Monday, March 4, 2013

KA: Ζημιές €56 εκ. το 2012


Στα €55,8 εκ. ανήλθαν οι ζημιές των Κυπριακών Αερογραμμών το 2012 έναντι ζημιών €23,9 εκ. το 2011. Η αύξηση των ζημιών αποδίδεται στο γεγονός ότι στα αποτελέσματα του 2011 περιλαμβάνονταν μη επαναλαμβανόμενα έσοδα €22 εκ. από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου μεταξύ της εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways και κέρδη €9,7 εκ. από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320 και τριών εφεδρικών μηχανών. Αρνητικά επηρέασε επίσης η μεγάλη μείωση των εισοδημάτων της λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και η όξυνση του ανταγωνισμού. 

Τα συνολικά εισοδήματα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 17,6% στα €175,5 εκ. από €212,9 εκ. Η μείωση οφείλεται κυρίως στον περιορισμό των εσόδων από μεταφορά επιβατών και φορτίου. Οι θέσεις που προσφέρθηκαν στην αγορά ήταν μειωμένες λόγω της κατάργησης ζημιογόνων δρομολογίων και της μειωμένης ζήτησης λόγω της οικονομικής κρίσης και του εντεινόμενου ανταγωνισμού με αποτέλεσμα ο αριθμός των επιβατών που μεταφέρθηκαν να είναι μειωμένος. 

Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 16,7% στα €224,9 εκ. από €270,1 εκ. 

Το 2011 τα λειτουργικά έξοδα ήταν αυξημένα γιατί περιλάμβαναν μη επαναλαμβανόμενα έξοδα και συγκεκριμένα αποζημιώσεις σε υπαλλήλους οι οποίοι αποχώρησαν από την εταιρεία με την εφαρμογή του σχεδίου πλεονασμού και τη ζημιά αποζημίωσης από την πώληση αεροσκαφών Α319. Ως αποτέλεσμα των πλεονασμών του 2011 υπήρχε μείωση στα έξοδα προσωπικού το 2012. Οι αποσβέσεις αεροσκαφών μειώθηκαν το 2012 λόγω της πώλησης των δύο αεροσκαφών Α319 και όλα τα άλλα έξοδα όπως καύσιμα, τέλη διαδρομής, τροφοδοσίας και τα έξοδα πωλήσεων μειώθηκαν το 2012 λόγω της μείωσης στον αριθμό πτήσεων και επιβατών. 

Η αποζημίωση για την απαγόρευση πτήσεων πάνω από την Τουρκία για το έτος 2012 έχει μειώσει τις κατηγορίες εξόδων που αφορά. 

Τα άλλα έξοδα το 2012 ανήλθαν στις €344 χιλ. έναντι άλλων εσόδων €31,7 εκ. το 2011 που περιλάμβαναν κυρίως το όφελος από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου μεταξύ της εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways και κέρδη €9,7 εκ. από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320 και τριών εφεδρικών μηχανών. 

Η ζημιά από εργασίες ανήλθε στα €49,7 εκ. από €25,5 εκ. το 2011. 

Το 2012 τα καθαρά έξοδα χρηματοδότησης ανήλθαν στις €685 χιλ. από έσοδα χρηματοδότησης €1,7 εκ. το 2011. Η μείωση στα έσοδα χρηματοδότησης οφείλεται κυρίως στη μείωση των τόκων εισπρακτέων λόγω της μείωσης των καταθέσεων και των επιτοκίων. 

Όσον αφορά τις προοπτικές, σημειώνεται ότι το 2013 συνεχίζεται ο ανταγωνισμός αλλά και η οικονομική κρίση που επηρεάζει τις κύριες αγορές της εταιρείας χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή ανάκαμψη. Στην Κύπρο, η οικονομική κρίση αναμένεται να επιδεινωθεί με την εφαρμογή των μέτρων λιτότητας που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο ενώ η κρίση αναμένεται να συνεχιστεί και στην Ελλάδα. Παράλληλα, αναφέρεται, το τρέχον έτος χαρακτηρίζεται από την ενεργειακή αστάθεια, τις συνεχείς διακυμάνσεις των νομισμάτων, τις διακυμάνσεις των επιτοκίων, την αύξηση της ανεργίας και την εργασιακή αβεβαιότητα ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο. «Η εταιρεία», τονίζεται στην ανακοίνωση, «δεν έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει αυτούς τους παράγοντες οι οποίοι μπορούν δυνητικά να επηρεάσουν αρνητικά την προσπάθεια επίτευξης της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς της». 

Αναφέρεται ότι με την υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης προβλέπεται να υπάρξει δραστική μείωση των λειτουργικών ζημιών κατά το 2013, γεγονός που θα επενεργήσει θετικά στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εταιρείας. Αναφέρεται εξάλλου ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή ενώ παράλληλα η κυβέρνηση έχει προχωρήσει με αίτημα στην ΕΕ για παραχώρηση ενίσχυσης διάσωσης στην εταιρεία. 

