Monday, July 26, 2010

Τα αποτελέσματα της Nokia απογοητεύουν


Τα αποτελέσματα της Nokia απογοητεύουν


Με τα περισσότερα μέτρα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο ανακοίνωσε απογοητευτικά αποτελέσματα δεύτερου τρίμηνου στις 22 Ιουλίου. Τα έσοδα αυξήθηκαν λιγότερο από 1 τοις εκατό από το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, στα 10 δισ. ευρώ (12,89 δισ. δολάρια), ενώ τα κέρδη σημείωσαν θεαματική πτώση 40 τοις εκατό, στα 227 εκατ. ευρώ (292,5 εκατ. δολάρια), κάτω από τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών που τα τοποθετούσαν στα 285 εκατ. ευρώ.

Η Nokia κράτησε το μερίδιο αγοράς κινητής τηλεφωνίας στο 33 τοις εκατό, ενώ η μέση τιμή πώλησης για τα 111,1 εκατομμύρια τηλέφωνα που είχε αποστείλει στο τρίμηνο μειώθηκε στα 61 ευρώ (78,60 δολάρια) από 64 ευρώ (82,46 δολάρια) ένα χρόνο νωρίτερα, που βοήθησε στη βύθιση των λειτουργικών περιθωρίων της σε τηλέφωνα και τις υπηρεσίες στο 9,5 τοις εκατό, από 11,6 τοις εκατό πριν από ένα χρόνο.

Υπήρχαν κάποια καλά νέα; Θα πρέπει να ψάξει σκληρά κανείς για να τα βρει, αλλά η Nokia ανέφερε μερικά φωτεινά σημεία. Η αγορά των smartphones, των συσκευών με υψηλότερες τιμές που συνήθως υποστηρίζουν e-mail, πολυμέσα, ασύρματη περιήγηση, και downloadable apps, είναι το σημείο που είναι περισσότερο εμφανές το κενό της Nokia εναντίον των αντιπάλων της, Apple και Research In Motion. Όμως, κατά το δεύτερο τρίμηνο, η φινλανδική εταιρεία πώλησε 24 εκατομμύρια τέτοιες συσκευές, 42 τοις εκατό περισσότερες από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Strategy Analytics. Η συνολική αγορά smartphone αυξήθηκε με περίπου τον ίδιο ρυθμό, έτσι η Nokia κράτησε το μερίδιό της σε σχέση με πέρυσι, και μάλιστα αύξησε ελαφρά το μερίδιο της από 38,8 τοις εκατό στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Αυτό φαίνεται να είναι κάτι πολύ καλό, δεδομένης της ανόδου του iPhone της Apple και της συνεχιζόμενης υψηλής ορατότητας για τις συσκευές BlackBerry της RIM. Αυτό που υποστηρίζει τη δυνατή παρουσία της Nokia (η RIM είχε το 18,8 της αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο και η Apple είχε το 14,1 τοις εκατό, και οι δύο ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την Strategy Analytics) είναι το παγκόσμιο δίκτυο της Nokia και η υπεροχή που έχουν τα φθηνότερα μοντέλα στη σειρά της, τα οποία απευθύνονται σε αγοραστές στις αναδυόμενες αγορές.

Το αποτέλεσμα, βέβαια, είναι ότι τα smartphones της Nokia πωλούνται για πολύ λιγότερο, κατά μέσο όρο, από αυτά των ανταγωνιστών. Οι μέσες τιμές κατά το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν σε 143 ευρώ (184 δολάρια) από 181 ευρώ (233 δολάρια) πριν από ένα χρόνο. Συγκριτικά, τα smartphones της Apple δίνουν 635 δολάρια το καθένα σε έσοδα από hardware και υπηρεσίες– κάτι το οποίο βοηθά τα περιθώρια κέρδους της Apple. Πάντως, το γεγονός πως πουλά περίπου 4,4 εκατομμύρια περισσότερες συσκευές από τους δύο ανταγωνιστές της μαζί δίνει στη Nokia κάποια εξέχουσα θέση.

Το αν αυτό θα μεταφραστεί σε καλύτερη σειρά από online υπηρεσίες και ευρύτερο φάσμα downloadable apps παραμένει πολύ αμφίβολο. Η Apple ισχυρίζεται ότι τώρα προσφέρει περισσότερα από 250.000 προγράμματα λογισμικού iPhone στο App Store της, ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων apps για το λειτουργικό σύστημα Symbian της Nokia μέσω του portal Ovi της εταιρείας, παρόλο που δεν κοινοποιείται, εκτιμάται ότι είναι εξαιρετικά μικρός. Για τώρα, η Nokia και η Symbian χάνουν τη μάχη στους developers για τη δημιουργία apps για smartphone τα οποία θα δώσουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Υπογραμμίζοντας αυτό το σημείο, η Technology Business Research στο Hampton, New Hampshire, σημειώνει ότι πολλά από τα μοντέλα που υπολογίζονται ως "smartphones" στα αποτελέσματα της Nokia, "δεν έχουν τις ικανότητες των σύγχρονων smartphones των ανταγωνιστών." Σε ερευνητικό σημείωμα με τίτλο "Τα αποτελέσματα της Nokia δείχνουν αδυναμία καινοτομίας", ο αναλυτής της TBR Ken Hyers υποστηρίζει ότι οι τα μη-ανταγωνιστικά φθηνά μοντέλα έχουν «οδηγήσει άμεσα στη μείωση του μεριδίου της Nokia στις ΗΠΑ», όπου η εταιρεία πούλησε μόλις 2,6 εκατομμύρια τηλέφωνα όλων των ειδών κατά το δεύτερο τρίμηνο, 19% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Χωρίς τη βελτίωση της παρουσίας στις ΗΠΑ, η εταιρεία έχει ελάχιστες πιθανότητες να ανακαταλάβει το momentum μεταξύ των προγραμματιστών.

Η Nokia έχει ένα σχέδιο για να αντεπιτεθεί, το οποίο στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δύο νέα περιβάλλοντα λογισμικού. Το πρώτο είναι μια καθυστερημένη έκδοση της τρίτης γενιάς του Symbian, που ονομάζεται Symbian ^ 3, που προσθέτει νέα χαρακτηριστικά και το οποίο θα βάλει μέσα σε ένα νέο smartphone, το οποίο ονομάζεται N8, μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου. Η ΤBR απορρίπτει το λογισμικό, λέγοντας ότι «υπολείπεται των δυνατοτήτων που προσφέρονται από το Android και το OS του iPhone της Apple». Και η Strategy Analytics προειδοποιεί ότι περιορισμένη διανομή του N8 στις ΗΠΑ σημαίνει ότι «η πλήρη δυναμική του σε πωλήσεις δεν μπορεί να επιτευχθεί». Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo, δήλωσε στις 22 Ιουλίου ότι το N8 «θα παρέχει εμπειρία στο χρήστη ανώτερη από κάθε smartphone που η Nokia έχει δημιουργήσει», και υποσχέθηκε ότι και οι επόμενες συσκευές Symbian ^ 3 «θα δώσουν το έναυσμα για την αντεπίθεση της Nokia ώστε να κατακτήσει την κορυφή της αγοράς».

Αργότερα, η Nokia θα παρουσιάσει ένα πιο ισχυρό λειτουργικό σύστημα βασισμένο στο Linux που ονομάζεται meego και δημιουργεί με την Intel. Το λογισμικό, που είναι σε εξέλιξη εδώ και χρόνια κάτω από το όνομα Maemo, προορίζεται να είναι αρκετά ισχυρό ώστε να υποστηρίξει εξελιγμένα smartphones επόμενης γενιάς, καθώς και άλλες συσκευές με ασύρματες συνδέσεις όπως netbooks και tablets. Το ερώτημα είναι αν θα είναι πολύ αργά;

Η Nokia εξακολουθεί να είναι κολοσσός στα κινητά τηλέφωνα και μέχρι στιγμής έχει αποσοβήσει την καταστροφή στη smartphones, αν και αυτή φαίνεται να πλησιάζει. Περισσότερα τρίμηνα όπως το τελευταίο θα μπορούσαν να μειώσουν τους ορίζοντες της εταιρείας ή να οδηγήσουν σε αλλαγές στο management. Μείνετε συντονισμένοι.

source: capital.gr

No comments:

Share |