Monday, January 5, 2009

O σάκος του Αϊ-Βασίλη κόστισε 200 εκατ. ευρώ!

O σάκος του Αϊ-Βασίλη κόστισε 200 εκατ. ευρώ!

Διακόσια εκατ. ευρώ έφερε φέτος στο σάκο του ο Αϊ-Βασίλης για τις αλυσίδες παιχνιδιών. Οι πωλήσεις των «παιχνιδάδων» την περίοδο των Χριστουγέννων αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικού ετήσιου τζίρου τους. Μέγεθος που «σκαρφαλώνει» στα 500 εκατ. ευρώ όλο το χρόνο, εάν συνυπολογιστούν οι πωλήσεις παιχνιδιών που πραγματοποιούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τα μεμονωμένα καταστήματα, ταψιλικατζίδικα κ.λ.π. Αξιόλογα και τα περιθώρια κέρδους για τις άμεσα εμπλεκόμενες εταιρείες, καθώς αυτά φθάνουν μέχρι και 150% εάν τα παιχνίδια είναι ανώνυμα, ενώ στα επώνυμα κυμαίνονται από 38% μέχρι και 54%.
Πάνω από τα περυσινά επίπεδα κινήθηκε η αγορά εκτιμά και ο Ευάγγελος Παπαευαγγέλου, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. στον όμιλο Jumbo. Σύμφωνα με τον ίδιο, μολονότι και λίγο πριν από τις γιορτές, η κίνηση ήταν υποτονική, αυτό άλλαξε άρδην την εβδομάδα των Χριστουγέννων. Εκείνη την περίοδο, λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά η αγορά του παιχνιδιού «ζεστάθηκε». Παράμετρος που συνέβαλε καθοριστικά σε αυτήν την θετική εξέλιξη, κατά τον ίδιο, είναι ότι το παιχνίδι εξακολουθεί να αποτελεί ένα φθηνό δώρο, καθώς ο μέσος όρος απόδειξης ακόμη και για πρωτοκλασάτα σήματα δεν ξεπερνά τα 40 ευρώ το τεμάχιο.

Κατά παράδοξο τρόπο, αναφέρει ο Όθωνας Πυλαρινός, πρόεδρος της αλυσίδας Κούκου, η κρίση τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό δεν έπληξε τους «παιχνιδάδες». Και συνεχίζει, οι καταναλωτές μείωσαν από την μία τον αριθμό των παιχνιδιών που αγόρασαν, από την άλλη ανέβασαν το «κασέ» που διέθεσαν, ωφελώντας και την τσέπη τους. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον ίδιο ότι τα φετινά Χριστούγεννα η κρίση ευνόησε τα επώνυμα και ποιοτικά παιχνίδια εν αντιθέσει με τα φθηνά και ανώνυμα που έχασαν ψήφους εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές.

Το 95% των ειδών που διακινούνται σήμερα στην Ελλάδα είναι εισαγόμενα από χώρες της ʼπω Ανατολής. Λίγα είναι τα σήματα, επισημαίνει παράγοντας της αγοράς, που εξακολουθούν να παράγονται σε ευρωπαϊκά κράτη. Σε αυτά ανήκει η Playmobil που κατασκευάζεται στη Γερμανία και τα Lego που παράγονται στη Δανία. Ωστόσο, συνεχίζει η ίδια πηγή είναι θέμα χρόνου και αυτές οι εταιρείες να κατευθύνουν την παραγωγή τους σε χώρες χαμηλού κόστους.

Παραδοσιακά παιχνίδια και επιτραπέζια συγκέντρωσαν την μεγαλύτερη προτίμηση μικρών και μεγάλων. Προτίμηση που οφείλεται στα στάνταρτ που θέτει ο σύγχρονος καταναλωτής, τα οποία είναι η ποιότητα, ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας, το ομαδικό παιχνίδι και βεβαίως η χαμηλή τιμή.

Με μερίδιο αγοράς που φθάνει το 38%, η Jumbo αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη αυτής της αγοράς.Ακολουθεί η αλυσίδα Κούκου με μερίδιο αγοράς 8%, ενώ τον ανταγωνισμό συμπληρώνουν οι Toys Academy Μουστάκας, Ζαχαριάς. Με αξιώσεις στην αγορά του παιχνιδιού κινούνται και τα σουπερμάρκετ. Είναι χαρακτηριστικό, ότι την περίοδο των εορτών δύο στα δέκα παιχνίδια πωλούνται από λιανεμπορικές αλυσίδες.

Σε επίπεδο προμηθευτών ξεχωρίζει η παρουσία της Mattel που έχει στο χαρτοφυλάκιό της μερικά από τα πλέον γνωστά σήματα (Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price), αλλά και η ευρωπαϊκή εταιρία Giochi Preziosi Hellas, που αντιπροσωπεύει διεθνείς εταιρίες όπως η Toybiz (Spiderman, Lord of the Rings, Marvel Comics), η Playmates (Χελωνονιντζάκια), η MGA (Bratz), η Disney (Witch, Pirates of the Caribbean, Winnie the Pooh) αλλά και προϊόντα υψηλής τεχνολογίας όπως το Robosapien της Wow Wee.

Στους δυνατούς προμηθευτές συγκαταλέγεται και η Hasbro που διαθέτει γνωστά σήματα όπως Playskool, Μonopoly, Taboo, Action Man, Trivial Pursuit, Play-Doh, Star Wars, Transformers, My Little Pony κ.α.

REPORTER.GR

No comments:

Share |