Κάτω από τα 900 δολάρια ο χρυσός
Με απώλειες διαμορφώθηκε ο χρυσός στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, στον απόηχο των ανησυχιών που προκαλεί η γρίπη των χοίρων για την κατανάλωση. Σε περίπτωση που η κατανάλωση αρχίζει να υποχωρεί και πάλι, ο πληθωρισμός θα ακολουθήσει την ίδια πορεία, γεγονός που αποστρέφει τους επενδυτές από τα μέταλλα που τα χρησιμοποιούν περισσότερο για προστασία από τις πληθωριστικές πιέσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια παράδοσης Ιουνίου του χρυσού διαμορφώθηκαν κατά 1,6% χαμηλότερα, φτάνοντας στα 893,60 δολάρια η ουγγιά. Την ίδια πορεία ακολούθησαν και τα υπόλοιπα μέταλλα, με το ασήμι κλείνει κατά 4,5% χαμηλότερα στα 12,40 δολάρια, την πλατίνα κατά 5,4% στα 1.088 δολάρια, και το παλλάδιο στα 217,45 δολάρια, κατά 5% χαμηλότερα.
Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι αν ο υιός της γρίπης των χοίρων εξελιχθεί σε πανδημία, τότε η οικονομική ανάκαμψη θα αναβληθεί για πολύ αργότερα, αφού πέραν των θυμάτων, θα διακοπούν και οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ πολύ σημαντικών εταίρων παγκοσμίως. Ωστόσο, δεν λείπουν και οι φωνές που θεωρούν ότι η αισιοδοξία της επενδυτικής κοινότητας για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας θα πληγεί από τα θύματα και το φόβο που θα προκαλέσει μια δυσοίωνη εξέλιξη του υιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους αναλυτές που εξέφρασαν ανησυχίες, μερίδα αυτών δήλωσε την εμπιστοσύνη του στην αγορά, αναφέροντας ότι σε δύσκολες περιόδους ο χρυσός κερδίζει, ενώ επισήμαναν ότι από το 2000 η τιμή του «κίτρινου μετάλλου» έχει τριπλασιαστεί, αφού από τότε κλείνει συνέχεια με ετήσια κέρδη.
REPORTER.GR
Tuesday, April 28, 2009
Κάτω από τα 50 δολάρια το αργό
Κάτω από τα 50 δολάρια το αργό
Με απώλειες έκλεισε το αργό στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, στον απόηχο των ανησυχιών που προκαλεί η γρίπη των χοίρων για την κατανάλωση. Μετριοπαθή στάση κράτησε η επενδυτική κοινότητα, αφού εκτιμά ότι αν ο υιός της γρίπης των χοίρων εξελιχθεί σε πανδημία, τότε η οικονομική ανάκαμψη θα αναβληθεί για πολύ αργότερα, αφού θα διακοπούν και οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ πολύ σημαντικών εταίρων παγκοσμίως Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια παράδοσης Ιουλίου του αργού υποχώρησαν κατά 0,4% κλείνοντας στα 49,92 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, η τιμή του αργού βρίσκεται ακόμη κατά 10% υψηλότερα από την αρχή του έτους. Το αντίστοιχο συμβόλαιο τύπου brent υποχώρησε κατά 1,5% στα 48,22 δολάρια το βαρέλι.
Πιέσεις δέχτηκε το αργό, εξαιτίας της πτώσης των μεταφορών, υπό την απειλή της εξάπλωσης του υιού της γρίπης των χοίρων. Η προοπτική αυτή θα έχει εξίσου ασχημα αποτελέσματα για την κατανάλωση του πετρελαίου και των προϊόντων του.
REPORTER.GR
Με απώλειες έκλεισε το αργό στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, στον απόηχο των ανησυχιών που προκαλεί η γρίπη των χοίρων για την κατανάλωση. Μετριοπαθή στάση κράτησε η επενδυτική κοινότητα, αφού εκτιμά ότι αν ο υιός της γρίπης των χοίρων εξελιχθεί σε πανδημία, τότε η οικονομική ανάκαμψη θα αναβληθεί για πολύ αργότερα, αφού θα διακοπούν και οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ πολύ σημαντικών εταίρων παγκοσμίως Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια παράδοσης Ιουλίου του αργού υποχώρησαν κατά 0,4% κλείνοντας στα 49,92 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, η τιμή του αργού βρίσκεται ακόμη κατά 10% υψηλότερα από την αρχή του έτους. Το αντίστοιχο συμβόλαιο τύπου brent υποχώρησε κατά 1,5% στα 48,22 δολάρια το βαρέλι.
Πιέσεις δέχτηκε το αργό, εξαιτίας της πτώσης των μεταφορών, υπό την απειλή της εξάπλωσης του υιού της γρίπης των χοίρων. Η προοπτική αυτή θα έχει εξίσου ασχημα αποτελέσματα για την κατανάλωση του πετρελαίου και των προϊόντων του.
REPORTER.GR
XAK: +57% κόντρα στα macro
Πάζλ για ριψοκίνδυνους παίκτες αποτελεί για τους εγχώριους αναλυτές η κατακόρυφη άνοδος του κυπριακού χρηματιστηρίου τις τελευταίες έξι βδομάδες, που συνεχίζει να αγνοεί την απότομη επιδείνωση της εγχώριας οικονομίας αλλά και τα πρώτα σημάδια των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσουν φέτος οι εγχώριες τράπεζες. Οι αναλυτές εκφράζουν έντονη ανησυχία τόσο για το ρυθμό ανάπτυξης όσο και για την εταιρική κερδοφορία και εκτιμούν ότι είναι θέμα χρόνου να αποτυπωθούν τα νέα δεδομένα στο χρηματιστηριακό ταμπλό. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι πρόσφατες εκτιμήσεις του IMF για το ενδεχόμενο μηδενικής ανάπτυξης το 2009, τα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά ακινήτων αλλά και το χθεσινό profit warning της Ελληνικής, τα κέρδη της οποίας πλήγηκαν από την αύξηση των επισφαλειών και τη συρρίκνωση των εσόδων.
Από τις 6 Μαρτίου, όταν το ΧΑΚ βρέθηκε σε ιστορικό χαμηλό, το ΧΑΚ παρουσίασε άνοδο 57%. Οι αναλυτές αποδίδουν την αύξηση σε εξωγενείς παράγοντες, κυρίως στην αύξηση που παρατηρείται στις διεθνείς αγορές.
«Το ΧΑΚ ανακάμπτει λόγω του ότι υπάρχει άνοδος στο εξωτερικό», ανέφερε στη StockWatch, ο διευθυντής Διαχείρισης Κεφαλαίων στη Marfin CLR Χρίστος Καλογέρης. «Αυτή η άνοδος προέρχεται από τα μέτρα στήριξης των οικονομιών και τραπεζών και προεξοφλεί ότι μεγάλες τράπεζες δεν θα χρεοκοπήσουν. Η ύφεση στην παγκόσμια οικονομία και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Κύπρο παραμένει, κάτι που θα επηρεάσει την πορεία του χρηματιστηρίου. Σίγουρα τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει εδώ. Είναι νωρίς να μιλάμε ακόμη για ανάκαμψη λόγω της ύφεσης στην παγκόσμια οικονομία που αναπόφευκτα επηρεάζει όλους τους τομείς της δικής μας οικονομίας», κατέληξε.
Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο αναλυτής της Mega Equity, Γιώργος Βακής. «Δεν άρχισε η ανάκαμψη στο ΧΑΚ. Αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω υποχώρηση των τιμών των μετοχών λόγω των αρνητικών μακροοικονομικών δεδομένων. Είναι συγκυριακή η αύξηση που παρατηρείται και αποδίδεται στις μεγάλες κυβερνητικές παρεμβάσεις ξένων χωρών», τόνισε.
Ο αναλυτής της SAFS Holdings, Αλέκος Σεργίδης, είναι πιο αισιόδοξος για την πορεία του ΧΑΚ. «Στο σύντομο μέλλον, οι τιμές των μετοχών θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά, δεν αναμένεται να υπάρξουν μεγάλες άνοδοι ή μεγάλες πτώσεις», σημείωσε, για να τονίσει ότι η άνοδος που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα οφείλεται στα θεωρητικά καλά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν κάποιες ξένες τράπεζες. Επίσης, πρόσθεσε, παρατηρείται κάποια διόρθωση από το overshooting που είχε η αγορά.
STOCKWATCH.COM.CY
Από τις 6 Μαρτίου, όταν το ΧΑΚ βρέθηκε σε ιστορικό χαμηλό, το ΧΑΚ παρουσίασε άνοδο 57%. Οι αναλυτές αποδίδουν την αύξηση σε εξωγενείς παράγοντες, κυρίως στην αύξηση που παρατηρείται στις διεθνείς αγορές.
«Το ΧΑΚ ανακάμπτει λόγω του ότι υπάρχει άνοδος στο εξωτερικό», ανέφερε στη StockWatch, ο διευθυντής Διαχείρισης Κεφαλαίων στη Marfin CLR Χρίστος Καλογέρης. «Αυτή η άνοδος προέρχεται από τα μέτρα στήριξης των οικονομιών και τραπεζών και προεξοφλεί ότι μεγάλες τράπεζες δεν θα χρεοκοπήσουν. Η ύφεση στην παγκόσμια οικονομία και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Κύπρο παραμένει, κάτι που θα επηρεάσει την πορεία του χρηματιστηρίου. Σίγουρα τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει εδώ. Είναι νωρίς να μιλάμε ακόμη για ανάκαμψη λόγω της ύφεσης στην παγκόσμια οικονομία που αναπόφευκτα επηρεάζει όλους τους τομείς της δικής μας οικονομίας», κατέληξε.
Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο αναλυτής της Mega Equity, Γιώργος Βακής. «Δεν άρχισε η ανάκαμψη στο ΧΑΚ. Αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω υποχώρηση των τιμών των μετοχών λόγω των αρνητικών μακροοικονομικών δεδομένων. Είναι συγκυριακή η αύξηση που παρατηρείται και αποδίδεται στις μεγάλες κυβερνητικές παρεμβάσεις ξένων χωρών», τόνισε.
Ο αναλυτής της SAFS Holdings, Αλέκος Σεργίδης, είναι πιο αισιόδοξος για την πορεία του ΧΑΚ. «Στο σύντομο μέλλον, οι τιμές των μετοχών θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά, δεν αναμένεται να υπάρξουν μεγάλες άνοδοι ή μεγάλες πτώσεις», σημείωσε, για να τονίσει ότι η άνοδος που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα οφείλεται στα θεωρητικά καλά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν κάποιες ξένες τράπεζες. Επίσης, πρόσθεσε, παρατηρείται κάποια διόρθωση από το overshooting που είχε η αγορά.
STOCKWATCH.COM.CY
Cyprus Stock Exchange & Athens Stock Exchange
XAK
FTSE/CySE 20
355.30 ( -3.33%)
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
1033.24 ( -3.40%)
Όγκος: € 4,942,200
======================
XAA
Γενικός Δείκτης
1907.43 ( -0.95%)
FTSE®/Χ.Α. 20
960.52 ( -1.12%)
FTSE/CySE 20
355.30 ( -3.33%)
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
1033.24 ( -3.40%)
Όγκος: € 4,942,200
======================
XAA
Γενικός Δείκτης
1907.43 ( -0.95%)
FTSE®/Χ.Α. 20
960.52 ( -1.12%)
Chrysler: Δίνει το 55% στην UAW για να μειώσει το χρέος της
Chrysler: Δίνει το 55% στην UAW για να μειώσει το χρέος της
Σε συμφωνία για τη μείωση του χρέους της ύψους 10,6 δισ. δολαρίων προς το ταμείο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του συνδικάτου της United Auto Workers κατέληξε η Chrysler. Tο ταμείο θα αποκτήσει το 55% της εταιρείας με αντάλλαγμα τη μείωση του χρέους κατά 50%. Όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, το ταμείο θα αποκτήσει και αντιπροσώπευση στο διοικητικό συμβούλιο.
Η προκαταρκτική συμφωνία εγκρίθηκε ομόφωνα από τους επικεφαλής της UAW χθες και θα σταλεί στις τοπικές ενώσεις για επικύρωση. Να σημειωθεί ότι η Chrysler, η οποία έχει λάβει δάνειο ύψους 4 δις. δολαρίων έχει διορία έως τις 30 Απριλίου για να αναδιαρθρώσει τα οικονομικά της αλλιώς κινδυνεύει να χάσει την κυβερνητική στήριξη.
REPORTER.GR
Σε συμφωνία για τη μείωση του χρέους της ύψους 10,6 δισ. δολαρίων προς το ταμείο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του συνδικάτου της United Auto Workers κατέληξε η Chrysler. Tο ταμείο θα αποκτήσει το 55% της εταιρείας με αντάλλαγμα τη μείωση του χρέους κατά 50%. Όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, το ταμείο θα αποκτήσει και αντιπροσώπευση στο διοικητικό συμβούλιο.
Η προκαταρκτική συμφωνία εγκρίθηκε ομόφωνα από τους επικεφαλής της UAW χθες και θα σταλεί στις τοπικές ενώσεις για επικύρωση. Να σημειωθεί ότι η Chrysler, η οποία έχει λάβει δάνειο ύψους 4 δις. δολαρίων έχει διορία έως τις 30 Απριλίου για να αναδιαρθρώσει τα οικονομικά της αλλιώς κινδυνεύει να χάσει την κυβερνητική στήριξη.
REPORTER.GR
Γερμανία: Πιθανή ανακοίνωση συρρίκνωσης της οικονομίας κατά 6% το 2009
Γερμανία: Πιθανή ανακοίνωση συρρίκνωσης της οικονομίας κατά 6% το 2009
ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ (Dow Jones)-- Συρρίκνωση της οικονομίας της Γερμανίας κατά 6% αναμένεται ανακοινώσει αύριο η κυβέρνηση της χώρας, στο πλαίσιο του outlook που εκδίδει ανά διετία, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung.
Αν η πληροφορία επαληθευτεί, θα συνιστά δραστική αναθεώρηση των προβλέψεων για τη γερμανική οικονομία, οι οποίες έκαναν λόγο για συρρίκνωση 2,25% για φέτος.
Η εφημερίδα δεν επικαλέστηκε πηγές.
CAPITAL.GR
ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ (Dow Jones)-- Συρρίκνωση της οικονομίας της Γερμανίας κατά 6% αναμένεται ανακοινώσει αύριο η κυβέρνηση της χώρας, στο πλαίσιο του outlook που εκδίδει ανά διετία, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung.
Αν η πληροφορία επαληθευτεί, θα συνιστά δραστική αναθεώρηση των προβλέψεων για τη γερμανική οικονομία, οι οποίες έκαναν λόγο για συρρίκνωση 2,25% για φέτος.
Η εφημερίδα δεν επικαλέστηκε πηγές.
CAPITAL.GR
ΗΠΑ: Σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Απρίλιο
ΗΠΑ: Σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Απρίλιο
Στις 39,2 μονάδες αναρριχήθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, από 26,9 μονάδες που ήταν το Μάρτιο, σύμφωνα με το Conference Board.
Η αύξηση αυτή των 12,3 μονάδων είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που καταγράφει ο δείκτης στην 32χρονη ιστορία της έρευνας.
Οι οικονομολόγοι προέβλεπαν αύξησή του κατά περίπου πέντε μονάδες στις 30,5 μονάδες.
NAFTEMPORIKI
Στις 39,2 μονάδες αναρριχήθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, από 26,9 μονάδες που ήταν το Μάρτιο, σύμφωνα με το Conference Board.
Η αύξηση αυτή των 12,3 μονάδων είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που καταγράφει ο δείκτης στην 32χρονη ιστορία της έρευνας.
Οι οικονομολόγοι προέβλεπαν αύξησή του κατά περίπου πέντε μονάδες στις 30,5 μονάδες.
NAFTEMPORIKI
HΠΑ: Πτώση 18,63% στο δείκτη τιμών κατοικιών S&P / Case-Shiller
HΠΑ: Πτώση 18,63% στο δείκτη τιμών κατοικιών S&P / Case-Shiller
CAPITAL.GR
CAPITAL.GR
Ζημίες 1,29 δισ. € για την Daimler
Ζημίες 1,29 δισ. € για την Daimler
Ζημίες ανακοίνωσε για δεύτερο κατά σειρά τρίμηνο η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, Daimler, επικαλούμενη τις μειωμένες πωλήσεις των μοντέλων της Mercedes-Benz και των φορτηγών.
Ειδικότερα, η γερμανική εταιρεία εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο καθαρές ζημίες 1,29 δισ. ευρώ ή 1,40 ευρώ ανά μετοχή, έναντι κερδών 1,33 δισ. ευρώ ή 1,29 ευρώ ανά μετοχή το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Οι ζημίες της ήταν μεγαλύτερες από τα 790 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές.
Η Daimler έχει ανακοινώσει σχέδια για περικοπή των δαπανών της τουλάχιστον κατά 3 δισ. ευρώ και έχει πουλήσει μετοχές της στο Άμπου Ντάμπι, καθιστώντας το εμιράτο τον μεγαλύτερο επενδυτή της, προκειμένου να αντλήσει 1,95 δισ. ευρώ σε μετρητά.
Η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας προέβλεψε σήμερα «σημαντικές» ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο και τόνισε πως στόχος της είναι να μειώσει τις δαπάνες φέτος κατά 4 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις της υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 22% στα 18,7 δισ. ευρώ.
Ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε χθες πως παραιτείται του τελευταίου 19,9% από το κεφάλαιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler και των χρεών που εξακολουθούν να της οφείλουν οι Αμερικανοί
NAFTEMPORIKI
Ζημίες ανακοίνωσε για δεύτερο κατά σειρά τρίμηνο η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, Daimler, επικαλούμενη τις μειωμένες πωλήσεις των μοντέλων της Mercedes-Benz και των φορτηγών.
Ειδικότερα, η γερμανική εταιρεία εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο καθαρές ζημίες 1,29 δισ. ευρώ ή 1,40 ευρώ ανά μετοχή, έναντι κερδών 1,33 δισ. ευρώ ή 1,29 ευρώ ανά μετοχή το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Οι ζημίες της ήταν μεγαλύτερες από τα 790 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές.
Η Daimler έχει ανακοινώσει σχέδια για περικοπή των δαπανών της τουλάχιστον κατά 3 δισ. ευρώ και έχει πουλήσει μετοχές της στο Άμπου Ντάμπι, καθιστώντας το εμιράτο τον μεγαλύτερο επενδυτή της, προκειμένου να αντλήσει 1,95 δισ. ευρώ σε μετρητά.
Η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας προέβλεψε σήμερα «σημαντικές» ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο και τόνισε πως στόχος της είναι να μειώσει τις δαπάνες φέτος κατά 4 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις της υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 22% στα 18,7 δισ. ευρώ.
Ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε χθες πως παραιτείται του τελευταίου 19,9% από το κεφάλαιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler και των χρεών που εξακολουθούν να της οφείλουν οι Αμερικανοί
NAFTEMPORIKI
Ην. Βασίλειο: Σε υψηλό 15 μηνών ο όγκος πωλήσεων λιανοπωλητών
Ην. Βασίλειο: Σε υψηλό 15 μηνών ο όγκος πωλήσεων λιανοπωλητών
ΛΟΝΔΙΝΟ (Dow Jones)-- Απροσδόκητη αύξηση εμφάνισε ο όγκος των πωλήσεων των λιανοπωλητών του Ηνωμένου Βασιλείου και μάλιστα στο υψηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2008, χάρη στις πωλήσεις-ρεκόρ στα τρόφιμα και τις ισχυρές πωλήσεις στα υποδήματα και τα δερμάτινα είδη, σύμφωνα με την Συνομοσπονδία της Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI).
Η έρευνα της διεύθυνσης διανομής και εμπορίου του CBI, ανέφερε πως ο δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε στο +3 τον Απρίλιο από -44 το Μάρτιο. Ο δείκτης αποτελεί τη διαφορά μεταξύ του ποσοστού των λιανοπωλητών που εμφανίζουν αύξηση στις πωλήσεις και αυτών με κάμψη.
Το αποτέλεσμα της έρευνας αποτέλεσε έκπληξη για τους οικονομικούς αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires και ανέμεναν το δείκτη να διαμορφωθεί στο -40.
Το CBI ανέφερε πως η μεταβολή στο μέγεθος από το Μάρτιο στον Απρίλιο ήταν η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί στην ιστορία του δείκτη. Σημειώνεται πως ο δείκτης ξεκίνησε την απαρίθμηση από τον Ιούλιο του 1983. Ωστόσο, η συνομοσπονδία προειδοποίησε πως η αύξηση δεν αποτελεί ένδειξη ανάκαμψης της αγοράς.
"Η καλή προσέλευση των καταναλωτών στα μαγαζιά λόγω του Πάσχα επηρεάσθηκε από τα μεγέθη της λιανικής τον Απρίλιο, ωστόσο αν και αποτελεί αισιόδοξη εξέλιξη, δεν σηματοδοτεί ανάκαμψη στην αγορά” ανέφερε ο Andy Clarke, πρόεδρος της επιτροπής εμπορίου του CBI και γενικός διευθυντής λειτουργιών της ASDA Group Ltd.
"Καθώς η ανεργία αυξάνει και η ανάπτυξη στα κέρδη υποχωρεί, οι καταναλωτές παραμένουν ιδιαίτερα ανήσυχοι, ενώ οι λιανοπωλητές εκτιμούν πως οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν εκ νέου το Μάιο” επισήμανε ο ίδιος.
Αναφορικά με το μέλλον, η έρευνα του CBI έδειξε πως περιμένει το δείκτη να διαμορφωθεί στο -15 το Μάιο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα μεταξύ της 25ης Μαρτίου και της 15ης Απριλίου. Συνολικά 143 εταιρείες συμμετείχαν.
CAPITAL.GR
ΛΟΝΔΙΝΟ (Dow Jones)-- Απροσδόκητη αύξηση εμφάνισε ο όγκος των πωλήσεων των λιανοπωλητών του Ηνωμένου Βασιλείου και μάλιστα στο υψηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2008, χάρη στις πωλήσεις-ρεκόρ στα τρόφιμα και τις ισχυρές πωλήσεις στα υποδήματα και τα δερμάτινα είδη, σύμφωνα με την Συνομοσπονδία της Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI).
Η έρευνα της διεύθυνσης διανομής και εμπορίου του CBI, ανέφερε πως ο δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε στο +3 τον Απρίλιο από -44 το Μάρτιο. Ο δείκτης αποτελεί τη διαφορά μεταξύ του ποσοστού των λιανοπωλητών που εμφανίζουν αύξηση στις πωλήσεις και αυτών με κάμψη.
Το αποτέλεσμα της έρευνας αποτέλεσε έκπληξη για τους οικονομικούς αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires και ανέμεναν το δείκτη να διαμορφωθεί στο -40.
Το CBI ανέφερε πως η μεταβολή στο μέγεθος από το Μάρτιο στον Απρίλιο ήταν η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί στην ιστορία του δείκτη. Σημειώνεται πως ο δείκτης ξεκίνησε την απαρίθμηση από τον Ιούλιο του 1983. Ωστόσο, η συνομοσπονδία προειδοποίησε πως η αύξηση δεν αποτελεί ένδειξη ανάκαμψης της αγοράς.
"Η καλή προσέλευση των καταναλωτών στα μαγαζιά λόγω του Πάσχα επηρεάσθηκε από τα μεγέθη της λιανικής τον Απρίλιο, ωστόσο αν και αποτελεί αισιόδοξη εξέλιξη, δεν σηματοδοτεί ανάκαμψη στην αγορά” ανέφερε ο Andy Clarke, πρόεδρος της επιτροπής εμπορίου του CBI και γενικός διευθυντής λειτουργιών της ASDA Group Ltd.
"Καθώς η ανεργία αυξάνει και η ανάπτυξη στα κέρδη υποχωρεί, οι καταναλωτές παραμένουν ιδιαίτερα ανήσυχοι, ενώ οι λιανοπωλητές εκτιμούν πως οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν εκ νέου το Μάιο” επισήμανε ο ίδιος.
Αναφορικά με το μέλλον, η έρευνα του CBI έδειξε πως περιμένει το δείκτη να διαμορφωθεί στο -15 το Μάιο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα μεταξύ της 25ης Μαρτίου και της 15ης Απριλίου. Συνολικά 143 εταιρείες συμμετείχαν.
CAPITAL.GR
Πτώση άνω του 2% για το αργό
Πτώση άνω του 2% για το αργό
Συνεχίζονται οι απώλειες για το αργό για δεύτερη διαδοχική ημέρα, καταγράφοντας πτώση άνω του 2% καθώς οι ανησυχίες σχετικά με την επίδραση της γρίπης των χοίρων στην οικονομία αυξάνονται και κρατούν τους επενδυτές επιφυλακτικούς.
Αναλυτικά, η τιμή του συμβολαίου του αργού τύπου light, sweet παραδόσεως Ιουνίου υποχωρεί κατά 2,59% στα 48,84 δολάρια ανά βαρέλι στις ηλεκτρονικές συναλλαγές του χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Το συμβόλαιο του αργού τύπου brent κινείται καθοδικά κατά 2,33% ήτοι 1,14 δολάρια στα 49,18 δολάρια/βαρέλι στο ICE του Λονδίνου.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αύξησε το επίπεδο συναγερμού για τον ιό της γρίπης των χοίρων στο υψηλότερο από το 2005 όπου και υιοθετήθηκε το σύστημα προειδοποίησης, τονίζοντας πως ο περιορισμός του ξεσπάσματος του ιού δεν ήταν εφικτή. Κρούσματα έχουν εντοπιστεί στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, στη Νέα Ζηλανδία αλλά και στον Καναδά, ενώ στο Μεξικό οι νεκροί έχουν ξεπεράσει τους 149.
Επιπλέον, οι επενδυτές φαίνονται να είναι σκεπτικοί εν αναμονή της ανακοίνωσης των αποθεμάτων αργού στις ΗΠΑ αύριο Τετάρτη τα οποία αναμένεται να σημειώσουν την όγδοη συνεχή αύξηση σε εβδομαδιαία βάση.
Υπενθυμίζεται πως στις χθεσινές συναλλαγές η τιμή του συμβολαίου του αργού παραδόσεως Ιουνίου υποχώρησε 1,41 δολ. ή 2,7% για να ολοκληρώσει τις συναλλαγές στα 50,14 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης, ενώ η τιμή του αργού τύπου Brent υποχώρησε 1,35 δολ. στα 50,32 δολ. το βαρέλι στο ICE Futures exchange του Λονδίνου.
CAPITAL.GR
Συνεχίζονται οι απώλειες για το αργό για δεύτερη διαδοχική ημέρα, καταγράφοντας πτώση άνω του 2% καθώς οι ανησυχίες σχετικά με την επίδραση της γρίπης των χοίρων στην οικονομία αυξάνονται και κρατούν τους επενδυτές επιφυλακτικούς.
Αναλυτικά, η τιμή του συμβολαίου του αργού τύπου light, sweet παραδόσεως Ιουνίου υποχωρεί κατά 2,59% στα 48,84 δολάρια ανά βαρέλι στις ηλεκτρονικές συναλλαγές του χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Το συμβόλαιο του αργού τύπου brent κινείται καθοδικά κατά 2,33% ήτοι 1,14 δολάρια στα 49,18 δολάρια/βαρέλι στο ICE του Λονδίνου.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αύξησε το επίπεδο συναγερμού για τον ιό της γρίπης των χοίρων στο υψηλότερο από το 2005 όπου και υιοθετήθηκε το σύστημα προειδοποίησης, τονίζοντας πως ο περιορισμός του ξεσπάσματος του ιού δεν ήταν εφικτή. Κρούσματα έχουν εντοπιστεί στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, στη Νέα Ζηλανδία αλλά και στον Καναδά, ενώ στο Μεξικό οι νεκροί έχουν ξεπεράσει τους 149.
Επιπλέον, οι επενδυτές φαίνονται να είναι σκεπτικοί εν αναμονή της ανακοίνωσης των αποθεμάτων αργού στις ΗΠΑ αύριο Τετάρτη τα οποία αναμένεται να σημειώσουν την όγδοη συνεχή αύξηση σε εβδομαδιαία βάση.
Υπενθυμίζεται πως στις χθεσινές συναλλαγές η τιμή του συμβολαίου του αργού παραδόσεως Ιουνίου υποχώρησε 1,41 δολ. ή 2,7% για να ολοκληρώσει τις συναλλαγές στα 50,14 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης, ενώ η τιμή του αργού τύπου Brent υποχώρησε 1,35 δολ. στα 50,32 δολ. το βαρέλι στο ICE Futures exchange του Λονδίνου.
CAPITAL.GR
Κατάρ: Προτίθεται να επενδύσει σε αυτοκινητοβιομηχανίες
Κατάρ: Προτίθεται να επενδύσει σε αυτοκινητοβιομηχανίες
Στις αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύει να επενδύσει το Κατάρ, συμπεριλαμβανομένων των γερμανών κατασκευαστών, σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
“Εξετάζουμε την προοπτική, ωστόσο δεν έχουμε πάρει την τελική απόφαση για το θέμα,” δήλωσε ο πρωθυπουργός του Κατάρ, σεϊχης Hamad BIN Jassem al-Thani, στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων.
Την περασμένη εβδομάδα δημοσίευμα του περιοδικού Focus, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, ανέφερε ότι το Εμιράτο του Κατάρ ενημέρωσε την Porsche ότι ενδιαφέρεται για την αγορά ποσοστού στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η κρατική IPIC τον περασμένο μήνα αγόρασε το 9,1% της Daimler έναντι περίπου 2 δισ. ευρώ.
CAPITAL.GR
Στις αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύει να επενδύσει το Κατάρ, συμπεριλαμβανομένων των γερμανών κατασκευαστών, σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
“Εξετάζουμε την προοπτική, ωστόσο δεν έχουμε πάρει την τελική απόφαση για το θέμα,” δήλωσε ο πρωθυπουργός του Κατάρ, σεϊχης Hamad BIN Jassem al-Thani, στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων.
Την περασμένη εβδομάδα δημοσίευμα του περιοδικού Focus, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, ανέφερε ότι το Εμιράτο του Κατάρ ενημέρωσε την Porsche ότι ενδιαφέρεται για την αγορά ποσοστού στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η κρατική IPIC τον περασμένο μήνα αγόρασε το 9,1% της Daimler έναντι περίπου 2 δισ. ευρώ.
CAPITAL.GR
Citigroup to Sell Japan Units to Sumitomo Mitsui, Nikkei Says
Citigroup to Sell Japan Units to Sumitomo Mitsui, Nikkei Says
April 28 (Bloomberg) -- Citigroup Inc. will sell most of its Nikko Cordial Securities Inc. and Nikko Citigroup Ltd. businesses in Japan to Sumitomo Mitsui Financial Group Inc. for more than 500 billion yen ($5.2 billion), the Nikkei news service said.
The companies reached a “basic” agreement and will announce the deal by the end of this week, Nikkei reported, without saying where it obtained the information. Citigroup’s Tokyo- based spokesman Yoshito Shimoyama and Chika Togawa, a spokeswoman for Sumitomo Mitsui, both declined to comment.
New York-based Citigroup is selling assets after reporting more than $100 billion of credit losses and writedowns tied to the U.S. subprime-mortgage crisis, according to data compiled by Bloomberg. The U.S. bank paid 1.6 trillion yen for Nikko Cordial Corp., Japan’s third-largest securities firm, in January 2008.
Citigroup selected Sumitomo Mitsui as the preferred buyer after Japan’s second-largest bank by market value outbid rivals, two people with knowledge of the matter said on April 25.
Sumitomo Mitsui rose 1 percent to 3,200 yen as of 2:34 p.m. in Tokyo trading, in line with the 1 percent gain by the 84- company Topix Banks Index.
Citigroup in January put Nikko Cordial on a list of businesses flagged for eventual sale. An internal memo to employees in February said the bank aimed to find partners for Nikko Cordial and other units in Japan, or to sell them in an initial public offering.
Nikko Asset
The U.S. bank is also divesting its Japanese asset- management business, Nikko Asset Management Co., and has invited bids from banks including Mizuho Financial Group Inc., four people familiar with the matter said earlier in April.
The U.S. government channeled $45 billion into Citigroup and agreed to take a 36 percent stake in the bank after it posted five straight quarterly losses. The losing streak ended April 17, when the bank posted a $1.6 billion profit for the first quarter on trading gains and an accounting benefit for companies in distress.
Nikko Cordial, formed in 1944, had 133.6 billion yen of revenue for the nine months ended Dec. 31. The brokerage, with 111 branches in Japan, managed 25 trillion yen in client assets.
Citigroup offered to buy Nikko Cordial in 2007 after the Japanese securities firm was battered by an accounting scandal. Nikko faced possible delisting from the Tokyo Stock Exchange after it was accused in 2006 of padding earnings, resulting in a 30 percent drop in its stock price in the seven weeks ended Feb. 1, 2007.
Tokyo-based Sumitomo Mitsui operates a retail brokerage with 75 branches nationwide.
