Tuesday, January 26, 2010

Ευθύνες στην Hermes για βλάβη Χριστουγέννων


Ευθύνες στην Hermes για βλάβη Χριστουγέννων



Ευθύνες για αμέλεια αφήνει στο κατώφλι της εταιρείας Hermes το πόρισμα της κυβέρνησης για τη βλάβη στο φωτισμό του διαύλου του αεροδρομίου Λάρνακας, που έθεσε τον αερολιμένα εκτός λειτουργίας την παραμονή των Χριστουγέννων, ταλαιπωρώντας χιλιάδες άτομα και οδηγώντας στην ακύρωση 22 πτήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε σήμερα στη βουλή, ο υπουργός Συγκοινωνιών, Νίκος Νικολαϊδης, ζητώντας από τη διαχειρίστρια εταιρεία να απαντήσει, προτού αποφασίσει το κράτος αν θα επιβάλει πρόστιμο ίσο με το 10% του ετήσιου της τζίρου, όπως προβλέπει η σχετική συμφωνία μεταξύ κράτους και Hermes. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Σιακόλας, που ήταν παρόν στη σύσκεψη, απέρριψε τις ευθύνες για ολιγωρία του προσωπικού, εκφράζοντας παράλληλα τη λύπη του για τη δυσλειτουργία του αεροδρομίου.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών Νίκος Νικολαίδης, αναφερόμενος στα ευρήματα του πορίσματος της έρευνας που διεξήχθηκε επί τόπου για τα αίτια του προβλήματος, διευκρίνισε ότι επικεντρώθηκε σε τρία σημεία.

Στο ότι άρχισε να διαφαίνεται το πρόβλημα στο διπλό κύκλωμα φωτισμού του διαύλου από τις 17/12/2009 αλλά δεν αντικατάσταθηκε το σύστημα από μέρους της εταιρείας. Στις 21 Δεκεμβρίου το πρόβλημα εξελίχθηκε στο ένα σύστημα ενώ στις 23 οριστικοποιήθηκε στο ένα σύστημα και στις 24 οριστικοποιήθηκε και στο δεύτερο σύστημα. Με βάση την έρευνα, διαπιστώνεται ότι δεν υπήρξε σωστή εκτίμηση του μεγέθους του προβλήματος από μέρους της εταιρείας, παρά το ότι χτύπησε καμπανάκι τρεις φορές. Επιπλέον, η έρευνα εντόπισε την ελλιπή συντήρηση του συστήματος φωτισμού αλλά και το πεπαλαιωμένο σύστημα φωτισμού το οποίο η εταιρεία προγραμμάτιζε να αλλάξει.

Παράλληλα ο κ. Νικολαίδης επεσήμανε την παράληψη της εταιρείας στις 21/12/2009 να ενημερώσει τις υπηρεσίες για την πρώτη βλάβη του καλωδίου.

Μετά την απάντηση της εταιρείας, ο κ. Νικολαϊδης εξήγησε ότι θα γίνει στη συνέχεια η αξιολόγηση των γεγονότων και εάν προκύψει ότι επιβάλλεται η λήψη κυρώσεων εις βάρος της εταιρείας τότε θα επιβληθούν. Οι κυρώσεις σύμφωνα με το νόμο προνοούν μέχρι και το 10% του ετήσιου τζίρου της εταιρείας και την πρακτικοποίηση των μέτρων που έχει λάβει η εταιρεία ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά.

Ο διευθυντής του τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας είπε ότι από τις 21 Ιανουαρίου απέστειλαν επιστολή στην εταιρεία με την οποία ζητούν πλήρη ενημέρωση επί του θέματος.

Λαμβάνοντας στη συνέχεια το λόγο ο πρόεδρος της κοινοπραξίας Hermes, Νίκος Σιακόλας, εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός τονίζοντας ότι συμμερίζεται η εταιρεία πλήρως τις ανησυχίες όλων, περιλαμβανομένου και της βουλής από το περιστατικό, ενώ δεσμεύτηκε ότι λήφθηκαν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Μεταξύ των μέτρων, είπε, είναι η πρόσληψη έμπειρου προσωπικού για να προλαμβάνει τυχόν προβλήματα και να συντηρεί τα συστήματα με ασταμάτητο ενδιαφέρον. Καθώς και η πλήρης αναβάθμιση του διαύλου φωτισμού και η αγορά εφεδρικού κινητού συστήματος φωτισμού του διαύλου.

Επιπρόσθετα, ο κ. Σιακόλας σημείωσε ότι η απάντηση της εταιρείας προς το υπουργείο Συγκοινωνιών θα μεταβιβαστεί την ερχόμενη εβδομάδα, ξεκαθαρίζοντας ότι η εταιρεία δεν αποδέχεται ότι υπήρξε οποιαδήποτε ολιγωρία από μέρους του προσωπικού.

Σε ερώτηση του προέδρου της Επιτροπής Ζαχαρία Κουλία πόσες ώρες παρέμεινε εκτός λειτουργίας το αεροδρόμιο Λάρνακας, ο κ. Σιακόλας απάντησε ότι παρέμεινε από το απόγευμα της 24ης Δεκεμβρίου μέχρι την άλλη ημέρα το πρωί.

Ο μηχανικός ο οποίος διεξήγαγε την έρευνα, Στέλιος Στυλιανίδης, είπε ότι το πρόβλημα οφείλεται στην υγρασία που πήρε το σύστημα λόγω της γειτνίασης του με την Αλυκή. Υποστήριξε επίσης ότι χρειάστηκαν 13 ώρες για να διορθωθεί η βλάβη. Το σύστημα έδωσε προειδοποίηση στις 17 Δεκεμβρίου το οποίο επανήλθε στις 21 Δεκεμβρίου.

Ο διευθυντής της Ηλεκτρομηχανικής Υπηρεσίας Γιώργος Λάζος, ο οποίος εργάστηκε για σειρά ετών στο αεροδρόμιο Λάρνακας πριν αναλάβει τη λειτουργία του η νέα εταιρεία, ανέλυσε ενώπιον της Επιτροπής τον τρόπο με το οποίο εργαζόταν η ομάδα του.

Είπε ότι επί 24 ώρες το 24ωρο ήταν στο πόδι τα 12 άτομα που αποτελούσαν την ομάδα, για το λόγω αυτό μπορούσαν να προλάβουν οποιαδήποτε παρόμοια προβλήματα.

Ανέφερε επίσης ότι κάποιοι από την παλιά ομάδα αν και εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον να παραμείνουν στην εργοδοσία της νέας εταιρείας, δεν έγινε αποδεκτό το αίτημα τους.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ζαχαρίας Κουλίας, μετά το πέρας της συνεδρίας δήλωσε ότι από το πρόβλημα επηρεαστήκαν 22 πτήσεις και 2600 επιβάτες. Ταυτόχρονα εξέφρασε την πεποίθηση να μην προκληθούν παρόμοια προβλήματα στο μέλλον, αποδίδοντας το πρόβλημα στον τρόπο αντίδρασης της μονάδας που είχε στα χέρια της τη διαχείριση του συστήματος και την αμέλεια να ληφθούν έγκαιρα μέτρα, όχι στο ότι ήταν πεπαλαιωμένο το σύστημα.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |