Wednesday, February 24, 2010

Deal Olympic-Aegean: Αλλάζουν όλα στους ελληνικούς αιθέρες



Deal Olympic-Aegean: Αλλάζουν όλα στους ελληνικούς αιθέρες



Αν και η συμφωνία μεταξύ Olympic Air και Aegean θα χρειαστεί αρκετό διάστημα για να μετουσιωθεί σε πράξη, το σχήμα του “εθνικού πρωταθλητή” που θα προκύψει αναμένεται να αλλάξει εκ νέου ριζικά το τοπίο στις εγχώριες αερομεταφορές.

Θα μεσολαβήσει μια διαδικασία εγκρίσεων από την ευρωπαϊκή και εθνική επιτροπή ανταγωνισμού, ζήτημα τυπικό όπως εκτιμούν οι επικεφαλής του νέου σχήματος, αφού Olympic Air και Aegean δεν πραγματοποιούν παρά το 25% του συνολικού τζίρου της ελληνικής αγοράς (δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού), αξίας 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σήμερα, μόλις το 10% της ελληνικής αεροπορικής αγοράς αφορά τα δρομολόγια εσωτερικού, ενώ διεθνείς εταιρείες, όπως οι British Airways / Iberia, η Lufthansa, η Air Berlin, οι Air France / KLM / Alitalia και η EasyJet έχουν κυρίαρχη παρουσία στις διεθνείς αερομεταφορές της χώρας, εκεί δηλαδή, όπου υφίσταται ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Στις παραπάνω εταιρείες προστίθενται και οι Athens Airways, Hellas Jet, Hellenic Imperial, Sky Express και Astra που εκτελούν δρομολόγια στο εσωτερικό, σε επιλεγμένους προορισμούς του εξωτερικού και στις άγονες γραμμές εσωτερικού.

Τι αναφέρει ο επικεφαλής της MIG
Σε δηλώσεις του χθες το βράδυ στην εκπομπή «Πρόσωπο με πρόσωπο» και στον δημοσιογράφο κ. Νίκο Χατζηνικολάου, ο κ. Βγενόπουλος ανέφερε πως η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι δεδομένη, καθώς σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν τίθεται ζήτημα μονοπωλίου.

Όσον αφορά την ελληνική αγορά, όπως σημείωσε “μονοπώλιο δημιουργείται μόνον όταν υπάρχουν τρεις-τέσσερις εταιρείες που κάνουν καρτελ. Οταν δυο εταιρείες συγχωνεύονται δημιουργείται η λεγόμενη δεσπόζουσα θέση. Σε αυτή την περίπτωση το επιχειρηματικό σχήμα τίθεται υπό το μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της ελληνικής κοινωνίας”.

Ο κ. Βγενόπουλος επεσήμανε επίσης, ότι “προχωρήσαμε στη συγχώνευση, προκειμένου να διατηρήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, αλλά και να συμβάλλουμε στην προώθηση του τουρισμού. Στόχος της συγχώνευσης με την Aegean είναι να πραγματοποιηθούν πολύ μεγάλες συνέργειες που ερμηνεύονται με αύξηση των εξυπηρετούμενων προορισμών και επαναδιάταξη του στόλου, ώστε να καλυφθούν περαιτέρω δρομολόγια”.

Αναφορικά με τη συνεργασία της MIG με τον όμιλο Βασιλάκη, ο κ. Βγενόπουλος ανέφερε πως επί της ουσίας υπήρχαν δύο επιλογές: η πρώτη ήταν να μειωθούν οι προορισμοί, να περικοπούν θέσεις εργασίας και να αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων και η δεύτερη να γίνει μια συγχώνευση. «Επιλέξαμε το δεύτερο», ανέφερε o κ. Βγενόπουλος. Όσο για τις θέσεις εργασίας, απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης ενώ σημαντικά οφέλη θα προκύψουν από τις συνέργιες μεταξύ των δύο εταιρειών, την καλύτερη αξιοποίηση του στόλου των αεροσκαφών και την αναδιάταξη του κοινού δυναμικού.

Τι ακολουθεί
Τυπικά, το deal θα τεθεί σε ισχύ τον προσεχή Οκτώβριο, οπότε λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με τον όμιλο MIG να έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Δημόσιο (η MIG απέκτησε έναντι 177 εκατ.ευρώ το σχήμα των τριών εταιρειών του παλαιού ομίλου της Ολυμπιακής) ότι για διάστημα ενός χρόνου δεν θα υπάρχει καμία μετοχική αλλαγή.

Τόσο οι λεπτομέρειες της συμφωνίας όσο και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της θα έχουν προσδιοριστεί έως ότου να ανάψει το πράσινο φως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια.

Η συγχώνευση Aegean και Olympic Air θα δημιουργήσει μία νέα εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Olympic Air, μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής, όπου θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της Aegean, ενώ οι εταιρείες Olympic Handling και Olympic Engineering θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Με βάση τη συμφωνία ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ. Δαυίδ και Λ. Ιωάννου, καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς.

source: capital.gr

No comments:

Share |