Wednesday, March 24, 2010

BMW: Ρόδα, γκάζια και… υδρογόνο

BMW: Ρόδα, γκάζια και… υδρογόνο



«Μία τρελή ιδέα είναι το κλειδί της επιτυχίας», δήλωσε στο Capital.gr ο επικεφαλής Έρευνας και Τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW -o γκουρού της τεχνολογίας, όπως τον αποκαλούν- Raymond Fraymann, κατά τη διάρκεια της ετήσιας παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Μόναχο.

Πίσω από τα λόγια του Fraymann κρύβεται το νέο τεχνολογικό όραμα της BMW, που ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε ενώ την ίδια ώρα απειλεί σοβαρά τη δομή των δυτικών οικονομιών που βασίζονται στη χρήση υδρογονανθράκων. Πολύ σωστά μαντέψατε, το όραμα δεν είναι άλλο από τη χρήση υδρογόνου στην κίνηση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα σχέδιο που επεξεργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν αναπτύξει σχετική τεχνολογία, ωστόσο ακόμη κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να κάνει το μεγάλο βήμα, γυρνώντας την πλάτη στην «οικονομία του πετρελαίου» και θίγοντας τα συμφέροντα πανίσχυρων πολυεθνικών εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε τεχνολογίες εξόρυξης.

«Το υδρογόνο βρίσκεται σε αφθονία στη φύση και είναι, δίχως αμφιβολία, το μέλλον», υποστηρίζει ο Fraymann, χωρίς ωστόσο να τοποθετεί χρονικά τη στιγμή που μαζικά οι καταναλωτές θα γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με το καθαρό και σαφώς φθηνότερο καύσιμο.

Η τεχνολογία που θα αποδεσμεύσει τη χρήση των οχημάτων από τα ταχύτατα εξαντλούμενα ορυκτά αποθέματα και με μηδέν βλαβερούς ρύπους, βρίσκεται ήδη στα χέρια των Γερμανών, ωστόσο οι εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες διατήρησης του στοιχείου σε υγρή μορφή, είναι ένας ακόμη παράγοντας που εμποδίζει την άνθιση της.

Ο Fraymann αναμένει σημαντική πρόοδο στη χρήση τεχνολογίας υδρογόνου έως το 2012 οπότε και θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα ρεαλιστικά μοντέλα. Σε ερώτηση όμως του Capital.gr για το χρονικό ορίζοντα πλήρους απεξάρτησης από το πετρέλαιο, απαντά πως το πετρέλαιο θα τροφοδοτεί τον κινητήρα του αυτοκινήτου για τουλάχιστον 50 χρόνια.

Το πάρτυ… της BMW

Μπορεί ένα νέο, πιο οικολογικό περιβάλλον ενέργειας να σκιαγραφεί το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο και σήμερα η BMW πρωτοστατεί σε τεχνολογίες οχημάτων που συνδυάζουν μέγιστη απόδοση με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμων. Στο press conference για τα ετήσια αποτελέσματα, τα διοικητικά στελέχη σε κλίμα ενθουσιασμού, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόδοση της εταιρείας το 2009, έναντι βασικών ανταγωνιστριών.

Με motto «κάναμε την κρίση ευκαιρία» η BMW ρίχνεται στη μάχη του 2010, βάζοντας στην πρώτη γραμμή 17 νέα μοντέλα που θα παραχθούν έως το Δεκέμβριο και θα φέρουν τα brands BMW, Rolls Royce και Mini.

Η νέα BMW 5 Series Sedan (γνωστή ως «πεντάρα» μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης), άρτι αφιχθείσα στην Ελλάδα με κόστος που ξεκινά από τα 60.000 ευρώ περίπου, είναι το σύμβολο της νέας εποχής για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς ενσαρκώνει όλες τις τεχνολογικές αρχές που διέπουν πλέον την παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα, η εταιρεία κάνει το ντεμπούτο της στον κλάδο των υβριδικών με δύο νέα μοντέλα τον Απρίλιο.

«Στόχος μας για το 2010 είναι να αυξήσουμε σημαντικά την κερδοφορία μας, πουλώντας περισσότερα από 1,3 εκατ. αυτοκίνητα», δήλωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Dr. Norbert Reithofen.

Στους πιθανούς κινδύνους για την αυτοκινητοβιομηχανία, ο οικονομικός διευθυντής, Friedrich Eichiner ξεχώρισε την πορεία της αγοράς συναλλάγματος. «Παρακολουθούμε την κρίση στην Ελλάδα καθώς και τον αντίκτυπο στην ευρύτερη οικονομία της Ευρωζώνης», δήλωσε ο Eichiner. «Ωστόσο, σταδιακά παρατηρούμε σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών». Σημειώνεται ότι το 2009 οι μη ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες επιβάρυναν τα λειτουργικά μεγέθη της εταιρείας κατά 194 εκατ. ευρώ.

Με όπλο τα νέα μοντέλα και τις τεχνολογικές καινοτομίες η BMW διεκδικεί έως το 2020 την παγκόσμια πρωτιά στην κατηγορία των premium οχημάτων τόσο από πλευράς πωλήσεων, όσο και υπηρεσιών.

Η πρόθεση της εταιρείας να αυξήσει μελλοντικά την παραγωγή μικρότερων οχημάτων δεν θα πρέπει να ξεγελά όσους προσβλέπουν σε πιο… οικονομικά μοντέλα, αφού η BMW δεν σχεδιάζει να αποποιηθεί σύντομα την ταυτότητα της ως κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων με σπορ χαρακτηριστικά. «Παράγουμε ποιότητα και όχι ποσότητα», τόνισε η διοίκηση.

source: capital.gr

No comments:

Share |