Monday, January 2, 2012
Στα $907,588 εκατ. η αποζημίωση της Exxon Mobil από τη Βενεζουέλα
Στα $907,588 εκατ. η αποζημίωση της Exxon Mobil από τη Βενεζουέλα
Στα 907,588 εκατ. δολ. καθόρισε το Διεθνές Γραφείο Εμπορίου το ύψος της αποζημίωσης που πρέπει να καταβάλει η Βενεζουέλα στην Exxon Mobil για την εθνικοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων το 2007.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η απόφαση θεωρείται ευνοϊκή για την κυβέρνηση του
Ούγκο Τσάβεζ καθώς η εταιρεία ζητούσε 10 δισ. δολ. ως αποζημίωση για το έργο Cerro Negro το οποίο βρίσκεται στη ζώνη Orinoco και που εθνικοποιήθηκε μαζί με άλλα τρία έργα στην ίδια περιοχή.
Σε δύο εξ αυτών επενδυτής ήταν η ConocoPhillips η οποία ζητά αποζημίωση ύψους 30 δισ. δολ. τη στιγμή που ο υπουργός Ενέργειας της χώρας Rafael Ramirez έχει προβλέψει πως οι αποζημιώσεις και για τις δύο εταιρείες δεν θα ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. δολ.
source: capital.gr
Μηνύσεις μετόχων κατά της Lloyds για την εξαγορά της HBOS
Μηνύσεις μετόχων κατά της Lloyds για την εξαγορά της HBOS
Μηνύσεις εναντίον της βρετανικής Lloyds Banking Group, του πρώην προέδρου της, Sir Victor Blank και του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Eric Daniels, κατέθεσαν αμερικανοί μέτοχοι, κατά την περίοδο εξαγοράς της HBOS.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, το οποίο δεν επικαλείται πηγές, οι επενδυτές δεν γνώριζαν πως η HBOS ήταν τεχνικά χρεοκοπημένη κατά την εξαγορά, ενώ δεν είχαν καθόλου γνώση της οικονομικής της κατάστασης όταν αγόραζαν ADRs.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η εξαγορά της HBOS προκάλεσε πτώση στις μετοχές της Lloyds, οι οποίες στα τέλη του έτους διαπραγματευόντουσαν στις 26 πένες.
source: capital.gr
Daimler: Εσοδα άνω των 100 δισ. ευρώ το 2011
Daimler: Εσοδα άνω των 100 δισ. ευρώ το 2011
«Πολύ σημαντική βελτίωση» παρουσίασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα της Daimler το τέταρτο τρίμηνο του 2011, ενώ τα ετήσια έσοδά της ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Μπόντο Ουέμπερ.
«Είμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων», δήλωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Euro am Sonntag.
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για λειτουργικά κέρδη μεταξύ 8,8 δισ. ευρώ και 8,9 δισ. ευρώ και έσοδα ύψους 105 δισ. ευρώ το 2011.
source: naftemporiki.gr
Ευρωζώνη: Περαιτέρω συρρίκνωση της μεταποίησης
Ευρωζώνη: Περαιτέρω συρρίκνωση της μεταποίησης
Περαιτέρω συρρίκνωση παρουσίασε η μεταποιητική δραστηριότητα στην ευρωζώνη το Δεκέμβριο, παρά το γεγονός ότι ο σχετικός δείκτης PMI αυξήθηκε από το χαμηλό 28 μηνών του Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με την έκθεση της Markit, ο μεταποιητικός PMI ενισχύθηκε ελαφρώς στις 46,9 μονάδες από 46,4 μονάδες που ήταν τον προηγούμενο μήνα. Τα στοιχεία επιβεβαίωσαν την προκαταρκτική εκτίμηση της Markit.
Σημειώνεται ότι οι 50 μονάδες διαχωρίζουν την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας.
«Η μεταποίηση στην ευρωζώνη βιώνει άλλη μια ύφεση. Παρά τη μικρή επιβράδυνση της πτώσης το Δεκέμβριο, η παραγωγή φαίνεται να έχει καταρρεύσει σε όλη την ευρωζώνη με τριμηνιαίο ρυθμό σχεδόν 1,5% το τελευταίο τρίμηνο του 2011», σχολίασε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Markit, Κρις Γουίλιαμσον.
source: naftemporiki.gr
Επ’ αόριστο απεργία στις συγκοινωνίες
Επ’ αόριστο απεργία στις συγκοινωνίες
Παρέλυσαν σήμερα οι δημόσιες συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα, καθώς οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας (ΟΣΕΛ), κατέρχονται σε επ’ αόριστο απεργία, επειδή η εργοδοτική πλευρά δεν έχει καταβάλει στο προσωπικό τους μισθούς Δεκεμβρίου.