BLOOMBERG
April 28 (Bloomberg) -- Citigroup Inc. will sell most of its Nikko Cordial Securities Inc. and Nikko Citigroup Ltd. businesses in Japan to Sumitomo Mitsui Financial Group Inc. for more than 500 billion yen ($5.2 billion), the Nikkei news service said.
The companies reached a “basic” agreement and will announce the deal by the end of this week, Nikkei reported, without saying where it obtained the information. Citigroup’s Tokyo- based spokesman Yoshito Shimoyama and Chika Togawa, a spokeswoman for Sumitomo Mitsui, both declined to comment.
New York-based Citigroup is selling assets after reporting more than $100 billion of credit losses and writedowns tied to the U.S. subprime-mortgage crisis, according to data compiled by Bloomberg. The U.S. bank paid 1.6 trillion yen for Nikko Cordial Corp., Japan’s third-largest securities firm, in January 2008.
Citigroup selected Sumitomo Mitsui as the preferred buyer after Japan’s second-largest bank by market value outbid rivals, two people with knowledge of the matter said on April 25.
Sumitomo Mitsui rose 1 percent to 3,200 yen as of 2:34 p.m. in Tokyo trading, in line with the 1 percent gain by the 84- company Topix Banks Index.
Citigroup in January put Nikko Cordial on a list of businesses flagged for eventual sale. An internal memo to employees in February said the bank aimed to find partners for Nikko Cordial and other units in Japan, or to sell them in an initial public offering.
Nikko Asset
The U.S. bank is also divesting its Japanese asset- management business, Nikko Asset Management Co., and has invited bids from banks including Mizuho Financial Group Inc., four people familiar with the matter said earlier in April.
The U.S. government channeled $45 billion into Citigroup and agreed to take a 36 percent stake in the bank after it posted five straight quarterly losses. The losing streak ended April 17, when the bank posted a $1.6 billion profit for the first quarter on trading gains and an accounting benefit for companies in distress.
Nikko Cordial, formed in 1944, had 133.6 billion yen of revenue for the nine months ended Dec. 31. The brokerage, with 111 branches in Japan, managed 25 trillion yen in client assets.
Citigroup offered to buy Nikko Cordial in 2007 after the Japanese securities firm was battered by an accounting scandal. Nikko faced possible delisting from the Tokyo Stock Exchange after it was accused in 2006 of padding earnings, resulting in a 30 percent drop in its stock price in the seven weeks ended Feb. 1, 2007.
Tokyo-based Sumitomo Mitsui operates a retail brokerage with 75 branches nationwide.
BLOOMBERG
Τελειώνει ο χρόνος για την Chrysler
Τελειώνει ο χρόνος για την Chrysler
Οι διαπραγματεύσεις της Cerberus Capital με το Λευκό Οίκο και τους πιστωτές έχουν μπει στην τελική ευθεία καθώς πλησιάζει η διορία που έχει δώσει η αμερικανική κυβέρνηση στην Chrysler. Την ίδια στιγμή η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να καταλήξει σε συμφωνία με τα εργατικά σωματεία.
Του David Kiley
Καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για την Chrysler που έχει διορία έως τις 30 Απριλίου για να δείξει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση ότι διαθέτει ένα νέο σχέδιο για την οικονομική της βιωσιμότητα –ή να βρεθεί αντιμέτωπη με το φάσμα της πτώχευσης– η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε μεγάλα βήματα μέσα στο σαββατοκύριακο καταλήγοντας σε συμφωνία τόσο με το συνδικάτο Canadian Auto Workers, όσο και με την Ένωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (United Auto Workers), γεγονός που αναμένεται να ικανοποιήσει τους κυβερνητικούς αξιωματούχους.
Ωστόσο, έχει σημειωθεί μικρότερη πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τα δάνεια της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανέρχονται σε περίπου 6,9 δισ. δολ. Ο Λευκός Οίκος επιδιώκει οι πιστωτές να διατηρήσουν από αυτά τα δάνεια ένα ποσό μεταξύ 1 δισ. και 1,5 δισ. δολ. και να διαγράψουν το υπόλοιπο με αντάλλαγμα μετοχικό μερίδιο της τάξης του 5% με 10% στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από την πλευρά τους οι τράπεζες επιθυμούν να διατηρήσουν τις απαιτήσεις στους στα 4,5 δισ. δολ. με την συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας να διαμορφώνεται στο 40%.
Το κενό αυτό στις διαπραγματεύσεις οδήγησε ένα στέλεχος που ενημερώθηκε για την πορεία των συνομιλιών να εκτιμήσει ότι υπάρχει πιθανότητα 50% η αυτοκινητοβιομηχανία τελικά να οδηγηθεί σε καθεστώς αναδιάρθρωσης στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα, μετά την λήξη της διορίας που έχει θέσει ο Λευκός Οίκος.
Αν η Chrysler δεν μπορέσει να καταλήξει σε συμφωνία με τις τράπεζες μέχρι την κυβερνητική προθεσμία, ο Λευκός Οίκος έχει διακηρύξει ότι δεν θα δώσει νέα δάνεια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει ήδη δανείσει στην Chryslerπερίπου 4,5 δισ. δολ. από τον περασμένο Δεκέμβριο προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει τις δραστηριότητες της. Χωρίς επιπλέον κυβερνητικά δάνεια, η Chrysler θα βρεθεί χωρίς λειτουργικά κεφάλαια και θα αναγκαστεί να υποβάλει αίτησης πτώχευσης.
Ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου, Larry Summers μιλώντας στο Fox News την περασμένη Κυριακή δήλωσε ότι η κυβέρνηση Ομπάμα συνεχίζει να ελπίζει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα καταλήξουν σε συμφωνία πριν την προθεσμία, αποτρέποντας το ενδεχόμενο της πτώχευσης που αναμένεται να πλήξει καίρια την καταναλωτική εμπιστοσύνη στα προϊόντα της Chrysler. "Υπάρχουν κάποια θέματα που έχουν επιλυθεί και κάποια άλλα που χρειάζεται να επιλυθούν", δήλωσε ο Summers.
Η συμφωνία με την Ένωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (UAW) – μέσω της οποίας επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 100 δολ. ανά όχημα σε εργατικά κόστη και δίνει στην Ένωση μετοχικό μερίδιο στην Chrysler με αντάλλαγμα την μείωση στο μισό των 8 δισ. δολ που χρωστά η Chrysler στην UAW έναντι μελλοντικών παροχών υγειονομικής περίθαλψης – είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι ενώσεις και οι πιστωτές της εταιρείας δεν προχωρούσαν σε κάποια συμφωνία το προηγούμενο διάστημα καθώς κανείς δεν ήθελε να αφήσει τον άλλο να πετύχει καλύτερους όρους. Οι τράπεζες διαμαρτύρονται ότι προσφέρθηκε στα εργατικά σωματεία το 50% από ό,τι τους οφείλεται, ενώ από τις ίδιες ζητείται να λάβουν περίπου 30 cents στο δολάριο ή και λιγότερα.
Η συμβολή της Fiat
Περιμένοντας στο περιθώριο είναι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat (FIA.MI), η οποία είναι έτοιμη να διαθέσει στην Chrysler τεχνολογίες και κινητήρες αξίας σχεδόν $10 δισ. δολ. – πρόκειται για οχήματα και κινητήρες που η Chrysler θα μπορεί να προσαρμόσει στα αυτοκίνητα της. Ωστόσο η Fiat δεν θα διαθέσει ρευστά. Αν ο Λευκός Οίκος εγκρίνει κάποια συμφωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις τράπεζες και τα εργατικά σωματεία, έχει υποσχεθεί να διαθέσει στην Chrysler επιπλέον δάνεια ύψους 6 δισ. δολ. και η συμμαχία με την Fiat – που αναμένεται να πάρει μερίδιο 20% στην αυτοκινητοβιομηχανία – θα προχωρήσει.
Ωστόσο, με τις τράπεζες να βρίσκονται τόσο μακριά από κάποια συμφωνία και με το Λευκό Οίκο να είναι απρόθυμος να σπρώξει την Chrysler στην άβυσσο της ρευστοποίησης, πηγές κοντά στις διαπραγματεύσεις επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση Ομπάμα θα μπορούσε να επιδιώξει μια τρίτη λύση: να δώσει στην Chrysler κάποια κεφάλαια ώστε να αναδυθεί από την διαδικασία της πτώχευσης, αντί να προχωρήσει στην ολοκληρωτική ρευστοποίηση της εταιρείας.
Ο απροσδιόριστος παράγοντας στο σχέδιο αυτό είναι πώς θα αντιμετωπίσει ένα πτωχευτικό δικαστήριο τις απαιτήσεις των τραπεζών που είναι διασφαλισμένες έναντι παγίων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραδοσιακά, αυτή η ομάδα των πιστωτών λαμβάνει την καλύτερη μεταχείριση στη διαδικασία του Κεφαλαίου 11. Ωστόσο, το πτωχευτικό δικαστήριο έχει μεγάλη διακριτική ευχέρεια.
Προσφορές και αντιπροσφορές
Αν περιουσιακά στοιχεία όπως η Jeep τεθούν σε πλειστηριασμό για τον διακανονισμό των απαιτήσεων των τραπεζών, ενδεχομένως στο τέλος να μην έχει μείνει κάτι από την παλιά εταιρεία για να συσταθεί μια συμμαχία με την Fiat, εκτός και αν προκύψει μια νέα Chrysler από τα κομμάτια της παλαιάς που θα γλιτώσουν την ρευστοποίηση.
Τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστεί το παιχνίδι των προσφορών και αντιπροσφορών από τις τράπεζες και το Λευκό Οίκο για την διάσωση της Chrysler.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι από την πλευρά της αποφασισμένη να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας στην Chrysler, αλλά και στις εκατοντάδες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και προμηθευτές που θα αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα αν η Chrysler οδηγηθεί σε πτώχευση. Αν δεν υπάρξει πρόνοια για αυτές τις εταιρείες, το ενδεχόμενο νέων καταρρεύσεων θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο για τις General Motors (GM) και Ford (F), αλλά και για ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματα στις ΗΠΑ.
Το τελευταίο πράγμα που θέλει να δει ο Λευκός Οίκος είναι ένα φαινόμενο ντόμινο από την κατάρρευση της Chrysler, που θα μπορούσε να οδηγήσει την Ford – η οποία δεν έχει λάβει κυβερνητικά δάνεια και αναμένεται να επιστρέψει στην κερδοφορία τα επόμενα χρόνια – στη πτώχευση. Η GM από την πλευρά της αντιμετωπίζει την δική της προθεσμία έως τα τέλη Μαΐου για τη μείωση του κόστους προκειμένου να ικανοποιεί τις προϋποθέσεις για νέα κυβερνητικά δάνεια ή να αντιμετωπίσει με τη σειρά της το ενδεχόμενο της πτώχευσης.
Ο Kiley είναι ανταποκριτής από τα γραφεία του BusinessWeek στο Ντιτρόιτ.
CAPITAL.GR
Οι διαπραγματεύσεις της Cerberus Capital με το Λευκό Οίκο και τους πιστωτές έχουν μπει στην τελική ευθεία καθώς πλησιάζει η διορία που έχει δώσει η αμερικανική κυβέρνηση στην Chrysler. Την ίδια στιγμή η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να καταλήξει σε συμφωνία με τα εργατικά σωματεία.
Του David Kiley
Καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για την Chrysler που έχει διορία έως τις 30 Απριλίου για να δείξει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση ότι διαθέτει ένα νέο σχέδιο για την οικονομική της βιωσιμότητα –ή να βρεθεί αντιμέτωπη με το φάσμα της πτώχευσης– η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε μεγάλα βήματα μέσα στο σαββατοκύριακο καταλήγοντας σε συμφωνία τόσο με το συνδικάτο Canadian Auto Workers, όσο και με την Ένωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (United Auto Workers), γεγονός που αναμένεται να ικανοποιήσει τους κυβερνητικούς αξιωματούχους.
Ωστόσο, έχει σημειωθεί μικρότερη πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τα δάνεια της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανέρχονται σε περίπου 6,9 δισ. δολ. Ο Λευκός Οίκος επιδιώκει οι πιστωτές να διατηρήσουν από αυτά τα δάνεια ένα ποσό μεταξύ 1 δισ. και 1,5 δισ. δολ. και να διαγράψουν το υπόλοιπο με αντάλλαγμα μετοχικό μερίδιο της τάξης του 5% με 10% στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από την πλευρά τους οι τράπεζες επιθυμούν να διατηρήσουν τις απαιτήσεις στους στα 4,5 δισ. δολ. με την συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας να διαμορφώνεται στο 40%.
Το κενό αυτό στις διαπραγματεύσεις οδήγησε ένα στέλεχος που ενημερώθηκε για την πορεία των συνομιλιών να εκτιμήσει ότι υπάρχει πιθανότητα 50% η αυτοκινητοβιομηχανία τελικά να οδηγηθεί σε καθεστώς αναδιάρθρωσης στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα, μετά την λήξη της διορίας που έχει θέσει ο Λευκός Οίκος.
Αν η Chrysler δεν μπορέσει να καταλήξει σε συμφωνία με τις τράπεζες μέχρι την κυβερνητική προθεσμία, ο Λευκός Οίκος έχει διακηρύξει ότι δεν θα δώσει νέα δάνεια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει ήδη δανείσει στην Chryslerπερίπου 4,5 δισ. δολ. από τον περασμένο Δεκέμβριο προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει τις δραστηριότητες της. Χωρίς επιπλέον κυβερνητικά δάνεια, η Chrysler θα βρεθεί χωρίς λειτουργικά κεφάλαια και θα αναγκαστεί να υποβάλει αίτησης πτώχευσης.
Ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου, Larry Summers μιλώντας στο Fox News την περασμένη Κυριακή δήλωσε ότι η κυβέρνηση Ομπάμα συνεχίζει να ελπίζει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα καταλήξουν σε συμφωνία πριν την προθεσμία, αποτρέποντας το ενδεχόμενο της πτώχευσης που αναμένεται να πλήξει καίρια την καταναλωτική εμπιστοσύνη στα προϊόντα της Chrysler. "Υπάρχουν κάποια θέματα που έχουν επιλυθεί και κάποια άλλα που χρειάζεται να επιλυθούν", δήλωσε ο Summers.
Η συμφωνία με την Ένωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (UAW) – μέσω της οποίας επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 100 δολ. ανά όχημα σε εργατικά κόστη και δίνει στην Ένωση μετοχικό μερίδιο στην Chrysler με αντάλλαγμα την μείωση στο μισό των 8 δισ. δολ που χρωστά η Chrysler στην UAW έναντι μελλοντικών παροχών υγειονομικής περίθαλψης – είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι ενώσεις και οι πιστωτές της εταιρείας δεν προχωρούσαν σε κάποια συμφωνία το προηγούμενο διάστημα καθώς κανείς δεν ήθελε να αφήσει τον άλλο να πετύχει καλύτερους όρους. Οι τράπεζες διαμαρτύρονται ότι προσφέρθηκε στα εργατικά σωματεία το 50% από ό,τι τους οφείλεται, ενώ από τις ίδιες ζητείται να λάβουν περίπου 30 cents στο δολάριο ή και λιγότερα.
Η συμβολή της Fiat
Περιμένοντας στο περιθώριο είναι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat (FIA.MI), η οποία είναι έτοιμη να διαθέσει στην Chrysler τεχνολογίες και κινητήρες αξίας σχεδόν $10 δισ. δολ. – πρόκειται για οχήματα και κινητήρες που η Chrysler θα μπορεί να προσαρμόσει στα αυτοκίνητα της. Ωστόσο η Fiat δεν θα διαθέσει ρευστά. Αν ο Λευκός Οίκος εγκρίνει κάποια συμφωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις τράπεζες και τα εργατικά σωματεία, έχει υποσχεθεί να διαθέσει στην Chrysler επιπλέον δάνεια ύψους 6 δισ. δολ. και η συμμαχία με την Fiat – που αναμένεται να πάρει μερίδιο 20% στην αυτοκινητοβιομηχανία – θα προχωρήσει.
Ωστόσο, με τις τράπεζες να βρίσκονται τόσο μακριά από κάποια συμφωνία και με το Λευκό Οίκο να είναι απρόθυμος να σπρώξει την Chrysler στην άβυσσο της ρευστοποίησης, πηγές κοντά στις διαπραγματεύσεις επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση Ομπάμα θα μπορούσε να επιδιώξει μια τρίτη λύση: να δώσει στην Chrysler κάποια κεφάλαια ώστε να αναδυθεί από την διαδικασία της πτώχευσης, αντί να προχωρήσει στην ολοκληρωτική ρευστοποίηση της εταιρείας.
