Wednesday, August 5, 2009

Οι δέκα ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές

Οι δέκα ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές


Είναι οι πιο ισχυροί εφοπλιστές της χώρας που συνιστά τη μεγαλύτερη δύναμη στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας. Οι δέκα μεγαλύτεροι ελληνικών συμφερόντων εφοπλιστικοί όμιλοι ελέγχουν το 35% της συνολικής χωρητικότητας σε τονάζ του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου.

Πρόκειται για κάποια παραδοσιακά κυρίως ονόματα του εφοπλισμού που ανήκουν στην «αφρόκρεμα» της παγκόσμιας ναυτιλίας. Μάλιστα είναι γνωστοί και ως «tonne millionaires», διαθέτοντας όλοι τους στόλους χωρητικότητας εκατομμυρίων τόνων.

Ενδεικτικό του μεγέθους των εφοπλιστών αυτών που ανήκουν στο “top ten” είναι ότι το άθροισμα των στόλων που ελέγχουν σήμερα ανέρχεται σε 522 πλοία χωρητικότητας 60,7 εκ. τόνων, όταν το σύνολο των Ελλήνων πλοιοκτητών διαχειρίζεται 3.135 πλοία με συνολική χωρητικότητα 169,45 εκ. τόνων. Αντιπροσωπεύουν δηλαδή πάνω από το 35% της χωρητικότητας σε τονάζ του ελληνόκτητου στόλου.

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας Marine Information Services του Νίκου Μώρου, στην πρώτη θέση της ομάδας των ισχυρότερων «εκατομμυριούχων» Ελλήνων εφοπλιστών βρίσκεται ο Ιωάννης Αγγελικούσης με στόλο 69 πλοίων η χωρητικότητα των οποίων υπερβαίνει τα 14 εκατ. τόνους.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου το όνομα του οποίου συνδέθηκε περισσότερο από οποιονδήποτε Έλληνα εφοπλιστή με την κρίση που πλήττει τη ναυτιλία, με την διαχειρίστρια εταιρεία Cardiff Marine, ενώ την τριάδα των ισχυρών συμπληρώνει το όνομα του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου.

Στις υπόλοιπες θέσεις του “top ten” βρίσκονται ο Γιώργος Προκοπίου, τα αδέλφια Ανδρέας και Ντίνος Μαρτίνος, ο Πόλυς Χατζηιωάννου, ο Βίλλυ Παναγιωτίδης και ο Βίκτωρας Ρέστης.

Η «ταυτότητα» των... εκατομμυριούχων εφοπλιστών

Η εκτενής βάση δεδομένων που επεξεργάζεται η εταιρεία Marine Information Services, αποτυπώνει την «ταυτότητα» των δέκα ισχυρότερων «εκατομμυριούχων» εφοπλιστών ως εξής:

1. Η Maran Tankers, η Maran Gas και η Anangel Maritime του Ιωάννη Αγγελικούση με στόλο που αποτελείται από 69 πλοία και χωρητικότητα 14,09 εκατ. τόνων.

2. Η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου με 86 πλοία και χωρητικότητα 9,55 εκατ. τόνων.

3. H Τsakos Shipping and Trading του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, με 75 πλοία και χωρητικότητα 7,52 εκατ. τόνων.

4. Η Dynacom Tankers Management του Γιώργου Προκοπίου με στόλο που αποτελείται από 40 πλοία και χωρητικότητα 5,97 εκατ. τόνων.

5. Η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου με 37 πλοία, χωρητικότητας 4,19 εκατ. τόνων.

6. Η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου με 40 πλοία και χωρητικότητα 4,14 εκατ. τόνων.

7. Η Polyar Shipping του Πόλυ Χατζηιωάννου με 35 πλοία και χωρητικότητα 3.94 εκατ. τόνων.

8. Η Maryville Maritime του Βίλλυ Παναγιωτίδη με στόλο που αποτελείται από 49 πλοία, χωρητικότητας 3,95 εκατ. τόνων.

9. Η Enterprises Shipping & Trading του Βίκτωρα Ρέστη με 48 πλοία και χωρητικότητα 3,88 εκατ. τόνων.

10. Η Polembros των αδελφών Αδαμάντιου και Σπύρου Πολέμη με 23 πλοία και χωρητικότητα 3,53 εκατ. τόνων.

capital.gr

No comments:

Share |