Wednesday, July 14, 2010
Η Jabulani και οι χορηγοί του Mundial!
Η Jabulani και οι χορηγοί του Mundial!
Όπως είναι φυσικό, οι χορηγοί του παγκοσμίου κυπέλου ποδοσφαίρου του 2010 στη Νότια Αφρική, προσέβλεπαν στη μέγιστη δημοσιότητα γύρω από τα brands τους, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο. Ο θόρυβος (buzz: ειδικός όρος του μάρκετινγκ) που ανέμεναν να δημιουργήσουν επισκιάστηκε σε πρώτη φάση από τους ανταγωνιστές τους, οι οποίοι δημιούργησαν διάφορα θέματα για συζήτηση μέσω του διαδικτύου πριν από τους αγώνες. Αλλά, όπως φαίνεται, αυτό δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τους μεγάλους χορηγούς, όπως η Adidas, η Budweiser κλπ. ώστε να ανακάμψουν.
Σύμφωνα με έρευνα της NM Incite, εταιρίας της Nielsen McKinsey, η Nike επισκίασε την Adidas, με ένα σχετικό με τους αγώνες διαφημιστικό θέμα, προσβλέποντας στη δημιουργία συζήτησης στη διαδικτυακή κοινότητα με θέμα το παγκόσμιο κύπελλο. Η Nike, παρήγαγε ένα δημοφιλές ποδοσφαιρικό διαφημιστικό θέμα, το οποίο εξαπλώθηκε αλυσιδωτά online στη διαδικτυακή κοινότητα. Η προσπάθεια της εταιρίας – τις ημέρες και εβδομάδες που οδηγούσαν στο παγκόσμιο κύπελλο – έσπρωξαν την Adidas, τον επίσημο χορηγό της διοργάνωσης, πιο πίσω από την ανταγωνίστριά της στις online συζητήσεις.
Αλλά όμως, μετά από την έναρξη των αγώνων η Adidas ξαναβγήκε μπροστά στην κορυφή των brands του παγκοσμίου κυπέλλου και των διαλόγων στο διαδίκτυο. Εξετάζοντας τους δέκα κορυφαίους χορηγούς της διοργάνωσης και τους κυριότερους ανταγωνιστές τους, η έρευνα της NM Incite, δείχνει ότι τις πρώτες δυο εβδομάδες του τουρνουά η Adidas ξεπέρασε τη Nike στην κορυφή των brands.
Η Adidas, προκάλεσε μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από αυτήν με 25,1% μερίδιο του συνολικού buzz και συζητήσεων online, σε σύγκριση με 14,4% πριν από το τουρνουά, ενώ η Nike, έπεσε από το 39.2% – που είχε πριν τους αγώνες – στο 19.4%.
Μέρος της αύξησης του buzz της Adidas, και των συζητήσεων που προκάλεσε στο διαδίκτυο, οφειλόταν στην αμφιλεγόμενη επίσημη μπάλα των αγώνων, την Jabulani. Στο τέλος της εβδομάδας της 13ης Ιουνίου – η οποία συμπεριελάμβανε τις πρώτες τρεις ημέρες των αγώνων – η μπάλα ήταν το θέμα για το 8% των μηνυμάτων στην αγγλική γλώσσα, σχετικά με το Mundial. Το ήμισυ του παιχνιδιού του buzz στο διαδίκτυο, είναι να «αναζωπυρώνεις τη φλόγα», δήλωσε ο Pete Blackshaw, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Nielsen, για την ψηφιακή στρατηγική της εταιρίας. Και συμπλήρωσε «η σελίδα Facebook της Adidas, για παράδειγμα, έχει φτάσει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο fans, οι οποίοι ανεβάζουν νέο περιεχόμενο αρκετές φορές την ημέρα σε αυτή, συγκεντρώνοντας κατά μέσο όρο 100 σχόλια ημερησίως. Στο τέλος της ημέρας, τα brands, χρειάζεται να διατηρήσουν τον θόρυβο γύρω από αυτά στον αέρα, όσο το δυνατόν περισσότερο, είτε σαν χορηγοί είτε όχι».
Η μπύρα Budweiser επίσης, ξεπέρασε την επίθεση της Carlsberg πριν το τουρνουά, αναδεικνυόμενη ως η μεγαλύτερη σε buzz μπύρα, σε σχέση με τους αγώνες του παγκοσμίου κυπέλλου, και αναρριχήθηκε στο 4.9%, ξεπερνώντας την Carlsberg η οποία είχε μερίδιο 2.4%.
Άλλοι επίσημοι χορηγοί του τουρνουά επίσης, είχαν αυξημένα μερίδια για το θόρυβο γύρω από αυτούς, συμπεριλαμβανομένων της Hyundai/Kia (από 2.4% σε 4.7%) και της McDonald’s (από 2.8% σε 4.2%). Το συνολικό μερίδιο του Buzz, για τις 10 μεγαλύτερες εταιρίες χορηγών του παγκοσμίου κυπέλλου, αυξήθηκε στο 66%, από 52% πριν τους αγώνες.
Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ:
HIGHEST SHARE OF ONLINE WORLD CUP BUZZ IN FIRST TWO WEEKS
(Sponsors vs. Competitors)
Rank
Brand
Type
% Share of Official and
Competitor Buzz
1
Adidas
FIFA Partner
25.1%
2
Nike
Non-affiliated Competitor
19.4%
3
Coca-Cola
FIFA Partner
11.0%
4
Sony
FIFA Partner
9.8%
5
Budweiser
FIFA Partner
4.9%
6
Hyundai/Kia
FIFA Partner
4.7%
7
Visa
FIFA World Cup™ Sponsor
4.7%
8
McDonald’s
FIFA World Cup™ Sponsor
4.2%
9
Pepsi
Non-affiliated Competitor
2.8%
10
Carlsberg
Non-affiliated Competitor
2.4%
source: reporter.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment