Wednesday, May 12, 2010

7 χρόνια πίσω τα σαλούν


7 χρόνια πίσω τα σαλούν


Στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2003 επέστρεψε το πρώτο τετράμηνο η ζήτηση για ιδιωτικά σαλούν αντανακλώντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει για δεύτερη συνεχή χρονιά ο κλάδος και εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των εισαγωγέων. Η ζήτηση στον κλάδο παρουσιάζει μεγάλη συρρίκνωση ακόμα και από τα περσινά χαμηλά επίπεδα, όταν ξεκίνησε η κρίση στην αγορά οχημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Στατιστική Υπηρεσία, οι εγγραφές ιδιωτικών σαλούν σημείωσαν μείωση 20,8% τον Απρίλιο έπειτα από μείωση 14,4% το Μάρτιο. Οι εγγραφές νέων σαλούν καταγράφουν μείωση 16,3% ενώ οι εγγραφές των μεταχειρισμένων 24,1%.


Το πρώτο τετράμηνο του έτους έγιναν εγγραφές για 10,882 ιδιωτικά σαλούν έναντι 13,276 το 2009 και 16,441 το 2008. Είναι ο χαμηλότερος αριθμός εγγραφών από το 2003.

«Δυστυχώς, ο κλάδος των αυτοκινήτων είναι ο πρώτος που πέφτει και ο τελευταίος που επανέρχεται καθώς η απόφαση για αγορά ή αλλαγή αυτοκινήτου είναι δύσκολη, πιο δύσκολη κάποιες φορές και από την αγορά σπιτιού ή διαμερίσματος», ανέφερε στη StockWatch ο διευθύνων σύμβουλος της Unicars, Αλέξανδρος Διογένους.

Η καθίζηση της αγοράς αυτοκινήτων οξύνει τον ανταγωνισμό με τους εισαγωγείς οχημάτων να εντείνουν τις ενέργειες τους για να κερδίσουν μερίδιο από τη συρρικνούμενη «πίττα» των νέων πωλήσεων.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΕΒ που επεξεργάστηκε η StockWatch, στην πρώτη θέση της αγοράς νέων ιδιωτικών σαλούν τον Απρίλιο ήταν η Nissan με μερίδιο 12,6% καθώς είχε 147 από το σύνολο των 1171 καινούριων οχημάτων.


Ακολουθεί η BMW με 12,1% (142 εγγραφές) και η Volkswagen με 8,9% (104 εγγραφές) που ανέβασε αισθητά το μερίδιο της σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Στα μεταχειρισμένα, στην πρώτη θέση ανήλθε τον Απρίλιο η Mercedes και ακολούθησε η Toyota. Το 18,7% ή 269 από το σύνολο των 1440 εγγραφών μεταχειρισμένων οχημάτων ήταν Mercedes και 264 ή 18,3% Toyota. Ακολουθούν η Suzuki με 14,7% (212 εγγραφές) και η BMW με 13,8% (198 εγγραφές).

Αναφορικά με το σύνολο των εγγραφών ιδιωτικών σαλούν, την πρώτη θέση με βάση τα στοιχεία Απριλίου κατέχει η Mercedes (353 εγγραφές ή 13,5% μερίδιο αγοράς), ενώ ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής τα Toyota με 346 εγγραφές (13,3% μερίδιο αγοράς) και τα BMW (340 ή 13%). Το μερίδιο αγοράς της Suzuki ανέρχεται στο 9% (236 εγγραφές).

Η κατάσταση που δημιουργείται στον κλάδο διαψεύδει τις προσδοκίες των εισαγωγέων για ανάκαμψη και εντείνει τις πιέσεις προς την κυβέρνηση για προώθηση νέου σχεδίου απόσυρσης.

«Ο κλάδος των οχημάτων είναι ο μόνος που δεν πήρε καμία βοήθεια από την κυβέρνηση», είπε ο κ. Διογένους. «Εάν αναλογιστεί κανείς ότι από κάθε αυτοκίνητο 14 αλόγων, το κράτος εισπράττει €2500 από την εγγραφή του και εάν δοθούν €1700 για απόσυρση όπως ήταν το ποσό του προηγούμενου σχεδίου, τότε θα εισρεύσουν στο κράτος τουλάχιστον €800 κέρδος από κάθε αυτοκίνητο», υποστήριξε.

Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η φημολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες βδομάδες για προώθηση νέου σχεδίου απόσυρσης, συμβάλλει στο μούδιασμα της αγοράς

«Ένας από τους λόγους που ο κλάδος δεν ανακάμπτει είναι και η μη λήψη απόφασης για την εισαγωγή σχεδίου απόσυρσης που εκτιμάται να έχει σημαντικά οφέλη», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Ford, Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους.

Όσο για την κρατική έκθεση, στην οποία αρκετοί εισαγωγείς εναποθέτουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη του κλάδου, ο κ. Παχαραλάμπους ανέφερε πως σύμφωνα με τις αρχικές ενδείξεις η κίνηση είναι μουδιασμένη.

source: stockwatch.com.cy

No comments:

Share |