Monday, February 23, 2009

ΚΟΤ: Μείωση 10% στις αφίξεις

ΚΟΤ: Μείωση 10% στις αφίξεις


Μείωση πέραν του 10% στις αφίξεις και απώλεια εσόδων €250 εκ. αναμένει ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού το 2009, διαβλέποντας σημαντική συρρίκνωση των μεριδίων της Κύπρου στον περιφερειακό τουριστικό χάρτη, λόγω του έντονου ανταγωνισμού από γειτονικές χώρες. Παρά τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την τουριστική βιομηχανία, ο ΚΟΤ θεωρεί ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί η περίοδος των παχέων αγελάδων, λόγω της διεύρυνσης των επιλογών που έχει σήμερα ο τουρίστας και της απώλειας ανταγωνιστικότητας του εγχώριου τουριστικού προϊόντος.

Ο πρόεδρος του ΚΟΤ, Πάνος Εγγλέζος, σε χαιρετισμό του σε ημερίδα για το στρατηγικό σχέδιο του ΚΟΤ για το 2009, προέβλεψε ότι θα είναι δύσκολη η νέα τουριστική περίοδος και ότι η Κύπρος θα δυσκολευτεί να βγει αλώβητη από τον πόλεμο που έχει κηρυχθεί στον τουριστικό τομέα, «κυρίως από τον αμείλικτο πόλεμο που έχουν κηρύξει οι γειτονικές χώρες και αφορά τις τιμές και τη διαφήμιση».

«Οι γειτονικές χώρες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι της Κύπρου στον τομέα του τουριστικού πακέτου», υπέδειξε ο κ. Εγγλέζος, «γιατί δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μπορούν να παραχωρούν κρατικές χορηγίες ώστε να ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν τους, επειδή έχουν πιο φθηνό εργατικό δυναμικό αλλά και επειδή διαθέτουν και πιο σύγχρονες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις». Συνεχίζοντας υπέδειξε ότι θα πρέπει η Κύπρος να προβάλλει τα δικά της πλεονεκτήματα όπως είναι η ασφάλεια, η φιλοξενία και η διάθεση και να πολεμήσει ώστε να πάρει το μερίδιο που της ανήκει από την πίτα του τουρισμού.

Στη δική της παρέμβαση στην ημερίδα, η γενική διευθύντρια του ΚΟΤ, Φοίβη Κατσούρη, σημείωσε πως πέρασε η εποχή των παχέων αγελάδων του τουρισμού για την Κύπρο. Η κ. Κατσούρη υπογράμμισε ότι «η δεκαετία του 1980 και 1990 όπου γέμιζαν τα αεροπλάνα και οι πληρότητες χρόνο με τον χρόνο αυξάνονταν από 5-10% πέρασε ανεπιστρεπτί».

Η αλλαγή σηματοδοτήθηκε όπως είπε από την εισαγωγή του διαδικτύου στην τουριστική βιομηχανία μέσω του οποίου έχουν διευρυνθεί οι τουριστικοί προορισμοί.

«Επίκεντρο της νέα στρατηγικής του ΚΟΤ θα πρέπει να είναι πλέον ο πελάτης. Οι ανάγκες, οι προσδοκίες των πελατών και κάτι παραπάνω», τόνισε.

Παράλληλα επεσήμανε ότι ο τουρισμός από τη Βρετανία φθίνει και χαιρέτισε τις προσπάθειες που γίνονται από την κυβέρνηση για εξεύρεση νέων αγορών.

Εξέφρασε την ικανοποίηση της για τα μέτρα που έλαβε για ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας έτσι ώστε να μειωθεί το τουριστικό πακέτο.

«Το ζητούμενο αυτή την περίοδο είναι να μειωθούν οι τιμές ώστε να καταστεί η Κύπρος ως ένας ανταγωνιστικός προορισμός και να μπορέσει να βγει με καλές προσφορές ανάλογες με αυτές των γειτονικών χωρών, όπως είναι της Τουρκίας, της Αιγύπτου, του Λιβάνου της Μάλτα και άλλων χωρών».

«Ήδη τα μέτρα επιδρούν θετικά στις σχέσεις μας με τουριστικούς πράκτορες και αυτό διαφάνηκε από την τελευταία επίσκεψη του ΚΟΤ στην Γερμανία», είπε.

Ιδιαίτερα δυσοίωνες χαρακτήρισε τις εκτιμήσεις για τη νέα τουριστική περίοδο ο διευθυντής Τουρισμού του ΚΟΤ, Μιχάλης Μεταξάς, αναλύοντας τις δράσεις του Οργανισμού ενόψει της κρίσης.

«Η μείωση στις τουριστικές αφίξεις τη νέα τουριστική περίοδο ενδεχομένως να ξεπεράσει και το 10% με αντίστοιχη μείωση στα έσοδα πέραν των €250 εκ. χωρίς να συνυπολογίζονται οι ευρύτερες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία του τόπου».

Ο κ. Μεταξάς συμφώνησε με τους προλαλήσαντες ότι ο παράγοντας τιμή θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο το 2009 στην επιλογή τουριστικού προορισμού για τους τουρίστες οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν τελικά διακοπές εκτός της χώρας τους.

«Στον τομέα αυτό η Κύπρος υστερεί, λόγω του ψηλού λειτουργικού κόστους των ξενοδοχειακών και άλλων τουριστικών επιχειρήσεων και λόγω της αεροπορικής σύνδεσης, διότι η Κύπρος βρίσκεται συγκριτικά με άλλες χώρες σε μεγαλύτερη γεωγραφική απόσταση», είπε.

Επιπλέον ανέφερε ότι το κόστος ζωής έχει επηρεάσει αρνητικά το τουριστικό πακέτο. «Το επιχείρημα της ποιότητας το οποίο προβαλλόταν ως αντιστάθμισμα της ψηλής τιμής του πακέτου έχασε έδαφος διότι δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος εμπλουτισμού και αναβάθμισης των υπηρεσιών έτσι όπως τις πρότεινε ο ΚΟΤ στο στρατηγικό του σχέδιο», ανέφερε.

Ο κ. Μεταξάς υποστήριξε ακόμη ότι θα πρέπει να επαναξιολογηθούν οι τρεις πυλώνες του στρατηγικού σχεδίου του ΚΟΤ, αυτοί δηλαδή του marketing, του τουριστικού προϊόντος και της διασφάλισης της ποιότητας υπό το πρίσμα των νέων συνθηκών.

«Πρέπει να αναθεωρηθούν οι στόχοι και προτεραιότητες του σχεδίου το οποίο εκπονήθηκε την περίοδο του 1999-2000 όπου η μια αύξηση διαδεχόταν την άλλη και η υπεραισιοδοξία της εποχής εκείνης οδήγησα σε ανέφικτους στόχους», είπε ο κ. Μεταξάς, αναφερόμενος στο στρατηγικό σχέδιο 2003-2010, που προνοεί αύξηση των αφίξεων και των εσόδων.

Σήμερα, κατέληξε, οι στόχοι μας θα πρέπει να είναι πιο ρεαλιστικοί και να εδράζονται στη βάση της σημερινής αρνητικής κατάστασης για το μέλλον του τουρισμού.

STOCKWATCH.COM.CY

No comments:

Share |