Monday, April 19, 2010
Σημαντικές απώλειες για το αργό
Σημαντικές απώλειες για το αργό
Με σημαντικές απώλειες έκλεισε το αργό στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων σήμερα, στον απόηχο των ανησυχιών ότι η υπόθεση απάτης από την Goldman Sachs Group θα οδηγήσει πολλούς επενδυτές σε ρευστοποιήσεις υψηλών θέσεων και κατοχύρωση κερδών. Σημαντικές πιέσεις άσκησε στο πετρέλαιο και η ενίσχυση του δολαρίου.
Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια παράδοσης Ιουνίου του αργού υποχώρησαν κατά 1,8% στα 83,13 δολάρια το βαρέλι, ενώ ενδοσυνεδριακά σημείωνε απώλειες που οδήγησαν τα συμβόλαια ακόμα και στα 81.45 δολάρια.
Στη Νέα Υόρκη, το ευρώ δαμόρφωσε ισοτιμία 1,3453 δολάριο το ευρώ, με απώλεια ως προς την Παρασκευή -0,32% . Το δολάριο αντιμετωπίζεται ως "αξία-καταφύγιο" από πληθώρα επενδυτών σαυτή το χρονική συγκυρία. Στην ίδια αγορά, το δολάριο διαμορφώνει ισοτιμία 92,30 γεν, μ άνοδο περίπου +17% ως προς την Παρασκευή.
source: reporter.gr
Soros: «Χωρίς βοήθεια η Ελλάδα δεν θα τα καταφέρει»
Χωρίς βοήθεια η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση στην οποία έχει περιέλθει, ενώ ορατός είναι πάντα ο κίνδυνος να υποπέσει σε έναν «κύκλο θανάτου» ύφεσης, καθώς το υψηλό κόστος δανεισμού θα μειώνει τα έσοδα του προϋπολογισμού, δήλωσε ο γνωστός δισεκατομμυριούχος επενδυτής George Soros. Ο Ούγγρος επενδυτής ανέφερε ότι η εκτόξευση των spreads των ελληνικών ομολόγων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τις κερδοσκοπικές κινήσεις των αγορών, πρόσθεσε ο Soros, εφιστώντας παράλληλα την προσοχή στο βασικότερο πονοκέφαλο της Ελλάδας, δηλαδή στα πραγματικά οικονομικά της προβλήματα.
Επιπλέον, ο Soros ανέφερε ότι η ευρωπαϊκή βοήθεια είναι απαραίτητη στην Ελλάδα, καθώς το ύψος των επιτοκίων της αγοράς θα μετατραπεί σε έναν από τις κυριότερες αιτίες που η χώρα δεν θα καταφέρει να πετύχει τους στόχους του ΠΣΑ, καταφέροντας μεγάλο πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητα και τα έσοδα του προϋπολογισμού.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον τραπεζικό κλάδο της χώρας, για τον οποίο θεωρεί ότι η προοπτική της χρεοκοπίας ή της αναδιάρθρωσης του χρέους θα είναι σοβαρό πλήγμα για τον κλάδο.
source: reporter.gr
Οριακές απώλειες για το χρυσό
Οριακές απώλειες για το χρυσό
Με οριακές απώλειες έκλεισε ο χρυσός στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων σήμερα, στον απόηχο των ανησυχιών ότι η υπόθεση απάτης από την Goldman Sachs Group θα οδηγήσει πολλούς επενδυτές σε ρευστοποιήσεις υψηλών θέσεων και κατοχύρωση κερδών.
Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια παράδοσης Ιουνίου του χρυσού υποχώρησαν κατά 0,1% στα 1.135,80 δολάρια η ουγγιά, ενώ ενδοσυνεδριακά σημείωνε απώλειες που οδήγησαν τα συμβόλαια ακόμα και στα 1.124,30 δολάρια.
Οι επενδυτές προκαλούν «τεχνική» πτώση στο χρυσό ώστε να κατοχυρώσουν θέσεις σε χαμηλότερη τιμή εκτιμούν οι αναλυτές, προσθέτοντας ότι η υπόθεση της Goldman θα οδηγήσει σε διόρθωση των χρηματιστηρίων διεθνώς.
Αναφορικά με τα άλλα μέταλλα, το ασήμι υποχώρησε κατά 0,3% στα 17,7310 δολάρια η ουγγιά, το παλλάδιο έκλεισε αντίστροφα με κέρδη 0,3% στα 533,70 δολάρια και η πλατίνα κέρδισε μόλις 0,08% στα 1.696,60 δολάρια.
source: reporter.gr
Χειροτερεύει η κατάσταση στα σαλούν
Χειροτερεύει η κατάσταση στα σαλούν
Συνεχίζεται η κατρακύλα της αγοράς οχημάτων στην Κύπρο, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν διψήφια μείωση παρά την περσινή χαμηλή βάση. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Στατιστική Υπηρεσία, οι εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν κατέγραψαν μείωση 14,4% τον τρίτο μήνα του έτους στις 2.979 σε σύγκριση με 3.479 το Μάρτιο του 2009.
Το Φεβρουάριο η μείωση στις πωλήσεις ανήλθε στο 14,9%.
Τα στοιχεία συγκλίνουν με αυτά που δημοσίευσε προ ημερών η StockWatch για πτώση 15,7%.
Οι εγγραφές των καινούριων οχημάτων μειώθηκαν κατά 15,2% στις 1,247 από 1,471 το Μάρτιο του 2009.
Τα μεταχειρισμένα οχήματα μειώθηκαν κατά 13,7 στις 1,732 έναντι 2.008 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Το τρίμηνο του 2010, οι εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 17,1% στις 8.271, σε σύγκριση με 9.979 που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2009. Από το σύνολο των ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, 3.624 ή 43,8% ήταν καινούρια και 4.647 ή 56,2% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Ο συνολικός αριθμός των νεοεγγραφέντων οχημάτων σημείωσε μείωση 14,5% τους πρώτους τρεις μήνες του 2010 και έφτασε στις 11.213, σε σύγκριση με 13.108 κατά την ίδια περίοδο του 2009.
source: stockwatch.com.cy
Europe creates ‘zones’ to restart flights
Europe creates ‘zones’ to restart flights
BRUSSELS - European officials carved up the sky Monday, creating three zones to more quickly break the flight deadlock caused by volcanic ash flowing from Iceland over Europe. Many more flights will be able to take off on Tuesday, the bloc said.
European countries can resume airline traffic in designated "zones" where the threat of ash is considered less dangerous, French officials said after a meeting of the bloc's 27 transport ministers.
Under the accord, one area — defined by the European air traffic control agency Eurocontrol — will remain entirely off limits to flights. Another area will be open to all flights and a third area will be a caution zone in which some flights will be allowed.
Jean-Louis Borloo, the No. 2 French Cabinet official, said flights in the caution zone will be "very secure" with many tests to make sure jet engines are not damaged by ash.
EU Transport Commissioner Siim Kallas said after a videoconference with EU transport ministers and industry officials that "the decision increases air space available to air traffic. This is the final outcome."
The EU said as of Tuesday morning "we should see more planes starting to fly."
Lufthansa gets early start
Earlier, Germany's aviation authority granted Lufthansa an exemption to fly 50 long-haul planes carrying 15,000 passengers back home at a very low altitude and the British government sent Royal Navy warships to rescue those marooned across the Channel by flight cancellations.
Britain chimed in with more good news, saying flight restrictions over Scottish airspace will be lifted Tuesday morning at 7 a.m. local time (2 a.m. ET) and other British airports could reopen later that day as well.
As airline losses spiraled over $1 billion, the aviation industry blasted European officials, claiming there was "no coordination and no leadership" in the crisis that shut down most European airports for a fifth day.
Eurocontrol, the air traffic agency in Brussels, said less than one-third of flights in Europe were taking off Monday — between 8,000 and 9,000 of the continent's 28,000 scheduled flights. Airports in southern Europe were open, however, and Spain offered to become an emergency hub for the whole continent.
Lufthansa spokesman Jan Baerwald said the planes, scattered around the world, would start getting ready "right now." The first flights will be from the Far East, with others following from Africa and North America
The planes will fly to Frankfurt, Munich and Duesseldorf under visual flight rules, he said, noting that air traffic control is still keeping its restrictions on German airspace.
