Σε νέο ρεκόρ τερμάτισε το αργό στα 129,07 δολάρια
Σε νέο ρεκόρ κλεισίματος τερμάτισε το συμβόλαιο παράδοσης του αργού που έσπασε λίγο πριν τη λήξη της συνεδρίασης το φράγμα των 129,31 δολαρίων και βρέθηκε στα 129,45 δολάρια ανά βαρέλι, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.Αναλυτικότερα, το συμβόλαιο παράδοσης Ιουνίου τερμάτισε στα 129,07 δολάρια ανά βαρέλι, καταγράφοντας άνοδο 2,02 δολαρίων.
Την άνοδο των τιμών πυροδοτούν οι εκτιμήσεις ότι η αύξηση της παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία δεν θα καταφέρει να καλύψει τη ζήτηση για πετρέλαιο. Η Σαουδική Αραβία, η μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου του ΟΠΕΚ, ανακοίνωσε στις 16 Μαΐου ότι θα αυξήσει την παραγωγή της κατά 3,3% στα 9,45 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο.
Σημειώνεται ότι οι εν λόγω τιμές του «μαύρου χρυσού» είναι κατά 92% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι. Το συμβόλαιο Ιουνίου λήγει σήμερα, και το αντίστοιχο του Ιουλίου βρίσκεται στα 126,89 δολάρια στη Σιγκαπούρη.
REPORTER.GR
Tuesday, May 20, 2008
Νέο ιστορικό ρεκόρ για την τιμή του αργού
Νέο ιστορικό ρεκόρ για την τιμή του αργού
«Άλμα» πραγματοποίησε σήμερα η τιμή του πετρελαίου, καταγράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ πάνω από τα 129 δολάρια το βαρέλι, εξαιτίας της ανόδου που καταγράφεται στις αγορές διυλισμένων προϊόντων, και της περαιτέρω αποδυνάμωσης του δολαρίου.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης και η εκτίμηση του δισεκατομμυριούχου επενδυτή Boone Pickens ότι οι τιμές του «μαύρου χρυσού» θα φτάσουν εντός της χρονιάς στα 150 δολάρια το βαρέλι.
Η τιμή του ελαφρού αργού, για παράδοση τον Ιούνιο, στη Νέα Υόρκη ανήλθε στο ρεκόρ των 129,31 δολαρίων το βαρέλι και ξεπέρασε για πρώτη φορά στην ιστορία του τα 129 δολάρια. Στις 16.24’ ώρα Ελλάδος, διαμορφωνόταν στα 128,90 δολάρια το βαρέλι, καταγράφοντας κέρδη 1,85 δολαρίων.
Στο Λονδίνο, η τιμή του πετρελαίου τύπου Brent ενισχυόταν την ίδια ώρα κατά 2,05 δολάρια στα 127,11 δολάρια το βαρέλι.
Η άνοδος πυροδοτήθηκε από το ράλι των προθεσμιακών συμβολαίων βενζίνης στο ICE σε ποσοστό άνω του 2,5%, το οποίο αντικατοπτρίζει την στενότητα στα αποθέματα ντίζελ, λόγω της τεράστιας ζήτησης από τις αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
NAFTEMPORIKI
«Άλμα» πραγματοποίησε σήμερα η τιμή του πετρελαίου, καταγράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ πάνω από τα 129 δολάρια το βαρέλι, εξαιτίας της ανόδου που καταγράφεται στις αγορές διυλισμένων προϊόντων, και της περαιτέρω αποδυνάμωσης του δολαρίου.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης και η εκτίμηση του δισεκατομμυριούχου επενδυτή Boone Pickens ότι οι τιμές του «μαύρου χρυσού» θα φτάσουν εντός της χρονιάς στα 150 δολάρια το βαρέλι.
Η τιμή του ελαφρού αργού, για παράδοση τον Ιούνιο, στη Νέα Υόρκη ανήλθε στο ρεκόρ των 129,31 δολαρίων το βαρέλι και ξεπέρασε για πρώτη φορά στην ιστορία του τα 129 δολάρια. Στις 16.24’ ώρα Ελλάδος, διαμορφωνόταν στα 128,90 δολάρια το βαρέλι, καταγράφοντας κέρδη 1,85 δολαρίων.
Στο Λονδίνο, η τιμή του πετρελαίου τύπου Brent ενισχυόταν την ίδια ώρα κατά 2,05 δολάρια στα 127,11 δολάρια το βαρέλι.
Η άνοδος πυροδοτήθηκε από το ράλι των προθεσμιακών συμβολαίων βενζίνης στο ICE σε ποσοστό άνω του 2,5%, το οποίο αντικατοπτρίζει την στενότητα στα αποθέματα ντίζελ, λόγω της τεράστιας ζήτησης από τις αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
NAFTEMPORIKI
TO ΑΥΡΙΑΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΜΕΡΙΚΗ)
10:30 AM
EIA Petroleum Status Report
Dept of Energy
2:00 PM
FOMC Minutes
Federal Reserve Bank
EIA Petroleum Status Report
Dept of Energy
2:00 PM
FOMC Minutes
Federal Reserve Bank
GLOBAL INDEXES
XAK
FTSE/CySE 20
1130.39 ( -3.06%)
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
3279.30 ( -3.16%)
Όγκος: € 8,903,387
---
FTSE 100 INDEX 6,191.60 -184.90 -2.90%
CAC 40 INDEX 5,054.88 -87.22 -1.70%
DAX INDEX 7,118.50 -107.44 -1.49%
---
US
DOW JONES INDUS. AVG 12,828.68 -199.48 -1.53%
S&P 500 INDEX 1,413.40 -13.23 -0.93%
NASDAQ COMPOSITE INDEX 2,492.26 -23.83 -0.95%
FTSE/CySE 20
1130.39 ( -3.06%)
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
3279.30 ( -3.16%)
Όγκος: € 8,903,387
---
FTSE 100 INDEX 6,191.60 -184.90 -2.90%
CAC 40 INDEX 5,054.88 -87.22 -1.70%
DAX INDEX 7,118.50 -107.44 -1.49%
---
US
DOW JONES INDUS. AVG 12,828.68 -199.48 -1.53%
S&P 500 INDEX 1,413.40 -13.23 -0.93%
NASDAQ COMPOSITE INDEX 2,492.26 -23.83 -0.95%
Πολεοδομία: Έτσι θα πέσουν οι τιμές ακινήτων
Πολεοδομία: Έτσι θα πέσουν οι τιμές ακινήτων
Φοροαπαλλαγές για την ανάπτυξη οικοπέδων, πρόσθετους συντελεστές και αύξηση της φορολογίας μετά από τρία με πέντε χρόνια σχεδιάζει το Τμήμα Πολεοδομίας για να περιορίσει τον αριθμό των κενών οικοπέδων που υπάρχουν σήμερα στη Λευκωσία, στη Λεμεσό, στη Λάρνακα και στην Πάφο. Οι σχεδιασμοί του Τμήματος εμπίπτουν στα πλαίσια της ευρύτερης στεγαστικής πολιτικής της κυβέρνησης και έχουν ως στόχο την αύξηση της προσφοράς γης και κατ’ επέκταση της μείωσης στις τιμές των ακινήτων.
Τα σχέδια της Πολεοδομίας, για τα οποία χρειάζεται πολιτική απόφαση, ήρθαν στην επιφάνεια σε πρόσφατη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής και αναμένεται να πυροδοτήσουν εκ νέου τη συζήτηση για τον τρόπο φορολογίας των δεκάδων χιλιάδων κενών οικοπέδων που υπάρχουν στις αστικές περιοχές.
Βασική φιλοσοφία της Πολεοδομίας, που εκπόνησε μελέτη για το θέμα (βλέπε επισύναψη), είναι η παροχή κινήτρων σε μεγαλοϊδιοκτήτες κενών οικοπέδων να τα αναπτύξουν. Γι’ αυτό και η μελέτη προτείνει σειρά φοροαπαλλαγών και φοροελαφρύνσεων σε όσους αναπτύξουν τα κενά οικόπεδα. Το αντικίνητρο, βέβαια, είναι η αύξηση της φορολογίας σε περίπτωση που τα ακίνητα δεν αναπτυχθούν. Η αύξηση θα επέλθει με την επανεκτίμηση της τιμής των ακινήτων. Ενώ σήμερα ο φόρος πληρώνεται επί της εκτιμημένης τους αξίας του 1980, με την πρόταση της Πολεοδομίας θα πληρώνεται επί της τρέχουσας τους αξίας.
Για παράδειγμα, μια οικογένεια που έχει σήμερα τέσσερα οικόπεδα με τρέχουσα αξία £800 χιλ. πληρώνει Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας £80. Ο φόρος είναι τόσο χαμηλός επειδή η αξία του ακινήτου υπολογίζεται με βάση τις τιμές του 1980, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι £132 χιλ. Επειδή εξαιρούνται οι πρώτες £100 χιλ., ο φόρος πληρώνεται μόνο επί των £32 χιλ. και ανέρχεται στο 2,5/1000.
Με την πρόταση της Πολεοδομίας, θα δοθεί σειρά κινήτρων για ανάπτυξη των οικοπέδων αυτών. Μετά την παρέλευση μεταβατικής περιόδου τριών με πέντε ετών, ο ΦΑΙ θα αυξηθεί σημαντικά. Αντί £80 ο ιδιοκτήτης των πιο πάνω οικοπέδων θα πληρώνει γύρω στις £2 χιλ. ετησίως για την περιουσία του. Ο φόρος θα αυξάνεται ετησίως αναλόγως της αύξησης που θα προκύπτει στην τρέχουσα αξία του ακινήτου.
Η Πολεοδομία προτείνει, βέβαια, εξαιρέσεις: της αξίας της γης μέχρι £200 χιλ., των αδειούχων χώρων στάθμευσης, των φυσικών προσώπων και όλων των «περίκλειστων» τεμαχίων γης σε περιοχή ανάπτυξης (που για αυτό το λόγο δεν αναπτύσσονται) θα εφαρμόζεται σχέδιο Αστικού Αναδασμού.
Οι λεπτομέρειες της πρότασης της Πολεοδομίας
Οι σχεδιασμοί της πολεοδομίας διαφέρουν αναλόγως της περιοχής.
Σε περιοχές ανάπτυξης όπως καθορίζονται στα Τοπικά Σχέδια προτείνεται: Πρώτο, φοροαπαλλαγή του εισοδήματος από την ανάπτυξη κενών οικοπέδων και γης που θα αναπτυχθούν μέχρι τον ανώτατο επιτρεπόμενο Σ.Δ. μέσα σε περίοδο 5 ετών από την εφαρμογή του μέτρου. Δεύτερο, η πολεοδομία εισηγείται όπως σε οικόπεδα και γη που θα παραμείνουν κενά μετά την περίοδο των 5 χρόνων να υπόκεινται σε ετήσια φορολογία.
Επίσης όσον αφορά στην Κεντρική Περιοχή όπως καθορίζεται στα Τοπικά Σχέδια εισηγείται:
1. Απεριόριστος Συντελεστής Δόμησης και ύψος σε οικόπεδα με εμβαδόν πέραν των 1.000 – 1.200 τ.μ. κάλυψη μέχρι 40%
2. Καταβολή τέλους ανάπτυξης 20% πάνω στην αγοραία αξία του πρόσθετου δομημένου χώρου που θα επιτρέπεται σε σχέση με το υφιστάμενο επιτρεπόμενο εμβαδόν
3. Μετά από παρέλευση 3 - 5 χρόνων από την εφαρμογή του μέτρου τα κενά οικόπεδα θα υπόκεινται σε φορολογία.
Τέλος, σε ότι αφορά τις περιοχές αναβάθμισης ζωνών σε όλες τις περιπτώσεις περιλαμβανομένου και των περιοχών επέκτασης ορίου ανάπτυξης που προτείνεται όπως τα τεμάχια που ευεργετούνται από αναβαθμίσεις ζωνών θα καταγράφονται και θα αποστέλλονται στη διεύθυνση Φόρου Κεφαλαιουχικών Κερδών και κατά την πώληση τους θα επιβάλλεται ΦΚΚ αυξημένος κατά 20% (αξιοποίηση υφιστάμενης φορολογίας).
Ευρύτεροι στόχοι
Με βάση τη μελέτη, η επιβολή φορολογίας αναμένεται να επιτύχει πολεοδομικούς κοινωνικούς και οικονομικούς στόχους, όπως είναι η αποτελεσματικότερη εφαρμογή των Τοπικών Σχεδίων, ο περιορισμός των αναγκών και πιέσεων για δαπάνες σε έργα υποδομής σε εκτός πόλεως περιοχές, η διεύρυνση των επιλογών των οικονομικά αδύνατων ομάδων του πληθυσμού μέσα στην αγορά της γης και η αύξηση των εσόδων του κράτους για χρήση σε πολεοδομικά και άλλα έργα ανάπτυξης. Στη μελέτη ξεκαθαρίζεται ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν αποτελεί «τιμωρία» του κράτους προς τους ιδιοκτήτες, αλλά ένα πολεοδομικό μέτρο που θα ενισχύσει την πολεοδομική πολιτική για οργανωμένη ανάπτυξη ώστε να είναι αποτελεσματική για να αποφέρει εκείνα τα πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη για τα οποία δημιουργήθηκε η πολεοδομία.
Η εισήγηση του τμήματος πολεοδομίας όσον αφορά την αξιοποίηση των φόρων που θα συγκεντρώνεται είναι η σύσταση ειδικού ταμείου από το οποίο θα χρηματοδοτείται η υλοποίηση έργων κοινοτικής υποδομής εντός των περιοχών ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα χώροι σχολείων, δρόμοι, δημόσιος χώρος πρασίνου και άλλοι. Θα δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στην κυβέρνηση να παρέχει στεγαστικά δάνεια για τις χαμηλά αμειβόμενες τάξεις μέσα στα όρια ανάπτυξης.
Η Πολεοδομία θέτει ως κυριότερο στόχο αυτού του πολεοδομικά πολυσύνθετου μέτρου την επαύξηση στην προσφορά κατάλληλης οικιστικής γης εντός ορίων ανάπτυξης.
Η μελέτη αναφέρεται σε «σημαντική πίεση προς τους μεγαλοϊδιοκτηματίες ώστε να απελευθερώσουν την κατακρατημένη ώριμη οικιστική γη ή μέρος της ώστε να εισρεύσει μέσα στην αγορά κατάλληλη οικιστική γη, έτσι με την αύξηση της προσφορά κατάλληλης γης θα ακολουθήσει η μείωση των τιμών της γης εντός του ορίου ανάπτυξης, ενώ με την ανάπτυξη θα αυξηθούν οι πυκνότητες κατοίκησης και θα υποβοηθηθεί η επιβατική υποστήριξη των δημοσίων συγκοινωνιών που στο παρόν στάδιο είναι οικονομικά ασύμφορες να διακινείται η δημόσια συγκοινωνία μέσα πληθυσμιακά αποψιλωμένες οικιστικές περιοχές».
Διαφωνούν οι εκτιμητές
Τα σχέδια της Πολεοδομίας, που φαίνεται να έχουν διαρρεύσει πολύ πριν ενημερωθεί η Βουλή για το θέμα, έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις μεταξύ των Εκτιμητών Γης, που πιστεύουν ότι μόνο το 12% των κενών οικοπέδων στη Λευκωσία και στο Δάλι ανήκει σε μεγαλοϊδιοκτηματίες και πως η συγκεκριμένη ρύθμιση δε θα λύσει το πρόβλημα.
STOCKWATCH.COM.CY
Φοροαπαλλαγές για την ανάπτυξη οικοπέδων, πρόσθετους συντελεστές και αύξηση της φορολογίας μετά από τρία με πέντε χρόνια σχεδιάζει το Τμήμα Πολεοδομίας για να περιορίσει τον αριθμό των κενών οικοπέδων που υπάρχουν σήμερα στη Λευκωσία, στη Λεμεσό, στη Λάρνακα και στην Πάφο. Οι σχεδιασμοί του Τμήματος εμπίπτουν στα πλαίσια της ευρύτερης στεγαστικής πολιτικής της κυβέρνησης και έχουν ως στόχο την αύξηση της προσφοράς γης και κατ’ επέκταση της μείωσης στις τιμές των ακινήτων.
Τα σχέδια της Πολεοδομίας, για τα οποία χρειάζεται πολιτική απόφαση, ήρθαν στην επιφάνεια σε πρόσφατη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής και αναμένεται να πυροδοτήσουν εκ νέου τη συζήτηση για τον τρόπο φορολογίας των δεκάδων χιλιάδων κενών οικοπέδων που υπάρχουν στις αστικές περιοχές.
Βασική φιλοσοφία της Πολεοδομίας, που εκπόνησε μελέτη για το θέμα (βλέπε επισύναψη), είναι η παροχή κινήτρων σε μεγαλοϊδιοκτήτες κενών οικοπέδων να τα αναπτύξουν. Γι’ αυτό και η μελέτη προτείνει σειρά φοροαπαλλαγών και φοροελαφρύνσεων σε όσους αναπτύξουν τα κενά οικόπεδα. Το αντικίνητρο, βέβαια, είναι η αύξηση της φορολογίας σε περίπτωση που τα ακίνητα δεν αναπτυχθούν. Η αύξηση θα επέλθει με την επανεκτίμηση της τιμής των ακινήτων. Ενώ σήμερα ο φόρος πληρώνεται επί της εκτιμημένης τους αξίας του 1980, με την πρόταση της Πολεοδομίας θα πληρώνεται επί της τρέχουσας τους αξίας.
Για παράδειγμα, μια οικογένεια που έχει σήμερα τέσσερα οικόπεδα με τρέχουσα αξία £800 χιλ. πληρώνει Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας £80. Ο φόρος είναι τόσο χαμηλός επειδή η αξία του ακινήτου υπολογίζεται με βάση τις τιμές του 1980, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι £132 χιλ. Επειδή εξαιρούνται οι πρώτες £100 χιλ., ο φόρος πληρώνεται μόνο επί των £32 χιλ. και ανέρχεται στο 2,5/1000.
Με την πρόταση της Πολεοδομίας, θα δοθεί σειρά κινήτρων για ανάπτυξη των οικοπέδων αυτών. Μετά την παρέλευση μεταβατικής περιόδου τριών με πέντε ετών, ο ΦΑΙ θα αυξηθεί σημαντικά. Αντί £80 ο ιδιοκτήτης των πιο πάνω οικοπέδων θα πληρώνει γύρω στις £2 χιλ. ετησίως για την περιουσία του. Ο φόρος θα αυξάνεται ετησίως αναλόγως της αύξησης που θα προκύπτει στην τρέχουσα αξία του ακινήτου.
Η Πολεοδομία προτείνει, βέβαια, εξαιρέσεις: της αξίας της γης μέχρι £200 χιλ., των αδειούχων χώρων στάθμευσης, των φυσικών προσώπων και όλων των «περίκλειστων» τεμαχίων γης σε περιοχή ανάπτυξης (που για αυτό το λόγο δεν αναπτύσσονται) θα εφαρμόζεται σχέδιο Αστικού Αναδασμού.
Οι λεπτομέρειες της πρότασης της Πολεοδομίας
Οι σχεδιασμοί της πολεοδομίας διαφέρουν αναλόγως της περιοχής.
Σε περιοχές ανάπτυξης όπως καθορίζονται στα Τοπικά Σχέδια προτείνεται: Πρώτο, φοροαπαλλαγή του εισοδήματος από την ανάπτυξη κενών οικοπέδων και γης που θα αναπτυχθούν μέχρι τον ανώτατο επιτρεπόμενο Σ.Δ. μέσα σε περίοδο 5 ετών από την εφαρμογή του μέτρου. Δεύτερο, η πολεοδομία εισηγείται όπως σε οικόπεδα και γη που θα παραμείνουν κενά μετά την περίοδο των 5 χρόνων να υπόκεινται σε ετήσια φορολογία.
Επίσης όσον αφορά στην Κεντρική Περιοχή όπως καθορίζεται στα Τοπικά Σχέδια εισηγείται:
1. Απεριόριστος Συντελεστής Δόμησης και ύψος σε οικόπεδα με εμβαδόν πέραν των 1.000 – 1.200 τ.μ. κάλυψη μέχρι 40%
2. Καταβολή τέλους ανάπτυξης 20% πάνω στην αγοραία αξία του πρόσθετου δομημένου χώρου που θα επιτρέπεται σε σχέση με το υφιστάμενο επιτρεπόμενο εμβαδόν
3. Μετά από παρέλευση 3 - 5 χρόνων από την εφαρμογή του μέτρου τα κενά οικόπεδα θα υπόκεινται σε φορολογία.
Τέλος, σε ότι αφορά τις περιοχές αναβάθμισης ζωνών σε όλες τις περιπτώσεις περιλαμβανομένου και των περιοχών επέκτασης ορίου ανάπτυξης που προτείνεται όπως τα τεμάχια που ευεργετούνται από αναβαθμίσεις ζωνών θα καταγράφονται και θα αποστέλλονται στη διεύθυνση Φόρου Κεφαλαιουχικών Κερδών και κατά την πώληση τους θα επιβάλλεται ΦΚΚ αυξημένος κατά 20% (αξιοποίηση υφιστάμενης φορολογίας).
Ευρύτεροι στόχοι
Με βάση τη μελέτη, η επιβολή φορολογίας αναμένεται να επιτύχει πολεοδομικούς κοινωνικούς και οικονομικούς στόχους, όπως είναι η αποτελεσματικότερη εφαρμογή των Τοπικών Σχεδίων, ο περιορισμός των αναγκών και πιέσεων για δαπάνες σε έργα υποδομής σε εκτός πόλεως περιοχές, η διεύρυνση των επιλογών των οικονομικά αδύνατων ομάδων του πληθυσμού μέσα στην αγορά της γης και η αύξηση των εσόδων του κράτους για χρήση σε πολεοδομικά και άλλα έργα ανάπτυξης. Στη μελέτη ξεκαθαρίζεται ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν αποτελεί «τιμωρία» του κράτους προς τους ιδιοκτήτες, αλλά ένα πολεοδομικό μέτρο που θα ενισχύσει την πολεοδομική πολιτική για οργανωμένη ανάπτυξη ώστε να είναι αποτελεσματική για να αποφέρει εκείνα τα πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη για τα οποία δημιουργήθηκε η πολεοδομία.
Η εισήγηση του τμήματος πολεοδομίας όσον αφορά την αξιοποίηση των φόρων που θα συγκεντρώνεται είναι η σύσταση ειδικού ταμείου από το οποίο θα χρηματοδοτείται η υλοποίηση έργων κοινοτικής υποδομής εντός των περιοχών ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα χώροι σχολείων, δρόμοι, δημόσιος χώρος πρασίνου και άλλοι. Θα δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στην κυβέρνηση να παρέχει στεγαστικά δάνεια για τις χαμηλά αμειβόμενες τάξεις μέσα στα όρια ανάπτυξης.
Η Πολεοδομία θέτει ως κυριότερο στόχο αυτού του πολεοδομικά πολυσύνθετου μέτρου την επαύξηση στην προσφορά κατάλληλης οικιστικής γης εντός ορίων ανάπτυξης.
Η μελέτη αναφέρεται σε «σημαντική πίεση προς τους μεγαλοϊδιοκτηματίες ώστε να απελευθερώσουν την κατακρατημένη ώριμη οικιστική γη ή μέρος της ώστε να εισρεύσει μέσα στην αγορά κατάλληλη οικιστική γη, έτσι με την αύξηση της προσφορά κατάλληλης γης θα ακολουθήσει η μείωση των τιμών της γης εντός του ορίου ανάπτυξης, ενώ με την ανάπτυξη θα αυξηθούν οι πυκνότητες κατοίκησης και θα υποβοηθηθεί η επιβατική υποστήριξη των δημοσίων συγκοινωνιών που στο παρόν στάδιο είναι οικονομικά ασύμφορες να διακινείται η δημόσια συγκοινωνία μέσα πληθυσμιακά αποψιλωμένες οικιστικές περιοχές».
Διαφωνούν οι εκτιμητές
Τα σχέδια της Πολεοδομίας, που φαίνεται να έχουν διαρρεύσει πολύ πριν ενημερωθεί η Βουλή για το θέμα, έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις μεταξύ των Εκτιμητών Γης, που πιστεύουν ότι μόνο το 12% των κενών οικοπέδων στη Λευκωσία και στο Δάλι ανήκει σε μεγαλοϊδιοκτηματίες και πως η συγκεκριμένη ρύθμιση δε θα λύσει το πρόβλημα.
STOCKWATCH.COM.CY
ΗΠΑ: 0,2% πάνω οι τιμές παραγωγού τον Απρίλιο
ΗΠΑ: 0,2% πάνω οι τιμές παραγωγού τον Απρίλιο
Αύξηση 0,2%, έναντι 0,4% που προέβλεπαν οι οικονομολόγοι, κατέγραψε ο δείκτης τιμών παραγωγού στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη το αμερικανικό υπουργείο Εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι ένα μήνα νωρίτερα ο εν λόγω δείκτης είχε αυξηθεί κατά 1,1%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς οι τιμές παραγωγού ενισχύθηκαν κατά 6,5%.
ΝΑFTEMPORIKI
Αύξηση 0,2%, έναντι 0,4% που προέβλεπαν οι οικονομολόγοι, κατέγραψε ο δείκτης τιμών παραγωγού στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη το αμερικανικό υπουργείο Εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι ένα μήνα νωρίτερα ο εν λόγω δείκτης είχε αυξηθεί κατά 1,1%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς οι τιμές παραγωγού ενισχύθηκαν κατά 6,5%.
ΝΑFTEMPORIKI
AΡΝΗΤΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ
ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ DOW JONES ΕΦΟΣΟΝ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΕΙΚΤΗ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ -63 ΜΟΝΑΔΩΝ.
MPB: Αγορά μετοχών από MIG
MPB: Αγορά μετοχών από MIG
Στην αγορά 23.432.882 μετοχών της Marfin Popular Bank προέβη στις 19/5/08 η Marfin Investment Group. Η συνολική αξία της συναλλαγής διαμορφώθηκε στα 138.254.003,80 ευρώ.
NAFTEMPORIKI
Στην αγορά 23.432.882 μετοχών της Marfin Popular Bank προέβη στις 19/5/08 η Marfin Investment Group. Η συνολική αξία της συναλλαγής διαμορφώθηκε στα 138.254.003,80 ευρώ.
NAFTEMPORIKI
AIG: Στα 20 δισ. δολ. θα ανέλθει η αύξηση κεφαλαίου
AIG: Στα 20 δισ. δολ. θα ανέλθει η αύξηση κεφαλαίου
Σε περίπου 20 δισ. δολάρια εκτιμά πως θα ανέλθει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της η American International Group (AIG), έπειτα από δύο συνεχόμενα τρίμηνα ζημιών για την εταιρεία, λόγω της κρίσης στα ενυπόθηκα.
Ο ασφαλιστικός όμιλος συγκέντρωσε την περασμένη εβδομάδα περισσότερα από 13 δισ. δολάρια, μέσω της διάθεσης μετοχών του στο χρηματιστήριο, ενώ, όπως δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Σάλιβαν, συνεχίζεται η πώληση υβριδικών ομολόγων του.
Όπως τόνισε, η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει «την επιθυμία να δοθεί ευελιξία στην AIG προκειμένου να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες», συμπεριλαμβανομένης και της επέκτασης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της.
Η μεγαλύτερη ασφαλίστρια, βάσει ενεργητικού, εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο ρεκόρ ζημιών ύψους 7,81 δισ. δολαρίων, ενώ οι μετοχές της έχουν καταγράψει φέτος τις μεγαλύτερες απώλειες στον δείκτη Dow Jones [.DJI] Industrial Average, υποχωρώντας κατά 33%.
NAFTEMPORIKI
Σε περίπου 20 δισ. δολάρια εκτιμά πως θα ανέλθει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της η American International Group (AIG), έπειτα από δύο συνεχόμενα τρίμηνα ζημιών για την εταιρεία, λόγω της κρίσης στα ενυπόθηκα.
Ο ασφαλιστικός όμιλος συγκέντρωσε την περασμένη εβδομάδα περισσότερα από 13 δισ. δολάρια, μέσω της διάθεσης μετοχών του στο χρηματιστήριο, ενώ, όπως δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Σάλιβαν, συνεχίζεται η πώληση υβριδικών ομολόγων του.
Όπως τόνισε, η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει «την επιθυμία να δοθεί ευελιξία στην AIG προκειμένου να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες», συμπεριλαμβανομένης και της επέκτασης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της.
Η μεγαλύτερη ασφαλίστρια, βάσει ενεργητικού, εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο ρεκόρ ζημιών ύψους 7,81 δισ. δολαρίων, ενώ οι μετοχές της έχουν καταγράψει φέτος τις μεγαλύτερες απώλειες στον δείκτη Dow Jones [.DJI] Industrial Average, υποχωρώντας κατά 33%.
NAFTEMPORIKI
H ΑΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
NIKKEI 225 14,160.09 -109.52 -0.77%
HANG SENG INDEX 25,169.46 -572.77 -2.23%
CSI 300 INDEX 3,710.82 -203.25 -5.19%
HANG SENG INDEX 25,169.46 -572.77 -2.23%
CSI 300 INDEX 3,710.82 -203.25 -5.19%
ΠΤΩΤΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΗ
ME ΠΤΩΣΗ ΓΥΡΩ ΣΤΟ -0,50% ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ.
Ευρώπη: Νέες πωλήσεις ενεργητικού αναμένονται από τις τράπεζες
Ευρώπη: Νέες πωλήσεις ενεργητικού αναμένονται από τις τράπεζες
ΣΕ ΝΕΕΣ πωλήσεις ενεργητικού και εκδόσεις δικαιωμάτων μετοχών αναμένουν οικονομικοί αναλυτές ότι θα προβούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες, προκειμένου να ενισχύσουν την κεφαλαιουχική τους επάρκεια.
Αν και τα χειρότερα εκτιμάται ότι έχουν παρέλθει για τον χρηματοοικονομικό τομέα, οι απομειώσεις ενεργητικού στις οποίες εξαναγκάστηκαν οι μεγάλες τράπεζες της Γηραιάς Ηπείρου, μεταξύ των οποίων οι UBS Credit Suisse και HSBC, τις έχουν αφήσει σε δυσμενή θέση.
Συνολικά έχουν παρουσιάσει διαγραφές ύψους 110 δισ. δολαρίων από την έκθεσή τους στην αμερικανική αγορά ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων υψηλού ρίσκου. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι διαγραφές ήταν τόσο μεγάλες, ώστε στην πλειονότητά τους οι τράπεζες στράφηκαν σε μέτρα όπως οι εκδόσεις δικαιωμάτων, ενώ δέχθηκαν ενέσεις ρευστότητας από ξένους ομίλους.
Την ίδια ώρα, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του Bloomberg, οι τράπεζες δεν έχουν ακόμη συμπεριλάβει στους ισολογισμούς τους διαγραφές ύψους 35 δισ. δολαρίων.
NAFTEMPORIKI
ΣΕ ΝΕΕΣ πωλήσεις ενεργητικού και εκδόσεις δικαιωμάτων μετοχών αναμένουν οικονομικοί αναλυτές ότι θα προβούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες, προκειμένου να ενισχύσουν την κεφαλαιουχική τους επάρκεια.
Αν και τα χειρότερα εκτιμάται ότι έχουν παρέλθει για τον χρηματοοικονομικό τομέα, οι απομειώσεις ενεργητικού στις οποίες εξαναγκάστηκαν οι μεγάλες τράπεζες της Γηραιάς Ηπείρου, μεταξύ των οποίων οι UBS Credit Suisse και HSBC, τις έχουν αφήσει σε δυσμενή θέση.
Συνολικά έχουν παρουσιάσει διαγραφές ύψους 110 δισ. δολαρίων από την έκθεσή τους στην αμερικανική αγορά ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων υψηλού ρίσκου. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι διαγραφές ήταν τόσο μεγάλες, ώστε στην πλειονότητά τους οι τράπεζες στράφηκαν σε μέτρα όπως οι εκδόσεις δικαιωμάτων, ενώ δέχθηκαν ενέσεις ρευστότητας από ξένους ομίλους.
Την ίδια ώρα, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του Bloomberg, οι τράπεζες δεν έχουν ακόμη συμπεριλάβει στους ισολογισμούς τους διαγραφές ύψους 35 δισ. δολαρίων.
NAFTEMPORIKI
Ιαπωνία: Αμετάβλητα στο 0,5% τα βασικά επιτόκια
Ιαπωνία: Αμετάβλητα στο 0,5% τα βασικά επιτόκια
ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΑ διατήρησε η Bank of Japan τα επιτόκια δανεισμού στην πρώτη της συνεδρίαση μετά την προς τα κάτω αναθεώρηση της εκτίμησής της για την ανάπτυξη.
Ο διοικητής της BoJ, Masaaki Shirakawa και τα έξι μέλη του διοικητικού συμβουλίου διατήρησαν τα βασικά επιτόκια δανεισμού στο 0,5% με ομόφωνη απόφαση, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της τράπεζας στο Τόκυο. Τα επιτόκια είναι τα χαμηλότερα μεταξύ των μεγάλων οικονομιών του κόσμου.
Η ανάπτυξη στη δεύτερη σε μέγεθος οικονομία του κόσμου πιθανόν να χάσει τη δυναμική της μετά από απροσδόκητη ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο. Αργότερα σήμερα ο Shirakawa κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πιθανόν να επαναλάβει την ίδια πρόβλεψη αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής συρρίκνωσης, της κρίσης των πιστωτικών αγορών και της αύξησης του κόστους των εμπορευμάτων φυσικής παραγωγής.
Η άνοδος του ΑΕΠ επιταχύνθηκε στο 3,3% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης την εβδομάδα που πέρασε. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν με τον χαμηλότερο ρυθμό σε περίπου τρία χρόνια τον Μάρτιο. Η παραγωγή υποχώρησε με τον ταχύτερο ρυθμό σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών. Οι παραγγελίες μηχανολογικού εξοπλισμού επίσης μειώθηκαν και προβλέπεται να μειωθούν και το τρέχον τρίμηνο.
Η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας θα ανακοινώσει τη μηνιαία της εκτίμηση για την οικονομία σήμερα στις 3 μ.μ. (τοπική ώρα) και ο Shirakawa θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στις 3:30 μ.μ.
NAFTEMPORIKI
ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΑ διατήρησε η Bank of Japan τα επιτόκια δανεισμού στην πρώτη της συνεδρίαση μετά την προς τα κάτω αναθεώρηση της εκτίμησής της για την ανάπτυξη.
Ο διοικητής της BoJ, Masaaki Shirakawa και τα έξι μέλη του διοικητικού συμβουλίου διατήρησαν τα βασικά επιτόκια δανεισμού στο 0,5% με ομόφωνη απόφαση, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της τράπεζας στο Τόκυο. Τα επιτόκια είναι τα χαμηλότερα μεταξύ των μεγάλων οικονομιών του κόσμου.
Η ανάπτυξη στη δεύτερη σε μέγεθος οικονομία του κόσμου πιθανόν να χάσει τη δυναμική της μετά από απροσδόκητη ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο. Αργότερα σήμερα ο Shirakawa κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πιθανόν να επαναλάβει την ίδια πρόβλεψη αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής συρρίκνωσης, της κρίσης των πιστωτικών αγορών και της αύξησης του κόστους των εμπορευμάτων φυσικής παραγωγής.
Η άνοδος του ΑΕΠ επιταχύνθηκε στο 3,3% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης την εβδομάδα που πέρασε. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν με τον χαμηλότερο ρυθμό σε περίπου τρία χρόνια τον Μάρτιο. Η παραγωγή υποχώρησε με τον ταχύτερο ρυθμό σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών. Οι παραγγελίες μηχανολογικού εξοπλισμού επίσης μειώθηκαν και προβλέπεται να μειωθούν και το τρέχον τρίμηνο.
Η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας θα ανακοινώσει τη μηνιαία της εκτίμηση για την οικονομία σήμερα στις 3 μ.μ. (τοπική ώρα) και ο Shirakawa θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στις 3:30 μ.μ.
NAFTEMPORIKI
Υποβάθμιση ΟΤΕ από Moody's
Υποβάθμιση ΟΤΕ από Moody's
TΗ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ αξιολόγησή της για τον OTE [OTEr.AT] (ΚΟ)">[OTEr.AT] αναθεώρησε προς τα κάτω η Moody's, με την κατάταξη του οργανισμού τηλεπικοινωνιών να υποβαθμίζεται στο Baa2 από Baa1.
Η απόφαση της Moody's λαμβάνεται με αφορμή την πρόσφατη συμφωνία της Deutsche Telekom για εξαγορά μεριδίου ελέγχου στον ΟΤΕ, με τον οίκο να λαμβάνει υπόψη του το γεγονός ότι ο ΟΤΕ δεν εξασφαλίζει πλέον κάποιο πλεονέκτημα από έμμεση κρατική υποστήριξη, μια προοπτική που αναμένεται να μη διαφοροποιηθεί στο μέλλον.
Την ίδια στιγμή, οι οίκοι Moody's και Standard & Poor's αναθεώρησαν προς τα κάτω την αξιολόγησή τους και για την Deutsche Telekom, επικαλούμενοι τη συμφωνία με τον ΟΤΕ. Παρ' όλο που η Moody's εκτιμά ότι η συμμετοχή της D.T. στον ΟΤΕ θα έχει θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές διεθνούς ανάπτυξης του γερμανικού ομίλου τηλεπικοινωνιών στην αγορά της Νοτιανατολικής Ευρώπης, το ενδεχόμενο περαιτέρω εξαγορών επηρεάζει αρνητικά την πιστοληπτική κατάταξη της D.T.
NAFTEMPORIKI
TΗ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ αξιολόγησή της για τον OTE [OTEr.AT] (ΚΟ)">[OTEr.AT] αναθεώρησε προς τα κάτω η Moody's, με την κατάταξη του οργανισμού τηλεπικοινωνιών να υποβαθμίζεται στο Baa2 από Baa1.
Η απόφαση της Moody's λαμβάνεται με αφορμή την πρόσφατη συμφωνία της Deutsche Telekom για εξαγορά μεριδίου ελέγχου στον ΟΤΕ, με τον οίκο να λαμβάνει υπόψη του το γεγονός ότι ο ΟΤΕ δεν εξασφαλίζει πλέον κάποιο πλεονέκτημα από έμμεση κρατική υποστήριξη, μια προοπτική που αναμένεται να μη διαφοροποιηθεί στο μέλλον.
Την ίδια στιγμή, οι οίκοι Moody's και Standard & Poor's αναθεώρησαν προς τα κάτω την αξιολόγησή τους και για την Deutsche Telekom, επικαλούμενοι τη συμφωνία με τον ΟΤΕ. Παρ' όλο που η Moody's εκτιμά ότι η συμμετοχή της D.T. στον ΟΤΕ θα έχει θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές διεθνούς ανάπτυξης του γερμανικού ομίλου τηλεπικοινωνιών στην αγορά της Νοτιανατολικής Ευρώπης, το ενδεχόμενο περαιτέρω εξαγορών επηρεάζει αρνητικά την πιστοληπτική κατάταξη της D.T.
NAFTEMPORIKI
Ηλεκτροσόκ 56% !
Ηλεκτροσόκ 56%
Λογαριασμοί «φωτιά» της ΑΗΚ, λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου διεθνώς
Λευκωσία: Οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να εκτοξεύουν και τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές και τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι όποιος νοικοκύρης πλήρωσε πέρσι για το δίμηνο αυτής της περιόδου 60 λίρες (102 ευρώ) για ηλεκτρικό ρεύμα, φέτος για το ίδιο δίμηνο, αν η κατανάλωση στο σπίτι του δεν έχει αυξηθεί, θα πληρώσει 160 ευρώ (93.5 λίρες). Συγκεκριμένα, το κόστος καυσίμου όπως υπολογίστηκε για την παραγωγή ηλεκτρισμού κατά τον μήνα Μάιο από την Αρχή Ηλεκτρισμού, είναι 328.3 ευρώ (192 λίρες) ανά μετρικό τόνο, ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν 219.3 ευρώ (123 λίρες). Δηλαδή, λόγω της αύξησης στα καύσιμα - που είναι και η μόνη αύξηση αν δεν υπάρχει αύξηση και της κατανάλωσης - ο λογαριασμός του καταναλωτή θα είναι φουσκωμένος σε σχέση με πέρσι κατά 56%, ενώ θα είναι σχεδόν τριπλάσιος από την ίδια κατανάλωση ηλεκτρισμού κατά το 2002.
Την ίδια ώρα, φαίνεται πως οι τσουχτερές τιμές συγκρατούν ελαφρά - ή τουλάχιστον περιορίζουν την αύξηση- στην κατανάλωση.
Τη Δευτέρα, με θερμοκρασίες περίπου 32 βαθμών στις 12.45 το μεσημέρι, η συνολική κατανάλωση σύμφωνα με τα δεδομένα του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς ήταν 613 MW, κατανάλωση πανομοιότυπη με αυτή της ίδιας μέρας κατά το 2005, μόνο που την ίδια ώρα της 19ης Μαΐου 2005 η θερμοκρασία ήταν κατά σχεδόν τρείς βαθμούς ψηλότερη.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η κατανάλωση την ίδια μέρα και ώρα του 2000, με θερμοκρασία 29,9 βαθμούς Κελσίου, ήταν 407 MW.
Το 2001 με θερμοκρασία 31.9 βαθμούς ήταν 388 ΜW, το 2002 με 28.5 βαθμούς 351 MW, το 2003 με 32.0 βαθμούς 593 MW το 2004 με 25.4 βαθμούς 492 MW,το 2005 με 35.5 βαθμούς 613 MW, το 2006 με 27.3 βαθμούς 583, to 2007 με 28.8 βαθμούς 565 MW και το 2008, με 32 βαθμούς 613 ΜW.
Πάντως, από τη μέχρι τώρα συμπεριφορά των καταναλωτών και τη συνολική αύξηση της κατανάλωσης, φαίνεται πως ακόμα και με συνθήκες παρατεταμένου καύσωνα, με τη νέα μονάδα της ΑΗΚ, όπως και τις εφεδρικές των 50MW που εγκαθίστανται στο σταθμό Δεκέλειας, χωρίς μεγάλες και διαρκείς βλάβες σε σημαντικές μονάδες παραγωγής δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα επάρκειας.
FILELEFTHEROS.COM
Λογαριασμοί «φωτιά» της ΑΗΚ, λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου διεθνώς
Λευκωσία: Οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να εκτοξεύουν και τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές και τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι όποιος νοικοκύρης πλήρωσε πέρσι για το δίμηνο αυτής της περιόδου 60 λίρες (102 ευρώ) για ηλεκτρικό ρεύμα, φέτος για το ίδιο δίμηνο, αν η κατανάλωση στο σπίτι του δεν έχει αυξηθεί, θα πληρώσει 160 ευρώ (93.5 λίρες). Συγκεκριμένα, το κόστος καυσίμου όπως υπολογίστηκε για την παραγωγή ηλεκτρισμού κατά τον μήνα Μάιο από την Αρχή Ηλεκτρισμού, είναι 328.3 ευρώ (192 λίρες) ανά μετρικό τόνο, ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν 219.3 ευρώ (123 λίρες). Δηλαδή, λόγω της αύξησης στα καύσιμα - που είναι και η μόνη αύξηση αν δεν υπάρχει αύξηση και της κατανάλωσης - ο λογαριασμός του καταναλωτή θα είναι φουσκωμένος σε σχέση με πέρσι κατά 56%, ενώ θα είναι σχεδόν τριπλάσιος από την ίδια κατανάλωση ηλεκτρισμού κατά το 2002.
Την ίδια ώρα, φαίνεται πως οι τσουχτερές τιμές συγκρατούν ελαφρά - ή τουλάχιστον περιορίζουν την αύξηση- στην κατανάλωση.
Τη Δευτέρα, με θερμοκρασίες περίπου 32 βαθμών στις 12.45 το μεσημέρι, η συνολική κατανάλωση σύμφωνα με τα δεδομένα του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς ήταν 613 MW, κατανάλωση πανομοιότυπη με αυτή της ίδιας μέρας κατά το 2005, μόνο που την ίδια ώρα της 19ης Μαΐου 2005 η θερμοκρασία ήταν κατά σχεδόν τρείς βαθμούς ψηλότερη.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η κατανάλωση την ίδια μέρα και ώρα του 2000, με θερμοκρασία 29,9 βαθμούς Κελσίου, ήταν 407 MW.
Το 2001 με θερμοκρασία 31.9 βαθμούς ήταν 388 ΜW, το 2002 με 28.5 βαθμούς 351 MW, το 2003 με 32.0 βαθμούς 593 MW το 2004 με 25.4 βαθμούς 492 MW,το 2005 με 35.5 βαθμούς 613 MW, το 2006 με 27.3 βαθμούς 583, to 2007 με 28.8 βαθμούς 565 MW και το 2008, με 32 βαθμούς 613 ΜW.
Πάντως, από τη μέχρι τώρα συμπεριφορά των καταναλωτών και τη συνολική αύξηση της κατανάλωσης, φαίνεται πως ακόμα και με συνθήκες παρατεταμένου καύσωνα, με τη νέα μονάδα της ΑΗΚ, όπως και τις εφεδρικές των 50MW που εγκαθίστανται στο σταθμό Δεκέλειας, χωρίς μεγάλες και διαρκείς βλάβες σε σημαντικές μονάδες παραγωγής δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα επάρκειας.
FILELEFTHEROS.COM
Στην Κύπρο κλιμάκιο της Σκότλαντ Γιαρντ για την κομπίνα με τα κλεμμένα αυτοκίνητα
Στην Κύπρο κλιμάκιο της Σκότλαντ Γιαρντ για την κομπίνα με τα κλεμμένα αυτοκίνητα
Λευκωσία: Μεγάλη κομπίνα με κλεμμένα αυτοκίνητα πολυτελείας που εξάχθηκαν από τη Βρετανία στην Κύπρο, διερευνά κλιμάκιο της Σκότλαντ Γιαρντ που βρίσκεται στη χώρα μας. Σύμφωνα με πληροφορίες υπολογίζεται ότι περίπου 245 αυτοκίνητα που κλάπηκαν στην Βρετανία έχουν εισαχθεί στην Κύπρο. Πίσω από την υπόθεση φαίνεται ότι κρύβονται Βρετανοί μαφιόζοι, οι οποίοι αποκόμισαν τεράστια οικονομικά οφέλη που ανέρχονται σε εκατομμύρια στερλίνες. Με βάση έρευνες και ανακρίσεις που έγιναν στην Βρετανία τα αυτοκίνητα κατέληξαν σε εμπορευματοκιβώτια τα οποία μεταφέρθηκαν στην Κύπρο. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι δεν προκείπτουν στοιχεία που να εμπλέκουν Κύπριους στο κύκλωμα.
Για καταθέσεις πάντως έχουν κληθεί στην Αστυνομία οι Κύπριοι αγοραστές των κλεμμένων αυτοκινήτων.
Το πόρισμα της Σκότλαντ Γιαρντ θα διαβιβαστεί στο Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος και θα αποφασίσει αν θα κατασχεθούν τα αυτοκίνητα από τους Κύπριους αγοραστές ή αν θα παραμείνουν στην κατοχή τους.
PHILELEFTHEROS.COM
Λευκωσία: Μεγάλη κομπίνα με κλεμμένα αυτοκίνητα πολυτελείας που εξάχθηκαν από τη Βρετανία στην Κύπρο, διερευνά κλιμάκιο της Σκότλαντ Γιαρντ που βρίσκεται στη χώρα μας. Σύμφωνα με πληροφορίες υπολογίζεται ότι περίπου 245 αυτοκίνητα που κλάπηκαν στην Βρετανία έχουν εισαχθεί στην Κύπρο. Πίσω από την υπόθεση φαίνεται ότι κρύβονται Βρετανοί μαφιόζοι, οι οποίοι αποκόμισαν τεράστια οικονομικά οφέλη που ανέρχονται σε εκατομμύρια στερλίνες. Με βάση έρευνες και ανακρίσεις που έγιναν στην Βρετανία τα αυτοκίνητα κατέληξαν σε εμπορευματοκιβώτια τα οποία μεταφέρθηκαν στην Κύπρο. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι δεν προκείπτουν στοιχεία που να εμπλέκουν Κύπριους στο κύκλωμα.
Για καταθέσεις πάντως έχουν κληθεί στην Αστυνομία οι Κύπριοι αγοραστές των κλεμμένων αυτοκινήτων.
Το πόρισμα της Σκότλαντ Γιαρντ θα διαβιβαστεί στο Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος και θα αποφασίσει αν θα κατασχεθούν τα αυτοκίνητα από τους Κύπριους αγοραστές ή αν θα παραμείνουν στην κατοχή τους.
PHILELEFTHEROS.COM
Subscribe to:
Posts (Atom)