο, η αγορά συνεχίζει τη βουτιά των τελευταίων μηνών και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων τονίζουν ότι χωρίς κίνητρα από την κυβέρνηση, η ανάκαμψη θα αργήσει να φανεί στον ορίζοντα.


Με βάση τα τελευταία στοιχεία της ACEA, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνέχισαν την ανοδική πορεία των τελευταίων μηνών (βλέπε γράφημα). Οι εγγραφές των καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 11,2% τον Οκτώβριο έναντι αύξησης 6,3% το Σεπτέμβριο. Οι πωλήσεις στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές σημειώνουν σημαντική αύξηση, ενώ οι πωλήσεις στις ανατολικοευρωπαϊκές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση.

Οι εγγραφές έφθασαν το 1,26 εκ. από 1,14 εκ. τον Οκτώβριο του 2008. Τον Οκτώβριο, οι χώρες που σημείωσαν αύξηση στις εγγραφές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (+31,6%), η Ισπανία (26,4%), η Γερμανία (24,1%), η Γαλλία (20,3%), η Ιταλία (15,7%), η Πορτογαλία (3,5%) και η Αυστρία (2,7%).

Για την Κύπρο δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία αλλά όπως διαφαίνεται από τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, η μείωση στις εγγραφές των καινούριων οχημάτων ανήλθε στο 45,9% τον Οκτώβριο. Στην Ελλάδα, οι εγγραφές μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 40,4%.

Μιλώντας στη StockWatch, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Πέτρος Κρασάς, υποστήριξε ότι εάν η κυβέρνηση υιοθετούσε τις απόψεις τους και εισήγαγε το μέτρο απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων το οποίο θα ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο, η κατάσταση δεν θα ήταν τόσο τραγική.

«Η μείωση στις πωλήσεις θα ήταν μικρότερη και δεν θα υπήρχαν τόσες απολύσεις, ενώ το κράτος θα είχε και οφέλη», τόνισε.

«Αντιλαμβανόμαστε τη στενότητα των οικονομικών, αλλά η αγορά δεν πρόκειται να ανακάμψει εάν δεν δοθούν κίνητρα που να την αναζωογονήσουν. Η αύξηση που παρατηρείται στις χώρες της ΕΕ, αποδίδεται στα μέτρα που λήφθηκαν και στην εισαγωγή σχεδίων απόσυρσης, ανέφερε, για να επισημάνει ότι στόχος δεν είναι η καθεαυτή απόσυρση αλλά η απόσυρση με την αγορά καινούριου αυτοκινήτου».


Τα στοιχεία της ACΕA περιλαμβάνουν τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ αλλά και τις χώρες του διεθνούς οργανισμού ελεύθερου εμπορίου (EFTA - Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν), ενώ εξαιρούνται οι Κύπρος και Μάλτα. Ο ACEA αναφέρει ότι οι συνολικές πωλήσεις στις χώρες της δυτικής Ευρώπης αυξήθηκαν 15,8% τον Οκτώβριο, ενώ οι πωλήσεις στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης σημείωσαν βουτιά 36,9%, με εξαίρεση την Τσεχία, όπου πωλήσεις σημείωσαν αύξηση.

Δεκάμηνο 2009

Το δεκάμηνο του 2009, η πτώση στις συνολικές εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη περιορίστηκε στο 5%. Οι νέες εγγραφές μειώθηκαν στα 12,2 εκ. από 12,9 εκ. το δεκάμηνο του 2008.

Από τις ευρωπαϊκές χώρες, μεγάλες μειώσεις στις εγγραφές το δεκάμηνο του 2009 έχουν οι Ιρλανδία (-62,4%), Φινλανδία (-37,7%), Δανία (-31,5%), Πορτογαλία (-27,6%) και Ισπανία (-24,4%).

Στην Κύπρο η μείωση οκταμήνου φθάνει το 34,2% καθώς εγγράφηκαν 20.232 νέα αυτοκίνητα, έναντι 30.738 την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2008. Στην Ελλάδα, η μείωση στις εγγραφές το δεκάμηνο του 2009 ανέρχεται στο 21,6%.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |