Wednesday, April 1, 2009

Νέο αλμα για τη Wall- Μετριοπαθής ανοδος στην Ευρώπη

Νέο αλμα για τη Wall- Μετριοπαθής ανοδος στην Ευρώπη
23:01 - 01 Απρίλιος 2009
Σημαντικά κέρδη κατέγραψε η Wall. Ο Dow Jones κατέγραψαν κέρδη 2,01% στις 7.761,6 μονάδες, ο Nasdaq βρέθηκε στις 1.551,6 μονάδες με ανοδο 1,51% και τέλος ο S&P 500 σημείωσε κέρδη 1,65% στις 811,01 μονάδες. Ανοδικά έκλεισε για δεύτερη ημέρα και η Ευρώπη, αφού στο Λονδίνο ο FTSE 100 ενισχύθηκε 0,63% στις 3.950,68 μονάδες, στη Φρανκφούρτη ο DAX κατέγραψε κέρδη 1,02% στις 4.126,52 μονάδες και στο Παρίσι ο CAC 40 σημείωσε ανοδο 0,89% στις 2.832,21 μονάδες. Αισιοδοξία στη Wall

Με σημαντικά κέρδη έκλεισαν οι δείκτες στη Wall Street, αφού τα θετικά μακροοικονομικά αποτελέσματα στάθηκαν ικανά να μεταστρέψουν το αρνητικό ξεκίνημα που προκάλεσε η φημολογία ότι η αμερικανική κυβέρνηση προκρίνει τη λύση της «ελεγχόμενης» πτώχευσης για τη General Motors και την Chrysler.

Σε αρνητικό έδαφος έκλεισε η μετοχή της GM. Σύμφωνα με το Bloomberg ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα φέρεται να προκρίνει τη λύση της γρήγορης και «ελεγχόμενης» πτώχευσης για την General Motors. Ο Ομπάμα εμφανίζεται προετοιμασμένος να αφήσει την Chrysler να πτωχεύσει ή να πουληθεί τμηματικά, σε περίπτωση που η αμερικανική εταιρεία δεν ολοκληρώσει τη συμφωνία της με την ιταλική Fiat.

Υπενθυμίζεται ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ έδωσε διορία 60 ημερών στη GM για να προχωρήσει σε βαθιά αναδιάρθρωση, με μείωση των εξόδων και του δανεισμού της. Η γρήγορη και «χειρουργική» πτώχευση είναι πλέον αναπόφευκτη, σύμφωνα με μέλη του Κογκρέσου.

Απώλειες της τάξεως του 4% κατέγραψαν οι μετοχές των Bank of America και Citigroup ύστερα από τα αρνητικά στοιχεία για την αμερικανική αγορά εργασίας. Νέα επιδείνωση κατέγραψε η αγορά εργασίας το Μάρτιο στις ΗΠΑ, καθώς άλλες 742.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν στον ιδιωτικό τομέα, σηματοδοτώντας νέα βουτιά στα επίσημα στοιχεία για την αγορά εργασίας που θα ανακοινώσει αύριο το Υπουργείο Εργασίας.

Απώλειες 1,6% κατέγραψε η Caterpillar, ενώ στο -1% κινήθηκε και η IBM, εν αναμονή των στοιχείων για τον κλάδο της μεταποίησης που αναμένεται να ανακοινωθούν για τον κλάδο της μεταποίησης.

Στο -3% βρέθηκε η Alcoa και στο -2% η Chevron, καθώς χαλκός και πετρέλαιο σημείωσαν απώλειες στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων.

Τέλος, πτώση 14% κατέγραψε η Celgene καθώς η φαρμακοβιομηχανία προέβη σε αρνητική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα κέρδη χρήσης 2009.

Κέρδη 5,2% κατέγραψε η Standard Pacific, μετά την αύξηση 2,1% που κατέγραψαν το Φεβρουάριο στις ΗΠΑ οι εκκρεμείς πωλήσεις κατοικιών, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε η Ένωση Μεσιτών. Σε ετήσια βάση πάντως ο δείκτης παραμένει κατά 1,4%. Οι εκκρεμείς πωλήσεις έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν έτσι ώστε να μπορούμε να μιλήσουμε για ικανοποιητική άνοδο, αλλά οι πρόσφατες αυξήσεις που παρατηρούνται στην καταναλωτική δραστηριότητα είναι αισιόδοξοι παράγοντες, εκτιμούν οι αναλυτές.

Στο 36,3% διαμορφώθηκε ο δείκτης ISM Μαρτίου στις ΗΠΑ, ελαφρά αυξημένος από το 35,8% τον Φεβρουαρίου. Οι αναλυτές ανέμεναν ανοδο που θα οδηγούσε τον δείκτη στο 36%. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτω από τις 50 ποσοστιαίες μονάδες ο δείκτης της μεταποίησης αναδεικνύει ότι οι περισσότερες εταιρείες αναμένουν τα οικονομικά τους να πάνε χειρότερα.

Κέρδη κατέγραψε η Ευρώπη

Με κέρδη τελικά έκλεισαν οι δείκτες στις ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές, σαφώς επηρεασμένοι από τη μεταστροφή του κλίματος στις ΗΠΑ μετά την ανακοίνωση των θετικών μακροοικονομικών στοιχείων. Σημαντικό στήριγμα στους δείκτες παρείχε και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών ύστερα από θετικές εκθέσεις που έδωσε στη δημοσιότητα η Goldman Sachs. Τα βλέμματα της παγκόσμιας επενδυτικής κοινότητας είναι στραμμένα στην επικείμενη- κρίσιμη για την παγκόσμια οικονομία- σύνοδο των G20.

Η Honda και η Toyota σημείωσαν νωρίτερα κέρδη ύψους 6,7% λόγω των εκτιμήσεων ότι οι εξελίξεις αναφορικά με την GM και την Chrysler θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο πανευρωπαϊκός δείκτης DJ Stoxx 600 κατέγραψε κέρδη 1,5% στις 179,01 μονάδες. Από τις 9 Μαρτίου ο δείκτης έχει σημειώσει κέρδη της τάξεως του 9%.

Στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, σημαντικά κέρδη 4% αποκόμισε η Vodafone Group ύστερα από την αναβάθμιση της σύστασης για τις μετοχές της από τη Goldman Sachs σε «αγορά» από «ουδέτερη». Απόδοση «ισχυρότερη από αυτή της αγοράς» δίνει για την εταιρία και η Morgan Stanley.

Σημαντικά κέρδη κατέγραψε ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος. Η ισπανική Sacyr ενισχύθηκε κατά 7,6%, η CRH κατά 6,1% και η γερμανική Bilfinger Berger κατά 6,2%.

Στο +2,7% κινήθηκαν και οι Telecom Italia και Belgacom, καθώς η Goldman Sachs αναβαθμίζει τη σύσταση «αγορά» και «ουδέτερη» αντίστοιχα.

Στο -2,3% βρέθηκε η μετοχή της BP, μετά και τη σύσταση πώλησης που διατύπωσε η Goldman Sachs για τη μεγαλύτερη πετρελαϊκή της Ευρώπης. Απώλειες 2,6% σημείωσε και η Shell.

Απώλειες 4,6% σημείωσε και η μετοχή της BHP Billiton. Η Morgan Stanley υποβάθμισε την ισχυρότερη εταιρεία στον κλάδο των ορυχείων παγκοσμίως σε «underweight» από «equal-weight».

Σε αρνητικό έδαφος έκλεισε και η Lafarge, η οποία σημείωσε απώλειες 2,9%, μετά την ανακοίνωση ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις των πιστωτών της.

REPORTER.GR

Πτώση 2,6% στο αργό- Στα 48,39 δολάρια

Πτώση 2,6% στο αργό- Στα 48,39 δολάρια

Με απώλειες έκλεισε το αργό στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, μετά την αναπάντεχη αύξηση των αποθεμάτων του την εβδομάδα που έληξε στις 27 Μαρτίου, η οποία κατέδειξε ανοδο των αποθεμάτων σε υψηλά 15 ετών, εξαιτίας της πτώσης της ζήτησης.Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια του αργού παράδοσης Μαΐου υποχώρησαν κατά 2,6% στα 48,39 δολάρια το βαρέλι, ενώ πριν την ανακοίνωση η πτώση δεν ξεπερνούσε το 3%. Σημειώνεται ότι η τιμή του αργού είναι κατά 6,6% υψηλότερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Το πετρέλαιο τύπου brent υποχώρησε κατά 3,4% στα 47,56 δολάρια το βαρέλι. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παράγωγα της βενζίνης υποχωρούν κατά 7,4% στο 1,3473 δολάρια το γαλόνι, αφού τα αποθέματα της σημείωσαν αναπάντεχη αύξηση 2,23 εκατ. βαρέλια.

Τα αποθέματα του αργού αυξήθηκαν κατά 2,84 βαρέλια στα 359 εκατ. βαρέλια την προηγούμενη εβδομάδα, σε επίπεδα που θεωρούνται τα υψηλότερα από τον Ιούλιο του 1993. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 3 εκατ. βαρελιών. Τα διυλισμένα αποθέματα, τα οποία περιλαμβάνουν και το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αυξήθηκαν κατά 300.000 βαρέλια.

REPORTER.GR

ΕΚΤ: Ολοκληρώθηκε η πώληση 35,5 τόνων χρυσού

ΕΚΤ: Ολοκληρώθηκε η πώληση 35,5 τόνων χρυσού


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζας ανακοίνωσε σήμερα ότι ολοκλήρωσε την πώληση 35,5 τόνων χρυσού από τα συνολικά αποθέματά της, όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Οι πωλήσεις, όπως διευκρίνισε η ΕΚΤ, ήταν σε πλήρη συμφωνία με τη δεύτερη Συμφωνία Κεντρικών Τραπεζών για τον Χρυσό, που υπέγραψε το 2004.

Η ΕΚΤ δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα.

CAPITAL.GR

Fed: Αγορά ομολόγων 6 δισ. δολ.

Fed: Αγορά ομολόγων 6 δισ. δολ.


Στη δεύτερη αγορά ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου αυτή την εβδομάδα προχώρησε σήμερα η Federal Reserve, στο πλαίσιο του σχεδίου της για την αγορά ομολόγων έως 300 δισ. δολ. στους επόμενους έξι μήνες.

Όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, η Fed αγόρασε μακροχρόνια ομόλογα ύψους 6 δισ. δολ. ανεβάζοντας στα 23,5 δισ. δολ. το συνολικό ύψος των αγορών της από την περασμένη εβδομάδα.

CAPITAL.GR

Chrysler: Κατά 39% υποχώρησαν οι πωλήσεις το Μάρτιο

Chrysler: Κατά 39% υποχώρησαν οι πωλήσεις το Μάρτιο


Κατά 39% υποχώρησαν το Μάρτιο οι πωλήσεις της Chrysler LLC στις ΗΠΑ και διαμορφώθηκαν στα 101.001 αυτοκίνητα και φορτηγά από 166.386 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

"Η αγορά έχει αρχίσει να δείχνει μικρά σημάδια ζωής", δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Jim Press.

CAPITAL

Πούτιν: Μέτρα δημοσιονομικής ενίσχυσης ύψους $41,5 δισ.

Πούτιν: Μέτρα δημοσιονομικής ενίσχυσης ύψους $41,5 δισ.

ΜΟΣΧΑ (Dow Jones) - Οι δαπάνες στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό της Ρωσίας για μέτρα δημοσιονομικής ενίσχυσης θα φτάσουν σχεδόν τα 1,4 τρισ. ρούβλια (41,43 δισ. δολ.) το 2009, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν σε συνάντηση του με στελέχη του κόμματος Ενωμένη Ρωσία.

Ο Πούτιν υπογράμμισε ότι η εκπλήρωση των ευθυνών για την κοινωνική στήριξη των πολιτών και η υποστήριξη των επιχειρήσεων στην πραγματική οικονομία αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.

CAPITAL.GR

Πάνω από 4% οι απώλειες του αργού μετά την αύξηση αποθεμάτων

Πάνω από 4% οι απώλειες του αργού μετά την αύξηση αποθεμάτων

Διευρύνει τις απώλειες του το αργό μετά την αναπάντεχη αύξηση των αποθεμάτων του την εβδομάδα που έληξε στις 27 Μαρτίου, η οποία κατέδειξε ανοδο των αποθεμάτων σε υψηλά 15 ετών, εξαιτίας της πτώσης της ζήτησης.Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια του αργού παράδοσης Μαΐου υποχωρούν κατά 4,1% στα 47,52 δολάρια το βαρέλι, ενώ πριν την ανακοίνωση η πτώση δεν ξεπερνούσε το 3%. Το πετρέλαιο τύπου brent υποχωρεί κατά 2,4% στα 48,05 δολάρια το βαρέλι. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παράγωγα της βενζίνης υποχωρούν κατά 3,5% στο 1,371 δολάρια το γαλόνι, αφού τα αποθέματα της σημείωσαν αναπάντεχη αύξηση 2,23 εκατ. βαρέλια.

Τα αποθέματα του αργού αυξήθηκαν κατά 2,84 βαρέλια στα 359 εκατ. βαρέλια την προηγούμενη εβδομάδα, σε επίπεδα που θεωρούνται τα υψηλότερα από τον Ιούλιο του 1993. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 3 εκατ. βαρελιών. Τα διυλισμένα αποθέματα, τα οποία περιλαμβάνουν και το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αυξήθηκαν κατά 300.000 βαρέλια.

REPORTER.GR

Fitch: Συρρίκνωση 3,1% στην ΝΑ Ευρώπη το 2009

Fitch: Συρρίκνωση 3,1% στην ΝΑ Ευρώπη το 2009


Τη μεγαλύτερη κρίση στην βραχεία ιστορία τους θα γνωρίσουν οι αναδυόμενες οικονομίες της Νότιοανατολικής Ευρώπης, εξαιτίας της δραματικής πτώσης του εμπορίου και των τριγμών των κεφαλαιαγορών, ανέφερε στην τελευταία έκθεση του ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Fitch.Συγκεκριμένα, ο Fitch ανέφερε ότι το ΑΕΠ των χωρών αυτών θα συρρικνωθεί κατά 3,1% το 2009, μετά από την ανάπτυξη του 4% που είχαν το 2008. Υπενθυμίζεται ότι την πενταετία που έκλεισε το 2007, οι χώρες αυτές είχαν ανάπτυξη που έφτασε κατά μέσο όρο το 6,8%.

Τέλος, ο Fitch αναμένει μικρή ανάκαμψη το 2010, που ενδέχεται να οδηγήσει την οικονομική ανάκαμψη στο 1,4%, ενώ η ανεργία θα επιμένει και η δημοσιονομική πολιτική θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες. Ο Fitch σύστησε στους πελάτες του ότι αν θέλουν να τοποθετηθούν σε αυτές τις αγορές μακροπρόθεσμα, τότε θα πρέπει να υπάρξει διασπορά.

REPORTER.GR

Ford: Πτώση 40,9% στις πωλήσεις Μαρτίου

Ford: Πτώση 40,9% στις πωλήσεις Μαρτίου

Κατά 40,9% υποχώρησαν οι πωλήσεις της Ford Motor τον Μάρτιο, αφού διαμορφώθηκαν στα 131.465 οχήματα, από 222.337 οχήματα τον περασμένο μήνα. Σημαντικότερη πτώση σημειώθηκε στα επιβατικά αυτοκίνητα, όπου και αγγιξε το 73,2%, ενώ στα φορτηγά και τα van η πτώση ήταν 40%.

REPORTER.GR

Thornburg: Σχέδια αίτησης υπαγωγής στο αρθρο περί χρεοκοπίας

Thornburg: Σχέδια αίτησης υπαγωγής στο αρθρο περί χρεοκοπίας

Πολύ σοβαρά τίθεται το ενδεχόμενο να υποβάλλει αίτηση υπαγωγής στο αρθρο περί χρεοκοπίας μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενυπόθηκων δανείων στις ΗΠΑ, η Thornburg Mortgage. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας που δόθηκε στη δημοσιότητα, η Thornburg θα ρευστοποιήσει τα κεφάλαια που της έχουν απομείνει για να ικανοποιήσει τους ομολόγους της και τους πιστωτές της, ώστε να ολοκληρώσει τις εργασίες της ως εταιρεία χορηγήσεων ενυπόθηκων δανείων.

REPORTER.GR

ΗΠΑ: Στο 36,3% ο δείκτης μεταποίησης ISM Μαρτίου

ΗΠΑ: Στο 36,3% ο δείκτης μεταποίησης ISM Μαρτίου

Στο 36,3% διαμορφώθηκε ο δείκτης ISM Μαρτίου στις ΗΠΑ, ελαφρά αυξημένος από το 35,8% τον Φεβρουαρίου. Οι αναλυτές ανέμεναν ανοδο που θα οδηγούσε τον δείκτη στο 36%. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτω από τις 50 ποσοστιαίες μονάδες ο δείκτης της μεταποίησης αναδεικνύει ότι οι περισσότερες εταιρείες αναμένουν τα οικονομικά τους να πάνε χειρότερα.

REPORTER.GR

ATHENS STOCK EXCHANGE

XAA

Γενικός Δείκτης
1678.72 ( -0.34%)

FTSE®/Χ.Α. 20
844.57 ( -0.26%)

ΗΠΑ: Ακόμη 742.000 νέοι άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα

ΗΠΑ: Ακόμη 742.000 νέοι άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα

Νέα επιδείνωση κατέγραψε η αγορά εργασίας το Μάρτιο στις ΗΠΑ, καθώς άλλες 742.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν στον ιδιωτικό τομέα, σηματοδοτώντας νέα βουτιά στα επίσημα στοιχεία για την αγορά εργασίας που θα ανακοινώσει αύριο το Υπουργείο Εργασίας. Σύμφωνα με το δείκτη ADP, στον κλάδο παραγωγής προϊόντων χάθηκαν άλλες 327.000 θέσεις εργασίας, σημειώνοντας την 27η διαδοχική υποχώρηση. Ειδικότερα, στον κλάδο μεταποίησης οι απολύσεις ανήλθαν σε 206.000, ενώ στον κατασκευαστικό κλάδο 118.000. Στον κλάδο των υπηρεσιών οι απολύσεις ανήλθαν το Μάρτιο στις 415.000.

REPORTER.GR

Ευρωζώνη: Απροσδόκητη άνοδος της ανεργίας στο 8,5% το Φεβρουάριο

Ευρωζώνη: Απροσδόκητη άνοδος της ανεργίας στο 8,5% το Φεβρουάριο


Απροσδόκητη άνοδο εμφάνισε η ανεργία στις 16 χώρες που μοιράζονται το ευρώ και μάλιστα σε υψηλό σχεδόν τριών ετών, καθώς οι επιχειρήσεις της Γηραιάς Ηπείρου συνεχίζουν να μειώνουν τα κόστη εν μέσω της ύφεσης της οικονομίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Eurostat, ο δείκτης ανεργίας ανήλθε στο 8,5% έναντι 8,3% τον Ιανουάριο. Το μέγεθος του Ιανουαρίου αναθεωρήθηκε από 8,2% αρχικά. Η τελευταία φορά που η ανεργία είχε φθάσει το 8,5% ήταν το Μάιο του 2006, ενώ σε επίπεδο υψηλότερο από αυτό είχε φθάσει το Μάρτιο του 2006 και συγκεκριμένα στο 8,7%. Οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο ανεργία στο 8,3%.

Η νέα άνοδος στην ανεργία ενδυναμώνει τις πεποιθήσεις όσων υποστηρίζουν πως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα προβεί σε περαιτέρω μείωση των επιτοκίων αύριο κατά 50 μονάδες βάσης στο 1%.

CAPITAL.GR

Ελλάδα: Φόρος 10% επί μερισμάτων κι όταν διανέμονται μετοχές αντί μετρητών

Φόρος 10% επί μερισμάτων κι όταν διανέμονται μετοχές αντί μετρητών


Σε διευκρινίσεις για την παρακράτηση φόρου επί μερισμάτων όταν διανέμονται μετοχές αντί μετρητών προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών με σχετική ΠΟΛ.

Σύμφωνα με την ΠΟΛ στα κέρδη που διανέμουν οι ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες με τη μορφή αμοιβών και ποσοστών των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των διευθυντών, αμοιβών εργατοϋπαλληλικού προσωπικού, εκτός μισθού, καθώς και μερισμάτων ή προμερισμάτων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ημεδαπά ή αλλοδαπά, ενώσεις προσώπων ή ομάδες περιουσίας, ανεξάρτητα αν η καταβολή τους γίνεται σε μετρητά ή μετοχές, ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή 10%.

Μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι επειδή ο φόρος 10% επί των μερισμάτων παρακρατείται από το ποσό που καταβάλλεται στους μετόχους, τους οποίους και βαρύνει, συνάγεται, ότι το προς κεφαλαιοποίηση ποσό κερδών θα είναι αυτό που απομένει μετά την αφαίρεση του φόρου 10%, καθόσον σε διαφορετική περίπτωση η ανώνυμη εταιρεία είτε θα διένειμε μεγαλύτερο ποσό μερισμάτων στους μετόχους από αυτό που αποφάσισε η γενική συνέλευση, είτε θα έπρεπε να επιβαρυνθεί η ίδια με τον εν λόγω φόρο, παρά το γεγονός ότι δεν είναι υποκείμενη

Αναλυτικά η ΠΟΛ αναφέρει τα εξής:

«1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 54 του ν.2238/1994, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με την παρ.1 του άρθρου 18 του ν.3697/2008, στα κέρδη που διανέμουν οι ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες με τη μορφή αμοιβών και ποσοστών των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των διευθυντών, αμοιβών εργατοϋπαλληλικού προσωπικού, εκτός μισθού, καθώς και μερισμάτων ή προμερισμάτων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ημεδαπά ή αλλοδαπά, ενώσεις προσώπων ή ομάδες περιουσίας, ανεξάρτητα αν η καταβολή τους γίνεται σε μετρητά ή μετοχές, ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή 10%. Οι διατάξεις αυτές έχουν εφαρμογή για διανεμόμενα κέρδη που εγκρίνονται από γενικές συνελεύσεις από την 1.01.2009 και μετά.

2. Περαιτέρω, με τις διατάξεις της περ.ζ’ της παρ.6 του ίδιου ως άνω άρθρου και νόμου, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με την παρ.6 του άρθρου 18 του ν.3697/2008 ορίζεται, ότι ειδικά για τα εισοδήματα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 54, η παρακράτηση ενεργείται κατά την καταβολή ή την εγγραφή των εισοδημάτων αυτών σε πίστωση των δικαιούχων και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από ένα μήνα από τη γενική συνέλευση των μετόχων. Σε περίπτωση διανομής μερισμάτων από κέρδη προηγούμενων χρήσεων, η παρακράτηση φόρου ενεργείται μέσα σε ένα μήνα από τη λήψη της σχετικής απόφασης από τη γενική συνέλευση των μετόχων. Ο παρακρατηθείς φόρος αποδίδεται με την υποβολή δήλωσης στο Δημόσιο εφάπαξ εντός του επόμενου μήνα από αυτόν εντός του οποίου έγινε παρακράτηση.

3. Από τα ανωτέρω συνάγεται, ότι η οριζόμενη από την παρ.1 του άρθρου 54 του ν.2238/1994 παρακράτηση φόρου πρέπει να γίνεται στο ποσό των μερισμάτων ή επί της αξίας των μετοχών που διανέμει η ανώνυμη εταιρεία στους μετόχους της ως μέρισμα, κατά περίπτωση. Όταν η ανώνυμη εταιρεία αποφασίζει τη διανομή μερισμάτων με τη μορφή μετοχών που θα εκδοθούν αντί της καταβολής μετρητών, τα προς διανομή κέρδη θα πρέπει πρώτα να κεφαλαιοποιηθούν.

4. Από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω και επειδή ο φόρος 10% επί των μερισμάτων παρακρατείται από το ποσό που καταβάλλεται στους μετόχους, τους οποίους και βαρύνει, συνάγεται, ότι το προς κεφαλαιοποίηση ποσό κερδών θα είναι αυτό που απομένει μετά την αφαίρεση του φόρου 10%, καθόσον σε διαφορετική περίπτωση η ανώνυμη εταιρεία είτε θα διένειμε μεγαλύτερο ποσό μερισμάτων στους μετόχους από αυτό που αποφάσισε η γενική συνέλευση, είτε θα έπρεπε να επιβαρυνθεί η ίδια με τον εν λόγω φόρο, παρά το γεγονός ότι δεν είναι υποκείμενη».

CAPITAL.GR

Auto bankruptcy: What it means

Auto bankruptcy: What it means

A bankruptcy at GM or Chrysler will have widespread impact, from consumers to auto workers to taxpayers.


NEW YORK (CNNMoney.com) -- In Detroit, the unthinkable -- an automaker bankruptcy -- has become very thinkable.

President Obama is giving General Motors 60 days to come up with a more aggressive plan to cut costs and debt. Chrysler is only getting half that time to work out a combination with Italian automaker Fiat. If they fail, the government will force them into bankruptcy court.

On Tuesday, new GM (GM, Fortune 500) CEO Fritz Henderson said the company might be in bankruptcy even quicker than that if negotiations with creditors and the United Auto Workers union don't go well.

Americans have grown used to the bankruptcy of airlines, retailers and other businesses. But a bankruptcy of one or more of Detroit's Big Three could have a much more wide-ranging impact on the U.S. economy. Here's what a bankruptcy could mean for car owners, dealers, auto workers, suppliers, lenders and U.S. taxpayers.

Consumers
The government has announced it will stand behind the warranties for new GM and Chrysler cars. But that would do little good to somebody trying to sell a model that winds up being discontinued. The loss in resale value could be tremendous.

After GM and Chrysler killed off Oldsmobile and Plymouth, two-year old vehicles of those discontinued brands were worth as much as a similar five-year old model at the companies' other brands, according to used car price tracker Kelly Blue Book.

And if either company was forced to go out of business due to bankruptcy, it would cost people a lot more to buy a new car. Even with demand for new cars at a 26-year low, a shutdown of all GM or Chrysler plants could soon create a shortage of new cars.

That would allow other automakers to pullback from the record average of $3,169 in cash-back and other incentives now being offered to buyers. Jesse Toprak, industry analyst with sales tracker Edmunds.com, estimates that average incentives could fall by about $1,000 per vehicle within a year or two if GM and Chrysler were forced to halt operations.

Auto Workers
The popular assumption is that bankruptcy would give GM the power to get out of their labor contracts with the United Auto Workers union and other unions that put them at a competitive disadvantage to nonunion automakers such as Toyota Motor (TM). The truth is far more complicated.

Heidi Sorvino, head of the bankruptcy practice in the New York office of law firm Smith, Gambrell & Russell, said it is much tougher for a bankrupt company to shed its labor contracts than other obligations.

0:00 /3:59Where Wagoner went wrong
The threat of bankruptcy gives management far greater leverage at the negotiating table. But the legal process is cumbersome enough that management at bankrupt companies typically find it quicker to reach a new labor deal than have the court impose one. Bankrupt automaker Delphi took nearly 21 months to reach a new deal with the UAW after its bankruptcy filing.

So while GM might get better contracts in bankruptcy than they would outside of bankruptcy, the 54,000 UAW members would not be at the mercy of whatever the company wanted to impose on them.

John Weykamp, an auto restructuring expert at accounting firm Crowe Horwath said retirees at GM would probably continue to have health care coverage, although the company would likely not have to put as much money into the trust funds that are being set up to pay for that coverage. And he doubts the union would be pushed by management to accept significant pay cuts.

Dealerships
Both companies have announced plans to cut their bloated network of dealerships, which were established when they had a much larger share of the nation's new car market. But cutting ties with dealers is an expensive process, given the strength of state-by-state dealer franchise laws. GM spent about $1 billion to drop its Oldsmobile brand, most of it to buy out dealers.

Bankruptcy could make it easier for the companies to get out of those dealership agreements, although Sorvino said that dealers would still have the ability to challenge such a move in court.

"It's not a slam dunk," she said about using bankruptcy as a tool to get around franchise laws.

But the bigger problem could be finding money for the dealers that stick around. Dealers need financing to buy vehicles they hold in inventory, and it's not clear whether lenders such as GMAC, now an independent bank holding company, would continue to provide dealers with that crucial financing if GM was bankrupt.

So the government might need to step in to provide that funding for dealers, which in turn could increase the cost to taxpayers of the industry rescue. GMAC has already received $6 billion in government assistance while Chrysler's financing arm has received $1.5 billion.

Suppliers
GM owed its suppliers $22 billion at the end of 2008. Chrysler reported it owed suppliers about $7 billion .The companies would be able to pay some of the money it owes suppliers, but only those whom the court determines to be "critical vendors."

The $5 billion federal bailout of the auto parts sector announced in March only helps the suppliers that GM and Chrysler have identified as vital to their continued operations. So many other suppliers would not get the money owed to them.

That means there would be widespread bankruptcies and factory closings across the parts industry, which employs more people than the automakers themselves.

"When a major company like this files, there will definitely be a domino effect," said Sorvino.

Investors
GM has about $27 billion in unsecured debt. Almost all of it was issued years ago when the company was still making money. Those bonds are now trading at pennies on the dollar. Chrysler has nearly $7 billion in secured debt.

The companies want to get creditors, which include mutual funds, pension funds and individual investors, to accept equity in return for significantly reducing those debt levels. So far, they've made little progress in reaching agreements on those swaps.

Bankruptcy would essentially wipe out those current debts. The secured debt holders would be in a better position than the unsecured bondholders. But both would likely have to wait to see what value either company has after emerging from bankruptcy -- and what fraction of that value they can recover.

The investors holding the debt would most likely receive stock in the new companies following a bankruptcy reorganization. But if one or both companies do not emerge from bankruptcy, all bondholders would get is the proceeds of the sale of assets that occurs during liquidation.

And then there's the investors in GM's stock, which include anybody that owns an S&P 500 index fund. The company's shares have plunged 90% in the past year and would be essentially worthless if the company went bankrupt. Chrysler, a privately held company, is owned by hedge fund Cerberus Capital Management.

Taxpayers
Bankruptcy would not be the end of the drain on federal dollars. In fact, it could mean an even greater cost to taxpayers.

There is widespread agreement that the companies would need more financing to fund their operations during a bankruptcy than the $21.6 billion they are asking for from the government to stay out of bankruptcy court. GM has estimated that it would need $45 billion in additional federal help for even a quick trip in and out of bankruptcy.

Chrysler didn't provide such an estimate for a speedy bankruptcy. But if Chrysler can't reach a deal with Fiat in the next month, many think it would be forced to liquidate since the Treasury Department found it is not viable as a stand-alone company.

Chrysler has estimated it will need $24 billion in federal help over 24 to 30 months to accomplish an orderly shut-down of its operations, in order to limit the shock to the rest of the industry.

But those loans would be only part of the cost to taxpayers of a Chrysler bankruptcy. There would also be an estimated $110 billion in lost tax revenue over the next three years. And it seems safe to say that a bankruptcy could drag out the current recession.

The auto industry's woes helped shave 1.1% from the nation's gross domestic product in the fourth quarter. Imagine how much worse of an impact there would be if one or more of the Big Three actually goes out of business.

CNN

TODAY'S CALENDAR (US)

10:00 AM
ISM Index
ISM


10:00 AM
Construction Spending
Dept of Commerce


10:30 AM
EIA Petroleum Status Report
Dept of Energy

Θα καταφέρει να αποφύγει την πτώχευση η Chrysler;

Θα καταφέρει να αποφύγει την πτώχευση η Chrysler;


Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει διορία 30 ημερών για να ολοκληρώσει την συμφωνία με την ιταλική Fiat. Ωστόσο, όποια και να είναι η κατάληξη, η Cerberus θα χάσει, ενώ οι σκεπτικιστές εξακολουθούν να βλέπουν το φάσμα της πτώχευσης.


Το τίμημα για την General Motors (GM) προκειμένου να διασφαλίσει την κυβερνητική σανίδα σωτηρίας ήταν να χάσει στις 29 Μαρτίου τον CEO της. Μια ημέρα αργότερα, έγινε σαφές τι θα αναγκαστεί να παραχωρήσει και ο ιδιοκτήτης της Chrysler, η Cerberus Capital Management: τη συμμετοχή του 80% στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Chrysler έχει 30 ημέρες για να ολοκληρώσει τη συμφωνία με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat (FIA.MI). Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε στις 30 Μαρτίου ότι ο μόνος δρόμος επιβίωσης της Chrysler είναι μέσω μιας στρατηγικής συμμαχίας με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Όποιο και είναι το σχέδιο διάσωσης, όπως δήλωσε στέλεχος της κυβέρνησης Ομπάμα, η Cerberus θα πρέπει να χάσει τον έλεγχο της στις μετοχές της Chrysler, αν και θα διατηρήσει τον έλεγχο στην Chrysler Financial, τον χρηματοπιστωτικό βραχίονα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που κατέθεσε η Chrysler τον περασμένο Φεβρουάριο απέτυχε να πείσει την ειδική ομάδα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει δημιουργήσει ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, ότι η εταιρεία μπορεί να παραμείνει μια αυτόνομη εταιρεία.

Αν η Chrysler δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία με τις τράπεζες που διαθέτουν 6,8 δισ. δολ. σε διασφαλισμένα δάνεια και με την αμερικανική Ένωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (UAW) στην οποία χρωστά 8,8 δισ. δολ. έναντι μελλοντικών υποχρεώσεων υγειονομικής περίθαλψης, αλλά και να ολοκληρώσει τη συμφωνία συμμαχίας με την Fiat, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών θα διακόψει την χρηματοδοτική υποστήριξη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο "σφυρί" περιουσιακά στοιχεία

Σε αυτή την περίπτωση, η αυτοκινητοβιομηχανία το πιθανότερο θα ενταχθεί στο κεφάλαιο 11 του αμερικανικού νόμου περί χρεοκοπίας, με τα πιο πολύτιμα τμήματα της να διατίθενται προς πώληση. Οι περισσότεροι αναλυτές συμφωνούν ότι ορισμένα τμήματα της Chrysler, όπως η Jeep, το φορτηγό Dodge Ram και η μονάδα των μίνιβαν είναι τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης, πέρα από τα δάνεια στα βιβλία της Chrysler Financial.

Αν η διοίκηση της Chrysler καταφέρει να πείσει την αμερικανική κυβέρνηση μέσα σε 30 ημέρες ότι οι πιστωτές της, τα εργατικά σωματεία και οι αντιπρόσωποι της θα συμφωνήσουν σε επαρκείς παραχωρήσεις, ο Λευκός Οίκος θα παραχωρήσει 6 δισ. δολ. σε νέα δάνεια. Αυτό θα βοηθήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να ολοκληρώσει τη συμφωνία της με την Fiat και σε αυτό το πλαίσιο – θεωρητικά τουλάχιστον – να διασφαλίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας για την ίδια όσο και στους προμηθευτές της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Chrysler, Robert Nardelli δήλωσε στις 30 Μαρτίου ότι η εταιρεία έχει σημειώσει πρόοδο στις συνομιλίες με την Fiat για μια επίσημη συμφωνία και ότι η εταιρεία κινείται για να εξασφαλίσει την έγκριση του Λευκού Οίκου. Σε σχετική ανακοίνωση ο Nardelli αναφέρει: "Παρέχοντας στην Chrysler νέα προϊόντα και πλατφόρμες, τεχνολογικές συνέργιες και ένα παγκόσμιο δίκτυο διανομής, η Fiat ενδυναμώνει την ικανότητα της Chrysler να δημιουργήσει και να διατηρήσει θέσεις εργασίες στις ΗΠΑ. Δίνει παράλληλα στους Αμερικανούς καταναλωτές περισσότερες επιλογές για φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα και στους αντιπροσώπους της νέα προϊόντα που χρειάζονται για να είναι επιτυχείς. Τέλος συμβάλει στη σταθεροποίηση της βάσης των προμηθευτών μας και επιτρέπει στην Chrysler να αποπληρώσει νωρίτερα τα κυβερνητικά δάνεια".

Αυτό, ωστόσο, ενδεχομένως να αποτελεί ένα υπερβολικά αισιόδοξο σενάριο. Απορρίπτοντας το τελευταίο σχέδιο αναδιάρθρωσης που υπέβαλε η αυτοκινητοβιομηχανία, η αμερικανική κυβέρνηση αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα ποιότητας της εταιρείας όπως έχουν καταγραφεί από την J.D. Power & Associates και καταναλωτικές αναφορές. Η κυβέρνηση αναφέρθηκε επίσης στις υπέρογκες δαπάνες της Chrysler σε κίνητρα προκειμένου να προωθήσει μη δημοφιλή οχήματα και στην έλλειψη ευέλικτων κατασκευαστικών μονάδων.

"Αν και η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στη διάρθρωση του κόστους τα τελευταία χρόνια, ο συνδυασμός των θεμελιωδών αδυναμιών στην λειτουργική δομή και ένα περιορισμένο φάσμα επιθυμητών προϊόντων καθιστούν εξαιρετικά προκλητική την βιωσιμότητα της ως ανεξάρτητη εταιρεία", αναφέρεται στην έκθεση του Λευκού Οίκου.

Η Chrysler έλαβε 4 δισ. δολ. σε ομοσπονδιακά δάνεια τον Δεκέμβριο και ζητά επιπλέον 5 δισ. δολ. Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών θα διαθέσει ένα απροσδιόριστο ποσό στη Chrysler στο διάστημα των επόμενων 30 ημερών προκειμένου να διασφαλίσει την λειτουργία της επιχείρησης μέχρι την τελική απόφαση για την εταιρεία στις 30 Απριλίου.

Εντείνονται οι πιέσεις

Η απειλή της πτώχευσης και η ξεκάθαρη προθυμία του Λευκού Οίκου να επιτρέψει το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας, ενδεχομένως να οδηγήσει τις τράπεζες και τα σωματεία πίσω στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων προκειμένου να αναλάβουν μεγαλύτερες θυσίες έναντι των χρεών της Chrysler. "Υπάρχουν πολλοί άγνωστοι κίνδυνοι για το τι θα καταφέρουν τελικά να εξασφαλίσουν αν η εταιρεία οδηγηθεί τελικά σε πτώχευση", επισημαίνει ο δικηγόρος Douglas Bernstein της νομικής εταιρείας Plunkett Cooney.

Αν τελικά υπαχθεί στο Κεφάλαιο 11, η κυβέρνηση, οι τράπεζες και τα σωματεία θα καταλήξουν με πολύ λιγότερα από ό, τι χρωστάει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία.

Από την πλευρά της η Fiat μέχρι τώρα δεν έχει δεσμευτεί για οποιαδήποτε χρηματοδότηση προς την Chrysler, ενώ δεν τοποθετείται για να αναλάβει οποιαδήποτε από τα χρέη της εταιρείας. Στον αντίποδα, σχεδιάζει να ανταλλάξει την τεχνογνωσία της στην κατασκευή μικρότερων αυτοκινήτων, με αντάλλαγμα μετοχικό μερίδιο στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Fiat φέρνει μικρότερα αυτοκίνητα

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την Δευτέρα ότι ελπίζει η συμφωνία με την Fiat να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ, ωστόσο απαίτησε αλλαγές στην αρχική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών.

Όπως αναφέρουν στελέχη με γνώση των διαπραγματεύσεων, το αρχικό μερίδιο της Fiat ενδεχομένως να διαμορφωθεί τελικά στο 20%, και όχι στο 35% όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί, και σταδιακά να ανέλθει πιθανώς στο 55%. Ωστόσο, πριν επιτραπεί στην Fiat να αυξήσει το μερίδιο της, η Chrysler θα πρέπει πρώτα να έχει αποπληρώσει τα δάνεια που έλαβε από την αμερικανική κυβέρνηση για τη διάσωση της.

Στο πλαίσιο της συμμαχίας η Fiat θα προσφέρει τα μικρότερα μοντέλα της, όπως το Fiat 500, τεχνολογικές πλατφόρμες για μικρότερα οχήματα και μια οικογένεια μικρών κινητήρων που θα βοηθήσουν την Chrysler να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους κανονισμούς για την εξοικονόμηση καυσίμων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Chrysler, Robert Nardelli έχει δηλώσει ότι η αξία της τεχνολογίας που θα εξασφαλίσει ανέρχεται στα 8 δισ. δολ. με 10 δισ. δολ. Η Chrysler έχει επικεντρώσει στα βαρέα φορτηγά και σε σπορ οχήματα και δεν έχει τα χρήματα για την ανάπτυξη μικρών οχημάτων από μόνη προκειμένου να συμμορφωθεί με τις νέες προδιαγραφές.

Ωστόσο, ενώ ο Nardelli της Chrysler και ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Sergio Marchione διαπραγματεύονται μια σειρά συνεργιών που περιλαμβάνουν την πρόσβαση της Fiat στο παγκόσμιο δίκτυο διανομής της Chrysler και την διάθεση στην Chrysler νέων τεχνολογιών από την Fiat, η επιτυχία δεν διασφαλίζεται στα χαρτιά. Η δημιουργία συνεργιών μεταξύ της Mercedes-Benz και της Chrysler ήταν ο βασικός στόχος όταν η Daimler-Benz αγόρασε την Chrysler το 1998. Ωστόσο, η αντικρουόμενη κουλτούρα των δύο εταιρειών ακύρωσε αυτό τον στόχο.

Δεν λείπουν οι σκεπτικιστές

Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί σκεπτικιστές που αμφιβάλουν ότι μια συμμαχία με την Fiat θα είναι αρκετή για να καταστήσει βιώσιμη την Chrysler. "Η Fiat διαθέτει μικρότερα οχήματα για τα οποία οι Αμερικανοί καταναλωτές ενδιαφέρθηκαν όταν οι τιμές της βενζίνης αυξήθηκαν, ωστόσο πλέον το ενδιαφέρον για τα μοντέλα αυτά έχε υποχωρήσει και πάλι", επισημαίνει ο Jeremy Anwyl, διευθύνων σύμβουλος της Edmunds.com.

Από την πλευρά του ο Daniel Gorrell της AutoStrategem επισημαίνει ότι η Fiat έχει μικρή αναγνωρισιμότητα στις ΗΠΑ.

"Έχουμε δει και στο παρελθόν παρόμοιες συμμαχίες και οι καταναλωτές σε πολλές περιπτώσεις έδειξαν μικρό ενδιαφέρον για οχήματα που κατασκευάζονται ή σχεδιάζονται από μια εταιρεία και πωλούνται από κάποια άλλη", επισημαίνει ο ανεξάρτητος σύμβουλος μάρκετινγκ Dennis Keene. "Πόσοι αγοραστές θα είναι διατεθειμένοι να απορρίψουν τα μοντέλα των Toyota, Honda και Ford για να αγοράσουν ένα Fiat τυλιγμένο σε μία κουβέρτα της Chrysler;".

CAPITAL.GR

Γερμανία: Πτώση 0,2% στις λιανικές πωλήσεις Φεβρουαρίου

Γερμανία: Πτώση 0,2% στις λιανικές πωλήσεις Φεβρουαρίου

Πτώση 0,2% κατέγραψαν οι λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία, σε μηνιαία βάση, τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της χώρας. Σε ετήσια βάση, εμφανίστηκαν μειωμένες κατά 5,3%.

Οι οικονομολόγοι προέβλεπαν, κατά μέσο όρο, μηνιαία αύξηση των πωλήσεων κατά 0,2% και ετήσια πτώση της τάξεως του 1,4%.

NAFTEMPORIKI

Λονδίνο: Σήμερα η συνάντηση των ηγετών του G20

Λονδίνο: Σήμερα η συνάντηση των ηγετών του G20

Οι ηγέτες των 20 ισχυρότερων οικονομιών των κόσμου συναντώνται σήμερα στο Λονδίνο σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης στη χειρότερη οικονομική κρίση από το 1930. Λόγω της συνόδου και της παρουσίας των 20 ηγετών, η βρετανική αστυνομία βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού για να αποτραπούν ενδεχόμενες εκδηλώσεις βίας, καθώς χιλιάδες διαδηλωτές αναμένεται να πραγματοποιήσουν πορείες προς το Σίτι.

Συναντώνται σήμερα στο Λονδίνο οι ηγέτες των 20 ισχυρότερων οικονομιών του κόσμου σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης στη χειρότερη οικονομική κρίση από το 1930.

Κεντρικό πρόσωπο στη σύνοδο του G20 είναι αναμφίβολα ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος στην πρώτη του μεγάλη διεθνή σύνοδο βρίσκεται κάτω από τη μεγαλύτερη πίεση προκειμένου να αποδείξει ότι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η κρίση μπορεί να δώσει τη διέξοδο. Η Ουάσινγκτον ασκεί ισχυρές πιέσεις στις υπόλοιπες κυβερνήσεις να διοχετεύσουν τεράστια ποσά σε προγράμματα οικονομικής ανάκαμψης, αλλά η Γερμανία και η Γαλλία αντιστέκονται σθεναρά υποστηρίζοντας ότι πρώτο μέλημα πρέπει να είναι η έλεγχος στις αγορές.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν που φιλοξενεί τη σύνοδο του G20 είναι αποφασισμένος πάντως να καταβάλει κάι δυνατή προσπάθεια για την επιτυχή έκβαση της συνάντησης και τη γεφύρωση των αντιθέσεων.

Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί τόνισε ότι οι 20 ηγέτες πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για την αντιμετώπιση της κρίσης και να μην αναλωθούν στην ανανέωση όρκων και υποσχέσεων. "Η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή, ο κόσμος δεν θα το κατανοήσει και η ιστορία δεν θα μας συγχωρήσει» σημείωσε ο Γάλλος πρόεδρος.

Το Παρίσι πάντως φαίνεται να διαψεύδει χθεσινά δημοσιεύματα για μια «δραματική έξοδο» του Σαρκοζί από τη σύνοδο σε περίπτωση διαφωνίας.

Ο Νικολά Σαρκοζί και η Ανγκελα Μέρκελ πιέζουν μάλιστα σκληρά για να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα στο θέμα του ελέγχου των αγορών.

Από την πλευρά τους, Κίνα και Ρωσία θέλουν να εξασφαλίσουν από τη Δύση τη δυνατότητα να έχουν περισσότερο λόγο στα θέματα παγκόσμιας οικονομικής σημασίας, ζητώντας ακόμη να σταματησει να αποτελεί το δολάριο το βασικό νόμισμα αναφοράς στον κόσμο,αν και το θέμα αυτό δεν θα συζητηθεί στη συνάντηση.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα Ομπάμα, που επιζητεί επίσης τη βελτίωση των σχέσεων με τη Μόσχα και το Πεκίνο για να εξασφαλίσει ευρύτερη συναίνεση στη νέα στρατηγική του στο Αφγανιστάν, θα συναντηθεί με τον Ρώσο πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ και τον Κινέζο Χου Ζιντάο πριν το επίσημο δείπνο στα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ.

Λόγω της συνόδου και της παρουσίας των 20 ηγετων, η βρετανική αστυνομία βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού για να αποτραπούν ενδεχόμενες εκδηλώσεις βίας, καθώς χιλιάδες διαδηλωτές αναμένεται να πραγματοποιήσουν πορείες προς το Σίτι.

