Friday, March 7, 2008

Morgan Stanley: Οι αγοραστικές ευκαιρίες της bear market

Morgan Stanley: Οι αγοραστικές ευκαιρίες της bear market

Αγοράστε μετοχές με ισχυρό brand name και ασυνήθιστα χαμηλές αποτιμήσεις, προτείνει η Morgan Stanley στην νέα έκθεση ευρωπαϊκής στρατηγικής τονίζοντας πως «όσο πιο μεγάλη είναι η κρίση στις αγορές, τόσο πιο μεγάλες είναι οι ευκαιρίες που προκύπτουν». Οδηγοί εντοπισμού αυτών των ευκαιριών είναι τα εξής τρία χαρακτηριστικά:
1) Iσχυρό brand name ή franchise ή δυναμική θέση στην βιομηχανία. Η λειτουργία σε συνθήκες μονοπωλίου ή ολιγοπωλίου επιπλέον, είναι ιδανική.

2) Ασυνήθιστα χαμηλές αποτιμήσεις

3) Συμπιεσμένη κερδοφορία ή περιθώρια κερδών.

Ο διεθνής οίκος - ως συνήθως - κάνει πιο εύκολη την ζωή των επενδυτών, εντοπίζοντας η ίδια 15 ευρωπαϊκές μετοχές οι οποίες συγκεντρώνουν αυτά τα χαρακτηριστικά και αποτελούν τις απόλυτες αγοραστικές ευκαιρίες, αρκεί να γίνουν την σωστή στιγμή. Ετσι, μας προτείνει να στραφούμε προς τις : Carnival, Centrica, Credit Suisse Group, EDF, H&M, EADS, Panalpina, Pearson, Richemont, Ryanair, SAP, Swiss Re, UPM, Whitbread και William Hill.

Οπως αναφέρεται, αυτές οι μετοχές αναμένεται να προσφέρουν καλές αποδόσεις, στα επόμενα 2-5 χρόνια, αν και οι ερχόμενοι 6-12 μήνες θα είναι δύσκολοι για τις αγορές. Επίσης, εάν αποφευχθεί μία μακρά ύφεση και εάν η χρηματοοικονομική κρίση ηρεμήσει μέσα στον επόμενο χρόνο και κάτι, τα 15 αυτά ονόματα θα ...γεμίσουν τις τσέπες των επενδυτών, σύμφωνα πάντα με την Morgan Stanley.

H «φύση» των bear markets είναι να δημιουργούν αγοραστικές ευκαιρίες σε κάποια στιγμή. Το θέμα είναι να υπάρξει το σωστό επενδυτικό timing. To παρελθόν, άλλωστε, μας το μαθαίνει αυτό. Για παράδειγμα, κάποιος που αγόρασε τη μετοχή της Citi τον Οκτώβριο του 1990 , στα επόμενα 15 χρόνια βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να έχει αυξήσει 40 φορές το αρχικό του κεφάλαιο. Και το 2000, τότε που οι επενδυτές αγνοούσαν τις μετοχές της «παλαιάς οικονομίας» η μετοχή της British American Tobacco από τις 2 λίρες εκτοξεύτηκε στις 10 λίρες μέσα στα επόμενα επτά χρόνια, ενώ η αποτίμηση της Unilever διπλασιάστηκε μέσα στο ίδιο διάστημα.

REPORTER.GR

No comments:

Share |