Thursday, November 20, 2008

Eurocypria: Πώληση προτείνουν οι σύμβουλοι

Eurocypria: Πώληση προτείνουν οι σύμβουλοι


Πώληση μέρους ή της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου της κρατικής Eurocypria σε στρατηγικό επενδυτή προτείνουν οι εξωτερικοί σύμβουλοι στους οποίους ανέθεσε η κυβέρνηση τη διενέργεια μελέτης για την πορεία της εταιρείας. Η εταιρεία θα συνεχίσει να διενεργεί ναυλωμένες πτήσεις διαφοροποιώντας τους προορισμούς της και μειώνοντας τον αριθμό των αεροσκαφών της αλλά και με οικονομικές ενέσεις από την κυβέρνηση, αφού οι ειδικοί δεν της δίνουν πέραν των δύο μηνών ζωή χωρίς αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου. Καταγράφει φέτος την τέταρτη συνεχόμενη ζημιογόνα χρονιά.

Η λύση αυτή έχει ημερομηνία λήξης μέχρι που η κυβέρνηση να καταλήξει, έχοντας στα χέρια της την έκθεση των εμπειρογνώμων, εάν θα διατηρήσει το μεγαλύτερο ποσοστό κεφαλαίου της εταιρείας ή εάν θα την αναθέσει εξολοκλήρου σε στρατηγικό επενδυτή. Το πιο πιθανό είναι πως θα αναθέσει μέρος της σε στρατηγικό επενδυτή.

Σε δηλώσεις του στη StockWatch, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Eurocypria Λάζαρος Σαββίδης, που θα παρουσιάσει σήμερα στη βουλή την πορεία της εταιρείας, δήλωσε ότι οι σύμβουλοι του οίκου SH-E που ανέλαβαν να βρουν την άκρη του νήματος που οδηγεί στη βιωσιμότητα της εταιρείας, θα παραδώσουν αύριο τη μελέτη τους στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας με άμεση κοινοποίηση στον υπουργό Οικονομικών.

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα και τα σενάρια των συμβούλων τόσο σε σχέση με τη λειτουργία όσον και με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας, κατάστησε σαφές ότι οι οποίες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν αμέσως διότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ρευστότητας, ενώ εξήγησε ότι στην τελική απόφαση της κυβέρνησης σημαντικό ρόλο θα έχουν και οι θέσεις του διοικητικού συμβουλίου τις οποίες θα καταθέσουν αφού μελετήσουν τις εισηγήσεις των συμβούλων.

Στην έκθεση, οι σύμβουλοι αναμένεται να ασκήσουν κριτική για την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας, και ζητούν μεγαλύτερη διαφάνεια από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της, κανένα από τα οποία δεν είναι εκτελεστικά στελέχη. Εισηγούνται κατάργηση ορισμένων προορισμών σε χώρες της Ευρώπης και κάποιων προορισμών της Βρετανίας διότι είναι ζημιογόνοι. Προτείνουν επίσης την ένταξη νέων κατευθύνσεων όπως στη Γερμανία, πρώην ανατολικές χώρες όπως Ρωσία, Καζακστάν και άλλες.

Στον τομέα των αερομεταφορών εισηγούνται κατά προτεραιότητα διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος, δηλαδή, των ναυλωμένων πτήσεων. Άλλη εισήγηση, χαμηλότερης προτεραιότητας, είναι ο συνδυασμός ναυλωμένων με δρομολογημένων πτήσεων ή μόνο δρομολογημένες πτήσεις. Προτείνουν επίσης μείωση των αεροσκαφών που πετούν, από έξι που είναι σήμερα, σε πέντε.

Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1992 από τις Κυπριακές Αερογραμμές και εξαγοράστηκε το 2006 έναντι £13,4 εκ. από το κράτος, οι σύμβουλοι υποδεικνύουν ότι το κράτος δεν μπορεί να συνεχίσει επί μακρό να είναι 100% ιδιοκτήτης της εταιρεία λόγω του ψηλού κόστους και εισηγούνται την ανάθεση της σε στρατηγικό επενδυτή, είτε μέσω πλειοψηφικής, είτε μέσω μειοψηφικής συμμετοχής.

Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, δύο εταιρείες επέδειξαν ήδη ενδιαφέρον για εξαγορά της εταιρείας.

STOCKWATCH.COM.CY

No comments:

Share |