Monday, March 9, 2009

Σε λευκή κόλλα τα σχέδια Βγενόπουλου για τη νέα Ολυμπιακή

Σε λευκή κόλλα τα σχέδια Βγενόπουλου για τη νέα Ολυμπιακή


Μπορεί η ώρα της ανακοίνωσης που εξέδωσε ο Κωστής Χατζηδάκης το βράδυ της Παρασκευής να ήταν περασμένη, αλλά το νεοσυσταθέν επιτελείο της MIG με αντικείμενο το χώρο των αερομεταφορών, ξεκίνησε σχεδόν αμέσως το σχεδιασμό της επόμενης ημέρας.

Καθώς υπάρχει συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο και σύμφωνη κατ’ αρχήν γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η «βούλα» της Κομισιόν που θα επικυρώσει τη συμφωνία θεωρείται μόνον τυπικό θέμα και ήδη η MIG ετοιμάζει την «άσκηση» επί λευκού χάρτου.

Τι σημαίνει αυτό; Η MIG θα δημιουργήσει μια εντελώς νέα εταιρεία και ο μόνος συνδετικός κρίκος με την Ολυμπιακή, θα είναι το όνομα. Αυτό για το οποίο ο Ανδρέας Βγενόπουλος προχώρησε προ ενός μήνα σε προσφορά, θέτοντας θέμα εθνικής υπερηφάνειας. Κατά τα άλλα, νέα αεροσκάφη, νέο προσωπικό, νέα δρομολόγια και κυρίως νέα νοοτροπία θα συστήσουν την νέα Ολυμπιακή, που περνά αισίως στην τρίτη περίοδό της.

Για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας απαιτούνται φυσικά νέα αεροσκάφη. Ήδη πριν ακόμη ολοκληρωθεί η συμφωνία, ο Ανδρέας Βγενόπουλος είχε καταστήσει σαφές ότι δεν προτίθεται να συνεχίσει να εξυπηρετεί τα δρομολόγια με τα παλαιωμένα και εμφανώς -οπτικά τουλάχιστον- ταλαιπωρημένα αεροσκάφη της Ολυμπιακής. Στόχος είναι να αλλαχθεί συνολικά ο στόλος και επειδή δεν είναι δυνατόν η MIG να παραλάβει άμεσα τόσα πολλά αεροσκάφη, το επιτελείο του επενδυτικού ομίλου έχει ήδη έλθει σε επαφή με τέσσερις εταιρείες κατασκευής, προκειμένου να παραλάβει σε πρώτη φάση αεροσκάφη ελαφρώς μεταχειρισμένα, έως τρία περίπου έτη. Σύμφωνα με πηγές του ομίλου ήδη έχει πραγματοποιηθεί επικοινωνία με τις εταιρείες Boeing, Airbus, Bombardier και ATR προκειμένου να βρεθούν τα αεροσκάφη το συντομότερο δυνατόν και να αποκτηθούν με τη μέθοδο του leasing.

Με δεδομένη τη διεθνή κρίση που πλήττει και τις αερομεταφορές, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τη MIG σαν έναν εξαίρετο πελάτη, ενώ αν η κρίση συνεχιστεί, δεν αποκλείεται η MIG να βρει και ολοκαίνουρια αεροσκάφη που έχουν παραγγελθεί από εταιρείες που δεν θα μπορούν να τα παραλάβουν, και ενδεχομένως σε καλές τιμές.

Το δεύτερο σημαντικότερο και εξαιρετικά αναγκαίο συστατικό μιας σύγχρονης εταιρείες είναι το προσωπικό. Μπορεί τα δεκάδες σωματεία της Ολυμπιακής να κάνουν λόγο για το «σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της Ολυμπιακής» που υποστηρίζουν ότι είναι το προσωπικό της, ο Ανδρέας Βγενόπουλος όμως δεν είναι έτοιμος να φορτώσει της εταιρείες με αμαρτίες του παρελθόντος. Οι 6.000 φάκελοι των εργαζομένων της εταιρείας θα περάσουν από κόσκινο αμέσως μόλις η Ε.Ε. πει το τελικό "ΟΚ" και εξ αυτών θα επιλεγούν μόνο όσοι θεωρείται ότι έχουν τα απαιτούμενα προσόντα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσληφθούν είτε πάρα πολλοί από τους υφιστάμενους εργαζομένους, είτε ακόμη και κανένας! Άλλωστε παράλληλα με τη διαδικασία της αξιολόγησης του προσωπικού της εταιρείας, θα δημοσιευθούν στον Τύπο σχετικές αγγελίες, προκειμένου να προσέλθουν και νέοι υποψήφιοι. Δύο πράγματα είναι σίγουρα. Πρώτον το προσωπικό της Ολυμπιακής είναι υπεράριθμο και δεν υπάρχει περίπτωση να προσληφθούν όλοι. Άλλωστε τη διαπίστωση αυτή έχουν κάνει κατά καιρούς διάφοροι πολιτικοί προϊστάμενοι της εταιρείας, on και off the record. Δεύτερον, αν οι προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν, δεν ικανοποιούν τους συνδικαλιστές, θα υπάρξουν αντιδράσεις και αυτό έχει ήδη γίνει φανερό από το ύφος των δηλώσεων. Το πρόβλημα είναι ότι για να μπορούν οι υφιστάμενοι συνδικαλιστές να εκπροσωπούν το προσωπικό της νέας εταιρείας, θα πρέπει να προσληφθούν πρώτα. Ειδάλλως θα συνεχίσουν να εκπροσωπούν το προσωπικό μιας εταιρείας χωρίς αντικείμενο.

Πέρα όμως από τα αεροσκάφη και το προσωπικό, στόχος είναι να αναπτυχθεί και το πτητικό έργο, που η κακοδιαχείριση των τελευταίων ετών είχε συρρικνώσει αισθητά. Νέοι προορισμοί θα ενταχθούν στο πρόγραμμα πτήσεων ξανακάνοντας την εταιρεία παγκόσμια και όχι «περιφερειακή», όπως την είχαν καταντήσει οι Κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Παράλληλα στόχος είναι να αναβαθμιστεί και το επίπεδο των υπηρεσιών και να ξεφύγει από τη μιζέρια του δημοσίου χαρακτήρα. Οι εισηγήσεις που δέχεται ο Ανδρέας Βγενόπουλος προτείνουν την επαναφορά της πρώτης θέσης, τη βελτίωση του catering και της άνεσης των επιβατών.

Πότε θα συμβούν όλ’ αυτά; Η MIG δεν έχει λόγο να καθυστερεί, ούτε φυσικά και το ελληνικό δημόσιο που αμέσως μετά τη μεταβίβαση θα αρχίσει να έχει οφέλη και έσοδα που τόσα χρόνια θεωρούνταν διαφυγόντα καθώς το ίδιο το κράτος επέτρεπε με σκανδαλώδη τρόπο στον... εαυτό του να παρανομεί. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η Ολυμπιακή έχει ήδη πουλήσει εισιτήρια για το επερχόμενο καλοκαίρι και αναζητείται τρόπος να εξυπηρετηθούν οι πελάτες που έχουν ήδη κάνει κρατήσεις. Το πιθανότερο σενάριο πάντως είναι να... μη βρεθεί τρόπος και ως εκ τούτου η πλήρης μετάβαση να πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο.

CAPITAL.GR

No comments:

Share |