Saturday, June 12, 2010

Αποταμιεύσεις 1,84 τρισ. δολ. στις ΗΠΑ


Αποταμιεύσεις 1,84 τρισ. δολ. στις ΗΠΑ

Οι καταναλωτές συγκράτησαν τις δαπάνες τους στα πάντα, από αυτοκίνητα έως ένδυση.

Οι αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν βάλει στην άκρη περισσότερο ρευστό από κάθε άλλη φορά έως σήμερα, γεγονός που υποδηλώνει τις επίμονες ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και για την πορεία των χρηματοοικονομικών αγορών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της WSJ που επικαλείται στοιχεία της Φέντεραλ Ρεζέρβ, αμερικανικές επιχειρήσεις εκτός του χρηματοπιστωτικού τομέα, αποταμίευσαν 1,84 τρισ. δολάρια σε ρευστό και άλλο ρευστοποιήσιμο ενεργητικό έως τα τέλη Μαρτίου, ποσό αυξημένο κατά 26% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο - πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει καταγραφεί από το 1952 όταν άρχισαν να συλλέγοντα τα συγκεκριμένα στοιχεία.

Παρότι έχει επιστρέψει κάποιος βαθμός εμπιστοσύνης στις αγορές εταιρικών ομολόγων, επιτρέποντας σε μεγάλες επιχειρήσεις να αντλήσουν πολλά χρήματα, πληθώρα εταιρειών εξακολουθούν να είναι διστακτικές στο να δαπανήσουν σε προσλήψεις ή αναπτυξιακά προγράμματα εν μέσω αμφιβολιών για τη δυναμική της ανάκαμψης.

«Το ρευστό παραμένει βασιλιάς», αναφέρει ο Τζεφ Χαντ, στέλεχος της Ross Control, καθώς οι επιχειρήσεις βάζουν στην άκρη περισσότερο ρευστό στην περίπτωση που ευρωπαϊκή κρίση χρέους προκαλέσει νέο «πάγωμα» στην αγορά.

To σημαντικό όμως είναι ότι η συσσώρευση ρευστού συνιστά μία αλλαγή συμπεριφοράς με μακροπρόθεσμο ορίζοντα που έγινε αισθητή μετά την χρηματοοικονομική κρίση.

Κατά τις δύσκολες ημέρες του τέλους του 2008, ακόμη και οι μεγάλες αμερικανικές επιχειρήσεις αντιμετώπισαν την απειλή ότι δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στον καθημερινό, βραχυπρόθεσμο δανεισμό για να πληρώσουν μισθούς και αποθέματα.

Ενδεικτικά της ευάλωτης οικονομικής ανάπτυξης είναι τα στοιχεία για τις πωλήσεις λιανικής που ανακοινώθηκαν χθες στις ΗΠΑ και τα οποία παρουσίασαν απρόσμενη πτώση το Μάιο, καθώς οι καταναλωτές συγκράτησαν τις δαπάνες τους στα πάντα, από αυτοκίνητα έως ένδυση.

Οι πωλήσεις λιανικής μειώθηκαν 1,2%, τη στιγμή που αναμενόταν αύξηση 0,2%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη - και την πρώτη - πτώση από το Σεπτέμβριο του 2009, όταν οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει 2,2%. Ωστόσο, έρευνα του Thomson Reuters/University of Michigan έδειξε ότι το καταναλωτικό κλίμα σημείωσε στις αρχές Ιουνίου τη μεγαλύτερη βελτίωση σε διάρκεια δυόμιση περίπου ετών.

source: naftemporiki.gr

No comments:

Share |