Ο απροσδιόριστος παράγοντας στο σχέδιο αυτό είναι πώς θα αντιμετωπίσει ένα πτωχευτικό δικαστήριο τις απαιτήσεις των τραπεζών που είναι διασφαλισμένες έναντι παγίων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραδοσιακά, αυτή η ομάδα των πιστωτών λαμβάνει την καλύτερη μεταχείριση στη διαδικασία του Κεφαλαίου 11. Ωστόσο, το πτωχευτικό δικαστήριο έχει μεγάλη διακριτική ευχέρεια.
Προσφορές και αντιπροσφορές
Αν περιουσιακά στοιχεία όπως η Jeep τεθούν σε πλειστηριασμό για τον διακανονισμό των απαιτήσεων των τραπεζών, ενδεχομένως στο τέλος να μην έχει μείνει κάτι από την παλιά εταιρεία για να συσταθεί μια συμμαχία με την Fiat, εκτός και αν προκύψει μια νέα Chrysler από τα κομμάτια της παλαιάς που θα γλιτώσουν την ρευστοποίηση.
Τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστεί το παιχνίδι των προσφορών και αντιπροσφορών από τις τράπεζες και το Λευκό Οίκο για την διάσωση της Chrysler.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι από την πλευρά της αποφασισμένη να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας στην Chrysler, αλλά και στις εκατοντάδες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και προμηθευτές που θα αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα αν η Chrysler οδηγηθεί σε πτώχευση. Αν δεν υπάρξει πρόνοια για αυτές τις εταιρείες, το ενδεχόμενο νέων καταρρεύσεων θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο για τις General Motors (GM) και Ford (F), αλλά και για ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματα στις ΗΠΑ.
Το τελευταίο πράγμα που θέλει να δει ο Λευκός Οίκος είναι ένα φαινόμενο ντόμινο από την κατάρρευση της Chrysler, που θα μπορούσε να οδηγήσει την Ford – η οποία δεν έχει λάβει κυβερνητικά δάνεια και αναμένεται να επιστρέψει στην κερδοφορία τα επόμενα χρόνια – στη πτώχευση. Η GM από την πλευρά της αντιμετωπίζει την δική της προθεσμία έως τα τέλη Μαΐου για τη μείωση του κόστους προκειμένου να ικανοποιεί τις προϋποθέσεις για νέα κυβερνητικά δάνεια ή να αντιμετωπίσει με τη σειρά της το ενδεχόμενο της πτώχευσης.
Ο Kiley είναι ανταποκριτής από τα γραφεία του BusinessWeek στο Ντιτρόιτ.
CAPITAL.GR
OPEC: Δεν αναμένεται νέα μείωση της παραγωγής στη συνάντηση του Μαΐου
OPEC: Δεν αναμένεται νέα μείωση της παραγωγής στη συνάντηση του Μαΐου
ΤΟΚΥΟ (Dow Jones) – Τα κράτη μέλη Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγών Κρατών (OPEC) από τη Μέση Ανατολή υποστήριξαν την περασμένη Κυριακή πως στις αγορές πετρελαίου υπάρχει υπερπροσφορά, ωστόσο ο Οργανισμός είναι μάλλον απίθανο να προχωρήσει σε νέα μείωση των ποσοστώσεων στη συνεδρίαση του επόμενου μήνα.
“Υπάρχει πλεόνασμα στην αγορά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως οδεύουμε σε νέες περικοπές στην παραγωγή. Πρέπει να περιμένουμε”, δήλωσε στο Dow Jones Newswires ο υπουργός πετρελαίου του Κουβέιτ, Sheikh Ahmad Al Abdullah Al Sabah.
Ο υπουργός του Κουβέιτ προέβη σε αυτές τις δηλώσεις στο περιθώριο συνεδρίασης των υπουργών Ενέργειας Ασιατικών Χωρών (Asian Ministerial Energy Roundtable) στο Τόκιο, στην οποία παρέστησαν 21 αντιπρόσωποι παραγωγών και καταναλωτριών χωρών, συμπεριλαμβανομένων έξι υπουργών από χώρες του OPEC και δύο διεθνών οργανισμών.
Τα σχόλια του υπουργού ήρθαν σε συνέχεια ανακοινώσεων από άλλα μέλη του OPEC που ανέφεραν ότι δεν αναμένονται νέες μειώσεις της παραγωγής στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στη Βιέννη για τις 28 Μαΐου.
Ωστόσο, είναι σαφές πως σημαντικοί υπουργοί, ανάμεσά τους και ο Σαουδάραβας, είναι ανήσυχοι για τις ανισορροπίες στην αγορά πετρελαίου.
Ο υπουργός Πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, Ali Naimi, υποστήριξε πως στην αγορά υπάρχει “σίγουρα υπερπροσφορά”, η οποία όμως τελικά θα υποχωρήσει, μια δήλωση που ενδεχομένως ορισμένοι παρατηρητές της αγοράς να θεώρησαν ότι υποδεικνύει την ανάγκη ανάληψης νέων παρεμβάσεων στην παραγωγή.
Το σχόλιό του απαντήθηκε από τον ομόλογό του από το Κατάρ, Abdullah bin Hamad Al Attiyah, ο οποίος δήλωσε πως είναι αναγκαία η ρεαλιστική αντιμετώπιση της κατάστασης στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Ανισορροπίες στις αγορές και υπερπροσφορά
Ο OPEC διατήρησε αμετάβλητη την παραγωγή του στη συνάντηση του Μαρτίου, επικαλούμενος τις ανησυχίες για την ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας.
Την περασμένη Παρασκευή, ο γενικός γραμματέας του OPEC, Abdalla Salem El-Badri, δήλωσε πως δεν περιμένει από τον οργανισμό να αποφασίσει μείωση της παραγωγής στην επόμενη συνάντηση των μελών του, παρά τις ενδείξεις μείωσης της ζήτησης και αύξησης των αποθεμάτων σε σημαντικές καταναλώτριες χώρες.
Ο OPEC πρέπει να εφαρμόσει την συμφωνία του περασμένου Δεκεμβρίου για μείωση της παραγωγής κατά 4,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως πριν προβεί σε νέες περικοπές, πρόσθεσε ο El-Badri.
Ο Οργανισμός έχει μειώσει την παραγωγή του περίπου κατά 80%, ή κατά 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του περασμένου Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, τα υφιστάμενα επίπεδα της παραγωγής είναι αμετάβλητα από το Μάρτιο, σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του OPEC, ο οποίος υποστήριξε ότι η εφαρμογή των ποσοστώσεων πρέπει να ξεπεράσει το 90% πριν αποφασιστεί νέος γύρος μειώσεων.
Ο OPEC αντιμετωπίζει παράλληλα την περαιτέρω αποδυνάμωση των θεμελιωδών μεγεθών από τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που μπορεί να οξύνει τις διαφορές μεταξύ των μελών όσον αφορά τις δεσμεύσεις τους για τη μείωση της παραγωγής.
Ο υπουργός πετρελαίου του Ιράν, Gholam Hossein Nozari, ανέφερε στην Τεχεράνη την Κυριακή πως η ζήτηση πετρελαίου παρουσιάζει συνήθως πτωτική πορεία αυτήν την περίοδο του έτους, σχολιάζοντας: “Την άνοιξη συνήθως τα αποθέματα καταγράφουν άνοδο”.
Ωστόσο και αυτός εμφανίζεται επιφυλακτικός στα σχόλια του αναφορικά με τις μελλοντικές ενέργειες του OPEC. “Θα αξιολογήσουμε την κατάσταση της οικονομίας και τις συνθήκες της αγοράς στην επόμενη συνεδρίαση του OPEC το Μάιο. Θεωρούμε ότι έως τότε θα έχουμε πιο ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης για να λάβουμε αποφάσεις”, δήλωσε ο Ιρανός υπουργός.
CAPITAL.GR
ΤΟΚΥΟ (Dow Jones) – Τα κράτη μέλη Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγών Κρατών (OPEC) από τη Μέση Ανατολή υποστήριξαν την περασμένη Κυριακή πως στις αγορές πετρελαίου υπάρχει υπερπροσφορά, ωστόσο ο Οργανισμός είναι μάλλον απίθανο να προχωρήσει σε νέα μείωση των ποσοστώσεων στη συνεδρίαση του επόμενου μήνα.