"We have an exception that allows us to fly so-called visual flight rules," he said.
Visual flight rules allow a pilot to fly the airplane without reference to instruments, if weather conditions are good enough so the pilot can see landmarks and avoid any other aircraft. Those flights need to be under 18,000 feet, lower than usual altitude for commercial traffic.
In Iceland, meteorologists said eruptions from the volcano were weakening and the ash was no longer rising to a height where it would endanger large commercial aircraft. British Transport Secretary Andrew Adonis confirmed there was been a "dramatic reduction in volcanic activity."
Hundreds of thousands of passengers have been stranded around the world since the volcano in southern Iceland begun erupting Wednesday for the second time in a month. Passengers in Asia, frustrated over sleeping on airport floors for days and running out of money, staged protests at airport counters.
European airlines are seeking financial compensation for a crisis that is costing the industry at least $200 million a day — and by some industry estimates up to $300 million a day. The British Airways chief said test flights had proven that flying was safe.
Several airlines have run flights over the last few days, and none reported problems or damage, prompting some airline officials to question whether governments had overreacted to concerns that the microscopic particles of ash could shut down jet engines.
"It's embarrassing, and a European mess," said Giovanni Bisignani, chief executive of the International Air Transport Association. "It took five days to organize a conference call with the ministers of transport and we are losing $200 million per day (and) 750,000 passengers are stranded all over. Does it make sense?"
The IATA, world's leading airline industry group, expressed its "dissatisfaction with how governments have managed it, with no risk assessment, no consultation, no coordination, and no leadership."
British Airways said it had flown a plane Sunday through the no-fly zone and found "no variations in the aircraft's normal operational performance."
"The analysis we have done so far, alongside that from other airlines' trial flights, provides fresh evidence that the current blanket restrictions on airspace are unnecessary," BA chief executive Willie Walsh said Monday.
A senior Western diplomat said Monday that several NATO F-16 fighters had flown through the ash cloud, and one had suffered engine damage from glasslike deposits — evidence that the danger from the cloud is real.
The official declined to provide more details on the military flights and spoke on condition of anonymity due to the sensitivity of the information.
Some smaller airports reopened Monday but authorities in Britain, France, Germany, and the Netherlands — home to four of Europe's five largest airports — said their air space was still closed.
Eurocontrol said Monday that southern Europe was mostly open for flights — including Portugal, Spain, parts of Italy and France, the Balkans, Bulgaria, Greece and Turkey — as were parts of northern Europe like Norway.
In London, Prime Minister Gordon Brown said the aircraft carrier HMS Ark Royal and assault ship HMS Ocean would be sent across the English Channel. A third ship is being sent to Spain to pick up soldiers trying to get back to Britain after a tour of duty in Afghanistan.
"I expect Ocean to be in the Channel today. I expect the Ark Royal to moving towards the Channel later," Brown said after meeting with the government's emergency committee.
Brown said the ash cloud had created "the biggest challenge to our aviation transport network for many years."
In Spain, all airports were open Monday and the government volunteered to become the new hub of Europe to get stranded passengers moving again. Infrastructure minister Jose Blanco said Spain could to take in around 100,000 people under the new emergency plan, which focuses on aircraft trying to bring Britons home from Asia, Latin America and North America.
Spain will also beef up train, bus and ferry services to get travelers to their destinations, he said.
Tensions boiled over at Incheon International Airport in South Korea, where 30 frustrated passengers blocked a Korean Air ticketing counter and demanded officials arrange travel to anywhere in Europe after hearing about the test flights. Some complained about sleeping on airport floors and only getting one food voucher a day — for McDonald's.
"We need a flight, we need a time," Thierry Loison, who has been stuck at the airport since Friday, told Korean Air officials. "We were (treated) like animals this morning."
source: msnbc.msn.com
BRUSSELS - European officials carved up the sky Monday, creating three zones to more quickly break the flight deadlock caused by volcanic ash flowing from Iceland over Europe. Many more flights will be able to take off on Tuesday, the bloc said.
European countries can resume airline traffic in designated "zones" where the threat of ash is considered less dangerous, French officials said after a meeting of the bloc's 27 transport ministers.
Under the accord, one area — defined by the European air traffic control agency Eurocontrol — will remain entirely off limits to flights. Another area will be open to all flights and a third area will be a caution zone in which some flights will be allowed.
Jean-Louis Borloo, the No. 2 French Cabinet official, said flights in the caution zone will be "very secure" with many tests to make sure jet engines are not damaged by ash.
EU Transport Commissioner Siim Kallas said after a videoconference with EU transport ministers and industry officials that "the decision increases air space available to air traffic. This is the final outcome."
The EU said as of Tuesday morning "we should see more planes starting to fly."
Lufthansa gets early start
Earlier, Germany's aviation authority granted Lufthansa an exemption to fly 50 long-haul planes carrying 15,000 passengers back home at a very low altitude and the British government sent Royal Navy warships to rescue those marooned across the Channel by flight cancellations.
Britain chimed in with more good news, saying flight restrictions over Scottish airspace will be lifted Tuesday morning at 7 a.m. local time (2 a.m. ET) and other British airports could reopen later that day as well.
As airline losses spiraled over $1 billion, the aviation industry blasted European officials, claiming there was "no coordination and no leadership" in the crisis that shut down most European airports for a fifth day.
Eurocontrol, the air traffic agency in Brussels, said less than one-third of flights in Europe were taking off Monday — between 8,000 and 9,000 of the continent's 28,000 scheduled flights. Airports in southern Europe were open, however, and Spain offered to become an emergency hub for the whole continent.
Lufthansa spokesman Jan Baerwald said the planes, scattered around the world, would start getting ready "right now." The first flights will be from the Far East, with others following from Africa and North America
The planes will fly to Frankfurt, Munich and Duesseldorf under visual flight rules, he said, noting that air traffic control is still keeping its restrictions on German airspace.
"We have an exception that allows us to fly so-called visual flight rules," he said.
Visual flight rules allow a pilot to fly the airplane without reference to instruments, if weather conditions are good enough so the pilot can see landmarks and avoid any other aircraft. Those flights need to be under 18,000 feet, lower than usual altitude for commercial traffic.
In Iceland, meteorologists said eruptions from the volcano were weakening and the ash was no longer rising to a height where it would endanger large commercial aircraft. British Transport Secretary Andrew Adonis confirmed there was been a "dramatic reduction in volcanic activity."
Hundreds of thousands of passengers have been stranded around the world since the volcano in southern Iceland begun erupting Wednesday for the second time in a month. Passengers in Asia, frustrated over sleeping on airport floors for days and running out of money, staged protests at airport counters.
European airlines are seeking financial compensation for a crisis that is costing the industry at least $200 million a day — and by some industry estimates up to $300 million a day. The British Airways chief said test flights had proven that flying was safe.
Several airlines have run flights over the last few days, and none reported problems or damage, prompting some airline officials to question whether governments had overreacted to concerns that the microscopic particles of ash could shut down jet engines.
"It's embarrassing, and a European mess," said Giovanni Bisignani, chief executive of the International Air Transport Association. "It took five days to organize a conference call with the ministers of transport and we are losing $200 million per day (and) 750,000 passengers are stranded all over. Does it make sense?"
The IATA, world's leading airline industry group, expressed its "dissatisfaction with how governments have managed it, with no risk assessment, no consultation, no coordination, and no leadership."
British Airways said it had flown a plane Sunday through the no-fly zone and found "no variations in the aircraft's normal operational performance."
"The analysis we have done so far, alongside that from other airlines' trial flights, provides fresh evidence that the current blanket restrictions on airspace are unnecessary," BA chief executive Willie Walsh said Monday.
A senior Western diplomat said Monday that several NATO F-16 fighters had flown through the ash cloud, and one had suffered engine damage from glasslike deposits — evidence that the danger from the cloud is real.
The official declined to provide more details on the military flights and spoke on condition of anonymity due to the sensitivity of the information.
Some smaller airports reopened Monday but authorities in Britain, France, Germany, and the Netherlands — home to four of Europe's five largest airports — said their air space was still closed.
Eurocontrol said Monday that southern Europe was mostly open for flights — including Portugal, Spain, parts of Italy and France, the Balkans, Bulgaria, Greece and Turkey — as were parts of northern Europe like Norway.
In London, Prime Minister Gordon Brown said the aircraft carrier HMS Ark Royal and assault ship HMS Ocean would be sent across the English Channel. A third ship is being sent to Spain to pick up soldiers trying to get back to Britain after a tour of duty in Afghanistan.
"I expect Ocean to be in the Channel today. I expect the Ark Royal to moving towards the Channel later," Brown said after meeting with the government's emergency committee.
Brown said the ash cloud had created "the biggest challenge to our aviation transport network for many years."
In Spain, all airports were open Monday and the government volunteered to become the new hub of Europe to get stranded passengers moving again. Infrastructure minister Jose Blanco said Spain could to take in around 100,000 people under the new emergency plan, which focuses on aircraft trying to bring Britons home from Asia, Latin America and North America.
Spain will also beef up train, bus and ferry services to get travelers to their destinations, he said.
Tensions boiled over at Incheon International Airport in South Korea, where 30 frustrated passengers blocked a Korean Air ticketing counter and demanded officials arrange travel to anywhere in Europe after hearing about the test flights. Some complained about sleeping on airport floors and only getting one food voucher a day — for McDonald's.
"We need a flight, we need a time," Thierry Loison, who has been stuck at the airport since Friday, told Korean Air officials. "We were (treated) like animals this morning."
source: msnbc.msn.com
Less ash, more lava: volcano eruption enters calmer phase, say scientists
Less ash, more lava: volcano eruption enters calmer phase, say scientists
The plume of volcanic ash produced by the Eyjafjallajokull volcano in Iceland is showing signs of subsiding, scientists have said, as aviation authorities announce plans to begin reopening British airspace.
Iceland's weather office said there was less ash in the cloud from the volcano and the plume was less than 1km high.
Helicopters operated by the national coastguard in Iceland have confirmed that lava has begun to flow in the volcano basin, suggesting the eruption is calming down.
The ash plume is caused by hot magma breaking through the Earth's crust and meeting ice, which turns into vapour and shoots upwards.
The sight of lava suggests much of the ice responsible for the plume has melted, meaning there is less explosive force pushing ash into the sky.
Kristin Vogfjord, a geologist at the Icelandic weather office, told the Guardian: "That's a good sign. It means there is probably less ice in contact with the magma, so it's not able to generate these explosions that spew ash all over Europe."
Icelandic forecasters are continuing to monitor the eruption. "It doesn't necessarily mean it's over," said Vogfjord. "We hope that it does but we can't be sure."
Andrew Hooper, a volcanologist at Delft University in the Netherlands, said: "There's still a lot of ice there, so depending on how the eruption develops more ice could come into contact with the magma again and we may see a resumption. It looks promising though. To see lava is good."
source: guardian.co.uk
Η άμυνα της Goldman Sachs στις κατηγορίες της SEC
Η άμυνα της Goldman Sachs στις κατηγορίες της SEC
Αναφερόμενη στη δίωξη που κατέθεσε την Παρασκευή η αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς (SEC) εις βάρος της, η Goldman Sachs εξέδωσε σήμερα μία έκθεση στην οποία αναλύει την υπερασπιστική της γραμμή. «Οι ισχυρισμοί της SEC είναι απόλυτα αβάσιμοι τόσο σε νομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο γεγονότων και διατυπώνουμε έντονες ενστάσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στην κατηγορία της SEC ότι ένας από τους υπαλλήλους της παραπλάνησε δύο θεσμικούς επενδυτές μη αποκαλύπτοντας τη συμμετοχή της Paulson & Co στη συναλλαγή, η Goldman Sachs υποστηρίζει ότι δεν θα ανεχόταν επʼ ουδενί κάποιος υπάλληλος της να παραπλανεί τους επενδυτές, τους συμβαλλόμενους ή τους πελάτες της. «Εάν προκύψουν αξιόπιστα στοιχεία για μια τέτοια συμπεριφορά, εμείς θα είμαστε οι πρώτοι που θα την καταδικάσουμε και να προβούμε στις ανάλογες πράξεις», υπογραμμίζει.
Η SEC δεν υποστηρίζει ότι οι δύο θεσμικοί επενδυτές δεν γνώριζαν σε τι ακριβώς επένδυαν –πρόκειται, άλλωστε, για ιδρύματα που έχουν τεράστια εμπειρία στην αγορά των δομημένων ομολόγων (collateralised debt obligation – CDO), επισημαίνει η επενδυτική τράπεζα. Η συγκεκριμένη συναλλαγή τελούσε υπό την εποπτεία της SEC επί δεκαοκτώ μήνες, υποστηρίζει η Goldman Sachs.
Στη ιδιωτική αυτή συναλλαγή, η Goldman Sachs διατείνεται ότι λειτουργούσε κυρίως ως διαμεσολαβητής προκειμένου να διευκολύνει την επίτευξη των επενδυτικών στόχων των δύο πελατών. Στα έγγραφα της προσφοράς περιλαμβάνονταν διεξοδικές γνωστοποιήσεις για καθέναν από τους τίτλους που περιλάμβανε το χαρτοφυλάκιο αναφοράς, όπως ακριβώς αυτές που ζητά η SEC στις δημόσιες συναλλαγές.
Καθʼ όλη τη διαδικασία επιλογής του χαρτοφυλακίου αναφοράς, η ACA Capital Management, η οποία λειτουργούσε ταυτόχρονα και ως υπεύθυνος επιλογής χαρτοφυλακίου και ως ο πλειοψηφικός μέτοχος στη συναλλαγή (με 951 εκατ. δολάρια), αξιολόγησε κάθε τίτλο του χαρτοφυλακίου χωριστά χρησιμοποιώντας τα δικά της μοντέλα και μεθόδους ανάλυσης.
«Η ACA απέρριψε πολλούς τίτλους που πρότεινε η Paulson & Co, περιλαμβάνοντας τελικώς στο χαρτοφυλάκιο σχεδόν τους μισούς τίτλους από αυτούς που πρότεινε αρχικά. Για το ρόλο της αυτό στην ανάλυση και την έγκριση του υποκείμενου χαρτοφυλακίου εισέπραξε αμοιβή», υποστηρίζει η Goldman Sachs.
source: naftemporiki.gr
Fitch: Αμετάβλητη η αξιολόγηση της Goldman Sachs
Fitch: Αμετάβλητη η αξιολόγηση της Goldman Sachs
Οι κατηγορίες που απήγγειλαν οι αρχές των ΗΠΑ σε βάρος της Goldman Sachs & Co. δεν αναμένεται να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στο χρηματοοικονομικό προφίλ της Goldman ή στην αξιολόγηση της, εκτιμά η Fitch Ratings σχολιάζοντας την απόφαση της αμερικανική Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC) να καταθέσει μήνυση κατά της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτει, η Fitch δεν σχεδιάζει να αναλάβει δράση στην υφιστάμενη αξιολόγηση της Goldman αυτή τη στιγμή (υφιστάμενη μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη πιστοληπτική αξιολόγηση ΄A+/F1+΄ αντίστοιχα).
source: capital.gr
Citigroup: Κέρδη $4,4 δισ. το α΄ τρίμηνο
Citigroup: Κέρδη $4,4 δισ. το α΄ τρίμηνο
Τα υψηλότερα κέρδη από το δεύτερο τρίμηνο του 2007 ανακοίνωσε σήμερα η Citigroup, με τα αποτελέσματα της να ξεπερνούν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Ειδικότερα, η Citigroup Inc. ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο του 2010 διαμορφώθηκαν σε 4,43 δισ. δολ. ή 15 cents ανά μετοχή από ζημιές 966 εκατ. δολ. ή 18 cents ανά μετοχή το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο.
Τα έσοδα έφτασαν τα 25,4 δισ. δολ.
Οι προβλέψεις για πιστωτικές ζημιές και αποζημιώσεις υποχώρησαν κατά 2,4 δισ. στα 8,6 δισ. δολ. που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από το πρώτο τρίμηνο του 2008, ανακοίνωσε η τράπεζα.Οι δαπάνες υποχώρησαν 6% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και διαμορφώθηκαν σε 11,5 δισ. δολ.