Την κλιμάκωση των δυναμικών μέτρων αποφάσισε πριν από λίγο η απεργιακή συνέλευση των εργαζομένων που συνήλθε στις 11:00 στην Πλατεία Σολωμού στη Λευκωσία ενώ στις 3 το μεσημέρι οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν εκ νέου γενική συνέλευση.
Ο Παντελής Σταύρου ΓΓ της Ομοσπονδίας Μεταφορών της ΣΕΚ ανέφερε ότι δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να γίνονται «μπαλάκι» κατά την έκφραση του, διότι όπως τόνισε υπάρχει διαφορετική ερμηνεία της σύμβασης μεταξύ εταιρείας και Υπουργείου Συγκοινωνιών.
Επεσήμανε ότι οι μισθοί Δεκεμβρίου είναι αδιαπραγμάτευτοι και υπέδειξε παράλληλα ότι ομόφωνα αποφασίστηκε η απεργία να συνεχιστεί επ’ αόριστον μέχρις ότου καταβληθούν οι μισθοί στους εργαζόμενους.
«Μας είναι απαράδεκτο», σημείωσε «από την ημέρα ίδρυσης του ΟΣΕΛ να παρατηρείται μόνιμο πρόβλημα στην καθυστέρηση της καταβολής των μισθών», προσθέτοντας ότι «δεν δεχόμαστε ότι υπάρχει διαφορά με το υπουργείο Συγκοινωνιών».
Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου «η διαφορετική ερμηνεία της σύμβασης μεταξύ των δύο μερών ομηροποιεί το προσωπικό».
Από την πλευρά του ο ΓΓ της ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ-ΠΕΟ, Άθως Ελευθερίου, δήλωσε ότι πριν από τις γιορτές είχε ληφθεί απόφαση για πραγματοποίηση απεργιών εξαιτίας των πληροφοριών για μη καταβολή του 13ου μισθού, προσθέτοντας ότι τελικά τα μέτρα ανεστάλησαν μετά την παραχώρηση του 13ου από τον ΟΣΕΛ.
«Εκεί και όπου υπάρχουν προβλήματα», είπε «έχει δοθεί προειδοποίηση στις εταιρείες αφού δεν μπορούν οι εργαζόμενοι να μην πληρώνονται έγκαιρα», σημειώνοντας ότι σε περίπτωση μη καταβολής των μισθών οι εργαζόμενοι θα κατέχονται σε απεργία.
Ο ΟΣΕΛ ανακοίνωσε ότι οι μισθοί δεν ήταν δυνατό να καταβληθούν λόγω μη τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων του κράτους προς τον οργανισμό, γεγονός που προκάλεσε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Μιλώντας στη Stockwatch ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας, Ιορδάνης Ιορδάνους κάλεσε το κράτος να τηρήσει και να πληρώσει τις υποχρεώσεις του προσθέτοντας ότι η εταιρεία καταβάλλει ενέργειες για να εξασφαλίσει επιπρόσθετο δανεισμό.
«Το Κράτος», είπε «πρέπει να μας πληρώσει €5 εκ.» συμπληρώνοντας ότι «το πρόβλημα είναι γενικό αφού και άλλες εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα».
Ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Ευθύμιος Φλουρέντζου, δήλωσε ότι η πολιτεία κινείται στο πλαίσιο των συμβάσεων ανάθεσης προς τις εταιρείες που ανέλαβαν τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Το κράτος είπε έχει καταβάλει όσα έχει υποχρέωση και μάλιστα για την επαρχία Λευκωσίας, σημείωσε, έχει δοθεί προκαταβολικά πριν από 12 μέρες ποσό €1,1 εκ. για να μπορέσει η εταιρεία να ανταποκριθεί στις τρέχουσες υποχρεώσεις της.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών, είπε ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με την ηγεσία του ΟΣΕΛ για να συζητηθεί το πρόβλημα.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των συντεχνιών παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι οδηγοί λεωφορείων και των άλλων επαρχιών.
Ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Μεταφορών της ΣΕΚ, ανέφερε ότι αύριο θα τεθεί η εισήγηση για πραγματοποίηση απεργίας από τους οδηγούς λεωφορείων στη Λεμεσό, υπογραμμίζοντας ότι οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία στην Πάφο θα πραγματοποιήσουν σύσκεψη και θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα τους.
Σε ότι αφορά στις Επαρχίες Λάρνακας και Αμμοχώστου έλαβαν τα δεδουλευμένα τους για το Δεκέμβρη.
source: stockwatch.com.cy
Ενδιαφέρον Mahindra για Saab
Ενδιαφέρον Mahindra για Saab
Η μεγαλύτερη ινδική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων, Mahindra & Mahindra Ltd. (MM), ενδιαφέρεται για την αγορά τουλάχιστον μέρος της υπό πτώχευση σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Saab όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.
