Monday, March 9, 2009

TV: Φρένο στις διαφημίσεις αυτοκινήτων

TV: Φρένο στις διαφημίσεις αυτοκινήτων



Οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι οι μεγαλύτεροι δέκτες της κρίσης που υπάρχει στην αγορά αυτοκινήτων, καθώς η κάμψη στη ζήτηση βάζει φρένο στα διαφημιστικά πλάνα των μεγάλων εισαγωγέων. Ενώ το πρώτο δίμηνο του 2007 και του 2008 οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δαπάνησαν €1,6 εκ. για τηλεοπτικές διαφημίσεις, τα στοιχεία της AGB για το 2009 για τα αυτοκίνητα έχουν κυριολεκτικά σιγήσει. Σημαντική κάμψη παρουσιάζεται επίσης και στις διαφημίσεις εταιρειών του χρηματοοικονομικού κλάδου, όπως στις τράπεζες, στις πιστωτικές κάρτες και στις ασφάλειες.

Παρά την κρίση που υπάρχει ο τζίρος της τηλεοπτικής διαφήμισης παρουσιάζει μικρή αύξηση 4% έναντι αύξησης 9% το πρώτο δίμηνο του 2008.

Με βάση τα τιμολόγια των τηλεοπτικών σταθμών, ο τζίρος έφθασε το πρώτο δίμηνο τα €24,2 εκ. στις 25 πρώτες κατηγορίες προϊόντων, έναντι €23,2 εκ. πέρσι και €21,3 εκ. το 2007. Οι πραγματικές εισπράξεις των σταθμών, εκτιμάται ότι είναι σημαντικά χαμηλότερες, λόγω των πιέσεων που δέχονται για εκπτώσεις από τους τιμοκαταλόγους τους.

Παρά το γενικό «μούδιασμα» που υπάρχει στην αγορά, τα διαφημιστικά budgets διατηρούνται στα περσινά επίπεδα από το λιανικό εμπόριο. Ο σκληρός ανταγωνισμός των τελευταίων χρόνων μεταξύ των υπεραγορών, με τις εναλλασσόμενες μήνα παρά μήνα δελεαστικές προσφορές, είχαν ως αποτέλεσμα σε δύο μόνο μήνες να ρίξουν στη διαφημιστική χοάνη το ποσό των €2,8 εκ. το πρώτο δίμηνο του 2008 έναντι €2,2 εκ. πέρσι και €1,9 εκ. το 2007.


Η αυξημένη όμως κατανάλωση τροφοδότησε και τη διαφήμιση των καταστημάτων ηλεκτρικών συσκευών. Ξόδεψαν €1,9 εκ. για διαφήμιση έναντι €1,1 εκ. το 2008 και €0,7 εκ. το 2007.

Τα αυξημένα κονδύλια που διατίθενται επίσης για τη διαφήμιση προϊόντων μέσω telemarketing συνέβαλαν στη συντήρηση του τηλεοπτικού τζίρου σε ψηλά επίπεδα. Εντός του 2009 οι εισαγωγείς κινητών τηλεφώνων έχουν δαπανήσει μέχρι στιγμής €2,5 εκ. σε σχέση με €2,2 εκ. το 2008 και €2,7 εκ. το 2007. Τα κονδύλια αυτά δεν αφορούν συνήθως πληρωμές διαφημίσεων σε μετρητά, αλλά με αντάλλαγμα ποσοστό επί των εσόδων που προκύπτουν από τηλεοπτικές πωλήσεις.

Σημαντική ώθηση στον κλάδο έδωσαν επίσης τα περιοδικά και οι εφημερίδες. Όπως και στην περίπτωση του telemarketing, οι διαφημίσεις αυτές καταχωρούνται βάσει συμφωνιών barter, ή δωρεών γιατί οι εκδότες ανήκουν σε τηλεοπτικά συγκροτήματα. Τα κονδύλια για την προβολή περιοδικών μειώθηκαν το 2009, ενδεχομένως λόγω του ότι σταμάτησε η κυκλοφορία αρκετών περιοδικών λόγω της κρίσης.

Το αμφίδρομο κλίμα που επικρατεί στον τραπεζικό τομέα με το πάγωμα από τη μια των δανείων και τη διστακτικότητα από την άλλη των καταναλωτών να ξανοιχτούν σε περιττά έξοδα ανάγκασε και τις τράπεζες να ρίξουν ταχύτητα στις διαφημιστικές δαπάνες τόσο των πιστωτικών προϊόντων τους όσον και των πιστωτικών καρτών. Ο τζίρος στους εν λόγω μήνες στα τραπεζικά προϊόντα μειώθηκε στο €1,98 εκ. από €2,40 εκ. το 2008 και €2,73 εκ. το 2007.

Στις πιστωτικές κάρτες οι δαπάνες περιορίστηκαν του δύο μήνες του 2009 στο €1,21 εκ., στο €0,6 εκ. το 2008 και €1,86 εκ. το 2007.

Πέραν των χρηματοοικονομικών προϊόντων και των αυτοκινήτων, τα τηλεοπτικά κανάλια χάνουν φέτος και τα περσινά κονδύλια που διατέθηκαν για τις προεδρικές εκλογές, που είχαν φθάσει μόνο τους τελευταίους δύο μήνες της προεκλογικής εκστρατείας το €1,85 εκ.

Κερδίζουν όμως αυξημένα κονδύλια από κρατικές εταιρείες, όπως η ΑΗΚ και η ΑΤΗΚ.

STOCKWATCH.COM.CY

No comments:

Share |