H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν σήμερα την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean.
Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και τα σήματα τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό.
Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντος της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκ ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.
Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκ ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».
Σχολιάζοντας την συμφωνία ο Διευθύνων Σύμβουλος της MIG Ευθύμιος Μπουλούτας, δήλωσε τα παρακάτω:
«Το 2009, η MIG, αποφάσισε την εξαγορά της Olympic Air, μέσω της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από την Ελληνική κυβέρνηση, στοχεύοντας στην αποκατάσταση της πρότερης αίγλης ενός εκ των σημαντικότερων ελληνικών σημάτων. Παρά τις προκλήσεις του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και του σχετικά σύντομου χρονικού διαστήματος του εγχειρήματος, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την επιτυχή δημιουργία μιας εταιρείας που βασίζεται στο εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών, ποιότητας, αξιοπιστίας και στη χρήση ενός σύγχρονου στόλου αεροσκαφών. Πιστεύουμε ότι συμβάλλαμε καθοριστικά στην αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησε αναγκαία την σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του Ελληνικού αεροπορικού κλάδου.
Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. Μέσω της συμφωνίας αυτής εξασφαλίζουμε την μελλοντική χρήση του εμπορικού σήματος της Ολυμπιακής, ένα αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής παράδοσης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε σημαντικά τις δυνατότητες συνεχούς και απρόσκοπτης αεροπορικής σύνδεσης της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
H εν λόγω συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της MIG να επικεντρωθεί στις κύριες δραστηριότητες της με θετικές προοπτικές, στοχεύοντας στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του Ομίλου κατά την προσδοκώμενη σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας από τη βαθύτερη ύφεση των τελευταίων ετών.»
Προφίλ εταιρειών
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκ ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.
Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκ ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».
Σχολιάζοντας την συμφωνία ο Διευθύνων Σύμβουλος της MIG Ευθύμιος Μπουλούτας, δήλωσε τα παρακάτω:
«Το 2009, η MIG, αποφάσισε την εξαγορά της Olympic Air, μέσω της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από την Ελληνική κυβέρνηση, στοχεύοντας στην αποκατάσταση της πρότερης αίγλης ενός εκ των σημαντικότερων ελληνικών σημάτων. Παρά τις προκλήσεις του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και του σχετικά σύντομου χρονικού διαστήματος του εγχειρήματος, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την επιτυχή δημιουργία μιας εταιρείας που βασίζεται στο εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών, ποιότητας, αξιοπιστίας και στη χρήση ενός σύγχρονου στόλου αεροσκαφών. Πιστεύουμε ότι συμβάλλαμε καθοριστικά στην αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησε αναγκαία την σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του Ελληνικού αεροπορικού κλάδου.
Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. Μέσω της συμφωνίας αυτής εξασφαλίζουμε την μελλοντική χρήση του εμπορικού σήματος της Ολυμπιακής, ένα αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής παράδοσης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε σημαντικά τις δυνατότητες συνεχούς και απρόσκοπτης αεροπορικής σύνδεσης της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
H εν λόγω συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της MIG να επικεντρωθεί στις κύριες δραστηριότητες της με θετικές προοπτικές, στοχεύοντας στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του Ομίλου κατά την προσδοκώμενη σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας από τη βαθύτερη ύφεση των τελευταίων ετών.»
Προφίλ εταιρειών
Στόλος Οκτώβριος 2012
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
| |
A321
|
4
| |
A320
|
22
|
5
|
A319
|
3
|
2
|
Σύνολο Airbus Α320
|
29
|
7
|
Bombardier Q400
|
0
|
10
|
Bombardier Dash 8-100
|
0
|
4
|
Σύνολο
|
29
|
21
|
Δρομολόγια (Δίκτυο Προγραμματισμένων Δρομολογίων – Θερινή Περίοδος 2012)
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
| |
Εσωτερικού
|
19
|
38
|
Εξωτερικού
|
51
|
7
|
Ετήσια αποτελέσματα 2011 σε εκατ. ευρώ
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
| |
Έσοδα
|
668.2
|
240.5
|
Καθαρές ζημιές μετά από φόρους
|
(27.2)
|
(37.6)
|
Εκτίμηση Επιβατικής Κίνησης 2012 σε εκατ.
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
| |
Εσωτερικού
|
2.6
|
2.3
|
Εξωτερικού
|
3.4
|
0.6
|
Σύνολο
|
6.0
|
2.9
|
source: capital.gr