Friday, October 23, 2009

Στα 12 εκατ. ευρώ ο τζίρος της ηλεκτρονικής απάτης το 2009


Στα 12 εκατ. ευρώ ο τζίρος της ηλεκτρονικής απάτης το 2009


Στα 12 εκατ. ευρώ θα εκτιναχθεί ο τζίρος της ηλεκτρονικής απάτης φέτος. Αυτό εκτιμούν τραπεζικά στελέχη, με ειδίκευση στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας των τραπεζών και αναφέρουν ότι ο πρώτος στόχος των «ηλεκτρονικών απατεώνων» είναι το πλαστικό χρήμα και ακολουθεί το e-banking.

Πέρυσι ο τζίρος της απάτης έφτασε στα 9 εκ. ευρώ στην Ελλάδα και ξεπέρασε τα 2 δισ. δολ. διεθνώς.

Τις τελευταίες μέρες, μεγάλες ελληνικές τράπεζες δέχτηκαν νέα επίθεση από σπείρες, καθώς οι πελάτες τους στο internet banking βομβαρδίστηκαν με πλαστά e-mail, με τα οποία τους ζητούσαν τους κωδικούς ΡΙΝ των πιστωτικών τους καρτών.

Και θα πρέπει να σημειωθεί ότι από την αρχή του χρόνου οι απάτες με κάρτες διεθνώς, εμφανίζουν άνοδο πάνω από 20%.

Μάλιστα εκτιμάται ότι φέτος στην Ελλάδα περισσότεροι από 3.000 καταναλωτές θα πέσουν θύματα απάτης σε ΑΤΜ και διαδίκτυο (από 2.500 πέρυσι).

Το έγκλημα στο διαδίκτυο, αποτελεί νέο σχετικά φαινόμενο και απασχολεί έντονα τις διεθνείς διωκτικές αρχές.

Αλλά και οι τράπεζες διεθνώς δαπανούν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για τη θωράκιση των συστημάτων ασφαλείας στα εναλλακτικά δίκτυα (ΑΤΜ, internet κ.λπ).

Πέρα από τους μηχανισμούς ανίχνευσης ύποπτων συσκευών π.χ. στα ΑΤΜ, οι τράπεζες επενδύουν σημαντικά ποσά για την ανάπτυξη συστημάτων στατιστικής παρακολούθησης των συναλλαγών που πραγματοποιεί ο κάθε πελάτης. Αν δηλαδή η Χ πιστωτική κάρτα χρησιμοποιείται συνήθως για αγορές π.χ. σε super market της Αθήνας και ξαφνικά χρησιμοποιηθεί για συναλλαγή π.χ. στην Ιταλία, τότε αυτομάτως «κτυπάει» συναγερμός και ειδοποιείται άμεσα ο κάτοχος της κάρτας είτε τηλεφωνικά είτε με SMS.

Συχνά δε, αν το ποσό της συναλλαγής υπερβαίνει το μέσο ποσό συναλλαγών που πραγματοποιείται με τη συγκεκριμένη κάρτα, η τράπεζα πριν δοθεί η έγκριση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής ενημερώνει με τηλεφωνική κλήση τον κάτοχο.

Συγκεκριμένα, ο ειδικός νομικός σύμβουλος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών κ. Γιώργος Καμπουράκης, αναφέρει στο Capital.gr ότι οι τράπεζες επωμίζονται στις περισσότερες περιπτώσεις το ύψος της ζημίας που υπέστη ο πελάτης-θύμα απάτης, εφόσον βεβαία εξακριβωθεί ότι είναι αμέτοχοι ευθυνών και έχουν πέσει θύματα απάτης. Και αυτός είναι ο λόγος, όπως λέει, που οι τράπεζες έχουν αναπτύξει προχωρημένα συστήματα ανίχνευσης και διαπίστωσης της απάτης στα ΑΤΜ και στην ηλεκτρονική τραπεζική. Και εκτός αν προκύψει βαριά αμέλεια από την πλευρά του θύματος (π.χ. έχει τον αριθμό PIN μαζί την κάρτα στο πορτοφόλι του) τα χρήματα επιστρέφονται στο ακέραιο στον πελάτη, μετά το σχετικό έλεγχο.

capital.gr

No comments:

Share |