Monday, December 22, 2008

Η Carrefour στην αντεπίθεση

Η Carrefour στην αντεπίθεση


«Η Carrefour προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση των σχεδίων της για επέκταση του δικτύου της και για αύξηση του μεριδίου της στην κυπριακή αγορά», δηλώνει ο Άγγελος Χατζηθεοδώρου, διευθύνων σύμβουλος της πολυεθνικής στην Κύπρο. «Η Carrefour προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση των σχεδίων της για επέκταση του δικτύου της και για αύξηση του μεριδίου της στην κυπριακή αγορά», δηλώνει ο Άγγελος Χατζηθεοδώρου, διευθύνων σύμβουλος της πολυεθνικής στην Κύπρο.
Μετά και από τη δήλωσή του ότι τουλάχιστον πέντε νέα καταστήματα Carrefour Express ανοίγουν στην κυπριακή αγορά μέσα στο 2009, διαψεύδει εμμέσως πλην σαφώς τις φήμες για «σοβαρά προβλήματα».

Η Carrefour συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων της Κύπρου, έχοντας αναπτύξει μία σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.
«Η εταιρεία βρίσκεται σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, με την πορεία της να διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνη για τα επόμενα χρόνια, δεδομένου μάλιστα ότι η ανταπόκριση του κυπριακού κοινού είναι πολύ ενθαρρυντική», επισημαίνει ο Άγγελος Χατζηθεοδώρου, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα καθήκοντα γενικού διευθυντή της Carrefour στην Κύπρο. Νέα καταστήματα αναμένεται να ενταχθούν στο δυναμικό της αλυσίδας, προσθέτει ο ίδιος, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της Carrefour στην κυπριακή αγορά. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε με συνέπεια στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, επιτυγχάνοντας τους στόχους που έχουμε θέσει», τονίζει.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που καλείστε να αντιμετωπίσετε από το πόστο που έχετε αναλάβει;

Μια εταιρεία αναπτύσσεται και εξελίσσεται χάρη στους ανθρώπους της και στις αξίες που τους διέπουν. Στο πλαίσιο αυτό, η μετάδοση των αξιών της Carrefour στο σύνολο των εργαζομένων αποτελεί για μένα τη μέγιστη πρόκληση.
Η συντροφικότητα, ο σεβασμός στους συνεργάτες, τους προμηθευτές και τους καταναλωτές, η αλληλεγγύη και η συνεισφορά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, η υπευθυνότητα, η ακεραιότητα και η συνέπεια στις δεσμεύσεις μας, είναι οι αξίες που πρέπει να αποτελούν για όλους εμάς στην Carrefour αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής μας δράσης.
Στη σημερινή δύσκολη εποχή που διανύουμε, οι αξίες των στελεχών μας είναι αυτές που θα αναδείξουν περεταίρω την εταιρεία και τελικά θα δημιουργήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων που δραστηριοποιούνται στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων.

Ποια είναι τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια της Carrefour στην Κύπρο;

Η Carrefour προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση των σχεδίων της για επέκταση του δικτύου της και για αύξηση του μεριδίου της στην κυπριακή αγορά.
Τη νέα χρονιά, νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ αναμένεται να ενταχθούν στο δυναμικό της αλυσίδας. Επιπλέον, η ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και ο εμπλουτισμός της με νέους κωδικούς αποτελούν βασικό μας μέλημα. Πρωταρχικός στόχος μας είναι η συνεχής ανάπτυξη της εταιρείας αλλά και η συμβολή μας στον εκσυγχρονισμό του λιανεμπορίου.

Να περιμένουμε και εξαγορές;

Η Carrefour επικεντρώνεται στην εφαρμογή των σχεδίων της για περεταίρω εδραίωση της παρουσίας της στην κυπριακή αγορά. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης, που απαιτεί προγραμματισμό και προσήλωση. Στόχος μας είναι η περεταίρω ενίσχυση της Carrefour στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Κύπρο. Γι’ αυτό και οι εξαγορές δεν μας απασχολούν επί του παρόντος και δεν συγκαταλέγονται στις προτεραιότητές μας.

Ποια είναι η σχέση της Carrefour με τους Κύπριους προμηθευτές; Ακούγονται συχνά παράπονα για υπερβολικές πιέσεις και άλλα που αφορούν στην περίοδο πληρωμών.

Η σχέση μας με τους προμηθευτές, οι οποίοι επιλέγονται προσεκτικά και πληρούν όλα τα απαραίτητα κριτήρια, είναι πολύ καλή και οποιοδήποτε θέμα προκύπτει επιλύεται άμεσα, χάρη στην καλή συνεργασία που έχουμε επιτύχει. Ακολουθούμε δίκαιες εμπορικές πρακτικές, αναπτύσσοντας την κατανομή της αξίας.

