Thursday, March 26, 2009

Λιβερία - Ελλάδα: Σημειώσατε 1

Λιβερία - Ελλάδα: Σημειώσατε 1



Προβληματισμό και ανησυχία φαίνεται να προκαλεί στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η αποδυνάμωση του εθνικού νηολογίου τη χρονιά που πέρασε, καθώς αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές επέλεξαν να υποστείλουν την γαλανόλευκη σημαία για να εγγράψουν τα πλοία τους σε ξένα νηολόγια.

Η σημαία της Λιβερίας βρέθηκε πρώτη στη λίστα των επιλογών εκ μέρους των Ελλήνων εφοπλιστών το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία του βρετανικού νηογνώμονα πλοίων. Το λιβεριανό νηολόγιο κέρδισε 102 ελληνικών συμφερόντων πλοία και ακολουθούν τα νησιά Μάρσαλ με 58 πλοία και ο Παναμάς με 36 πλοία.

Μεγάλος χαμένος η ελληνική σημαία, την οποία υπέστειλαν 78 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών.

Κάθε άλλο παρά αδιάφορη μπορεί να είναι μια τέτοια εξέλιξη για την ελληνική κυβέρνηση, καθώς εάν αυτό το κύμα διαγραφών πλοίων από το εθνικό νηολόγιο λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, θα επιφέρει μείωση των φορολογικών εσόδων, αλλά και του ναυτιλιακού συναλλάγματος.

Τα ξένα πάντως νηολόγια φαίνεται ότι επιλέγονται και πάλι από Έλληνες εφοπλιστές παρά τα μέτρα που έλαβε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας -όπως η ελαστικοποίηση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα πλοία- και τα οποία είχαν αποδώσει καρπούς την τελευταία διετία.

Το εθνικό νηολόγιο παραμένει στην πρώτη θέση με 1.121 πλοία συνολικής χωρητικότητας 89,5 εκατ. τόνων, έχοντας όμως χάσει σε σχέση με πέρυσι 78 πλοία χωρητικότητας 4,3 εκατ. τόνων.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η σημαία της Λιβερίας την οποία υψώνουν 574 ελληνικών συμφερόντων πλοία, χωρητικότητας 37,6 εκατ. τόνων. Το λιβεριανό νηολόγιο ενισχύθηκε περισσότερο από κάθε άλλο σε σχέση με το 2007 από τους Έλληνες εφοπλιστές με την εγγραφή 102 πλοίων, 6,7 εκατ. τόνων.

Στη τρίτη θέση βρίσκεται το νηολόγιο του Παναμά με 611 εγγεγραμμένα ελληνικών συμφερόντων πλοία χωρητικότητας 32, 5 εκατ. τόνων. Ενισχύθηκε με 36 ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας 3 εκατ. τόνων.

Ακολουθούν η σημαία των νήσων Μάρσαλ με 446 ελληνικών συμφερόντων πλοία, χωρητικότητας 27, 6 εκατ. τόνων, που ενισχύθηκε με 58 πλοία, η σημαία της Μάλτας με 490 ελληνικών συμφερόντων πλοία, χωρητικότητας 25,3 εκατ. τόνων και η σημαία της Κύπρου με 301 πλοία χωρητικότητας 17,8 εκατ. τόνων.

CAPITAL.GR

No comments:

Share |