Friday, October 17, 2008

Μέτωπο με ΚΑ για «ανοικτούς αιθέρες»

Μέτωπο με ΚΑ για «ανοικτούς αιθέρες»


Αποφασισμένη να σπάσει το μονοπώλιο των Κυπριακών Αερογραμμών και να προχωρήσει στην αναθεώρηση ορισμένων διακρατικών συμφωνιών ώστε να δώσει την ευχέρεια και σε εταιρείες τρίτων χωρών να πραγματοποιούν δρομολόγια προς την Κύπρο, φέρεται να είναι η κυβέρνηση. Κινδυνεύει όμως να ανοίξει μέτωπο με τη διοίκηση και τις συντεχνίες του κρατικού αερομεταφορά, που προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να ορθοποδήσει με τα δεκανίκια των εγγυοδοτήσεων που έχει λάβει από τους κύπριους φορολογούμενους. Στόχος της είναι να πέσουν οι τιμές των ναύλων από και προς την Κύπρο, που είναι σε ορισμένες περιπτώσεις διπλάσιες από αυτές εταιρειών χαμηλού κόστους.

Στο σχέδιο δράσης που μελετά η ειδική επιτροπή την οποία διόρισαν οι υπουργοί Εμπορίου και Συγκοινωνιών, διερευνώνται τρόποι άρσης των προβλημάτων και εμποδίων που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες εταιρείες Αραβικών χωρών και χωρών της Μέσης Ανατολής.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών, Νίκος Νικολαίδης, δήλωσε στη StockWatch ότι η επιτροπή μελετά σχέδιο δράσης, το οποίο πρόσφατα θα κατατεθεί ενώπιον διυπουργικής επιτροπής η οποία αποτελείται από τους υπουργούς Συγκοινωνιών, Εμπορίου και Οικονομικών ώστε ολοκληρωθεί και προωθηθεί το συντομότερο δυνατόν.

«Προσπάθεια είναι να επιφέρουμε τις επιβαλλόμενες εκείνες αλλαγές ώστε να αρθούν τα όποια προβλήματα εντοπίζονται σήμερα και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις να ξεπεραστούν και να μπει σε εφαρμογή το σχέδιο «ανοικτοί αιθέρες» το οποίο θα διευρύνει τα δρομολόγια από και προς την Κύπρο και θα επιτρέπει σε εταιρείες χαμηλότερου κόστους να μεταφέρουν επιβάτες στην Κύπρο με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας και της οικονομίας του τόπου», είπε στη StockWatch ο κ. Νικολαίδης.

Αναφερόμενος στις αντιρρήσεις των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Νικολαίδης επεσήμανε ότι «δεν σημαίνει ότι με το συγκεκριμένο σχέδιο θα παραγκωνιστούν οι κυπριακές αεροπορικές εταιρείες». Πρόσθεσε ότι «πρόκειται για ένα σχέδιο που επιβάλλεται να γίνει διότι θα λειτουργήσει προς όφελος του τουρισμού».

Υπέρ της άμεσης εφαρμογής του σχεδίου «ανοικτοί αιθέρες», τάσσεται ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων, επισείοντας τον κίνδυνο που διέρχεται η τουριστική βιομηχανία λόγω της υψηλής τιμής των ναύλων και των αυξημένων επιβαρύνσεων που υφίστανται οι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, μετά την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων από τη Hermes.

Ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου, Ζαχαρίας Ιωαννίδης, στις δηλώσεις του επεσήμανε ότι «η τιμή των ναύλων των Κυπριακών Αερογραμμών είναι διπλάσια σε σχέση με άλλων εταιρειών γειτονικών χωρών».

Απέδωσε δε τις αντιδράσεις των ΚΑ στο άνοιγμα των αιθέρων στα οφέλη που απολαμβάνουν οι ΚΑ από το μονοπώλιο που έχουν σε ορισμένες αγορές εκτός ΕΕ, ως απότοκο διακρατικών συμφωνιών.

«Με το άνοιγμα των αιθέρων θα αρθούν οι απαγορεύσεις που υφίστανται σήμερα δια μέσου διακρατικών συμφωνιών που προκαθορίζουν ποια αεροπορική εταιρεία από την κάθε χώρα μπορεί να πετάξει σε συγκεκριμένα δρομολόγια και ποια όχι, έτσι η Κύπρος θα προσελκύσει πρόσθετο τουριστικό προϊόν που είναι και το ζητούμενο».

Ζητούν νέα επιδότηση οι ΚΑ

Πως αντιδρούν όμως οι Κυπριακές Αερογραμμές στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης;

Ο εκπρόσωπος τύπου των Κυπριακών Αερογραμμών, Κυριάκος Κυριάκου και ο πρόεδρος της Συντεχνίας Υπαλλήλων Κυπριακών Αερογραμμών Ανδρέας Πιερίδης, εκφράζουν την κάθετη διαφωνία τους στις ενέργειες της κυβέρνησης αλλά και τη δυσαρέσκεια τους διότι δεν έχουν τύχη οποιασδήποτε ενημέρωσης. Ισχυρίζονται παράλληλα ότι τα ναύλα των ΚΑ σε σύγκριση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ πιο φθηνά.

Ο κ. Κυριάκου υπέδειξε πως εάν στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι η επιδότηση ξένων εταιρειών ώστε να μεταφέρουν επιβάτες στην Κύπρο, γιατί να μη επιδοτηθούν και οι ΚΑ, ενώ εξέφρασε και την έκπληξη του στις προχθεσινές δηλώσεις του υπουργού Εμπορίου ο οποίος άφησε να νοηθεί ότι οι ΚΑ φέρνουν αντιρρήσεις στην έναρξη δρομολογίων και από άλλες εταιρείες.

«Εάν στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι η επιδότηση οποιασδήποτε ξένης αεροπορικής εταιρείας, γιατί να μη επωφεληθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές από μια τέτοια επιδότηση;», ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου. Η εταιρεία έλαβε τα τελευταία χρόνια εγγυήσεις από τους κύπριους φορολογούμενους για δάνεια πέραν των €50 εκ., στα πλαίσια των προσπαθειών αναδιάρθρωσης της, μετά τα έντονα οικονομικά προβλήματα που την έφεραν στο χείλος της κατάρρευσης.

Ο κ. Κυριάκου επεσήμαινε, πάντως, τον κίνδυνο να τιναχτεί στον αέρα η «ανταγωνιστικότητα», όπως τη χαρακτήρισε, των ΚΑ σε περίπτωση που επιτραπούν οι απευθείας πτήσεις από Αραβικές χώρες λόγω της διαφοράς της τιμής της προμήθειας καυσίμων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ χαρακτήρισε βεβιασμένες τις κινήσεις της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι «την ώρα που γίνεται προσπάθεια επιβίωσης του κρατικού αερομεταφορέα, πλήττονται τα συμφέροντα του από το ίδιο το κράτος».

Η ΣΥΝΥΚΑ εντός των ημερών θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Συγκοινωνιών ενώ θα επιδιώξει και συνάντηση με τον υπουργό Εμπορίου.

«Αποδείχθηκε ότι σε κρίσιμες στιγμές του τουρισμού ο πιο αξιόπιστος συνεργάτης του τουρισμού και της κυπριακής οικονομίας υπήρξαν οι Κυπριακές Αερογραμμές. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να πλήξουν τα συμφέροντα τους και να θέσουν σε κίνδυνο την ίδια τη βιωσιμότητα των ΚΑ», κατέληξε.

STOCKWATCH.COM.CY

No comments:

Share |