Όσον αφορά τη βάση προετοιμασίας των αποτελεσμάτων, έχει ετοιμαστεί στη βάση ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα. Η δυνατότητα της εταιρείας να διατηρηθεί ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα για τους επόμενους δώδεκα μήνες είναι άρρητα συνδεδεμένη με την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου να εγκρίνει ο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας και της έγκρισης για αύξηση κεφαλαίου αλλά και την έκβαση της αίτησης που υπεβλήθη στην ΕΕ για κρατική ενίσχυσή της. 

Η ένδειξη αποτελέσματος δεν συμπεριλαμβάνει προβλέψεις οι οποίες προκύπτουν σε περίπτωση μη επιτυχούς άντλησης των προσδοκώμενων κεφαλαίων. 

source: stockwatch.com.cy

Ζημιές μαμούθ για Λαϊκή και Τράπεζα Κύπρου




Λευκωσία: Πραγματοποίησε ζημιές που ξεπερνούν τα €7,3 δισ. η πλειοψηφία των εταιρειών του χρηματιστηριακού Δείκτη FTSE/CySE 20 σε διάστημα τριών ετών, ενώ τα κέρδη που ανακοινώθηκαν ήταν συρρικνωμένα στα €528 εκατ. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του FTSE/CySE 20 οι περισσότερες ζημιές ανακοινώθηκαν για το 2011 και άγγιξαν τα €5,3 δισ. εξαιτίας της απομείωσης των ελληνικών ομολόγων που είχαν στα χαρτοφυλάκιά τους οι δύο μεγάλες τράπεζες. 

Την ίδια, περίοδο τα κέρδη που ανακοίνωσαν εταιρείες που περιλαμβάνονται στο FTSE/CySE 20 ήταν μόλις στα €33,7 εκατ., ποσό το οποίο σε καλές οικονομικές χρονιές θα μπορούσε να ανακοινώσει από μόνη της μια μόνο εισηγμένη εταιρεία στο ΧΑΚ. 

Το 2012, οι ζημιές των εταιρειών, ξεπέρασαν τα €2 δισ. και στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται μόνο οι εννιαμηνιαίες ζημιές των δύο μεγάλων τραπεζών. Ως γνωστό Κύπρου και Λαϊκή, ακόμη δεν ανακοίνωσαν προκαταρκτικά ετήσια, εν αναμονή των εκτιμήσεων της Pimco για το ύψος των κεφαλαιακών τους αναγκών. Τα κέρδη για το 2012 συρρικνώθηκαν περαιτέρω στα €22,2 εκατ. 

Από τα στοιχεία, φαίνεται ότι τις μεγαλύτερες ζημιές ανακοίνωσαν οι τρεις τράπεζες και ακολουθούν οι εταιρείες Louis, SFS Group, Πανδώρα και Laiki Capital. 

Οι ζημιές της Λαϊκής Τράπεζας ξεπερνούν τα €5,3 δισ., της Τράπεζας Κύπρου αγγίζουν τα €1,59 δισ. και της Ελληνικής Τράπεζας τα €121,5 εκατ. Να σημειωθεί ότι οι ζημιές των τραπεζών ήταν τα τελευταία δύο έτη. Το 2010 οι τράπεζες ανακοίνωσαν κέρδη, τα οποία ήταν περιορισμένα σε σχέση με προηγούμενα έτη, δεδομένης της οικονομικής κρίσης.      

Οι ζημιές της Louis, τα τελευταία τρία έτη ανήλθαν στα €123,3 εκατ. και της SFS Group στα €49 εκατ. Ακολουθεί η επενδυτική Πανδώρα με ζημιές €39,1 εκατ. τα τελευταία τρία έτη και η Laiki Capital με €38,5 εκατ. τα τελευταία δύο.  

Σοβαρές ζημίες ανακοίνωσαν και οι εισηγμένες, Δήμητρα Επενδυτική, Tsokkos Hotels, Εταιρεία Τσιμέντων και Leptos Calypso. Συγκεκριμένα, οι ζημίες της Δήμητρας ανήλθαν στα €33,1 εκατ., της Tsokkos στα €32,7 εκατ., της Εταιρείας Τσιμέντων στα €20,6 εκατ. και της Leptos Calypso στα €20 εκατ. 

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από τις εταιρείες του FTSE/CySE 20 κάποιες κατάφεραν παρά την κρίση να παραμείνουν κερδοφόρες. Τα μεγαλύτερα κέρδη ύψους €36 εκατ. ανακοίνωσε η Athienitis Contractors και ακολουθούν η Πετρολίνα με €24,94 εκατ., η Woolworth με €21,67 εκατ. και η Ermes με €11,5 εκατ. 

source: philenews.com
Share |