“Υπάρχει πλεόνασμα στην αγορά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως οδεύουμε σε νέες περικοπές στην παραγωγή. Πρέπει να περιμένουμε”, δήλωσε στο Dow Jones Newswires ο υπουργός πετρελαίου του Κουβέιτ, Sheikh Ahmad Al Abdullah Al Sabah.
Ο υπουργός του Κουβέιτ προέβη σε αυτές τις δηλώσεις στο περιθώριο συνεδρίασης των υπουργών Ενέργειας Ασιατικών Χωρών (Asian Ministerial Energy Roundtable) στο Τόκιο, στην οποία παρέστησαν 21 αντιπρόσωποι παραγωγών και καταναλωτριών χωρών, συμπεριλαμβανομένων έξι υπουργών από χώρες του OPEC και δύο διεθνών οργανισμών.
Τα σχόλια του υπουργού ήρθαν σε συνέχεια ανακοινώσεων από άλλα μέλη του OPEC που ανέφεραν ότι δεν αναμένονται νέες μειώσεις της παραγωγής στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στη Βιέννη για τις 28 Μαΐου.
Ωστόσο, είναι σαφές πως σημαντικοί υπουργοί, ανάμεσά τους και ο Σαουδάραβας, είναι ανήσυχοι για τις ανισορροπίες στην αγορά πετρελαίου.
Ο υπουργός Πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, Ali Naimi, υποστήριξε πως στην αγορά υπάρχει “σίγουρα υπερπροσφορά”, η οποία όμως τελικά θα υποχωρήσει, μια δήλωση που ενδεχομένως ορισμένοι παρατηρητές της αγοράς να θεώρησαν ότι υποδεικνύει την ανάγκη ανάληψης νέων παρεμβάσεων στην παραγωγή.
Το σχόλιό του απαντήθηκε από τον ομόλογό του από το Κατάρ, Abdullah bin Hamad Al Attiyah, ο οποίος δήλωσε πως είναι αναγκαία η ρεαλιστική αντιμετώπιση της κατάστασης στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Ανισορροπίες στις αγορές και υπερπροσφορά
Ο OPEC διατήρησε αμετάβλητη την παραγωγή του στη συνάντηση του Μαρτίου, επικαλούμενος τις ανησυχίες για την ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας.
Την περασμένη Παρασκευή, ο γενικός γραμματέας του OPEC, Abdalla Salem El-Badri, δήλωσε πως δεν περιμένει από τον οργανισμό να αποφασίσει μείωση της παραγωγής στην επόμενη συνάντηση των μελών του, παρά τις ενδείξεις μείωσης της ζήτησης και αύξησης των αποθεμάτων σε σημαντικές καταναλώτριες χώρες.
Ο OPEC πρέπει να εφαρμόσει την συμφωνία του περασμένου Δεκεμβρίου για μείωση της παραγωγής κατά 4,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως πριν προβεί σε νέες περικοπές, πρόσθεσε ο El-Badri.
Ο Οργανισμός έχει μειώσει την παραγωγή του περίπου κατά 80%, ή κατά 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του περασμένου Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, τα υφιστάμενα επίπεδα της παραγωγής είναι αμετάβλητα από το Μάρτιο, σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του OPEC, ο οποίος υποστήριξε ότι η εφαρμογή των ποσοστώσεων πρέπει να ξεπεράσει το 90% πριν αποφασιστεί νέος γύρος μειώσεων.
Ο OPEC αντιμετωπίζει παράλληλα την περαιτέρω αποδυνάμωση των θεμελιωδών μεγεθών από τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που μπορεί να οξύνει τις διαφορές μεταξύ των μελών όσον αφορά τις δεσμεύσεις τους για τη μείωση της παραγωγής.
Ο υπουργός πετρελαίου του Ιράν, Gholam Hossein Nozari, ανέφερε στην Τεχεράνη την Κυριακή πως η ζήτηση πετρελαίου παρουσιάζει συνήθως πτωτική πορεία αυτήν την περίοδο του έτους, σχολιάζοντας: “Την άνοιξη συνήθως τα αποθέματα καταγράφουν άνοδο”.
Ωστόσο και αυτός εμφανίζεται επιφυλακτικός στα σχόλια του αναφορικά με τις μελλοντικές ενέργειες του OPEC. “Θα αξιολογήσουμε την κατάσταση της οικονομίας και τις συνθήκες της αγοράς στην επόμενη συνεδρίαση του OPEC το Μάιο. Θεωρούμε ότι έως τότε θα έχουμε πιο ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης για να λάβουμε αποφάσεις”, δήλωσε ο Ιρανός υπουργός.
CAPITAL.GR
Πιθανή νέα στήριξη σε Bank of America και Citigroup
Πιθανή νέα στήριξη σε Bank of America και Citigroup
Νέα κεφαλαιακή στήριξη είναι πιθανό να χρειαστούν τόσο η Bank of America όσο και η Citigroup, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Αξιωματούχοι της Fed φέρονται να έχουν ειδοποιήσει σχετικά τις διοικήσεις των δύο τραπεζών, βασισμένοι στα αποτελέσματα των stress-tests, ενώ για την περίπτωση της BofA το ύψος της νέας στήριξης φέρεται να ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι διοικήσεις των BofA και Citigroup αμφισβητούν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα των stress-tests, το δολάριο υποχωρούσε νωρίτερα μετά το δημοσίευμα έως και τα 95,95 γεν/ δολάριο, ενώ αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται με απώλειες 0,72% στα 96,01 γεν/ δολάριο.
CAPITAL.GR
Νέα κεφαλαιακή στήριξη είναι πιθανό να χρειαστούν τόσο η Bank of America όσο και η Citigroup, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Αξιωματούχοι της Fed φέρονται να έχουν ειδοποιήσει σχετικά τις διοικήσεις των δύο τραπεζών, βασισμένοι στα αποτελέσματα των stress-tests, ενώ για την περίπτωση της BofA το ύψος της νέας στήριξης φέρεται να ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι διοικήσεις των BofA και Citigroup αμφισβητούν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα των stress-tests, το δολάριο υποχωρούσε νωρίτερα μετά το δημοσίευμα έως και τα 95,95 γεν/ δολάριο, ενώ αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται με απώλειες 0,72% στα 96,01 γεν/ δολάριο.
CAPITAL.GR
Μεξικό: Στους 152 οι νεκροί από τη γρίπη των χοίρων
Μεξικό: Στους 152 οι νεκροί από τη γρίπη των χοίρων
Στους 152 ανέρχονται οι νεκροί από τη γρίπη των χοίρων στο Μεξικό, η κυβέρνηση του οποίου αποφάσισε σήμερα να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, σε μια προσπάθεια να σταματήσει η μετάδοση του ιού.
Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό Υγείας της χώρας η επιδημία φαίνεται να περιορίζεται. Ο Ανχελ Μιγκέλ Κόρδοβα δήλωσε πως ο αριθμός των νεκρών χθες Δευτέρα ήταν μικρότερος από τον αντίστοιχο της Κυριακής.
Οι υγειονομικές υπηρεσίες του Μεξικού κάλεσαν τα μέλη των οικογενειών των ασθενών που έχουν προσβληθεί από τον ιό να υποβληθούν επειγόντως σε ιατρικές εξετάσεις.
Η μεξικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως διαθέτει αποθέματα αντιιικών φαρμάκων και επίσης έλαβε άλλα 100.000 κουτιά από την φαρμακοβιομηχανία GlaxoSmithKline (GSK).
NAFTEMPORIKI
Στους 152 ανέρχονται οι νεκροί από τη γρίπη των χοίρων στο Μεξικό, η κυβέρνηση του οποίου αποφάσισε σήμερα να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, σε μια προσπάθεια να σταματήσει η μετάδοση του ιού.
Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό Υγείας της χώρας η επιδημία φαίνεται να περιορίζεται. Ο Ανχελ Μιγκέλ Κόρδοβα δήλωσε πως ο αριθμός των νεκρών χθες Δευτέρα ήταν μικρότερος από τον αντίστοιχο της Κυριακής.
Οι υγειονομικές υπηρεσίες του Μεξικού κάλεσαν τα μέλη των οικογενειών των ασθενών που έχουν προσβληθεί από τον ιό να υποβληθούν επειγόντως σε ιατρικές εξετάσεις.
Η μεξικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως διαθέτει αποθέματα αντιιικών φαρμάκων και επίσης έλαβε άλλα 100.000 κουτιά από την φαρμακοβιομηχανία GlaxoSmithKline (GSK).
NAFTEMPORIKI
Subscribe to:
Posts (Atom)