NAFTEMPORIKI

Με άνοδο 2,99% έκλεισε στο Τόκιο o Nikkei

Με άνοδο 2,99% έκλεισε στο Τόκιο o Nikkei

Με άνοδο 242,38 μονάδων, ποσοστό 2,99%, έκλεισε πριν από λίγο στο Χρηματιστήριο του Τόκιο ο δείκτης Nikkei [.N225] 225, φθάνοντας στις 8.351,91 μονάδες.

NAFTEMPORIKI

China Minmetals: Προσφορά 1,2 δισ. δολ. για τα ορυχεία της OZ Minerals

China Minmetals: Προσφορά 1,2 δισ. δολ. για τα ορυχεία της OZ Minerals

Στην εξαγορά της πλειονότητας των ορυχείων της OZ Minerals, έναντι τιμήματος 1,2 δισ. δολαρίων, συμφώνησε να προχωρήσει η China Minmetals Group.

Σε σημερινή ανακοίνωση αναφέρεται ότι η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας μετάλλων στην Κίνα θα αποκτήσει τη δεύτερη μεγαλύτερη μονάδα εξόρυξης ψευδαργύρου στον κόσμο και μονάδες στην Αυστραλία, το Λάος και τον Καναδά.

Η αυστραλιανή εταιρεία εξασφάλισε παράταση ενός μηνός για χρέος ύψους περίπου 1,2 δισ. δολαρίων Αυστραλίας. Βάσει των όρων της συμφωνίας, η OZ Minerals θα διατηρήσει το ορυχείο χαλκού και χρυσού Prominent Hill.

«Η αναθεωρημένη προσφορά για την Minmetals αφήνει τους μετόχους της OZ Minerals σε πολύ καλύτερη θέση απ’ ό,τι η προηγούμενη προσφορά», παρατηρεί αναλυτής της Platypus Asset Management στο Σύδνεϋ.

Σημειώνεται ότι η αρχική κεφαλαιοποίηση της OZ Minerals, μετά την πώληση των παγίων, θα ανέρχεται σε 2,3 δισ. δολάρια Αυστραλίας, ή 75 σεντς ανά μετοχή, σύμφωνα με αναλυτές.


NAFTEMPORIKI

Ιαπωνία: «Βουτιά» των πωλήσεων αυτοκινήτων το Μάρτιο

Ιαπωνία: «Βουτιά» των πωλήσεων αυτοκινήτων το Μάρτιο

«Βουτιά» 32% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία το Μάρτιο, καθώς η χειρότερα μεταπολεμική ύφεση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό την εγχώρια ζήτηση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Japan Automobile Dealers Association, οι πωλήσεις υποχώρησαν στις 323.063 οχήματα. Επικεφαλής της πτώσης οι Toyota Motor και Nissan Motor

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας Toyota πούλησε 135.700 οχήματα, 32% λιγότερα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις της Nissan, της Νο3 αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, υποχώρησαν κατά 34% στις 59.292 οχήματα.

Στην ετήσια χρήση που έληξε χθες, οι πωλήσεις στη βιομηχανία υποχώρησαν κατά 16% στα 2,89 εκατ. οχήματα.

Η ιαπωνική αγορά αυτοκινήτων, έχοντας ήδη δεχθεί πλήγμα από τη μείωση του πληθυσμού, πιθανόν να συρρικνωθεί περαιτέρω κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση, λόγω της ανόδου της ανεργίας και των χαμηλότερων μισθών.

Οι μισθοί στην Ιαπωνία υποχώρησαν με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων πέντε ετών και το ποσοστό ανεργίας εκτινάχθηκε το Φεβρουάριο στο 4,4%, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών, όπως ανακοινώθηκε χθες από την κυβέρνηση.

NAFTEMPORIKI

Eλλάδα: Σε 5 μήνες χάθηκαν 16.831 θέσεις εργασίας

Σε 5 μήνες χάθηκαν 16.831 θέσεις εργασίας


Σπάνε το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο, οι απολύσεις – διαθεσιμότητες. Βάσει των στοιχείων που παρουσίασε σήμερα η ΓΣΕΕ, από το Νοέμβριο του 2008 έως και σήμερα χάθηκαν 16.831 θέσεις εργασίας και πραγματοποιήθηκαν 2448 διαθεσιμότητες.

Μόνο μέσα στο Μάρτιο, οι απολύσεις ξεπέρασαν τις 4.000, ενώ οι επιχειρήσεις προχώρησαν και σε σχεδόν 400 διαθεσιμότητες.

Αναλυτικά και σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγει το παρατηρητήριο του Ινστιτούτου Εργασίας των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, μέσα στο Μάρτιο:

• Ανακοινώθηκαν ή και πραγματοποιήθηκαν σε όλη την χώρα 4019 απολύσεις και 398 διαθεσιμότητες.

• Ανακοινώθηκαν ή και πραγματοποιήθηκαν σε 18 επιχειρήσεις εκ περιτροπής εργασία (ελαστικές μορφές απασχόλησης) σε περίπου 3.500 εργαζόμενους.

• Ανακοινώθηκαν προγράμματα εθελούσιας εξόδου που θα επηρεάσουν περίπου 3550 εργαζόμενους.

• Στις επιχειρήσεις γούνας του Ν. Καστοριάς από τον Οκτώβριο του 2008 έως και σήμερα έγιναν περίπου 800 απολύσεις.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν στους κλάδους της Βιομηχανίας, της Μεταποίησης, της Κλωστοϋφαντουργίας, του εμπορίου και των κατασκευών.

Η Γεωγραφική καταγραφή και οι περιοχές είναι κυρίως: Κεντρική – Ανατολική Μακεδονία, Θράκη, Πελοπόννησος, Αττική, Βοιωτία, Εύβοια.

CAPITAL.GR

Κέρδη 7,7% ο Dow Jones το Μάρτιο

Κέρδη 7,7% ο Dow Jones το Μάρτιο

Για το μήνα, ο βιομηχανικός δείκτης Dow Jones κέρδισε 7,7%, ο S&P 500 ενισχύθηκε σε ποσοστό 8,5%, ενώ ο τεχνολογικός Nasdaq σημείωσε άλμα 10,9%, με θετικούς καταλύτες τις τελευταίες παρεμβάσεις της κυβέρνησης Ομπάμα για την σταθεροποίηση του χρηματοπιστωτικού τομέα, αλλά και τις νέες πρωτοβουλίες της Fed για την εξομάλυνση της κρίσης που επανέφεραν ένα βαθμό αισιοδοξίας στην αμερικανική αγορά.

Και οι τρεις δείκτες κατέγραψαν σε μηνιαία βάση τα μεγαλύτερα κέρδη από το 2002 (από τον Οκτώβριο του 2002 για Dow και S&P, από το Νοέμβριο για τον Nasdaq) ωστόσο για το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου η εικόνα είναι απογοητευτική, με τον Dow να υποχωρεί 13,3%, τον S&P 500 να καταγράφει απώλειες 11,7% και τον Nasdaq να βρίσκεται στο -3,1%.


CAPITAL.GR
Share |