Όπως σημειώνεται, η Mahindra, που εδρεύσει στη Βομβάη, προσπαθεί να διευθετήσει συναντήσεις με τους διαχειριστές που επιβλέπουν την πτώχευση της Saab για να αγοράσει ενδεχομένως μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας ή ολόκληρη την εταιρεία.
source: stockwatch.com.cy
Πάει ο παλιός ο χρόνος
Πάει ο παλιός ο χρόνος
Με απώλειες 72% - μεγαλύτερες από αυτές του ΧΑ - έκλεισε το 2011 το κυπριακό χρηματιστήριο, σε μια χρονιά που στιγματίστηκε, μεταξύ άλλων, από την κρίση χρέους της Ελλάδας και της ευρωζώνης, τις απανωτές υποβαθμίσεις, την έκρηξη στο Μαρί και τη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας στους πλείστους κλάδους της οικονομίας.
Η προχθεσινή ανακοίνωση των κοιτασμάτων στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη περιόρισε σημαντικά τις απώλειες, δίνοντας ώθηση στο ΧΑΚ τις τελευταίες δύο βδομάδες, που δεν ήταν αρκετή όμως για να ανατρέψει τη χειρότερη χρηματιστηριακή χρονιά από το 2008.
Υπό το βάρος των εξελίξεων στην Ελλάδα οι 160 χιλ. μέτοχοι της Τρ. Κύπρου και της Marfin Laiki είχαν χρηματιστηριακές ζημιές 77% και 74%, αντίστοιχα.
Η Ελληνική Τράπεζα, που έχει μικρότερη έκθεση σε ελληνικά ομόλογα, έκλεισε τη χρονιά με απώλειες 58%.
Εταιρείες σε κλάδους όπως η πληροφορική, ο τουρισμός, και το λιανεμπόριο είχαν λιγότερες απώλειες από ότι ο χρηματοοικονομικός κλάδος, που κλείνει μεγάλες ζημιές φέτος λόγω του κουρέματος του ελληνικού χρέους.
Σε μια χρονιά έντονης μεταβλητότητας και μεγάλης αβεβαιότητας, το χρηματιστηριακός τζίρος περιορίστηκε στο €0,5 δις έναντι €0,9 δις που ήταν πέρσι, δείχνοντας τη γενική αποστροφή των χρηματιστηριακών τίτλων.
Μεγαλύτερη ενδιαφέρον από ότι συνήθως παρουσίασαν τα ομόλογα των τραπεζών, που εκδόθηκαν στα πλαίσια ενίσχυσης των κεφαλαίων των τραπεζών.
Παρά τα σημαντικά νέα κεφάλαια που έβαλαν φέτος στα ταμεία τους οι τράπεζες, υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν υπερδιπλάσια ποσά (€3,6 δις) το 2012 για να καλύψουν τις νέες εποπτικές απαιτήσεις.
Οι τράπεζες ευελπιστούν ότι θα είναι σε θέση να αντλήσουν τα απαραίτητα κεφάλαια από τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να χρειαστούν κρατική στήριξη.
Θα ανακοινώσουν τα λεπτομερή τους σχέδια τις επόμενες τρεις βδομάδες.
Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τραπεζικός ο τομέας και η οικονομία, η χρονιά κλείνει με τη θετική προοπτική που δημιουργεί μεσοπρόθεσμα η ανεύρεση υδρογονανθράκων από τη Noble Energy.
Οι προσδοκίες άρχισαν ήδη να αποτυπώνονται στο χρηματιστηριακό ταμπλό που κέρδισε 29% τις τελευταίες βδομάδες, κλείνοντας σήμερα στο ψηλότερο επίπεδο από τις 15 Νοεμβρίου.
Τα κέρδη θα μπορούσαν πάντως να ήταν μεγαλύτερα, αφού ενδοσυνεδριακά ο γενικός δείκτης κέρδιζε μέχρι και 6%.
Έκλεισε τελικά στις 295,94 μονάδες και στο +0,98% και ο FTSE στις 104,60 μονάδες και στο +1,29%.
Η Τράπεζα Κύπρου έκλεισε με ημερήσια κέρδη 0,99%, η MPB στο +0,34% και η Ελληνική στο +1,98%.
Στο ΧΑ, ο ΓΔ έκλεισε στις 680,42 μονάδες με κέρδη 1,97% και ο FTSE στις 264,91 μονάδες και στο +2,21%.
Από την αρχή του χρόνου το ελληνικό χρηματιστήριο έχασε πολύ λιγότερα από το κυπριακό – είχε απώλειες 52%.
Στο Λονδίνο, το χρηματιστήριο καταγράφει άνοδο 0,10% ενώ κατά 0,32% ψηλότερα κινείται και το χρηματιστήριο στο Παρίσι. Κέρδη 0,85% καταγράφει και ο DAX στη Φρανκφούρτη.
source: stockwatch.com.cy
Subscribe to:
Posts (Atom)