Wednesday, September 16, 2009

Ποιοι οδηγούν την κούρσα της κρίσης

Ποιοι οδηγούν την κούρσα της κρίσης


Σε ολοένα και πιο δαπανηρές ενέργειες προώθησης προβαίνουν οι εισαγωγείς αυτοκινήτων για να διατηρήσουν τα μερίδια τους την ίδια στιγμή που η ζήτηση για σαλούν παρουσιάζει μείωση που τον Αύγουστο ανήλθε στο 36%.

Τα νέα στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και της ΟΕΒ που επεξεργάστηκε η StockWatch, δείχνουν να ενισχύεται η στροφή των κυπρίων οδηγών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πολυτελείας, αλλά και η τάση συγκέντρωσης που παρατηρείται στις προτιμήσεις των κυπρίων οδηγών.

Την πρώτη θέση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 20,5% κατέχει η Mercedes καθώς είχε 299 από το σύνολο των 1455 εγγραφών μεταχειρισμένων οχημάτων.

Τα μεταχειρισμένα αποτέλεσαν τον Αύγουστο τα δύο τρίτα των συνολικών εγγραφών.

Ακολουθεί η Toyota με 15,5% (225 εγγραφές), η Suzuki με 14,8% (216 εγγραφές) και η BMW με 14,8% (215 εγγραφές).

Στις εγγραφές των καινούριων οχημάτων, την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 13,9% κατέχει η Ford καθώς είχε 103 από το σύνολο των 739 καινούριων οχημάτων. Ακολουθεί η Toyota με 9,1% (67 εγγραφές), η Mercedes με 8,5% (63 εγγραφές) και η Nissan με 7,2% (53 εγγραφές).

Αναφορικά με το σύνολο των εγγραφών ιδιωτικών σαλούν, την πρώτη θέση με βάση τα στοιχεία Αυγούστου κατέχει η Mercedes (362 εγγραφές ή 16,5% μερίδιο αγοράς), ενώ ακολουθούν τα Toyota με 292 εγγραφές (13,3% μερίδιο αγοράς), τα BMW (263 ή 12%) και τα Suzuki με 240 ή 10,9%.

Όπως δήλωσε στη StockWatch ο διευθύνων σύμβουλος της Unicars (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda), Αλέξανδρος Διογένους, δεν υπάρχουν ξεκάθαρες τάσεις στην αγορά.

Παρόλο που ο κόσμος υπό κανονικές συνθήκες και λόγω της κρίσης θα επέλεγε πιο μικρά αυτοκίνητα με μικρότερο κόστος, εντούτοις παρατηρείται μια επιλογή στα μεταχειρισμένα πολυτελείας γεγονός που βοήθησε και η αδυναμία της στερλίνας.

Σύμφωνα με τον κ. Διογένους, οι εισαγωγείς αναγκάζονται λόγω της κρίσης να μειώνουν τις τιμές και να προβαίνουν σε άλλες ενέργειες όπως είναι οι διαφημιστικές εκστρατείες, events και επιδιώκεται πιο προσωπική επαφή με τον πελάτη. «Το 2009, είπε χαρακτηριστικά», πρέπει να γίνουν περισσότερες ενέργειες για να πωληθούν πιο λίγα αυτοκίνητα».

Όσον αφορά τα μέτρα στήριξης της αγοράς αυτοκινήτου, ο κ. Διογένους σημείωσε ότι χρειάζεται να μελετηθεί σοβαρά από την κυβέρνηση η εισαγωγή ενός γενναιόδωρου σχεδίου απόσυρσης παλιών οχημάτων όπως έπραξαν οι πλείστες ευρωπαϊκές χώρες.

«Με το μέτρο αυτό», επεσήμανε, θα υπάρξει όφελος στα δημόσια ταμεία αφού το ποσό που θα δοθεί θα επιστραφεί μέσω των φόρων κατανάλωσης, θα τονωθεί η αγορά αυτοκινήτου ενώ θα δοθεί ώθηση στη ψυχολογία που εκτιμάται να οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |