Thursday, July 16, 2009

Μαζικές απολύσεις στα αυτοκίνητα

Μαζικές απολύσεις στα αυτοκίνητα


Επιστολές απόλυσης έλαβαν τις τελευταίες βδομάδες ένας στους έξι εργαζόμενους στον κλάδο αυτοκινήτων, καθώς η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας σε συνδυασμό με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, έχουν δημιουργήσει δυσκολίες ακόμα και στις μεγαλύτερες εταιρείες εισαγωγής καινούργιων αυτοκινήτων. Επιχειρηματίες του κλάδου ζητούν επίσπευση και διεύρυνση του νέου σχεδίου απόσυρσης σαράβαλων για τόνωση της αγοράς, κάτι που πέτυχε άλλωστε και σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία. Ο υπουργός Συγκοινωνιών, όμως, δεν το βλέπει να προωθείται πριν το τέλος του 2009, αφού το ταμείο είναι μείον.

Ο γραμματέας του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων της ΟΕΒ, Κυριάκος Αγγελίδης, δήλωσε στη StockWatch ότι συνολικά στις 26 εταιρείες μέλη της ΟΕΒ απασχολούνταν 3 χιλ. περίπου εργαζόμενοι από τους οποίους τις τελευταίες εβδομάδες έχει απολυθεί περίπου το 10-15%.

«Μόνο τις τελευταίες δέκα ημέρες έχουν απολυθεί πέραν των 100 εργαζομένων από διάφορα πόστα», είπε, κρούοντας το καμπανάκι για την πορεία του κλάδου.

Οι επιχειρηματίες εναποθέτουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη της αγοράς στο νέο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων που βρίσκεται υπό εκκόλαψη στο υπουργείο Συγκοινωνιών. «Ζητούμε χθες και όχι τον ερχόμενο Γενάρη την εφαρμογή του νέου προγράμματος απόσυρσης παλαιών οχημάτων ηλικίας 10-12 χρόνων αυτή τη φορά, ώστε να αποσυρθεί μεγαλύτερος αριθμός οχημάτων και να αναθερμανθεί η αγορά», είπε, σχολιάζοντας προηγούμενες δηλώσεις του υπουργού στη StockWatch.

Από την πλευρά του ο υπουργός Συγκοινωνιών, Νίκος Νικολαϊδης, ανέφερε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί το πρόγραμμά απόσυρσης παλαιών οχημάτων και το 2010. Εξέφρασε ωστόσο επιφυλάξεις κατά πόσο θα γίνει αποδεκτό το αίτημα του Συνδέσμου για μείωση της ηλικίας των οχημάτων που θα αποσυρθούν στα 10-12 χρόνια λόγω του κόστους του σχεδίου.

Τα προηγούμενα δύο σχέδια αφορούσαν σαράβαλα 15 και 20 ετών και κόστισαν στους φορολογούμενους €20 εκ. περίπου, γύρω στα €900 ανά τα 23 χιλ. αυτοκίνητα που αποσύρθηκαν.

«Στο πλαίσιο της συζήτησης του προϋπολογισμού του υπουργείου Συγκοινωνιών για το 2010, την Παρασκευή θα έχω συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών με τον οποίο θα εξετάσουμε και όλα τα σενάρια του σχεδίου απόσυρσης παλαιών οχημάτων σε συνάρτηση με το κόστος του», είπε ο κ. Νικολαϊδης, παραπέμποντας το θέμα στο 2010.

«Τα πάντα θα εξαρτηθούν από το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση με τον προϋπολογισμό υπό τις σημερινές συνθήκες της οικονομικής κρίσης», συμπλήρωσε.

Το μέγεθος πάντως της κρίσης που διέρχεται η αγορά αντανακλάται στις μειωμένες πωλήσεις και εγγραφές καινούργιων σαλούν αυτοκινήτων. Ο μέσος όρος μείωσης συνεχίζει να κυμαίνεται στο 30% σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο, επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Καινούργιων Οχημάτων, Πέτρος Κρασάς .

Ο απολογισμός του μεγέθους των επιπτώσεων της κρίσης στην αγορά αυτοκινήτων, πρόσθεσε, θα διαφανεί προς τέλος του χρόνου όταν θα λήξει η τουριστική περίοδος, η οποία επηρεάζει γενικότερα την οικονομία του τόπου.

Παράγοντες του κλάδου σημειώνουν ότι αν και από μέρους των τραπεζών άρχισε να διαφαίνεται κάποια χαλάρωση στους όρους δανειοδότησης για απόκτηση αυτοκινήτου, η αγορά παραμένει μουδιασμένη.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν, η μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις και εγγραφές αυτοκινήτων σαλούν εντοπίζεται στα καινούργια οχήματα των οποίων μέρος των πωλήσεων αντικαταστάθηκε από τα καινούργια και μεταχειρισμένα που εισάγονται από την Αγγλία διότι συμφέρει η ισοτιμία του ευρώ με στερλίνα.

Μικρότερη πτώση της τάξης του 10-15% παρατηρείται στα μικρά αυτοκίνητα μέχρι 10-13 «άλογα», ενώ στα 18-20 αλόγων η μείωση σε ορισμένες κατηγορίες ανέρχεται μέχρι και 40%.

Επιχειρηματίες του κλάδου επεσήμαναν επίσης ότι στις παράλιες περιοχές παρατηρείται μεγαλύτερη κάμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων, λόγω του ότι οι επαρχίες Πάφου και ελεύθερης Αμμοχώστου έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από την τουριστική και οικοδομική κρίση.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |