Thursday, September 10, 2009

SOS στα αυτοκίνητα

SOS στα αυτοκίνητα



Καμπανάκι χρεοκοπίας κτυπά για αρκετούς εισαγωγείς αυτοκινήτων που ζητούν από την κυβέρνηση την εφαρμογή νέου σχεδίου απόσυρσης παλαιών οχημάτων, με χρήματα από τους φόρους που εισπράττει το κράτος από πωλήσεις αυτοκινήτων. Υπό το βάρος της συρρίκνωσης των πωλήσεων και υπό το φως των δημοσιευμάτων, ότι η κυβέρνηση δεν θα ανανεώσει το υφιστάμενο σχέδιο απόσυρσης, οι εισαγωγείς προειδοποιούν ότι πιθανή συνέχιση της κατάστασης θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις και πιθανές χρεοκοπίες.

Για αποφυγή επιδείνωσης της κατάστασης, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Καινούργιων Αυτοκινήτων εισηγείται την εφαρμογή σχεδίου απόσυρσης παλαιών οχημάτων με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, όπως την αποκάλεσε, ώστε να μην επιβαρύνει τα οικονομικά του κράτους.

Το υφιστάμενο σχέδιο της κυβέρνησης, αφορά αυτοκίνητα πάνω από 15 ετών και κοστίζει γύρω στα €20 εκ. ετησίως.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Πέτρος Κρασάς, ανέφερε σήμερα πως ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Καινούργιων Αυτοκινήτων ζητά τη στήριξη των κοινωνικών εταίρων για το σχέδιο που έχει εκπονήσει και θα υποβάλλει στην κυβέρνηση για απόσυρση παλαιών οχημάτων πάνω των 9 χρόνων.

Απαντώντας σε ερώτηση, που αποδίδουν την αισιοδοξία ότι η κυβέρνηση θα υιοθετήσει το σχέδιο του Συνδέσμου αφού λόγω κρίσης ανέστειλε το κυβερνητικό σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, είπε ότι η ειδοποιός διαφορά έγκειται στο ότι ο σύνδεσμος εισηγείται την αυτοχρηματοδότηση των οχημάτων που αποσύρονται.

«Το σχέδιο του συνδέσμου θα αυτοχρηματοδοτείται, δηλαδή οι φόροι που θα εισπράττει το κράτος από την πώληση ενός καινούργιου αυτοκινήτου θα χρηματοδοτούν την απόσυρση». «Επιπλέον», σημείωσε, «το σχέδιο στοχεύει στην ενεργοποίηση της αγοράς, στη δημιουργία περιβαλλοντικής πολιτικής ενώ παράλληλα θα βοηθηθούν και οι πολίτες να αποσύρουν αυτοκίνητα ενεργοβόρα χωρίς συστήματα ασφαλείας».

Ο κ. Κρασάς, στη συνέχεια τόνισε ότι αρκετές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης ενώ στον κλάδο απολύθηκε γενικά το 12% του προσωπικού.

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι πολύ σοβαρό, ενώ κάποιες εταιρείες αντιμετωπίζουν ακόμη και πρόβλημα επιβίωσης γι’αυτό έχουν προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού» επανέλαβε ο κ. Κρασάς.

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ Μιχάλης Πήλικος, επεσήμανε ότι παρόμοια σχέδια απόσυρσης παλαιών οχημάτων έχουν εφαρμοσθεί από άλλες κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών με άριστα αποτελέσματα.

«Το σχέδιο εκτός από την αναθέρμανση του κλάδου θα επιφέρει και έσοδα στα κυβερνητικά ταμεία», εκτίμησε ο κ. Πήλικος.

Θετικά αντιμετωπίζουν το σχέδιο και ο γενικός γραμματέας της ΠΕΟ Πάμπης Κυρίτσης και ο γενικός γραμματέας της ΣΕΚ Νίκος Μωυσέως.

«Το σχέδιο θα τονώσει την αγορά και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας», ανέφεραν ζητώντας από το σύνδεσμο να δεσμευτεί ότι δεν θα προχωρήσει σε περαιτέρω απολύσεις προσωπικού.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |