Tuesday, February 28, 2012

Έκδοση νέου μετοχικού κεφαλαίου ύψους 45 εκ. ευρώ αποφάσισαν οι ΚΑ


Έκδοση νέου μετοχικού κεφαλαίου ύψους 45 εκ. ευρώ αποφάσισαν οι ΚΑ


Το δεύτερο σημαντικό θέμα στην ατζέντα του δ.σ. των Κ.Α. είναι η πώληση δύο ιδιόκτητων αεροσκαφών Α319 και η απόλυση 150 υπαλλήλων.


Μαραθώνια ήταν τελικά η συνεδρία του διοικητικού συμβουλίου των Κυπριακών Αερογραμμών η οποία θα κρίνει και το μέλλον της εταιρείας. Η συνεδρία ξεκίνησε στις 9.30 το πρωί της Τρίτης και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 15.00. Οι αποφάσεις οι οποίες θα ανακοινωθούν την Τετάρτη στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου είναι:
1. Η έκδοση νέου μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
2. Η εγκριση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2011. Οι ζημιές της εταιρείας ανήλθαν στα 19 εκατ. ευρώ.

Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή η Κυβέρνηση θέλει να διασφαλίζει τη συνέχιστη της λειτουργίας της εταιρείας για τον επόμενο χρόνο, ενώ το δ.σ. και ειδικά οι ιδιώτες μέτοχοι συναίνεσαν στις αποφάσεις ασκώντας τρομερές πιέσεις ώστε παράλληλα με την έκδοση νέου κεφαλαίου να γίνει αποδεκτός ο όρος ότι οι Κ.Α. θα είναι κερδοφόρες το 2013.

Κυριότερο θέμα, λοιπόν, στη βαρυφορτωμένη ατζέντα του δ.σ. ήταν η ενίσχυση της κεφαλαιουχικής βάσης της εταιρείας, θέμα το οποίο θα συζητείτο από την περασμένη βδομάδα, ωστόσο δεν είχε καταστεί δυνατόν να γίνουν όλες οι διαβουλεύσεις με το υπουργείο Οικονομικών και ως εκ τούτου η συζήτηση μετατέθηκε για την Τρίτη.

Από τη νέα έκδοση μετοχών το κράτος δικαιούται να αγοράσει το 70% (όσες και οι μετοχές που κατέχει) και το υπόλοιπο 30% θα διατεθεί στον ιδιωτικό τομέα. Εκ των πραγμάτων θεωρείται δεδομένο ότι το κράτος θα προχωρήσει και φέτος με την τακτική της ενίσχυσης των Κυπριακών Αερογραμμών. Εκτός κι εάν υπάρξει ενδιαφέρον από στρατηγικό επενδυτή για την αγορά ολόκληρου του νέου κεφαλαίου και έτσι μειωθεί και το ποσοστό των μετοχών που διατηρεί το κράτος στην εταιρεία.

Σε ό,τι αφορά στο ιδιωτικό ενδιαφέρον, ήδη τέσσερις εταιρείες από τρίτες χώρες (Ρωσία, Λίβανος και Κατάρ) βολιδοσκόπησαν τις Κ.Α., δεν υπέβαλαν όμως συγκεκριμένες προτάσεις. Εάν το ενδιαφέρον είναι πραγματικό, αναμένεται ότι τις επόμενες μέρες, κι εφόσον ανακοινωθεί κι επίσημα το ύψος της έκδοσης του κεφαλαίου, να υποβληθούν οι επίσημες προτάσεις.

Πώληση δύο Α319
Το δεύτερο σημαντικό θέμα στην ατζέντα του δ.σ. των Κ.Α. ήταν η πώληση δύο ιδιόκτητων αεροσκαφών Α319 και η απόλυση 150 υπαλλήλων από το προσωπικό που εξυπηρετούν τα δύο αεροσκάφη. Ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, Γιώργος Μαυρόκωστας, θεωρεί ότι η εταιρεία μπορεί να επιβιώσει μόνο με 11 αεροσκάφη στον στόλο της. Αυτή τη στιγμή διαθέτει μεν έναν στόλο 11 αεροσκαφών (τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο επιστράφηκαν τα δύο Α330 τα οποία προκαλούσαν ζημιές εκατομμυρίων στην εταιρεία), αλλά μέσα του καλοκαιριού αναμένει δύο καινούργια Α321 τα οποία έχει παραγγείλει, συνεπώς πρέπει να φροντίσει εκ των προτέρων να διατηρήσει τον στόλο της στα 11 αεροσκάφη.

Όπως μας ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου των Κυπριακών Αερογραμμών, Κυριάκος Κυριάκου, υπήρξε ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες για την αγορά αυτών των δύο Α319, παρόλο που υπάρχει πληθώρα μεταχειρισμένων αεροσκαφών στην πολιτική αεροπορία αυτή τη στιγμή λόγω της χρεοκοπίας διεθνώς αρκετών εταιρειών.

Το δ.σ. των Κ.Α. εξέτασαν και τις τελικές ζημιές του 2011, οι οποίες ανήλθαν στα 19 εκατ. ευρώ, όσες δηλαδή και πέρσι. Κατά το 2010 υπενθυμίζουμε ότι το κράτος επιδότησε την εταιρεία με 20 εκατ. για τις συσσωρευμένες ζημιές που προκλήθηκαν από την απαγόρευση πτήσεων πάνω από την Τουρκία. Ως αποτέλεσμα πέρσι οι Κ.Α. είχαν και ένα μικρό κέρδος μετά από αυτή τη διευθέτηση.

Ουσιαστικά οι Κ.Α. αυτή τη στιγμή θα προσπαθήσουν να ανακάμψουν και να έρθουν στα ίσα τους. Ένα δύσκολο εγχείρημα εάν αναλογιστεί κανείς το ρευστό περιβάλλον λόγω της πολιτικής αστάθειας στη Μέση Ανατολή και της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και των καυσίμων.


source: kathimerini.com.cy

No comments:

Share |