Wednesday, March 24, 2010
Ευρωζώνη: Αναπάντεχη μείωση των βιομηχανικών παραγγελιών τον Ιανουάριο
Ευρωζώνη: Αναπάντεχη μείωση των βιομηχανικών παραγγελιών τον Ιανουάριο
ΛΟΝΔΙΝΟ (Dow Jones)—Αναπάντεχη μείωση σημείωσαν οι νέες βιομηχανικές παραγγελίες στην Ευρωζώνη τον Ιανουάριο, παρέχοντας ένδειξη ότι η οικονομική ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.
Οι βιομηχανικές παραγγελίες μειώθηκαν 2% από το Δεκέμβριο, ενώ διαμορφώθηκαν κατά 7% υψηλότερα από το επίπεδο του Ιανουαρίου του περασμένου έτους. Το Δεκέμβριο, οι παραγγελίες αυξήθηκαν 0,8% σε μηνιαία βάση και 9,5% σε ετήσια βάση, στη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση των τελευταίων 20 μηνών.
Οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο για αύξηση 1,9% σε μηνιαία βάση και 14,1% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε την περασμένη εβδομάδα το Dow Jones Newswires.
Οι βιομηχανικές παραγγελίες, εξαιρουμένου του ευμετάβλητου παράγοντα του εξοπλισμού βαρέων μεταφορών όπως των πλοίων, των σιδηροδρόμων και του εξοπλισμού αεροδιαστημικής, μειώθηκαν κατά 1,3%τον Ιανουάριο, ωστόσο εμφανίστηκαν ισχυρότερες κατά 7% στο έτος.
Επίσης, οι παραγγελίες ενδιάμεσων αγαθών αυξήθηκαν 4,7% σε μηνιαία βάση και 12,6% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, που είναι η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από τον Απρίλιο του 2008. Οι παραγγελίες για διαρκή καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκαν κατά 0,6% σε μηνιαία βάση και κατά 0,25 σε ετήσια.
Οι παραγγελίες κεφαλαιακών αγαθών μειώθηκαν σε ποσοστό 6,8% σε μηνιαία βάση, ωστόσο ήταν κατά 5,5% υψηλότερες από τον περσινό Ιανουάριο. Οι παραγγελίες για τα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά μειώθηκαν 2,1% τον Ιανουάριο και 3,5% σε ετήσια βάση.
source: capital.gr
Δωροδοκία με Mercedes σε αξιωματούχους 22 κρατών
Δωροδοκία με Mercedes σε αξιωματούχους 22 κρατών
Η γερμανική Daimler AG, μητρική της Mercedes-Benz, και τρεις ακόμη θυγατρικές της κατηγορούνται για καταβολή δεκάδων εκατομμύριων υπό τη μορφή δωροδοκίας σε κυβερνήσεις και αξιωματούχους 22 χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, σύμφωνα με την εφημερίδα Detroit News, κατηγορεί επίσημα την εταιρεία για παραβίαση του νόμου περί διαφθοράς, που εμποδίζει τις εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής από την εξόφληση ή την προσφορά "δώρων" σε ξένους αξιωματούχους.
Μεταξύ των ετών 1998 και 2008, σημειώνεται πως η Daimler "επένδυσε" στην Κίνα, την Κροατία, την Αίγυπτο, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ινδονησία, το Ιράκ, την ΑκτήΕλεφαντοστού, τη Λετονία, τη Νιγηρία, τη Ρωσία, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, την Ταϊλάνδη, την Τουρκία, το Τουρκμενιστάν, το Ουζμπεκιστάν, και το Βιετνάμ και όχι μόνο, με την πρόθεση της εξασφάλιση συμβάσεων με τους πελάτες της κυβέρνησης για την αγορά των οχημάτων Daimler που αποτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
H Daimler εκτιμάται πως έχει κερδίσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια από τις δωροδοκίες που πραγματοποιούσε μέσω εικονικών εταιρειών. Μεταξύ 2000-2005, κατέβαλε 5 εκατομμύρια δολάρια σε κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ρωσίας, ενώ το 2000, απέστειλε ως δώρο για τα γενέθλια αξιωματούχου του Τουρκμενιστάν ένα θωρακισμένο S-Class αξίας 300.000 δολαρίων, προκειμένου να προωθήσει σύμβαση για την προμήθεια οχημάτων της εταιρείας στην κυβέρνηση.
Οι ερευνητές που ταξίδεψαν σε 25 χώρες και πήραν συνεντεύξεις με δεκάδες ανθρώπους, μεταξύ των οποίων ο πρώην πρόεδρος της Daimler, Juergen Schrempp, εντόπισαν αποδεικτικά στοιχεία ύπαρξης μυστικών τραπεζικών λογαριασμών.
Οι κατηγορίες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, αφορούν στη συνωμοσία και την παραποίηση βιβλίων και αρχείων και εκτιμάται πως η Daimler θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμο ύψους 185-200εκατομμυρίων δολαρίων.
source: cosmo.gr
Η γερμανική Daimler AG, μητρική της Mercedes-Benz, και τρεις ακόμη θυγατρικές της κατηγορούνται για καταβολή δεκάδων εκατομμύριων υπό τη μορφή δωροδοκίας σε κυβερνήσεις και αξιωματούχους 22 χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, σύμφωνα με την εφημερίδα Detroit News, κατηγορεί επίσημα την εταιρεία για παραβίαση του νόμου περί διαφθοράς, που εμποδίζει τις εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής από την εξόφληση ή την προσφορά "δώρων" σε ξένους αξιωματούχους.
Μεταξύ των ετών 1998 και 2008, σημειώνεται πως η Daimler "επένδυσε" στην Κίνα, την Κροατία, την Αίγυπτο, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ινδονησία, το Ιράκ, την ΑκτήΕλεφαντοστού, τη Λετονία, τη Νιγηρία, τη Ρωσία, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, την Ταϊλάνδη, την Τουρκία, το Τουρκμενιστάν, το Ουζμπεκιστάν, και το Βιετνάμ και όχι μόνο, με την πρόθεση της εξασφάλιση συμβάσεων με τους πελάτες της κυβέρνησης για την αγορά των οχημάτων Daimler που αποτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
H Daimler εκτιμάται πως έχει κερδίσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια από τις δωροδοκίες που πραγματοποιούσε μέσω εικονικών εταιρειών. Μεταξύ 2000-2005, κατέβαλε 5 εκατομμύρια δολάρια σε κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ρωσίας, ενώ το 2000, απέστειλε ως δώρο για τα γενέθλια αξιωματούχου του Τουρκμενιστάν ένα θωρακισμένο S-Class αξίας 300.000 δολαρίων, προκειμένου να προωθήσει σύμβαση για την προμήθεια οχημάτων της εταιρείας στην κυβέρνηση.
Οι ερευνητές που ταξίδεψαν σε 25 χώρες και πήραν συνεντεύξεις με δεκάδες ανθρώπους, μεταξύ των οποίων ο πρώην πρόεδρος της Daimler, Juergen Schrempp, εντόπισαν αποδεικτικά στοιχεία ύπαρξης μυστικών τραπεζικών λογαριασμών.
Οι κατηγορίες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, αφορούν στη συνωμοσία και την παραποίηση βιβλίων και αρχείων και εκτιμάται πως η Daimler θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμο ύψους 185-200εκατομμυρίων δολαρίων.
source: cosmo.gr
Με θερινή ώρα από Κυριακή 28/3
Με θερινή ώρα από Κυριακή 28/3
Τα ξημερώματα της ερχόμενης Κυριακής 28ης Μαρτίου 2010, θα εφαρμοστεί και στη χώρα μας το μέτρο της θερινής ώρας.
Στις 03.00 το πρωί της Κυριακής, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλ. στις 04.00.
Το μέτρο αυτό, που θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου (31/10/2010), εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε σύμφωνα με την οδηγία 2000/84/ΕΚ (άρθρο 4) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
source: euro2day.gr
Τα ξημερώματα της ερχόμενης Κυριακής 28ης Μαρτίου 2010, θα εφαρμοστεί και στη χώρα μας το μέτρο της θερινής ώρας.
Στις 03.00 το πρωί της Κυριακής, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλ. στις 04.00.
Το μέτρο αυτό, που θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου (31/10/2010), εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε σύμφωνα με την οδηγία 2000/84/ΕΚ (άρθρο 4) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
source: euro2day.gr
Εθνική Τρ.: Εκτός Most Preferred List την έθεσε η Merrill Lynch
Εθνική Τρ.: Εκτός Most Preferred List την έθεσε η Merrill Lynch
Αφαίρεσε η Bank of America-Merrill Lynch τη μετοχή της Εθνικής Τράπεζας από τις μετοχές που προτιμά περισσότερο. Στη λίστα περιλαμβάνονται τώρα οι μετοχές των Barclays, Lloyds, Santander, SocGen και Unicredit. Στον αντίποδα στη λίστα που προτιμά λιγότερο περιλαμβάνονται οι μετοχές των BCP, Deutsche Bank, Handelsbanken, KBC και Sabadell.
source: reporter.gr
Μετά τη Siemens και η Daimler «λάδωνε» στην Ελλάδα
Μετά τη Siemens και η Daimler «λάδωνε» στην Ελλάδα
Άλλη μια Γερμανική εταιρεία μετά τη Siemens, η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler «λάδωνε» κυβερνητικούς αξιωματούχους μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
Όπως μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, η εταιρεία αντιμετωπίζει κατηγορίες από τις αμερικανικές αρχές για παράνομες πρακτικές σε 22 χώρες, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Ρωσία και η χώρα μας, προκειμένου να εξασφαλίσει συμβόλαια. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία θα έρθει σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές προκειμένου να αποφύγει βαρύτατα πρόστιμα, όπως συνέβη με τη Siemens.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες για ποια προϊόντα αφορούσαν τα συμβόλαια προμηθειών.
source: reporter.gr
Άλλη μια Γερμανική εταιρεία μετά τη Siemens, η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler «λάδωνε» κυβερνητικούς αξιωματούχους μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
Όπως μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, η εταιρεία αντιμετωπίζει κατηγορίες από τις αμερικανικές αρχές για παράνομες πρακτικές σε 22 χώρες, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Ρωσία και η χώρα μας, προκειμένου να εξασφαλίσει συμβόλαια. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία θα έρθει σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές προκειμένου να αποφύγει βαρύτατα πρόστιμα, όπως συνέβη με τη Siemens.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες για ποια προϊόντα αφορούσαν τα συμβόλαια προμηθειών.
source: reporter.gr
Συγκέντρωση € 4 δισ.
Συγκέντρωση € 4 δισ.
Τη μεγαλύτερη έκδοση δικαιωμάτων στην ιστορία της Γερμανίας ανακοίνωσε χθες η Volkswagen συγκεντρώνοντας σχεδόν τέσσερα δισ. ευρώ (5,4 δισ. δολάρια) για τη χρηματοδότηση των αναπτυξιακών της σχεδίων, μέσω της πώλησης 65 εκατ. προνομιούχων μετοχών.
Εν αντιθέσει με την Continental και τη HeidelbergCement -οι οποίες προσφάτως προχώρησαν στην έκδοση δικαιωμάτων για νέες μετοχές με στόχο τη μείωση του χρέους τους- η VW διαθέτει μεγάλη ρευστότητα και έχει την οικονομική δυνατότητα να διαθέσει το σύνολο των κεφαλαίων που θα εξασφαλίσει μέσω του προγράμματος πώλησης νέων μετοχών για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης των δραστηριοτήτων της, αλλά και ολοκλήρωσης της εξαγοράς της Porsche
Η VW -ο μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με βάση τις πωλήσεις- έχει συγκεντρώσει ρευστότητα, ύψους 10,6 δισ. ευρώ και έχει επιδοθεί σε ιστορικές κινήσεις εξαγορών, έχοντας ανακοινώσει συμφωνίες, ύψους 17,7 δισ. ευρώ -σε μετοχές και χρέος- στο πλαίσιο του γενικότερου στόχου της να ξεπεράσει την Toyota Motor και να αναδειχθεί πριν από το πέρας αυτής της δεκαετίας στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της VW -συμπεριλαμβανομένης της Porsche, του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας και του κρατικού επενδυτικού ταμείου του Κατάρ- έχουν ήδη συμφωνήσει να μεταβιβάσουν τα δικαιώματα συμμετοχής στις αναδόχους-τράπεζες.
source: naftemporiki.gr
Ιαπωνία: Σημαντική αύξηση για το εμπορικό πλεόνασμα το Φεβρουάριο
Ιαπωνία: Σημαντική αύξηση για το εμπορικό πλεόνασμα το Φεβρουάριο
Κατά το εκπληκτικό ποσοστό του 819% διευρύνθηκε το πλεόνασμα του εμπορικού ισοζυγίου της Ιαπωνίας το Φεβρουάριο, καθώς οι εξαγωγές συνέχισαν να ανακάμπτουν, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, το εμπορικό πλεόνασμα διαμορφώθηκε στα 651 δισ. γεν (7,2 δις. δολάρια), ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για 550 δισ. γεν., σύμφωνα με δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires.
Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 45,3% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, δείχνοντας ακόμη μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με την αύξηση κατά 40,9% τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση, αν και το σύνολο των εξαγωγών το Φεβρουάριο ήταν κατά 1,7% λιγότερες από τις εξαγωγές του Ιανουαρίου.
«Αν και η ετήσια αύξηση των εξαγωγών είναι υπερβολική λόγω της περσινής κατάρρευσης, υποδηλώνει τη συνεχιζόμενη τροχιά ανάκαμψης από τα χαμηλά του πρώτου τριμήνου του 2009», εκτιμούν αναλυτές της Action Economics.
source: capital.gr
BMW: Ρόδα, γκάζια και… υδρογόνο
BMW: Ρόδα, γκάζια και… υδρογόνο
«Μία τρελή ιδέα είναι το κλειδί της επιτυχίας», δήλωσε στο Capital.gr ο επικεφαλής Έρευνας και Τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW -o γκουρού της τεχνολογίας, όπως τον αποκαλούν- Raymond Fraymann, κατά τη διάρκεια της ετήσιας παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Μόναχο.
Πίσω από τα λόγια του Fraymann κρύβεται το νέο τεχνολογικό όραμα της BMW, που ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε ενώ την ίδια ώρα απειλεί σοβαρά τη δομή των δυτικών οικονομιών που βασίζονται στη χρήση υδρογονανθράκων. Πολύ σωστά μαντέψατε, το όραμα δεν είναι άλλο από τη χρήση υδρογόνου στην κίνηση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα σχέδιο που επεξεργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν αναπτύξει σχετική τεχνολογία, ωστόσο ακόμη κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να κάνει το μεγάλο βήμα, γυρνώντας την πλάτη στην «οικονομία του πετρελαίου» και θίγοντας τα συμφέροντα πανίσχυρων πολυεθνικών εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε τεχνολογίες εξόρυξης.
«Το υδρογόνο βρίσκεται σε αφθονία στη φύση και είναι, δίχως αμφιβολία, το μέλλον», υποστηρίζει ο Fraymann, χωρίς ωστόσο να τοποθετεί χρονικά τη στιγμή που μαζικά οι καταναλωτές θα γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με το καθαρό και σαφώς φθηνότερο καύσιμο.
Η τεχνολογία που θα αποδεσμεύσει τη χρήση των οχημάτων από τα ταχύτατα εξαντλούμενα ορυκτά αποθέματα και με μηδέν βλαβερούς ρύπους, βρίσκεται ήδη στα χέρια των Γερμανών, ωστόσο οι εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες διατήρησης του στοιχείου σε υγρή μορφή, είναι ένας ακόμη παράγοντας που εμποδίζει την άνθιση της.
Ο Fraymann αναμένει σημαντική πρόοδο στη χρήση τεχνολογίας υδρογόνου έως το 2012 οπότε και θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα ρεαλιστικά μοντέλα. Σε ερώτηση όμως του Capital.gr για το χρονικό ορίζοντα πλήρους απεξάρτησης από το πετρέλαιο, απαντά πως το πετρέλαιο θα τροφοδοτεί τον κινητήρα του αυτοκινήτου για τουλάχιστον 50 χρόνια.
Το πάρτυ… της BMW
Μπορεί ένα νέο, πιο οικολογικό περιβάλλον ενέργειας να σκιαγραφεί το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο και σήμερα η BMW πρωτοστατεί σε τεχνολογίες οχημάτων που συνδυάζουν μέγιστη απόδοση με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμων. Στο press conference για τα ετήσια αποτελέσματα, τα διοικητικά στελέχη σε κλίμα ενθουσιασμού, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόδοση της εταιρείας το 2009, έναντι βασικών ανταγωνιστριών.
Με motto «κάναμε την κρίση ευκαιρία» η BMW ρίχνεται στη μάχη του 2010, βάζοντας στην πρώτη γραμμή 17 νέα μοντέλα που θα παραχθούν έως το Δεκέμβριο και θα φέρουν τα brands BMW, Rolls Royce και Mini.
Η νέα BMW 5 Series Sedan (γνωστή ως «πεντάρα» μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης), άρτι αφιχθείσα στην Ελλάδα με κόστος που ξεκινά από τα 60.000 ευρώ περίπου, είναι το σύμβολο της νέας εποχής για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς ενσαρκώνει όλες τις τεχνολογικές αρχές που διέπουν πλέον την παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα, η εταιρεία κάνει το ντεμπούτο της στον κλάδο των υβριδικών με δύο νέα μοντέλα τον Απρίλιο.
«Στόχος μας για το 2010 είναι να αυξήσουμε σημαντικά την κερδοφορία μας, πουλώντας περισσότερα από 1,3 εκατ. αυτοκίνητα», δήλωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Dr. Norbert Reithofen.
Στους πιθανούς κινδύνους για την αυτοκινητοβιομηχανία, ο οικονομικός διευθυντής, Friedrich Eichiner ξεχώρισε την πορεία της αγοράς συναλλάγματος. «Παρακολουθούμε την κρίση στην Ελλάδα καθώς και τον αντίκτυπο στην ευρύτερη οικονομία της Ευρωζώνης», δήλωσε ο Eichiner. «Ωστόσο, σταδιακά παρατηρούμε σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών». Σημειώνεται ότι το 2009 οι μη ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες επιβάρυναν τα λειτουργικά μεγέθη της εταιρείας κατά 194 εκατ. ευρώ.
Με όπλο τα νέα μοντέλα και τις τεχνολογικές καινοτομίες η BMW διεκδικεί έως το 2020 την παγκόσμια πρωτιά στην κατηγορία των premium οχημάτων τόσο από πλευράς πωλήσεων, όσο και υπηρεσιών.
Η πρόθεση της εταιρείας να αυξήσει μελλοντικά την παραγωγή μικρότερων οχημάτων δεν θα πρέπει να ξεγελά όσους προσβλέπουν σε πιο… οικονομικά μοντέλα, αφού η BMW δεν σχεδιάζει να αποποιηθεί σύντομα την ταυτότητα της ως κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων με σπορ χαρακτηριστικά. «Παράγουμε ποιότητα και όχι ποσότητα», τόνισε η διοίκηση.
source: capital.gr
«Μία τρελή ιδέα είναι το κλειδί της επιτυχίας», δήλωσε στο Capital.gr ο επικεφαλής Έρευνας και Τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW -o γκουρού της τεχνολογίας, όπως τον αποκαλούν- Raymond Fraymann, κατά τη διάρκεια της ετήσιας παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Μόναχο.
Πίσω από τα λόγια του Fraymann κρύβεται το νέο τεχνολογικό όραμα της BMW, που ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε ενώ την ίδια ώρα απειλεί σοβαρά τη δομή των δυτικών οικονομιών που βασίζονται στη χρήση υδρογονανθράκων. Πολύ σωστά μαντέψατε, το όραμα δεν είναι άλλο από τη χρήση υδρογόνου στην κίνηση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα σχέδιο που επεξεργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν αναπτύξει σχετική τεχνολογία, ωστόσο ακόμη κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να κάνει το μεγάλο βήμα, γυρνώντας την πλάτη στην «οικονομία του πετρελαίου» και θίγοντας τα συμφέροντα πανίσχυρων πολυεθνικών εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε τεχνολογίες εξόρυξης.
«Το υδρογόνο βρίσκεται σε αφθονία στη φύση και είναι, δίχως αμφιβολία, το μέλλον», υποστηρίζει ο Fraymann, χωρίς ωστόσο να τοποθετεί χρονικά τη στιγμή που μαζικά οι καταναλωτές θα γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με το καθαρό και σαφώς φθηνότερο καύσιμο.
Η τεχνολογία που θα αποδεσμεύσει τη χρήση των οχημάτων από τα ταχύτατα εξαντλούμενα ορυκτά αποθέματα και με μηδέν βλαβερούς ρύπους, βρίσκεται ήδη στα χέρια των Γερμανών, ωστόσο οι εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες διατήρησης του στοιχείου σε υγρή μορφή, είναι ένας ακόμη παράγοντας που εμποδίζει την άνθιση της.
Ο Fraymann αναμένει σημαντική πρόοδο στη χρήση τεχνολογίας υδρογόνου έως το 2012 οπότε και θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα ρεαλιστικά μοντέλα. Σε ερώτηση όμως του Capital.gr για το χρονικό ορίζοντα πλήρους απεξάρτησης από το πετρέλαιο, απαντά πως το πετρέλαιο θα τροφοδοτεί τον κινητήρα του αυτοκινήτου για τουλάχιστον 50 χρόνια.
Το πάρτυ… της BMW
Μπορεί ένα νέο, πιο οικολογικό περιβάλλον ενέργειας να σκιαγραφεί το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο και σήμερα η BMW πρωτοστατεί σε τεχνολογίες οχημάτων που συνδυάζουν μέγιστη απόδοση με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμων. Στο press conference για τα ετήσια αποτελέσματα, τα διοικητικά στελέχη σε κλίμα ενθουσιασμού, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόδοση της εταιρείας το 2009, έναντι βασικών ανταγωνιστριών.
Με motto «κάναμε την κρίση ευκαιρία» η BMW ρίχνεται στη μάχη του 2010, βάζοντας στην πρώτη γραμμή 17 νέα μοντέλα που θα παραχθούν έως το Δεκέμβριο και θα φέρουν τα brands BMW, Rolls Royce και Mini.
Η νέα BMW 5 Series Sedan (γνωστή ως «πεντάρα» μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης), άρτι αφιχθείσα στην Ελλάδα με κόστος που ξεκινά από τα 60.000 ευρώ περίπου, είναι το σύμβολο της νέας εποχής για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς ενσαρκώνει όλες τις τεχνολογικές αρχές που διέπουν πλέον την παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα, η εταιρεία κάνει το ντεμπούτο της στον κλάδο των υβριδικών με δύο νέα μοντέλα τον Απρίλιο.
«Στόχος μας για το 2010 είναι να αυξήσουμε σημαντικά την κερδοφορία μας, πουλώντας περισσότερα από 1,3 εκατ. αυτοκίνητα», δήλωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Dr. Norbert Reithofen.
Στους πιθανούς κινδύνους για την αυτοκινητοβιομηχανία, ο οικονομικός διευθυντής, Friedrich Eichiner ξεχώρισε την πορεία της αγοράς συναλλάγματος. «Παρακολουθούμε την κρίση στην Ελλάδα καθώς και τον αντίκτυπο στην ευρύτερη οικονομία της Ευρωζώνης», δήλωσε ο Eichiner. «Ωστόσο, σταδιακά παρατηρούμε σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών». Σημειώνεται ότι το 2009 οι μη ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες επιβάρυναν τα λειτουργικά μεγέθη της εταιρείας κατά 194 εκατ. ευρώ.
Με όπλο τα νέα μοντέλα και τις τεχνολογικές καινοτομίες η BMW διεκδικεί έως το 2020 την παγκόσμια πρωτιά στην κατηγορία των premium οχημάτων τόσο από πλευράς πωλήσεων, όσο και υπηρεσιών.
Η πρόθεση της εταιρείας να αυξήσει μελλοντικά την παραγωγή μικρότερων οχημάτων δεν θα πρέπει να ξεγελά όσους προσβλέπουν σε πιο… οικονομικά μοντέλα, αφού η BMW δεν σχεδιάζει να αποποιηθεί σύντομα την ταυτότητα της ως κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων με σπορ χαρακτηριστικά. «Παράγουμε ποιότητα και όχι ποσότητα», τόνισε η διοίκηση.
source: capital.gr
Subscribe to:
Posts (Atom)