Thursday, May 27, 2010

Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων τον Απρίλιο αξίας 2 δισ. δολαρίων


Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων τον Απρίλιο αξίας 2 δισ. δολαρίων


Βροχή πέφτουν φέτος οι νέες παραγγελίες για πλοία στα ασιατικά ναυπηγεία. Παρά την σχετική αβεβαιότητα για το μέλλον, οι εφοπλιστές εμφανίζονται φέτος πολύ δραστήριοι στον τομέα των ναυπηγήσεων.

Μήνα με το μήνα αυξάνεται ραγδαία μέχρι στιγμής η επενδυτική δραστηριότητα στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, με τις νέες παραγγελίες να καταγράφουν τον περασμένο Απρίλιο υψηλό 15 μηνών.

Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο Clarksons, τα νέα συμβόλαια ναυπήγησης που υπεγράφησαν τον περασμένο μήνα αφορούν στην κατασκευή 114 πλοίων (69 φορτηγά πλοία και 34 δεξαμενόπλοια), αξίας 2 δισ. δολαρίων περίπου, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 21% σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο. Μάλιστα, είναι η καλύτερη… «επίδοση» από τον Ιανουάριο του 2009.

Οι μειωμένες τιμές ναυπήγησης πλοίων που έχουν υιοθετήσει οι ασιατικές γιάρδες έχουν αφυπνίσει για τα καλά το επενδυτικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών.

Παρά πάντως την αύξηση των νέων παραγγελιών, το παγκόσμιο orderbook που αριθμεί πλέον 7.989 πλοία, χωρητικότητας 494 εκ. τόνων, συνεχίζει σταθερά να μειώνεται από τον Αύγουστο του 2008.

Το “χορό” βέβαια των παραγγελιών σέρνουν ως είθισται οι Έλληνες εφοπλιστές με ναυπηγικές συμφωνίες μέχρι στιγμής ύψους άνω των δύο δις. δολαρίων για την κατασκευή 45 πλοίων.

Ο όμιλος Ρέστη έχει παραγγείλει τρία φορτηγά πλοία kamsarmax.

Η Anangel έχει παραγγείλει δύο φορτηγά capesize χωρητικότητας 180.000 τόνων το καθένα και ένα VLCC δεξαμενόπλοιο.

Οι εταιρείες“Almi Tankers” και “Fairsky” συμφερόντων οικογένειας Φωστηρόπουλου έχουν παραγγείλει δέκα τάνκερ τύπου suezmax, χωρητικότητας 160.000 τόνων το καθένα και δύο VLCC.

Η Polembros έχουν προχωρήσει σε συμφωνία για την κατασκευή δύο φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου panamax και ενός capesize.

Η ναυτιλιακή εταιρεία του Ευάγγελου Νομικού επέστρεψε στις ναυπηγήσεις πλοίων κλείνοντας συμφωνία για την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου 81.000 τόνων με την κορεάτικη γιάρδα STX.

Η Dryships έχει παραγγείλει δύο φορτηγά πλοία, ενώ στα σκαριά βρίσκεται συμφωνία για τη ναυπήγηση πέντε δεξαμενόπλοιων για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρείας Cardiff Marine.

Η Safe bulkers έχει παραγγείλει δύο kamsarmax χωρητικότητας 82.000 τόνων.

Η ναυτιλιακή Centrofin έχει αυξήσει σε τέσσερα τον αριθμό των υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων suezmax που έχει παραγγείλει φέτος.

Η Target Marine του εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού έχει υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή 2 τάνκερ.

Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Nasdaq, “Star Bulk Carriers” του Ακη Τσιριγκάκη, έχει παραγγείλει δύο φορτηγά πλοία capesize, χωρητικότητας 180.000 τόνων.

Η ΑΒ Maritime του εφοπλιστή Σπύρου Βαμβακά έχει παραγγείλει δύο φορτηγά panamax.

Η S. Frangoylis έχει παραγγείλει δύο φορτηγά πλοία αξίας 51 εκ. δολαρίων.

Η Iason Hellenic του Αλέξανδρου Πετράκη έχει παραγγείλει 2 φορτηγά πλοία χωρητικότητας 82.000 dwt.

source: capital.gr

No comments:

Share |