Thursday, March 11, 2010

Τα McDonalds κερδίζουν τη μάχη του fast food


Τα McDonalds κερδίζουν τη μάχη του fast food


Στην αρχή, η δύσκολη οικονομική συγκυρία σήμαινε σχετικά καλές ειδήσεις για τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού, όπως τα McDonald’s (MCD) και τα Burger King (BKC), καθώς οι καταναλωτές με λίγα μετρητά απομακρύνθηκαν από τα πιο ακριβά γεύματα. Τώρα, καθώς το ποσοστό ανεργίας των ΗΠΑ παραμένει πολύ υψηλό, οι αλυσίδες αγωνίζονται να κάνουν τους Αμερικανούς να συνεχίσουν να τρώνε έξω.

«Έχουμε έναν πόλεμο τιμών,» λέει ο αναλυτής της Morningstar (MORN) RJ Hottovy. Τα Burger King, τα McDonald’s και τα Wendy’s (WEN)- τα οποία κατέχουν επίσης την αλυσίδα Arby- ψάχνουν τρόπους να προσφέρουν ειδικές προσφορές και να εισάγουν νέα προϊόντα.

Τα McDonald’s συνεχίζουν να έχουν το πλεονέκτημα. Στις 8 Μαρτίου η μεγάλη παγκόσμια αλυσίδα burger ανακοίνωσε αποτελέσματα πωλήσεων Φεβρουαρίου καλύτερα των εκτιμήσεων. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της McDonald αυξήθηκαν 11,2% τον Φεβρουάριο. Οι πωλήσεις καταστημάτων στην Ασία αυξήθηκαν κατά 10,5%-η μεγαλύτερη αύξηση από τον Νοέμβριο του 2008-και στην Ευρώπη αυξήθηκαν 5,4%. Οι μετοχές της McDonald ενισχύθηκαν 2,28% σε 65,12 τη Δευτέρα.

Η McDonald’s ανακοίνωσε αύξηση 0,6% των πωλήσεων στις ΗΠΑ, παρά το κρύο και το χιόνι που έκοψε περίπου 2% από τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, όπως είπε στο Bloomberg News εκπρόσωπος της McDonald.

Τα Burger King και Wendy’s δεν έχουν ανακοινώσει πωλήσεις Φεβρουαρίου. Στις 4, Μάρτη, η Wendy’s είπε πως οι πωλήσεις Ιανουαρίου της Arby μειώθηκαν 7,4%. Αυτό είναι καλύτερο από την πτώση 12,6% στις που ανακοίνωσε η Arby για το τέταρτο τρίμηνο του 2009-μία βελτίωση που σε δήλωσή της η εταιρεία απέδωσε σε ένα νέο μενού που είναι κοστίζει ένα δολάριο. Ένα φωτεινό σημείο για τη Wendy’s: Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις της αλυσίδας στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν 0,3%.

«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως [τα McDonald ΄s], θα συνεχίσει να αποκτούν μερίδιο στις ΗΠΑ,» δήλωσε ο αναλυτής της Morgan Stanley (MS) John Glass στις 8 Μαρτίου. Μεταξύ των καταλυτών της ανάπτυξης είναι η επέκταση της ποικιλίας των ροφημάτων των McCafe της McDonald’s αυτή την άνοιξη και η εισαγωγή των smoothies αυτό το καλοκαίρι, έγραψε ο Glass.

H «σχετική σταθερότητα» θέλγει τους επενδυτές

Οι επενδυτές φαίνεται να συμφωνούν ότι η McDonald ΄s κερδίζει την μάχη των fast food σε αυτή την ύφεση. Οι μετοχές της McDonald ενισχύονται 10,6% από τις αρχές του 2008, ενώ οι μετοχές της Wendy’s έχουν υποχωρήσει 46,4% και των Burger King 35,9%. Μέχρι στιγμής το 2010, η McDonald’s ενισχύεται 4,3%, ενώ οι Wendy’s και Burger King πέφτουν κατά 2,1%, και 2,7% αντίστοιχα.

«Οι επενδυτές θέλγονται από τη σχετική σταθερότητα της απόδοσης της McDonald’s,» έγραψε στις 8 Μαρτίου ο αναλυτής της Bank of America Merrill Lynch (BAC) Joseph T. Buckley.

To μέγεθος είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τη McDonald’s. Με 32.478 εστιατόρια σε όλο τον κόσμο-57% των οποίων εκτός της Βορείου Αμερικής- τα McDonald ΄s μπορούν να αξιοποιήσουν ευκαιρίες για μάρκετινγκ όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Οι διαφημίσεις για τα Chicken McNuggets που συνδέονταν με τους Χειμερινούς Αγώνες βοήθησαν τις πωλήσεις του περασμένου μήνα, είπε η McDonald’s. (Τα Burger King έχουν το 40% των εστιατορίων τους στο εξωτερικό, ενώ τα Wendy’s και τα Arby’s εδρεύουν σχεδόν αποκλειστικά στις ΗΠΑ.)

Τα McDonald ΄s «χρησιμοποιούν την κλίμακα μάρκετινγκ που διαθέτουν για να δώσουν έμφαση στο υπάρχων μήνυμά τους για την αξία,» έγραψε στις 8 Μαρτίου ο αναλυτής της Oppenheimer (ΟPΥ) Matthew DiFrisco. Ένας ισχυρός ισολογισμός και ταμειακές ροές συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη, σημειώνει.

Παρόλο που τα McDonald’s έχουν κυριαρχήσει στον ανταγωνισμό μέχρι στιγμής, τα Burger King και τα Wendy’s προσπαθούν να αντεπιτεθούν. Στελέχη και των δύο εταιρειών έχουν δηλώσει ότι βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες να αναπτυχθούν σε διεθνές επίπεδο. Και οι δύο αλυσίδες έχουν προωθήσει φθηνά μενού.

Για τα εστιατόρια, η οικονομία των ΗΠΑ είναι το κλειδί

Παρά τις εκπτώσεις, οι αλυσίδες fast food προστάτεψαν τα περιθώρια κέρδους τους το 2009 μειώνοντας το κόστος και επωφελούμενες από τις χαμηλότερες τιμές των εμπορευμάτων. Αλλά με πολλές πιθανές περιστολές δαπανών να έχουν ήδη συμβεί και με τις τιμές των εμπορευμάτων πιθανόν να αυξηθούν, τα Wendy’s προειδοποίησαν ότι οι δαπάνες τους μπορούν να φτάσουν το 2% με 3% το 2010, ιδιαίτερα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Για τις αλυσίδες fast food-και το σύνολο της βιομηχανίας εστιατoρίων-το κλειδί παραμένει η κατεύθυνση της οικονομίας των ΗΠΑ. Τον Φεβρουάριο, το ποσοστό ανεργίας των ΗΠΑ παρέμεινε σταθερό στο 9,7%.

Η ανεργία φαίνεται να συμπιέζει τις καταναλωτικές δαπάνες, ακόμη και καθώς η ευρύτερη οικονομία ανακάμπτει από την ύφεση. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 5,9% το τέταρτο τρίμηνο, αλλά οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν μόνο κατά 1,7%.

Ο αναλυτής της Standard & Poor’s Marc Basham σημειώνει ότι τα αποτελέσματα για το 2008 και το 2009 αποτέλεσαν την πρώτη φορά που η κίνηση σε όλα τα εστιατόρια των ΗΠΑ μειώθηκε για δύο συναπτά έτη. Πέρυσι ήταν η πρώτη χρονιά που καταγράφηκε πτώση σε ετήσια βάση στις πωλήσεις της βιομηχανίας.

Μέχρι στιγμής το 2010, τα νούμερα για τις των εστιατορίων έχουν παραμείνει αρνητικά, λέει ο Hottovy της Morningstar. «Για να γίνουν [θετικά], θα πρέπει να βελτιωθούν τα ποσοστά ανεργίας», λέει.

source: capital.gr

No comments:

Share |