Ενόψει της καθόδου πολυεθνικών και της περαιτέρω ισχυροποίησης των μεγάλων αλυσίδων, με ποιο τρόπο θα επιβιώσουν οι μικρομεσαίοι;

Σε μία αγορά υπάρχει ζωτικός χώρος για όλους.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οφείλουν να κάνουν σωστή διαχείριση των εξόδων τους, να επιλέγουν τους συνεργάτες-προμηθευτές τους με αυστηρότερα κριτήρια και να προχωρούν στη σταδιακή αναδιοργάνωση όλων εκείνων των παραγόντων, που διαμορφώνουν το κόστος λειτουργίας τους. Η συνεχής εξέλιξη, ο εκσυγχρονισμός και η προσαρμογή στις ανάγκες που επιτάσσει η αγορά, αποτελούν σήμερα απαραίτητες προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Πριν να έρθετε στην Κύπρο, βρισκόσασταν στη διοίκηση της Carrefour Βορείου Ελλάδος. Ποιες είναι οι διαφορές του τομέα του λιανικού εμπορίου στην Κύπρο από εκείνο της Ελλάδας;

Η αγορά της Κύπρου διαφέρει από την ελληνική, δεδομένου μάλιστα ότι η δεύτερη είναι πολύ μεγαλύτερη. Επιπλέον, οι ανάγκες και οι συνήθειες των καταναλωτών στις δύο χώρες δεν είναι ίδιες.
Συγκεκριμένα, οι Κύπριοι καταναλωτές σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι πιστοί σε ένα λιανεμπορικό κατάστημα. Επίσης, υπάρχει μια σαφής προτίμηση για την αγορά τροφίμων στα υπέρ μάρκετ. Μάλιστα, τα υπέρ μάρκετ κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών και για την αγορά προϊόντων εκτός των τροφίμων. Ωστόσο, για προϊόντα όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά, κρέας, γάλα και ψωμί, οι καταναλωτές προτιμούν τα αντίστοιχα εξειδικευμένα καταστήματα. Η συνήθεια, η ευκολία πρόσβασης στο κατάστημα, η απόστασή του από το σπίτι, η δυνατότητα εύκολης εύρεσης των προϊόντων μέσα στο κατάστημα, η καθαριότητα και η υψηλή ποιότητα των φρέσκων προϊόντων αποτελούν για τους Κύπριους καταναλωτές τους σημαντικότερους παράγοντες επιλογής ενός καταστήματος. Κατανοούμε και σεβόμαστε τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες, την κουλτούρα και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε και διαμορφώνουμε ανάλογα τη στρατηγική που εφαρμόζουμε, με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ LIDL

Περί τα τέλη του 2009 θα αρχίσει και επίσημα η δραστηριότητα της Lidl στο νησί. Πιστεύετε ότι θα επηρεάσει το μερίδιο αγοράς της Carrefour;

Η επέκταση των δραστηριοτήτων της Lidl στην αγορά της Κύπρου εντάσσεται στη γενικότερη τάση εξάπλωσης των αλυσίδων hard discount σε ολοένα και περισσότερες αγορές. Ο ανταγωνισμός στο χώρο του λιανεμπορίου συμβάλλει στην εξέλιξη τόσο της κοινωνίας και της αγοράς όσο και των ίδιων των επιχειρήσεων. Στόχος των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου είναι το όφελος των καταναλωτών κι η παροχή πολλαπλών επιλογών. Εξάλλου, όπως προανέφερα, σε μία λειτουργική αγορά υπάρχει χώρος για όλους.

Θεωρείτε δίκαιο το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το λιανικό εμπόριο; Ακούγονται συχνά παράπονα από άλλες μεγάλες αλυσίδες πως είναι, για παράδειγμα, απαράδεκτη η ημιαργία της Τετάρτης και το μειωμένο ωράριο του Σαββάτου. Εσείς τι έχετε να πείτε;

Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής αλλά και ο περιορισμένος χρόνος των περισσότερων καταναλωτών κάνουν επιτακτική την ανάγκη για διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το λιανεμπόριο στην Κύπρο πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, καθώς δεν εξυπηρετεί τους καταναλωτές. Πράγματι, οι καταναλωτές αναγκάζονται να καταφεύγουν σε καταστήματα στα οποία τα προϊόντα διατίθενται σε υψηλότερες τιμές και η γκάμα τους δεν είναι ευρεία, με αποτέλεσμα οι επιλογές τους να είναι ιδιαίτερα περιορισμένες. Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου του λιανεμπορίου κρίνεται απαραίτητη με στόχο την ορθή λειτουργία της αγοράς και την καλύτερη εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού.

Θεωρείτε πρόβλημα το παράλληλο εμπόριο και πόσο αυτό επηρεάζει τις εργασίες των μεγάλων αλυσίδων υπεραγορών;
Σε όλο τον κόσμο, το λιανικό εμπόριο αλλάζει και εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς. Το παράλληλο εμπόριο αποτελεί μία θεμιτή μορφή εμπορίου στο πλαίσιο της αγοράς μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Βασίζεται στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας τόσο των επωνύμων όσο και των private label εμπορευμάτων στην αγορά.
Εμείς στην Carrefour έχουμε επιτύχει, χάρη στις καλές σχέσεις που έχουμε αναπτύξει με τους προμηθευτές μας, τις εμπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα αυτές που εισάγουν, εξάγουν ή διανέμουν επώνυμα προϊόντα, να μην αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα στην προώθηση των προϊόντων τους προς τους καταναλωτές μέσα από τα καταστήματά μας.

Τι απαντάτε στην άποψη ότι με τον ερχομό και την εδραίωση της Carrefour στην Κύπρο επηρεάστηκε αρνητικά η λειτουργία των μικρομεσαίων λιανεμπόρων;

Η έναρξη λειτουργίας της Carrefour στην κυπριακή αγορά σε καμία περίπτωση δεν επηρέασε αρνητικά τη λειτουργία των μικρομεσαίων λιανεμπόρων.
Ο ανταγωνισμός ευνοεί τόσο την εξέλιξη των ίδιων των επιχειρήσεων όσο και τα συμφέροντα των καταναλωτών. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν στοιχεία από τις πρακτικές και την τεχνογνωσία που εφαρμόζει η Carrefour, τα οποία θα τους φανούν χρήσιμα και τελικά θα συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργίας τους. Άλλωστε, μέσα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που όλες οι επιχειρήσεις καλούνται να λειτουργήσουν, εκείνες που εκσυγχρονίζονται και ακολουθούν τις τάσεις που επιβάλει η αγορά, δεν κινδυνεύουν.

Η Carrefour βρίσκεται δύο ακριβώς χρόνια στο νησί. Είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα;

Η Carrefour, μέσα στα δύο πρώτα χρόνια δραστηριοποίησής της στην αγορά της Κύπρου, έχει διαγράψει μία αξιόλογη πορεία και κατάφερε να αποτελεί ισχυρή δύναμη στον τομέα του λιανεμπορίου. Η εταιρεία έχει κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών και έχει συνδυάσει το όνομά της με την ποιότητα και τις χαμηλές τιμές. Πιστοί στις αξίες που μας διέπουν, θα συνεχίσουμε δυναμικά την εφαρμογή των σχεδίων μας, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μας τον καταναλωτή.

Υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα επώνυμα; Ποια η φιλοσοφία της Carrefour για το θέμα;

Το τελευταίο διάστημα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα αυτά σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων, καθώς είναι φθηνότερα, χωρίς ωστόσο να στερούνται ποιότητας. Αν και η χαμηλή τιμή παραμένει το κύριο «όπλο» τους, δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή τους. Κι αυτό γιατί οι καταναλωτές σήμερα πιστεύουν ότι η ποιότητά τους είναι υψηλή και δεν διαφέρει από αυτή των αντίστοιχων επώνυμων.
Για την Carrefour, τα private label προϊόντα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Γι’ αυτό και η εταιρεία συνεχίζει την ανάπτυξή τους, εμπλουτίζοντας διαρκώς την γκάμα τους με νέους κωδικούς και αναβαθμίζοντας παράλληλα ορισμένες από τις ήδη υπάρχουσες ετικέτες. Σήμερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διατίθενται με το brand name Carrefour, ενώ περιλαμβάνουν κωδικούς τυποποιημένων τροφίμων, κατεψυγμένων ειδών, απορρυπαντικών, χαρτικών, καλλυντικών και κάβας (ποτά, κρασιά και αναψυκτικά).

17 ΕΚ ΕΥΡΩ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Σύμφωνα με στοιχεία του IN Business, η Carrefour είναι ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες λιανικού εμπορίου στην Κύπρο, με κύκλο εργασιών που εκτιμάται ότι έφτασε τα 170 εκατομμύρια ευρώ το 2007.
Ο Άγγελος Χατζηθεοδώρου αναφέρει πως η Carrefour στην Κύπρο:
«Απασχολεί 1.200 εργαζόμενους και το δίκτυο των καταστημάτων της αριθμεί εφτά hypermarkets Carrefour και τέσσερα Carrefour Express. Παράλληλα, διαθέτει μία ευρεία γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που αγγίζουν τους 600 διαφορετικούς κωδικούς. Το 2009 αναμένεται να είναι για μας μία δημιουργική χρονιά! Κι αυτό γιατί πέντε νέα καταστήματα Carrefour Express θα λειτουργήσουν σε διαφορετικά σημεία του νησιού. Επιπλέον, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διατίθενται σε όλα τα καταστήματα του δικτύου μας θα φθάσουν τα 2.000, καλύπτοντας ακόμα περισσότερες καθημερινές ανάγκες των σύγχρονων νοικοκυριών».

INBUSINESSNEWS.COM

No comments:

Share |