Tuesday, September 8, 2009

Dubai: Οι πλούσιοι πλέον ενοικιάζουν Ferrari, δεν τις αγοράζουν

Dubai: Οι πλούσιοι πλέον ενοικιάζουν Ferrari, δεν τις αγοράζουν


ΝΤΟΥΜΠΑΪ (Dow Jones)-- Οι εύποροι κάτοικοι του Dubai αναζητούν φθηνότερους τρόπους να ικανοποιήσουν το πάθος τους για τα πολυτελή αυτοκίνητα καθώς η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επιφέρει οικονομικό πλήγμα στο εμιράτο που χαρακτηρίζεται από "μανία" για αυτοκίνητα.

Επηρεασμένος από τη χρηματοοικονομική κρίση, ο Fahat Bubshait, επιχειρηματίας με έδρα το Dubai, ακύρωσε την παραγγελία της Aston Martin DBS αξίας 270 χιλ. δολαρίων και σε αντίθεση έγινε μέλος του πρώτου club για leasing πολυτελών αυτοκινήτων στο Dubai, με την επωνυμία Scuderia 250.

Ο Bubshait, ένας 28χρονος διαχειριστής κεφαλαίων που έχει στο γκαράζ του ένα Range Rover Vogue turbo, αξίας 100 χιλ. δολαρίων και μία BMW σειράς 7 και αξίας 92,5 χιλ. δολαρίων, τονίζει ότι “σε οικονομική βάση δεν είναι λογικό να συνεχίσω να συμπληρώνω τη συλλογή μου, ιδιαίτερα σε τέτοιους καιρούς”.

Με την ετήσια συνδρομή των 32.670 δολαρίων, τα μέλη του Scuderia 250 έχουν πρόσβαση σε ορισμένα από τα πιο συναρπαστικά και ακριβά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari 599 GTB αξίας 354 χιλ. δολαρίων, με μέγιστη ταχύτητα τα 330 χλμ/ώρα και την Bentley Flying Spur, αξίας 231,4 χιλ. δολαρίων.

Η σημαντική πτώση της αγοράς ακινήτων στο Dubai καθώς και η οικονομική ύφεση έχουν οδηγήσει πολλούς από τους ακριβοπληρωμένους ομογενής εργαζόμενους του εμιράτου να “σφίξουν το ζωνάρι” παρά το αφορολόγητο των εισοδημάτων. Οι αντιπρόσωποι πολυτελών αυτοκινήτων κατά μήκος του κεντρικού αυτοκινητόδρομου, γνωστού ως Sheikh Zayed Road, εμφανίζουν κατά μέσο όρο πτώση πωλήσεων 20%.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το Μάιο εκτίμησε ότι η ανάπτυξη στη Μέση Ανατολή θα μειωθεί στο μισό αυτό το χρόνο και ότι η οικονομία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων θα συρρικνωθεί κατά 0,6%. Το Dubai είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμιράτο της επταμελούς ομοσπονδίας, γνωστής ως Η.Α.Ε.

Η θυγατρική της Daimler, Mercedes Benz, η οποία διέθεσε κατά 24% λιγότερα αυτοκίνητα στη Μέση Ανατολή κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου και έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ανακοίνωσε ότι όπως όλοι οι ανταγωνιστές της, έχει επηρεαστεί αρνητικά από την οικονομική ύφεση στα Η.Α.Ε., τη δεύτερη μεγαλύτερη αραβική οικονομία μετά τη Σαουδική Αραβία.

“Αυτό κυρίως συμβαίνει καθώς η έλλειψη ρευστότητας στον τραπεζικό τομέα καθιστά εξαιρετικά δύσκολο για τους εν δυνάμει αγοραστές νέων οχημάτων να χρηματοδοτηθούν”, τόνισε ο Frank Bernthaler, διευθυντής πωλήσεων της Mercedes-Benz στη Μέση Ανατολή.

Η ανταγωνίστρια Porsche Automobil Holding αναφέρει ότι οι πωλήσεις στην περιοχή, την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως, έχουν περιοριστεί κατά 17% στο πρώτο εξάμηνο. “Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η περιοχή αποτελεί μία αναπτυσσόμενη αγορά, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση”, τόνισε ο Deesch Papke, γενικός διευθυντής της Porsche για τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Η εδρεύουσα στη Μ. Βρετανία εταιρεία ανάλυσης Business Monitor International, αναμένει η αγορά αυτοκινήτου των Η.Α.Ε να συρρικνωθεί κατά 8,5% αυτό το χρόνο, σημειώνοντας ότι η πολύ σημαντική αγορά πολυτελών αυτοκινήτων “δεν έμεινε απρόσβλητη” από την οικονομική κρίση.

“Οι κατασκευαστές συνεχίζουν να εστιάζουν την προσοχή τους στη Μέση Ανατολή, η οποία είναι μία από τις πιο ελαστικές αγορές αυτοκινήτων σε σύγκριση με τη Βόρεια Αμερική ή την Ευρώπη,” πρόσθεσε.

Οι πωλήσεις των super cars καλά κρατούν. Τα πλούσια σε πετρέλαιο εμιράτα του Περσικού Κόλπου αποτελούν σημαντικές αγορές για τους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων λόγω της υψηλής ζήτησης για αυτοκίνητα αξίας άνω των 100 χιλ. δολαρίων που έχουν και το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

“Οι πελάτες των κορυφαίων πολυτελών εταιρειών όπως η Bentley, η Asston Martin και η Ferrari, συνήθως πληρώνουν με μετρητά για τα αυτοκίνητα που αγοράζουν ενώ έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την κρίση συγκριτικά με τα μεσαία εισοδήματα,” δήλωσε η Stephanie Vigier, αναλυτής της Global Insight για τον κλάδου των αυτοκινήτων. “Οι πωλήσεις των περισσότερων εκ των κορυφαίων πολυτελών αυτοκινήτων παραμένουν σταθερές”.

Το γεγονός αυτό πιθανώς εξηγεί γιατί οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων αποτελούν δημοφιλείς επενδύσεις για τους Άραβες. Το Μάρτιο το Abu Dhabi αγόρασε ποσοστό 9,1% στη Daimler. Οι μετοχές της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν σχεδόν διπλασιάσει την αξία τους από το Μάρτιο για να κλείσουν την Παρασκευή στα 31,8 ευρώ. Το πλούσιο σε πετρέλαιο εμιράτο έχει επίσης στην κατοχή του ποσοστό 5% στη Ferrari μέσω της Mubadala Development Co. Το Κατάρ έχει αποκτήσει δικαιώματα ψήφου 10% στη γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων Porsche.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin, της οποίας το 50% κατέχει η Investment Dar από το Κουβέιτ, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στη Μέση Ανατολή είναι αυξημένες κατά ένα “σημαντικό” περιθώριο. “Έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου βρισκόμαστε σχεδόν 50% πάνω”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Ulrich Bez.

Η Al Tayer Motors, ο μοναδικός αντιπρόσωπος της Ferrari και της Maserati στο Dubai, αναφέρει ότι οι πωλήσεις μέχρι στιγμής είναι ανάλογες και σε συγκεκριμένες περιοχές ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις.

Η θυγατρική της BMW, Rolls Royce, της οποίας η κορυφαία σε επιδόσεις περιφέρεια τον περασμένο χρόνο ήταν η Μέση Ανατολή, ανέφερε ότι οι πωλήσεις αυτό το χρόνο έχουν σημειώσει πτώση περίπου 20%, ωστόσο η αγορά των Η.Α.Ε. συνεχίζει να εμφανίζει “σταθερή ανάπτυξη”.

Ωστόσο για πολλούς ομογενείς του Dubai, η συμμετοχή στο Scuderia 250 τους δίνει τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν χρήματα ενώ διατηρούν την εικόνα του πλούτου, που έχει ζωτική σημασία για την επιχειρηματική επιτυχία στο εμιράτο, παρά την οικονομική κρίση.

“Έψαχνα να αγοράσω μία Ferrari ή μία Lamborgini για δεύτερο αυτοκίνητο, ωστόσο έκανα υπολογισμούς και η συμμετοχή μου στο club από οικονομικής πλευράς είχε νόημα ,” τόνισε ο 45χρονος Βρετανός επιχειρηματίας με έδρα στο Dubai, Ian Evans, ο οποίος οδηγεί σε καθημερινή βάση μία Jaguar XKR coupe, αξίας 95,3 χιλ. δολαρίων. Πληρώνει 26 χιλ. δολάρια το χρόνο για τη συνδρομή μέλους στο Scuderia.


capital.gr

No comments:

Share |