"Η Citi σήμερα είναι ουσιαστικά μια εντελώς διαφορετική εταιρεία απ΄ ό,τι ήταν μόλις πριν από δύο χρόνια", σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Citi, Vikram Pandit. "Είμαστε υπερήφανοι για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ωστόσο συνεχίζουμε να είμαστε επιφυλακτικοί για το ευρύτερο περιβάλλον, λόγω της αβεβαιότητας στην οικονομική ανάκαμψη και της υψηλής ανεργίας στις ΗΠΑ", πρόσθεσε.
source: capital.gr
Deutsche Bahn Said to Offer 1.6 Billion Pounds for Arriva
Deutsche Bahn Said to Offer 1.6 Billion Pounds for Arriva
April 19 (Bloomberg) -- Deutsche Bahn AG, Germany’s state railway, plans to offer about 1.6 billion pounds ($2.4 billion) for U.K. transport operator Arriva Plc this week, two people familiar with the matter said.
The German company’s supervisory board will meet on April 21 to approve the bid of 775 pence per share, said the people, who declined to be identified because the matter is confidential.
Berlin-based Deutsche Bahn is preparing a bid for Arriva as it vies with French rival SNCF for primacy in the liberalizing European transport market. The U.K. company, which ended merger talks with SNCF’s Keolis unit last month, is the biggest player in the region that’s not state-owned.
The total price offered by Deutsche Bahn will exceed 2 billion euros ($2.7 billion) including Arriva’s goodwill and liabilities, said the people. Deutsche Bahn already owns Britain’s biggest rail-freight company, together with Chiltern Trains, which provides passenger services from London to Birmingham. It won a seven-year contract to run streetcars in northeast England on Feb. 4.
source: bloomberg.com
April 19 (Bloomberg) -- Deutsche Bahn AG, Germany’s state railway, plans to offer about 1.6 billion pounds ($2.4 billion) for U.K. transport operator Arriva Plc this week, two people familiar with the matter said.
The German company’s supervisory board will meet on April 21 to approve the bid of 775 pence per share, said the people, who declined to be identified because the matter is confidential.
Berlin-based Deutsche Bahn is preparing a bid for Arriva as it vies with French rival SNCF for primacy in the liberalizing European transport market. The U.K. company, which ended merger talks with SNCF’s Keolis unit last month, is the biggest player in the region that’s not state-owned.
The total price offered by Deutsche Bahn will exceed 2 billion euros ($2.7 billion) including Arriva’s goodwill and liabilities, said the people. Deutsche Bahn already owns Britain’s biggest rail-freight company, together with Chiltern Trains, which provides passenger services from London to Birmingham. It won a seven-year contract to run streetcars in northeast England on Feb. 4.
source: bloomberg.com
Νέο ιστορικό υψηλό για το spread, πάνω από τις 460 μονάδες βάσης
Νέο ιστορικό υψηλό για το spread, πάνω από τις 460 μονάδες βάσης
Πιο συγκεκριμένα, λίγο πριν τις 14:30 το premium που ζητούν οι επενδυτές για τη διακράτηση τίτλων ελληνικού δημοσίου δεκαετούς απόδοσης έναντι των γερμανικών bund διαμορφώνεται στις 464 μ.β., κατά 33,7 μ.β. υψηλότερα σε σχέση με το κλείσιμο της Παρασκευής.
Την ίδια στιγμή, τα πενταετή ελληνικά CDS βρίσκονται στις 457,69 μ.β., επίπεδο που επίσης αποτελεί ιστορικό υψηλό.
Κανείς δε θέλει να τοποθετηθεί καθώς η κατάσταση είναι πολύ ομιχλώδης,» τονίζει ένας trader ομολόγων στο Dow Jones Newires, καθώς οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς περιμένουν τη έναρξη των συνομιλιών με το ΔΝΤ και την ΕΕ την Τετάρτη.
«Η αβεβαιότητα μάλλον θα σημαίνει συνεχιζόμενη μεταβλητότητα και είμαι πολύ bearish,» συμπληρώνει.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο υπογραμμίζει τον εξαιρετικά χαμηλό όγο στην ΗΔΑΤ, ο οποίος λίγο μετά τις 11 π.μ. κυμαινόταν στα 10 εκατ. ευρώ.
source: capital.gr
Πιο συγκεκριμένα, λίγο πριν τις 14:30 το premium που ζητούν οι επενδυτές για τη διακράτηση τίτλων ελληνικού δημοσίου δεκαετούς απόδοσης έναντι των γερμανικών bund διαμορφώνεται στις 464 μ.β., κατά 33,7 μ.β. υψηλότερα σε σχέση με το κλείσιμο της Παρασκευής.
Την ίδια στιγμή, τα πενταετή ελληνικά CDS βρίσκονται στις 457,69 μ.β., επίπεδο που επίσης αποτελεί ιστορικό υψηλό.
Κανείς δε θέλει να τοποθετηθεί καθώς η κατάσταση είναι πολύ ομιχλώδης,» τονίζει ένας trader ομολόγων στο Dow Jones Newires, καθώς οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς περιμένουν τη έναρξη των συνομιλιών με το ΔΝΤ και την ΕΕ την Τετάρτη.
«Η αβεβαιότητα μάλλον θα σημαίνει συνεχιζόμενη μεταβλητότητα και είμαι πολύ bearish,» συμπληρώνει.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο υπογραμμίζει τον εξαιρετικά χαμηλό όγο στην ΗΔΑΤ, ο οποίος λίγο μετά τις 11 π.μ. κυμαινόταν στα 10 εκατ. ευρώ.
source: capital.gr
ΕΚΤ: Στα €47,215 δισ. οι αγορές καλυμμένων ομολόγων
ΕΚΤ: Στα €47,215 δισ. οι αγορές καλυμμένων ομολόγων
ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ (Dow Jones) – Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κεντρικές τράπεζες των 16 κρατών της ζώνης του ευρώ συνέχισαν τις σταθερές αγορές καλυμμένων ομολόγων, διαμορφώνοντας τον συνολικό όγκο που έχει διακανονιστεί έως σήμερα στα 47,215 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΚΤ.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η ΕΚΤ διακανόνισε σχεδόν 485 εκατ. ευρώ σε αγορές την Παρασκευή Πέμπτη, σε σύγκριση με 290 εκατ. ευρώ προηγουμένως.
Τα καλυμμένα ομόλογα εκδίδονται από τράπεζες για την αναχρηματοδότηση στεγαστικών δανείων ή δανείων προς τον δημόσιο τομέα.
Η ΕΚΤ έχει ανακοινώσει ότι θα αγοράσει "σταδιακά" καλυμμένες ομολογίες έως το ποσό των 60 δισ. ευρώ τόσο στη πρωτογενή όσο και στη στη δευτερογενή αγορά στο πλαίσιο προγράμματος που αναμένεται να συνεχιστεί "αρκετά μέσα" στο 2010.
source: capital.gr
Μ. Βρετανία: Αύξηση 2,6% για το δείκτη τιμών κατοικιών Rightmove
Μ. Βρετανία: Αύξηση 2,6% για το δείκτη τιμών κατοικιών Rightmove
Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι τιμές κατοικίας στη Μ. Βρετανία στις αρχές Απριλίου έναντι του Μαρτίου, ωθούμενες από τις αγορές ακριβών κατοικιών, παρά την αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων προς πώληση ακινήτων, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Rightmove που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα λοιπόν με το δείκτη Rightmove, οι τιμές κατοικίας αυξήθηκαν κατά 2,6% στα μέσα Απριλίου σε μηνιαία βάση, ενώ ενισχύθηκαν κατά 6% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Το Μάρτιο οι τιμές κατοικιών σημείωσαν άνοδο 0,1% σε ετήσια βάση και 5,3% σε ετήσια. Η αύξηση του Απριλίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αγορές ακριβών κατοικιών, σε υψηλές τιμές, καθώς τα διαθέσιμα σπίτια της συγκεκριμένη κατηγορίας είναι λίγα.
«Τα σπανιότερα είδη κατοικιών που βρίσκονται σε ελκυστικές περιοχές πωλούνται σε τιμές-ρεκόρ», τόνισε ο Miles Shipside, εμπορικός διευθυντής της Rightmove. «Υπάρχει αυξανόμενη απόκλιση μεταξύ των αγορών, καθώς οι μεσίτες αναφέρουν ότι υπάρχουν ορισμένα σπίτια που χρειάζονται δύο επισκέψεις για να βρεθεί αογραστής, ενώ λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω χρειάζονται πάνω από είκοσι», συμπλήρωσε.
source: capital.gr
20 most profitable companies
20 most profitable companies
Fortune 500 earnings soared this year, despite a feeble recovery, as companies cut costs fast and deeply. From Goldman Sachs to Google, here are the biggest winners.
Click on the link below to read the rest of the story.
http://money.cnn.com/galleries/2010/fortune/1004/gallery.fortune500_mostprofitable.fortune/index.html
source: cnn.com
Air France, Lufthansa Press for Airspace Re-Opening
Air France, Lufthansa Press for Airspace Re-Opening
April 19 (Bloomberg) -- Deutsche Lufthansa AG, Air France- KLM Group and industry groups pressed European governments to loosen the unprecedented closing of the region’s airspace from last week’s Icelandic volcanic eruption as losses from the grounding of aircraft pile up.
Lufthansa and Air France’s KLM unit reported successful testing of flights without passengers during the weekend, and Air France said an inspection of an Airbus A320 flown yesterday from Paris to Toulouse showed “no anomalies.” The Association of European Airlines, which represents 36 carriers, said it wants an “immediate” assessment of the airspace restrictions.
“We’re appealing to the government day and night to get an easing of the ban, but frankly there’s not much more we can do but keep knocking on the door,” Andreas Bartels, a spokesman for Cologne, Germany-based Lufthansa, said in a telephone interview. “We’re an airline and we want to fly.”
As many as 63,000 flights have been canceled after the April 14 eruption at the Eyjafjallajökull volcano spewed dust across Europe’s airspace, causing airports from Dublin to Moscow to shutter. The cloud may reach the coast of Newfoundland later today, the U.K. Met office predicted.
Lost Revenue
Lost revenue from the airspace restriction is rising to as much as $300 million a day for airlines, according to an estimate by the International Air Transport Association. IATA estimates that it will take as long as 6 days for air traffic to get back to normal once a ban ends, as carriers need to work through a backlog of stranded passengers and reposition their fleet.
British Airways Plc, with daily revenue of about 24 million pounds ($37 million), has canceled all flights to and from London through tomorrow. Chief Executive Officer Willie Walsh was on a test flight yesterday from Heathrow to Cardiff that encountered “no difficulties,” the carrier said.
Airline stocks, including British Airways, Lufthansa, and Ryanair Holdings Plc, slumped. British Airways dropped as much as 6.6 percent in London trading, while Lufthansa slumped as much as 5.9 percent in Frankfurt. Ryanair fell as much as 6.6 percent.
Spain, holder of the European Union presidency, called a video conference among transport ministers today to discuss emergency plans. Volcanic ash can cause jet engines to fail by melting and then congealing in the turbines.
‘Risk Free’
While Brussels-based Eurocontrol, which oversees Europe’s flight paths, predicts as much as half of Europe’s airspace may be “risk free” today, U.K. Transport Minister Andrew Adonis said in televised comments yesterday that flights across northern Europe won’t be safe in the next 24 hours, citing advice given by the country’s Met Office.
KLM operated 10 test flights with only a crew over the weekend and concluded that the quality of the atmosphere is “in order.” Air France said its engineers found no visual impact during a flight from Paris to Toulouse and no problems with the jet afterwards. Lufthansa sent 10 aircraft from Munich to Frankfurt to reposition its fleet on April 17.
“With 313 airports paralyzed at the moment, the impact is already worse than 9/11,” Olivier Jankovec, director general at Airports Council International, said in a statement. “While safety remains a non-negotiable priority, it is not incompatible with our legitimate request to reconsider the present restrictions.”
‘Worse Than 9/11’
The disruption to European air traffic caused by the cloud of volcanic ash is “unsustainable,” Transport Commissioner Siim Kallas told a briefing in Brussels yesterday. The Commission will set up a group to assess the impact of the ash cloud on the economy and European travel.
A Eurocontrol spokesman didn’t answer calls for comment.
German Transport Minister Peter Ramsauer expects restrictions over the country’s airspace to be maintained for “the coming days,” he told the Bild newspaper in an interview published today.
French Environment Minister Jean-Louis Borloo, speaking to reporters yesterday, said he doesn’t expect a complete reopening of the European airspace “from one day to the next.”
France’s airspace in the north and east, which includes the airports of Paris and Lyon, will remain closed until at least the morning of April 20. Civil aviation authorities reopened the airspace over the southwest, allowing Air France to fly seven long-haul flights from Toulouse today.
Extended Ban
Germany’s DFS flight safety authority shut all of the country’s airports by 10 p.m. yesterday after easing a ban earlier on hubs including Berlin and Frankfurt. Airspace closure will remain until at least 8 p.m.
The Netherlands extended the closure of its airspace until 8 p.m. The U.K. remains restricted until at least 1 a.m., flight-control authority National Air Traffic Services said.
“Conditions around the movement of the layers of the volcanic ash cloud over the U.K. remain dynamic,” NATS said in a statement.
Oslo’s Gardermoen airport opened its airspace for domestic and international flights again this morning. Sweden re-opened the area north of Soderhamn, including Kiruna airport. Airspace in northern Spain was shut.
“We hope to receive permission as soon as possible after that to start up our operations and to transport our passengers to their destinations,” KLM Chief Executive Officer Peter Hartman said in a statement.
Asia Affected
Airlines in the Asia-Pacific region canceled most Europe- bound flights. Qantas Airways Ltd. axed services to European destinations through tomorrow. The shutdown is costing the Australian carrier as much as A$1.5 million ($1.4 million) a day, according to David Epstein, a spokesman.
Thai Airways International Pcl is losing 100 million baht ($3.1 million) a day from the closure, President Piyasvasti Amranand said in a Bloomberg TV interview today.
Singapore Airlines Ltd., Air China Ltd., Japan Airlines Corp., All Nippon Airways Co., Korean Air Lines Co. and Cathay Pacific Airways Ltd. have also canceled some flights to Europe.
United Parcel Service Inc., the world’s largest package- delivery firm, began trucking items from Asia through Istanbul and into Europe. The company made a flight from Dubai to Istanbul yesterday, then put those goods on trucks bound for Europe, according to spokesman Norman Black. UPS’s air hub in Cologne, Germany has been closed since April 16.
Ongoing Impact
Haraldur Eiriksson, a meteorologist at the Icelandic meteorological office, predicts little change in the ash pattern in Europe at least through April 23.
“This could have an ongoing impact on European air travel,” he said. “The forecast hasn’t changed, although the height the volcano is spewing the ash into has decreased from 5 to 6 kilometers to less than 3 kilometers and now it can’t be seen on our radars.”
Volcanic eruptions may continue for months and curtail European air traffic, said Sigrun Hreinsdottir, a geophysicist at the University of Iceland in Reykjavik. “It could erupt, pause for a few weeks, and then possibly erupt again.”
The last eruption of the 1,666-meter (5,466-foot) Eyjafjallajökull in December 1821 continued until January 1823. The current blast has sent ash as high as 7 kilometers (4.5 miles), according to Gudrun Larsen, a volcanologist at the University of Iceland. The magma had to pierce 200 meters of ice before reaching the air, she said.
Open-Ended?
“We really don’t know if this eruption is going to last as long as the previous one, but we can’t say it’s not a possibility,” Larsen said by telephone.
The volcanic ash cloud also led world leaders, including Barack Obama, German Chancellor Angela Merkel and French President Nicolas Sarkozy to cancel plans to attend yesterday’s funeral of Polish President Lech Kaczynski, killed with 95 others in an April 10 plane crash.
The U.S.-based Air Transport Association said yesterday that 310 non-stop flights scheduled between the U.S. and Europe, or 92 percent of the total for the day, were canceled.
Delta Air Lines Inc., the world’s largest carrier, scrapped 97 flights yesterday to and from Europe, spokesman Anthony Black said. A further 49 flights have been grounded for today. AMR Corp.’s American Airlines canceled 60 flights to and from Europe.
The eruption began on March 20 with a lava flow on the eastern flank of the Eyjafjallajökull volcano, according to the Institute of Earth Sciences at the University of Iceland. After a lull, it resumed early on April 14, directly under the icecap that covers most of the mountain.
source: bloomberg.com
Αγορές: Leading Indicator ΗΠΑ-Citi στο επίκεντρο
Αγορές: Leading Indicator ΗΠΑ-Citi στο επίκεντρο
Η πορεία του σύνθετου δείκτη οικονομικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ (Leading Indicator) αλλά και εταιρικά μεγέθη όπως αυτά της Citigroup βρίσκονται στο επίκεντρο της επενδυτικής προσοχής.
Τα στοιχεία για τον Leading Indicator Μαρτίου ανακοινώνονται στις 17:00 ώρα Ελλάδος, με πρόβλεψη των αναλυτών ότι ενισχύθηκε στο 1% από 0,1% που ήταν τον προηγούμενο μήνα.
Τα μεγέθη τριμήνου της Citigroup ανακοινώνονται στις 15:00 ώρα Ελλάδος. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο όμιλος ήταν οριακά κερδοφόρος, έναντι ζημιών ύψους 0,18 δολαρίου ανά μετοχή που εμφάνισε στο α΄ τρίμηνο του 2009.
Ενδιαφέρον προσελκύουν και τα μεγέθη τριμήνου της IBM, τα οποία ανακοινώνονται μετά το κλείσιμο της Wall Street, με πρόβλεψη ότι ενισχύθηκαν στο 1,93 δολάριο ανά μετοχή από 1,70 δολάριο ανά μετοχή στο α΄ τρίμηνο του περασμένου έτους.
source: euro2day.gr
Η πορεία του σύνθετου δείκτη οικονομικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ (Leading Indicator) αλλά και εταιρικά μεγέθη όπως αυτά της Citigroup βρίσκονται στο επίκεντρο της επενδυτικής προσοχής.
Τα στοιχεία για τον Leading Indicator Μαρτίου ανακοινώνονται στις 17:00 ώρα Ελλάδος, με πρόβλεψη των αναλυτών ότι ενισχύθηκε στο 1% από 0,1% που ήταν τον προηγούμενο μήνα.
Τα μεγέθη τριμήνου της Citigroup ανακοινώνονται στις 15:00 ώρα Ελλάδος. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο όμιλος ήταν οριακά κερδοφόρος, έναντι ζημιών ύψους 0,18 δολαρίου ανά μετοχή που εμφάνισε στο α΄ τρίμηνο του 2009.
Ενδιαφέρον προσελκύουν και τα μεγέθη τριμήνου της IBM, τα οποία ανακοινώνονται μετά το κλείσιμο της Wall Street, με πρόβλεψη ότι ενισχύθηκαν στο 1,93 δολάριο ανά μετοχή από 1,70 δολάριο ανά μετοχή στο α΄ τρίμηνο του περασμένου έτους.
source: euro2day.gr
Υποβαθμίζει τις ελληνικές τράπεζες η Nomura
Υποβαθμίζει τις ελληνικές τράπεζες η Nomura
Αν και αναβαθμίζει τον ευρωπαϊκό τραπεζικό κλάδο η Nomura την ίδια ώρα προχωρά στην υποβάθμιση του ελληνικού κλάδου λόγω των συνεχιζόμενων θεμάτων ρευστότητας και της χειροτέρευσης αλλά και των αβέβαιων οικονομικών προοπτικών των ελληνικών τραπεζών. Κατά μέσο όρο μείωσε τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη της περιόδου 2011-12 κατά 11% και υποβάθμισε τη σύσταση για τη Eurobank από αγορά σε ουδέτερη και για την Alpha Bank σε μείωση θέσεων από ουδέτερη.
Διατηρεί πάντως τη σύσταση αγοράς για τη μετοχή της Εθνικής Τράπεζας και η μετοχή παραμένει η κορυφαία επιλογή του οίκου στην Ελλάδα αλλά παραμένει επιφυλακτικός σε σύγκριση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές τράπεζες.
Αν και εξακολουθεί να πιστεύει πως ο κλάδος θα διατηρηθεί σε κερδοφορία και για την περίοδο που διανύουμε είναι καλά κεφαλαιοποιημένος λόγω των αποτιμήσεων δεν θεωρεί τη σχέση ρίσκου/απόδοσης ελκυστική και δείχνει την προτίμησή του στις Ιταλικές τράπεζες και στις τράπεζες της Ν.Ευρώπης. Επίσης εκτιμά πως οι ελληνικές τράπεζες δε θα αποπληρώσουν τη βοήθεια στο κράτος ούτε θα δώσουν μέρισμα.
Οι νέες τιμές στόχοι που δίνει ο οίκος είναι: Για την Εθνική Τράπεζα τα 19 ευρώ από 21 ευρώ, για την Eurobank τα 7,1 ευρώ από 8,5 ευρώ, για την Alpha Bank τα 5,6 ευρώ από 8,3 ευρώ και για την Τράπεζα Πειραιώς όπου η σύσταση μείωσης θέσεων διατηρείται δίνει τα 5,2 ευρώ από 6 ευρώ.
source: reporter.gr
Toyota: Πρόστιμο 16,4 εκατ. δολ. στις ΗΠΑ
Toyota: Πρόστιμο 16,4 εκατ. δολ. στις ΗΠΑ
Πρόστιμο ρεκόρ ύψους 16,4 εκατ. δολ. θα καταβάλει στις ΗΠΑ η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, Toyota Motor Corp., σύμφωνα με αξιωματούχο του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία, που ανακάλεσε πλέον των 8 εκατ. οχημάτων σε ολόκληρο τον κόσμο εξ αιτίας ελαττώματος που μπορεί να προκαλέσει ακούσια επιτάχυνση του οχήματος, επεβλήθη πρόστιμο, καθώς δεν ενημέρωσε την αμερικανική κυβέρνηση αναφορικά με τις συνθήκες κατά τις οποίες το πεντάλ του γκαζιού ενδέχεται να κολλήσει.
«Καταβάλοντας στο σύνολό του το πρόστιμο, η Toyota παραδέχεται την ευθύνη της για την απόκρυψη των προβλημάτων στην οδική ασφάλεια, κατά παράβαση του νόμου», τόνισε ανώτατο στέλεχος του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών.
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών είχε δηλώσει στις αρχές του μήνα πως θα ζητήσει από την Toyota να καταβάλλει αποζημίωση για την απόκρυψη «επί τουλάχιστον τέσσερις μήνες» των προβλημάτων στα οχήματά της.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι 70.000 σελίδες από τα έγγραφα που του είχε διαβιβάσει η εταιρεία αποδεικνύουν πως η Toyota γνώριζε τα προβλήματα στο πεντάλ του γκαζιού, το οποίο μπλόκαρε από μόνο του, τουλάχιστον από τις 29 Σεπτεμβρίου».
source: naftemporiki.gr
Βουλγαρία: 20 φορές κάτω οι άμεσες ξένες επενδύσεις
Βουλγαρία: 20 φορές κάτω οι άμεσες ξένες επενδύσεις
Το ύψος των άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) που προσέλκυσε η Βουλγαρία στο πρώτο δίμηνο του 2010 συρρικνώθηκε κατά 20 φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η κεντρική τράπεζα της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, το ύψος των ΑΞΕ μειώθηκε από 555 εκατ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2009 σε μόλις 28 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο δίμηνο του 2010 με αποτέλεσμα να καλύπτουν μόλις το 18% του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της περιόδου (έναντι 64,2% το 2009). Ειδικά το Φεβρουάριο το συνολικό ύψος των ΑΞΕ ήταν αρνητικό (για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια κατά 25,3 εκατ. ευρώ).
Ωστόσο, στο πρώτο δίμηνο του 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Βουλγαρίας συρρικνώθηκε κατά 4 φορές σε ετήσια βάση και από 864,9 εκατ. ευρώ το 2009 διαμορφώθηκε μόλις στα 155,3 έκατ. ευρώ το 2010. Ο κυριότερος παράγοντας που τροφοδότησε την παραπάνω εξέλιξη ήταν η υποχώρηση του εμπορικού ελλείμματος, το οποίο από 693 εκατ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2009 μειώθηκε στα 310 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο δίμηνο του 2010 (-55%).
source: naftemporiki.gr
Κίνα: Θα καταφέρει η κυβέρνηση να "δαμάσει" τη ζήτηση στην αγορά κατοικίας;
Κίνα: Θα καταφέρει η κυβέρνηση να "δαμάσει" τη ζήτηση στην αγορά κατοικίας;
ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ (Dow Jones)—Οι πρόσφατες αλλαγές στην πολιτική της Κίνας για τα στεγαστικά δάνεια αναμένεται να είναι τα πιο αποτελεσματικά μέτρα από όλα τα μέτρα σύσφιξης που εφαρμόστηκαν από τα τέλη του περασμένου έτους μέχρι σήμερα για τον περιορισμό της ζήτησης, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η κίνηση υποδεικνύει ότι το Πεκίνο θα προτιμήσει να υιοθετήσει νωρίτερα μία πιο σκληρή πολιτική, αποφεύγοντας μία ανώμαλη προσγείωση παρόμοια με τη φούσκα της αγοράς ακινήτων του 2007, όταν παρενέβη αφού ήταν πλέον πολύ αργά.
«Πρόκειται για το πιο σημαντικό μέτρο, του τελευταίου γύρου προσπαθειών πιστωτικής σύσφιξης, που στοχεύει στην αγορά εργασίας, ενώ πραγματοποιείται νωρίτερα από ότι ανέμενε η αγορά», σχολίασε η Carol Wu αναλύτρια της DBS Vickers. «Πιστεύουμε ότι η νέα πιστωτική πολιτική θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις συναλλαγές από δω και στο εξής».
Μεταξύ άλλων, το Πεκίνο αποφάσισε την περασμένη Πέμπτη την αύξηση της ελάχιστης προκαταβολής για τις αγορές δεύτερης κατοικίας στο 50% από 40%, ενώ το επιτόκιο του στεγαστικού δανείου πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,1 φορές υψηλότερο από το επιτόκιο αναφοράς. Επίσης επέβαλε ελάχιστη προκαταβολή της τάξης του 30% για την αγορά πρώτης κατοικίας, σπιτιών μεγαλύτερων των 90 τετραγωνικών μέτρων, από 20% που ήταν προηγουμένως.
Η αναπάντεχη κίνηση της Κίνας οδήγησε τους μεγάλους κατασκευαστές που είναι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ σε πτώση 5% την περασμένη Παρασκευή, ενώ τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι εταιρείες με σημαντική έκθεση σε μεγάλες πόλεις. Η Sino-Ocean Land Holdings Ltd υποχώρησε 3,4% στα 6,52 δολάρια Χονγκ Κονγκ, ενώ η Guangzhou R&F Properties Co. Κατέγραψε απώλειες 4,6% στα 11,94 δολάρια Χονγκ Κονγκ.
Ακόμη και οι μεγάλοι παίκτες δέχτηκαν πλήγμα. Η China Overseas Land & Investment Ltd ολοκλήρωσε τις συναλλαγές με πτώση 4,8% στα HK$15,50 , ενώ η China Resources Land Ltd υποχώρησε 4,2% στα HK$15,26. Κατασκευαστές εμπορικών ακινήτων όπως η Franshion Properties Ltd, η οποία περιόρισε κατά 1,6% στα HK$2,40, θα έπρεπε να επηρεαστούν λιγότερο.
Οι κατασκευαστές που εστιάζουν περισσότερο στις μεγάλες πόλεις ενδέχεται να δεχτούν το ισχυρότερο πλήγμα, δεδομένου ότι πάνω από το 60% του τζίρου τους προέρχεται από εργολάβους και επενδυτές, τόνισε η Wu. Οι αγοραστές πρώτης κατοικίας στις πόλεις αυτές συνηθίζουν να ενδιαφέρονται για διαμερίσματα μεγαλύτερα των 90 τετραγωνικών.
«Εκτιμούμε ότι τα συγκεκριμένα μέτρα είναι πιο επιθετικά ακόμη και από εκείνα που εφαρμόστηκαν το 2007 και το 2008», ανέφερε η Deutsche Bank σε πρόσφατη έκθεση.
Εκείνη την περίοδο, το Πεκίνο επενέβη για να περιορίσει την ανάπτυξη του κλάδου των ακινήτων, σε μία χρονική στιγμή που οι κατασκευαστές διέθεταν ισχυρή ρευστότητα λόγω των επιθετικών επεκτάσεων την περίοδο 2004-2007. Τα μέτρα περιελάμβαναν την παύση τραπεζικών χορηγήσεων προς τους κατασκευαστές και την απόρριψη κεφαλαίων από το εξωτερικό.
«Η κυβέρνηση δείχνει την αποφασιστικότητά της, λέγοντας στην αγορά ότι αν τα μέτρα αυτά δεν αποδειχθούν αποτελεσματικά, δεν θα έχει πρόβλημα να εφαρμόσει ακόμη πιο αυστηρά μέτρα», υπογράμμισε η Nicole Wong, αναλύτρια της CLSA.
Τα εν λόγω μέτρα θα περιορίσουν τη ζήτηση, ωστόσο οι αναλυτές δεν βλέπουν σημαντικές επιπτώσεις παρόμοιες με αυτές του 2007, όταν οι πωλήσεις κατοικιών στις μεγάλες πόλεις σημείωσαν πτώση 40%-50%. Σε πρόσφατη έκθεση, η Citigroup ανέφερε ότι η ζήτηση, εκτός της πρώτης κατοικίας, θα μπορούσε να περιοριστεί σε ποσοστό 25%.
Η ζήτηση των εργολάβων, των κερδοσκόπων και των ιδιωτών έδωσε ώθηση στις συναλλαγές ακινήτων καθώς και στις τιμές, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να εμφανίσουν εξαιρετικά αποτελέσματα το 2009 και να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση εσόδων επί συμβάσεων για την πώληση ακινήτων.
Με στόχο τον περιορισμό της άνθησης, το Πεκίνο έχει σταδιακά αποσύρει τα μέτρα ενίσχυσης για τον κλάδο, στα τέλη του 2009, χωρίς να έχει ωστόσο το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι ιτμές σε 70 μεσαίου και μεγάλου μεγέθους πόλεις της Κίνας αυξήθηκαν σε ποσοστό 11,7% το Μάρτιο, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, που είναι ο ταχύτερος ρυθμός από τον Ιούλιο του 2005.
Αναλυτές εκτιμούν, ότι ο κλάδος – ιδιαίτερα οι αδύναμοι παίκτες με περιορισμένη ρευστότητα – θα πρέπει να προετοιμαστεί για επιπλέον μέτρα, όπως η εφαρμογή φόρου ακινήτων και υψηλότερου φόρου εισοδήματος, στην περίπτωση που οι τιμές και οι πωλήσεις δεν μειωθούν από τις προσπάθειες του Πεκίνου.
source: capital.gr
Κλειστά για 5η ημέρα τα αεροδρόμια της Ευρώπης
Κλειστά για 5η ημέρα τα αεροδρόμια της Ευρώπης
Για πέμπτη ημέρα παραμένουν κλειστά πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης, εξαιτίας της στάχτης του ηφαιστείου της Ισλανδίας, προκαλώντας την ακύρωση ή καθυστέρηση χιλιάδων πτήσεων.
Σύμφωνα με επίσημες αρχές την Κυριακή πραγματοποιήθηκε το ένα πέμπτο του συνόλου των προγραμματισμένων πτήσεων, ενώ τη Δευτέρα αναμένεται να φτάσουν στο μισό. Την Κυριακή πραγματοποιήθηκαν 5.000 πτήσεις από τις 24.000 προγραμματισμένες, ενώ από την Πέμπτη έχουν ακυρωθεί 63.000.
Η ηφαιστειακή στάχτη έχει προκαλέσει ντόμινο προβλημάτων, καθώς στη Βρετανία πολλές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι υπάλληλοι δεν μπορούν να επιστρέψουν από τις διακοπές του Πάσχα ενώ νοσοκομεία ακύρωσαν εγχειρήσεις γιατί οι γιατροί έχουν αποκλειστεί στο εξωτερικό.
Η Ιταλία και η Αυστρία ανακοίνωσαν πως τα αεροδρόμια τους θα επαναλειτουργήσουν. Η Γερμανία προχώρησε σε ρυθμίσεις καθώς και η Δανία, ενώ τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη σχεδιάζουν να κρατήσουν κλειστά τα αεροδρόμια για ακόμα μια ημέρα ή δύο.
Οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πραγματοποιήσουν τηλεδιάσκεψη αργότερα σήμερα προκειμένου να συζητήσουν πιθανά έκτακτα μέτρα. «Είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορούμε να περιμένουμε πότε θα εξαφανιστεί τελείως η στάχτη», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών Siim Kallas.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, οι ζημιές των αεροπορικών εταιρειών ανέρχονται ημερησίως στα 200 εκατ. δολάρια.
source: capital.gr
ΔΝΤ: Προς αναβάθμιση των εκτιμήσεων για την παγκόσμια ανάπτυξη
ΔΝΤ: Προς αναβάθμιση των εκτιμήσεων για την παγκόσμια ανάπτυξη
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναμένεται να αναθεωρήσει ανοδικά τις εκτιμήσεις του για την παγκόσμια ανάπτυξη αυτό το έτος στο 4% ή περισσότερο καθώς η Κίνα και άλλες αναδυόμενες οικονομίες συνεχίζουν να επιταχύνουν, δήλωσε στην εφημερίδα Nikkei ο επικεφαλής του ΔΝΤ.
Σε τροχιά ανάκαμψης παραμένουν εξάλλου η Ν. Αμερική και η Αφρική, ωστόσο στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία η ιδιωτική κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο επικεφαλής του ΔΝΤ, Dominique Strauss-Kahn σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Nikkei.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι η κινεζική κυβέρνηση θα τροποποιήσει κάποια στιγμή τη συναλλαγματική της πολιτική, καθώς το γουάν παραμένει υποτιμημένο, ενώ εκτίμησε ότι η ενίσχυση του νομίσματος θα ωφελήσει την Κίνα.
source: capital.gr
"Βουτιά" έως και άνω του 4% στις ασιατικές αγορές
"Βουτιά" έως και άνω του 4% στις ασιατικές αγορές
Τη μεγαλύτερη πτώση σε διάστημα δύο μηνών σημειώνουν τα ασιατικά χρηματιστήρια, καθώς εγείρονται ανησυχίες ότι η μήνυση της SEC κατά της Goldman Sachs, θα ενισχύσει την αυστηρότητα των ρυθμιστικών αρχών. Απώλειες άνω του 3% στη Σανγκάη.
Πιο αναλυτικά, την επίδοση που σημείωσε την Παρασκευή η Wall Street «μιμούνται» τα ασιατικά χρηματιστήρια καθώς στο σύνολό τους υποχωρούν σε ποσοστό άνω του 1% μετά τη μήνυση της SEC κατά της Goldman Sachs. Σε πτωτικό τέμπο και οι αεροπορικές καθώς συνεχίζονται τα προβλήματα στην Ευρώπη λόγω της ηφαιστειακής τέφρας που στην κυριολεξία έχει σκεπάσει την ήπειρο.
«Οι κατηγορίες της SEC κατά της Goldman είναι βέβαιο ότι φοβίζουν τους επενδυτές στις ΗΠΑ, ενώ ενδέχεται να οδηγήσουν την αγορά σε βραχυπρόθεσμη διόρθωση… ωστόσο δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια ότι το συγκεκριμένο θέμα θα εξελιχθεί σε ζήτημα συστημικού κινδύνου για τις χρηματαγορές», σχολίασε στο MarketWatch ο Lee Jin-Woo, αναλυτής της Mirae Securities από τη Σεούλ.
Στη Σανγκάη καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες απώλειες καθώς στο θέμα της Goldman και στην αδύναμη επίδοση της Wall, προστίθενται οι αυξανόμενες ανησυχίες για τα μέτρα σύσφιξης που έχουν σκοπό τον περιορισμό της ζήτησης στην αγορά κατοικίας.
Στα επιχειρηματικά νέα, η Toyota συμφώνησε να πληρώσει το πρόστιμο ύψους 16,4 εκατ. δολαρίων που της επέβαλε η αμερικανική κυβέρνηση, δεδομένου ότι καθυστέρησε να ενημερώσει τις αρχές για τα προβλήματα των οχημάτων της. Ωστόσο, η συμφωνία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα θα εκφραστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέψει στην ιαπωνική εταιρεία να αποφύγει κάθε νομική παραδοχή ότι έκρυβε από τις αρχές το πρόβλημα.
Στο ταμπλό, ο πανασιατικός δείκτης MSCI Asia Pacific, σημείωσε πτώση 1,9% στις 125,88 μονάδες στο Τόκιο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση σε διάστημα δύο μηνών.
Στην Ιαπωνία, ο Nikkei κατέγραψε πτώση 1,74% ολοκληρώνοντας τις συναλλαγές στις 10.908,77 μονάδες. Ο ευρύτερος Topix υποχώρησε κατά 1,82%.
Στο Χονγκ Κονγκ, ο Hang Seng κατέγραψε πτώση 1,60%. Σημαντική πτώση καταγράφουν οι χρηματιστηριακοί δείκτες της Κίνας, με τον Shanghai Composite στο -4,39% και τον Shenzhen Composite στο -3,79%. Ο ευρύτερος CSI 300 υποχωρεί σε ποσοστό 4,90%.
Στη Νότια Κορέα ο Kospi σημειώνει απώλειες 1,76%, ενώ ο δείκτης Taiex στην Ταϊβάν υποχωρεί σε ποσοστό 3,17%.
Στη Νέα Ζηλανδία ο NZX 50 σημειώνει πτώση 0,88%, ενώ ο ASX 200 στην Αυστραλία έκλεισε με απώλειες 1,50%.
Στην Ινδία ο δείκτης Sensex κινήθηκε πτωτικά κατά 1,37%, ενώ ο Strait Times στη Σιγκαπούρη ολοκλήρωσε τις συναλλαγές με απώλειες 1,41%.
source: capital.gr
Έρευνα σε Βρετανία και Γερμανία για την υπόθεση της Goldman
Έρευνα σε Βρετανία και Γερμανία για την υπόθεση της Goldman
Η Goldman Sachs Group Inc. αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να βρεθεί αντιμέτωπη με τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές, καθώς πληθαίνουν οι φωνές για την διενέργεια έρευνας στις δραστηριότητες της εταιρείας και στην Ευρώπη, μετά τις κατηγορίες της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC) πως η εταιρεία εξαπάτησε επενδυτές, μεταδίδουν ξένα πρακτορεία.
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Gordon Brown κάλεσε την βρετανική Αρχή Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (FSA) να εξετάσει τον ρόλο της Goldman Sachs σε σχέση με την διάθεση χρηματοπιστωτικών προϊόντων που στη συνέχεια κατέρρευσαν.
Ο ίδιος δήλωσε σοκαρισμένος από "την χρεωκοπία σε ηθικό επίπεδο", ενώ ανακοίνωσε ότι έδωσε οδηγίες στην FSA να ξεκινήσει έρευνα. Την ίδια στιγμή η γερμανική Bafin ζήτησε από την SEC περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με την υπόθεση, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης.
Την περασμένη Παρασκευή η SEC ανακοίνωσε ότι κατέθεσε αγωγή κατά της Goldman, κατηγορώντας την εταιρεία ότι προχωρούσε στη πώληση τίτλων που γνώριζε ότι στη συνέχεια θα κατέρρεαν αν έσκαγε η φούσκα στην αγορά των ακινήτων.
Η SEC υποστηρίζει ότι στις αρχές του 2007 η Goldman Sachs δημιούργησε και ξεκίνησε να διαθέτει ένα προϊόν διασφαλισμένο με πιστωτικές υποχρεώσεις (CDO) που συνδέονταν με ενυπόθηκα δάνεια ιδιαίτερα χαμηλής πιστοληπτικής αξιολόγησης (subprime loans), χωρίς να αποκαλύψει ότι το hedge fund Paulson & Co. βοήθησε στη διαλογή των υποκείμενων χρεογράφων και την ίδια στιγμή στοιχημάτιζε κατά του επενδυτικού σχήματος, γνωστού ως Abacus 2007-AC1.
source: capital.gr
Subscribe to:
Posts (Atom)