Monday, February 1, 2010

Saab: Επιστροφή στις ρίζες με δύναμη...


Saab: Επιστροφή στις ρίζες με δύναμη...

Νέα εποχή αρχίζει για τη Saab, μια εταιρία με «όνομα βαρύ σαν ιστορία» στη σύγχρονη αυτοκίνηση, που, ευτυχώς, διασώθηκε...

Η επιτυχής κατάληξη των πολύμηνων διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της από την ολλανδική Spyker Cars NV θα γεμίσει τα ταμεία της General Motors με 400 εκατομμύρια δολάρια, αλλά -το σημαντικότερο- θα δώσει και την ευκαιρία σε έναν κατασκευαστή με φήμη και υπόληψη να αναγεννηθεί κυριολεκτικά.

Το ό,τι αποκόπτεται μάλιστα σε αυτή τη φάση από την GM λειτουργεί μάλλον «απελευθερωτικά» για τη σουηδική φίρμα.


Στις πρώτες προτεραιότητες της νέας ιδιοκτησίας περιλαμβάνεται το λανσάρισμα της πολυτελούς ναυαρχίδας, του νέου Saab 9-5. Θα ακολουθήσουν το SUV 9-4X και το Saab 9-5 Station Wagon.

«Γλίτωσε από τα κοράκια και τους απρόσωπους διαχειριστές των διεθνών funds», εκτιμούν αναλυτές του χώρου, που παρακολουθούσαν εκ του σύνεγγυς τον τελευταίο καιρό το «θρίλερ» για την τύχη της Saab.

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχθηκε και η διοίκηση της εν Ελλάδι εισαγωγικής αντιπροσωπείας ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ την είδηση της πώλησης. Από καιρό, άλλωστε, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, όσο και οι συνεργάτες του, δήλωναν αισιόδοξοι πως θα εξευρεθεί θετική λύση. Οπερ και εγένετο.


Το 9-Χ Biohybrid. Ενα πολύ προχωρημένο concept car από τα πολλά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στα περίπτερα της Saab.

Οι ίδιοι τόνιζαν πως η αξία της μάρκας Saab, η ιστορία της, αλλά και η βιωσιμότητά της ως ανεξάρτητη επιχειρησιακή οντότητα είναι αδιαμφισβήτητα γεγονός που εκφράστηκε όχι μόνο από το έντονο και αμείωτο ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών, αλλά και από τις αντιδράσεις του κόσμου στην υποψία και μόνο της μη πώλησής της από την GM, καθώς και από την έντονη κάλυψη που έλαβε από τα διεθνή και τα εγχώρια μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Τώρα, λοιπόν, η μάρκα επιστρέφει, όπως όλα δείχνουν, στις σκανδιναβικές της ρίζες, αλλά και στις αξίες που την ανέδειξαν: αεροναυπηγική κληρονομιά, σκανδιναβικό συνειδητό design, τεχνολογία turbo, καινοτομία και σεβασμός στο περιβάλλον, ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης -αυτά όλα ήταν γνωστά επί δεκαετίες όμως εδώ και 20 χρόνια, οι πέραν του Ατλαντικού «κτήτορες» δεν έκαναν κάτι σημαντικό για τα επαναδιατυπώσουν.


Αυτό το σχέδιο του 1947 (ur) έγινε πράξη λίγο αργότερα. Ακρως αεροδυναμικό για την εποχή, καθόρισε το μέλλον της Saab.

Να σημειωθεί ότι βάσει της συμφωνίας με την GM από το συνολικό τίμημα των 400 εκατ. δολ. τα 74 θα είναι σε μετρητά και τα υπόλοιπα σε μετοχές.

Για να συμβεί αυτό θα υπάρξει δανειοδότηση ύψους 564 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με εγγυήτρια την κυβέρνηση της Σουηδίας, ενώ η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρεις περίπου εβδομάδες.

Κατόπιν τούτου, η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα έχει την επωνυμία Saab Spyker Automobiles.

Και λίγα λόγια για την ιστορία. Η Saab ξεκίνησε την επιχειρηματική της πορεία στην αυτοκινητοβιομηχανία το 1949 με πρώτο μοντέλο το 92.

Το αεροδυναμικό σχήμα του και η προηγμένη τεχνολογία αντλήθηκαν από τις ρίζες της μάρκας ως κατασκευαστή μαχητικών αεροσκαφών και βοήθησαν να δημιουργηθεί αυτό που θα γινόταν, αργότερα, μια πιστή και παθιασμένη πελατειακή βάση.

Οι αξίες που την ανέδειξαν και που εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να την εμπνέουν είναι η αεροναυπηγική της κληρονομιά, ο σκανδιναβικός σχεδιασμός, η τεχνολογία turbo (1oς κατασκευαστής παγκοσμίως), η ασφάλεια, ο σεβασμός στο περιβάλλον και η μοναδική και ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης.

H GM αγόρασε ποσοστό 50% στη Saab το 1990 και προχώρησε σε πλήρη εξαγορά της το 2000.

Η στρατηγική απόφαση της GM να επικεντρωθεί τελικά σε 4 από τις συνολικά 8 μάρκες, που μέχρι πρόσφατα κατείχε μετά την πρόσφατη πτωχευτική διαδικασία στην οποία υπεβλήθη, άνοιξε τον κύκλο των διαπραγματεύσεων για την πώληση της Saab.

naftemporiki

No comments:

Share |