Monday, April 12, 2010

Τεράστιο τζίρο κάνει στην Κύπρο, με 20 εκατ. ευρώ πωλήσεις


Τεράστιο τζίρο κάνει στην Κύπρο, με 20 εκατ. ευρώ πωλήσεις



Σχετικά νέο προϊόν είναι στην αγορά της Κύπρου ο έτοιμος καφές, ένα προϊόν ωστόσο που κατάφερε να κερδίσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η αγορά συνεχίζει να επεκτείνεται, κάτι που δεν μπορούσε να αφήσει αδιάφορες και τις ντόπιες βιομηχανίες που μπήκαν στην αγορά και αγωνίζονται με μια ολοένα και πιο ευρεία γκάμα προϊόντων να εξασφαλίσουν μερίδιο αγοράς. Σημαντικός σταθμός στην αγορά του καφέ στην Κύπρο αποτέλεσε το 1992, όταν ο επιχειρηματίας Παντελής Κωνσταντίνου διέθεσε στην αγορά για πρώτη φορά έτοιμο καφέ σε τενεκεδάκι, τον γνωστό ως Pokka.

Παρά την πρωτοκαθεδρία που είχε πάντοτε ο κυπριακός καφές, η εγχώρια αγορά αγκάλιασε τον έτοιμο καφέ και σε λιγότερο από μια εικοσαετία τον έχει καταστήσει ένα σημαντικό κομμάτι της, ενώ άλλοι παραγωγοί έχουν επίσης μπει στην αγορά, με στόχο να εξασφαλίσουν ένα μέρος τής όλο και αυξανόμενης πίτας της αγοράς.

Οι καταναλωτές, γνωρίζοντας το νέο είδος καφέ, άρχισαν να επιλέγουν για το πρωινό τους ξύπνημα τον έτοιμο καφέ στο τενεκεδάκι, ο οποίος με το πέρας του χρόνου εξελίχθηκε και εδραιώθηκε στην αγορά. Μέχρι το 1992 η αγορά γνώριζε μόνο τον κυπριακό καφέ και το φραπέ, ενώ έτοιμος καφές στα περίπτερα ήταν ο γνωστός «σπαστός» καφές. Ο επιχειρηματίας Παντελής Κωνσταντίνου, ιδιοκτήτης της εταιρείας PC Splash Water Ltd, εισήγαγε για πρώτη φορά στην Κύπρο τον έτοιμο καφέ Pokka, τον οποίον προώθησε στα περίπτερα και στις υπεραγορές. Μετά από αρκετή προσπάθεια, ο καφές καθιερώθηκε στις συνήθειες των καταναλωτών και είναι σήμερα ο πρώτος σε πωλήσεις έτοιμος καφές στην αγορά, με μεγάλη μάλιστα διαφορά από τον δεύτερο. Εξάλλου, η εταιρεία πρόσφατα προώθησε μια νέα σειρά της μάρκας Pokka, τον έτοιμο καφέ σε μορφή espresso. Επίσης, το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργήσει σύγχρονο κέντρο διανομής στη Λακατάμεια, ενώ υπάρχουν σχέδια για δημιουργία ανάλογου κέντρου και στη Λεμεσό. Σύμφωνα με ιθύνοντες της εταιρείας, τα ποσοστά του καφέ Pokka ξεπερνούν το 60%, ενώ την περασμένη χρονιά πωλήθηκαν περισσότερα από 16 εκατ. τενεκεδάκια του συγκεκριμένου έτοιμου καφέ στην Κύπρο.
Άλλος παίκτης

Σημαντικός παίκτης στην αγορά του έτοιμου καφέ είναι και η εταιρεία L. Zotiades Trading, η οποία εισάγει στην Κύπρο τον έτοιμο καφέ Mr. Brown και κατέχει σήμερα σημαντικά μερίδια αγοράς. O εν λόγω καφές υπάρχει στην κυπριακή αγορά από το 1995 και σημαντικό του πλεονέκτημα είναι η μεγάλη ποικιλία της σειράς με το όνομα Mr. Brown. Στόχος της εταιρείας είναι να μεγαλώσει στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα ποσοστά της, ούτως ώστε να πλησιάσει στην κορυφή.

Σημειώνεται πως το κοινό της εταιρείας είναι κατά βάση νεανικό, αφού οι μεγαλύτερες πωλήσεις του Mr. Brown καταγράφονται σε άτομα ηλικίας 16 με 34 χρόνων, ενώ ποσοστό 35% των καταναλωτών του συγκεκριμένου καφέ είναι γυναίκες.

Πρωταγωνιστές στην αγορά έτοιμου καφέ είναι πολλοί, οι περισσότεροι μάλιστα είναι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται με το λιανικό εμπόριο της Κύπρου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Αδελφοί Λανίτη εισάγει στην εγχώρια αγορά τον έτοιμο ιταλικό καφέ Illy, ο οποίος εντός μικρού χρονικού διαστήματος κέρδισε ένα ουσιαστικό ποσοστό στην αγορά. Νέος είναι και ο έτοιμος καφές της εταιρείας ΚΕΑΝ, η οποία με τον Café Xpress επιδιώκει να μπει με επιτυχία και σε αυτό το κομμάτι του λιανικού εμπορίου. Από τα πρώτα, μάλιστα, μηνύματα από τις πωλήσεις του εν λόγω καφέ φαίνεται πως με τον χρόνο κερδίζονται μερίδια στην εγχώρια αγορά, με σημαντικό ρόλο να διαδραματίζει το καλό δίκτυο διανομής που έχει η ΚΕΑΝ σε όλη την Κύπρο. Το Λαϊκό Καφεκοπτείο και η εταιρεία Βάσος Ηλιάδης Λτδ εισάγουν και προμηθεύουν εδώ και χρόνια τους έτοιμους καφές El Café και Nescafe Χperss αντίστοιχα. Ο έτοιμος καφές El Café έχει κοινό που τον αγοράζει εδώ και χρόνια και με αυτόν τον τρόπο διατηρεί σταθερά ποσοστά στην αγορά. Πωλείται ακόμη και στα Κέντρα Ψυχαγωγίας Μονάδος (ΚΨΜ) των στρατοπέδων της Κύπρου, ενώ διαθέτει μόνο ένα είδος, τον καφέ με γάλα και ζάχαρη. Η ΚΕΟ διαθέτει στην εγχώρια αγορά τον καφέ Mastercafe, ο οποίος είναι έτοιμος καφές από την Κολομβία που ξεχωρίζει για το άρωμά του. Και ο εν λόγω καφές διατίθεται στα στρατόπεδα, έχοντας έτσι κάποιες σίγουρες πωλήσεις, ωστόσο δεν είναι ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της γκάμας προϊόντων της ΚΕΟ και ας υπάρχει χρόνια στην αγορά, με την υποστήριξη του δικτύου διανομής της εταιρείας.

Στην αγορά του έτοιμου καφέ έχει μπει τα τελευταία χρόνια και τα Γαλακτοκομεία Πίττας με τον καφέ Emmi, ο οποίος δεν είναι σε τενεκεδάκι, αλλά σε πλαστικό δοχείο. Ακόμη, το Γαλακτοκομεία Κρίστης έκανε δυναμική είσοδο στην αγορά του έτοιμου καφέ, προωθώντας τον καφέ Coffee Break, ο οποίος διαφοροποιείται από τους υπόλοιπους, λόγω του ότι παρασκευάζεται με φρέσκο γάλα. Η εταιρεία ξόδεψε πολλά χρήματα για τη διαφημιστική καμπάνια του συγκεκριμένου προϊόντος, με σκοπό να μπει στον χάρτη του έτοιμου καφέ.

Η επικοινωνία
Μεγάλη μάχη στην αγορά έτοιμου καφέ γίνεται και στο επικοινωνιακό κομμάτι, με τις εταιρείες να προσπαθούν να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Μάλιστα, στο ραδιόφωνο έχουν ακουστεί και ανταγωνιστικές διαφημίσεις (έμμεσες βέβαια), αλλά με ξεκάθαρο νόημα. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη χορηγία αθλητικών ομάδων, καθώς και σε διαφημίσεις σε τηλεοπτικό χρόνο που προβάλλονται ποδοσφαιρικοί αγώνες, κυρίως του Κυπριακού Πρωταθλήματος. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί σε κοινό που είναι ως επί το πλείστον ανδρικό και αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της κατανάλωσης έτοιμου καφέ. Εξάλλου, την περασμένη χρονιά η εταιρεία PC Splash Water έκανε μια σημαντική κίνηση, επιδιώκοντας να μπει στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία σύναψε μεγάλη συμφωνία με τον Ολυμπιακό Πειραιώς και έγινε ο επίσημος καφές της ομάδας. Ακόμη, πολλές από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά έτοιμου καφέ έχουν δημιουργήσει ειδικές διαφημίσεις με αθλητικό περιεχόμενο, ούτως ώστε να προβάλλονται στα πλαίσια αθλητικών γεγονότων.

source: kathimerini.com.cy

No comments:

Share |