Tuesday, February 10, 2009

Απειλούνται 400.000 θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Απειλούνται 400.000 θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης βρίσκεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με τις φωνές υπέρ ενός ευρωπαϊκού σχεδίου στήριξης του κλάδου, αλλά και των τομέων που εξαρτώνται από αυτόν, προκειμένου να θωρακιστούν εκατομμύρια θέσεις εργασίας, να πληθαίνουν. (φωτό αρχείου)

Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης βρίσκεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με τις φωνές υπέρ ενός ευρωπαϊκού σχεδίου στήριξης του κλάδου, αλλά και των τομέων που εξαρτώνται από αυτόν, προκειμένου να θωρακιστούν εκατομμύρια θέσεις εργασίας, να πληθαίνουν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), η κρίση παίρνει διαρκώς μεγαλύτερες διαστάσεις και οι πωλήσεις όλων ανεξαρτήτως των εταιρειών έχουν φθάσει στο ναδίρ. Για το λόγο αυτό, η τσεχική προεδρία ζήτησε πρόσφατα να υπάρξει ένα συντονισμένο ευρωπαϊκό σχέδιο διάσωσης, το οποίο θα στηρίξει τον σημαντικό αυτό κλάδο της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Την ανησυχία του για τις σοβαρότατες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη βιομηχανία αυτοκινήτου εξέφρασε και ο Ευρωπαίος επίτροπος Βιομηχανίας, Γκίντερ Φερχόιγκεν, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο «Δεν έχουμε εγγύηση ότι στο τέλος του τρέχοντος έτους θα υπάρχουν όλες οι μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων, που λειτουργούν σήμερα στην Ευρώπη. Η πιθανότητα να κλείσουν αρκετά εργοστάσια είναι μεγάλη. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν εγγυήσεις ούτε και για την παραμονή στην αγορά όλων των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου», τόνισε.

Σύμφωνα με τον Φερχόιγκεν, η κρίση απειλεί άμεσα 400.000 θέσεις εργασίας. Σημειώνεται ότι τόσους εργαζόμενους προσέλαβαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι κατασκευαστές την εποχή των «παχιών αγελάδων».

Στις μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη εργάζονται σήμερα περίπου 12 εκατομμύρια άνθρωποι . Για το λόγο αυτό, ο Ευρωπαίος επίτροπος κάνει λόγο για αναγκαιότητα στήριξης των κατασκευαστών, χαιρετίζοντας μέτρα όπως εκείνο της απόσυρσης, που εφαρμόζεται στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες χώρες.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, προειδοποιεί, πως δεν πρέπει να υπάρξει μια κούρσα επιδοτήσεων, υποστηρίζοντας πως κύρια αποστολή της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να βγει από τη δίνη της οικονομικής κρίσης με τις δικές της δυνάμεις.

NAFTEMPORIKI

No comments:

Share |