Wednesday, August 6, 2008

Rio Tinto: Στο στόχαστρο τριών εταιρειών οι μονάδες αεροσκαφών και αυτοκινήτων

Rio Tinto: Στο στόχαστρο τριών εταιρειών οι μονάδες αεροσκαφών και αυτοκινήτων

Τη μονάδα αεροναυπηγικής και αυτοκινητοβιομηχανίας του ομίλου Rio Tinto έχουν βάλει στο στόχαστρο οι Carlyle Group, TPG Inc. και Apollo Management LP, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν την προσπάθεια της πρώτης να ενισχύσει τη ρευστότητα της πουλώντας κεφάλαια και την αποτυχία της πρότασης της BHP Billiton.
Η Rio είναι ανοιχτή σε προτάσεις για τη μονάδα Alcan Engineered Products, της οποίας η αξία φτάνει περίπου στα 6 δις δολάρια, με σκοπό να έχει ολοκληρώσει την πώληση μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι η Rio Tinto το Νοέμβριο είχε αναφέρει ότι θα προχωρήσει στην πώληση κεφαλαίων ύψους 30 δις δολαρίων, με σκοπό να αντιμετωπίσει το χρέος ύψους 45 δις δολαρίων από την αγορά της Alcan, της Καναδικής εταιρείας αλουμινίου.

REPORTER.GR

Με περιορισμένες απώλειες έκλεισε το αργό

Με περιορισμένες απώλειες έκλεισε το αργό

Νέα πτώση κατέγραψε σήμερα η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, ύστερα από την ανακοίνωση για αύξηση των αποθεμάτων των τιμών του αργού, κατά 1,7 εκατ. βαρέλια, την προηγούμενη εβδομάδα. Στο μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης το αργό ενισχυόταν, στον απόηχο της έκρηξης που σημειώθηκε στον αγωγό Μπακού-Τυφλίδα-Τσεϊχάν, στην ανατολική Τουρκία, που προκάλεσε τη διακοπή της ροή του πετρελαίου για μια εβδομάδα. Ύστερα όμως από την ανακοίνωση των αποθεμάτων και τη νέα ενίσχυση του δολαρίου, το αργό έφτασε ακόμα και 117 δολάρια.
Το συμβόλαιο του Σεπτεμβρίου για το αμερικανικό αργό υποχώρησε κατά 0,59 δολάρια στα 118,58 δολάρια το βαρέλι, ενώ και το αντίστοιχο του μπρεντ υποχώρησε κατά 0,73% στα 115,78 δολάρια το βαρέλι.

Σημαντική επίδραση στη νέα πτώση του αργού έχει και η συνέχιση της ενίσχυσης του δολαρίου έναντι του ευρώ, το οποίο ξεπέρασε το υψηλό επτά εβδομάδων που σημείωσε χθες.

Για μια περίοδο τριών ετών, το δολάριο ακολουθούσε, πλην ελάχιστων συνεδριάσεων, την κατιούσα, με αποκορύφωμα το ιστορικό χαμηλό των 1,6038 δολαρίων ανά ευρώ, που κατέγραψε στις 15 Ιουλίου. Λίγες ημέρες πριν, στις 11 Ιουλίου το αργό κατέγραφε ιστορικά υψηλά στα 147,27 δολάρια το βαρέλι, επιβεβαιώνοντας την αντίστροφη σχέση που έχουν. Από τότε, το αργό έχει απωλέσει 29 δολάρια ή το 20%, περιορίζοντας τα κέρδη του 2008 στο 57%.

Αύξηση 1,7 εκατ. βαρέλια παρουσίασαν τα αποθέματα αργού την εβδομάδα που έληξε την 1η Αυγούστου, αφού διαμορφώθηκαν στα 296,9 εκατ. βαρέλια. Τα αποθέματα βενζίνης μειώθηκαν κατά 4,4 εκατ. βαρέλια στα 209,2 εκατομμύρια. Τα διυλισμένα αποθέματα αυξήθηκαν κατά 2,8 εκατ. βαρέλια στα 133,3 εκατομμύρια.

Αν και η εκμετάλλευση των πετρελαιοπηγών ήταν κατά 87%, σε σχέση με 87,2% μια εβδομάδα νωρίτερα, αυτό αποδίδεται στη μειωμένη ζήτηση που επηρεάζει τη διάθεση των αποθεμάτων.

Σημειώνεται, ότι στις αρχές της ημέρας το αργό ενισχυόταν, ύστερα από την έκρηξη που σημειώθηκε στον αγωγό Μπακού-Τυφλίδα-Τσεϊχάν, στην ανατολική Τουρκία.

Οι αρχές διέκοψαν προσωρινά τη ροή πετρελαίου, ενώ τα αίτια της έκρηξης παραμένουν μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστα. Οι αναλυτές σημειώνουν ότι μετά την πτώση των τιμών του «μαύρου χρυσού» κατά 30 δολάρια τις τελευταίες τέσσερεις εβδομάδες, περιστατικά όπως αυτό είναι ικανά να προκαλέσουν νέα άνοδο των τιμών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρχών της Τουρκίας ο αγωγός θα επαναλειτουργήσει την επόμενη εβδομάδα, όταν ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των ζημιών.

REPORTER.GR

Γερμανία: Απρόσμενη πτώση των βιομηχανικών παραγγελιών Ιουνίου κατά 2,9%

Γερμανία: Απρόσμενη πτώση των βιομηχανικών παραγγελιών Ιουνίου κατά 2,9%

Απρόσμενη μηνιαία πτώση της τάξης του 2,9% κατέγραψαν οι βιομηχανικές παραγγελίες στη Γερμανία τον Ιούνιο, λόγω της ασθενούς ζήτησης από το εξωτερικό, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας.

Πρόκειται για την έβδομη διαδοχική πτώση τους, την οποία δεν ανέμενε η αγορά. Οι προβλέψεις των αναλυτών έκαναν λόγο για μηνιαία αύξηση των παραγγελιών κατά 0,4%.

Στο σύνολο του δεύτερου τριμήνου, οι παραγγελίες υποχώρησαν κατά 4,1% έναντι του αμέσως προηγούμενου τριμήνου.

NAFTEMPORIKI

Freddie Mac: Ζημίες 821 εκατ. δολ. στο β’ τρίμηνο

Freddie Mac: Ζημίες 821 εκατ. δολ. στο β’ τρίμηνο

Καθαρές ζημίες ύψους 821 εκατ. δολαρίων ή 1,63 δολαρίων ανά μετοχή, έναντι 54 σεντς που ανέμεναν οι αναλυτές, ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο η Νο2 εταιρεία χρηματοδότησης στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ, Freddie Mac.

Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία σκοπεύει να μειώσει το μέρισμά της σε πέντε σεντς από 25 σεντς ανά μετοχή, έχουν υποχωρήσει φέτος στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατά 76%, εν μέσω ανησυχιών ότι δεν διαθέτει αρκετά κεφάλαια ώστε να ξεπεράσει τις αδυναμίες αποπληρωμής δανείων ύψους 2,2 τρισ. δολαρίων, για τα οποία έχει εγγυηθεί.

Οι ζημίες του δεύτερου τριμήνου είναι οι πέμπτες που ανακοινώνει η Freddie Mac σε διάστημα έξι τριμήνων. Η μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της Fannie Mae αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματά της στις 8 Αυγούστου.


NAFTEMPORIKI

Ambac: Κέρδη 823 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο

Ambac: Κέρδη 823 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο

Σημαντική άνοδο της κερδοφορίας της στο δεύτερο τρίμηνο ανακοίνωσε σήμερα η Ambac Financial Group, η αμερικανική ασφαλίστρια ομολόγων που έχει δει τη χρηματιστηριακή αξία της να υποχωρεί κατά 92% τον τελευταίο χρόνο.

Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν στα 823,1 εκατ. δολάρια ή 2,80 δολάρια ανά μετοχή από 173 εκατ. δολάρια ή 1,67 δολάρια ανά μετοχή που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα.

Εξαιρουμένων των μεταβολών στην αξία χρεογράφων που κατέχει ή ασφαλίζει, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 1,53 δολαρίων ανά μετοχή, λόγω απαιτήσεων σε εγγυημένες δανειακές υποχρεώσεις, έναντι 61 σεντς που προέβλεπαν οι αναλυτές. Η Ambac αναμένει επιπλέον απαιτήσεις ύψους 1,1 δισ. δολαρίων.

NAFTEMPORIKI

Coca-Cola 3E: Εξαγοράζει την ιταλική Socib έναντι 270 εκατ. ευρώ

Coca-Cola 3E: Εξαγοράζει την ιταλική Socib έναντι 270 εκατ. ευρώ

Σε συμφωνία για την εξαγορά της Socib S.p.A., δεύτερου μεγαλύτερου εμφιαλωτή της The Coca-Cola Company στην Ιταλία, κατέληξε, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή της, η Coca-Cola Τρία Έψιλον. Το συνολικό καθαρό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται στα 270 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του χρέους αλλά όχι και των εξόδων εξαγοράς).

Σύμφωνα με την εταιρεία, η τελική τιμή αγοράς υπόκειται σε ορισμένες αναπροσαρμογές. Η εξαγορά τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων αρχών και αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2008. «Κατά συνέπεια, δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τα κέρδη του 2008», σημειώνει η Coca-Cola 3E.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η εξαγορά της Socib θα διευρύνει την παρουσία της Coca-Cola 3Ε στην Ιταλία με την προσθήκη πέντε ακόμα περιοχών της Νότιας Ιταλίας και 14 εκατ. κατοίκων. Επιπλέον, η εξαγορά θα αυξήσει την κλίμακα των δραστηριοτήτων της εταιρείας κατά περίπου 25% σε όγκο πωλήσεων «και θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης με την εφαρμογή πρωτοβουλιών marketing για όλη τη χώρα, με την βελτίωση των σχέσεων με σημαντικούς πελάτες και την ανταλλαγή ιδεών για καλύτερες εμπορικές πρακτικές».

Τέλος, η εξαγορά αναμένεται να οδηγήσει σε ενίσχυση κερδών αξιοποιώντας ευκαιρίες ανάπτυξης άλλων εταιρειών του ομίλου στην Ιταλία, όπως της Fonti del Vulture, εταιρείας εμφιάλωσης και εμπορίας νερού. Επίσης αναμένεται αποτελεσματικότερη διαχείριση κόστους λόγω των οικονομιών κλίμακας της διευρυμένης επιχείρησης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Coca-Cola 3E, κ. Δώρο Κωνσταντίνου, «ο Διευθύνων Σύμβουλος της Socib, Fabrizio Capua, θα αναλάβει καθήκοντα Προέδρου της διευρυμένης επιχείρησής μας στην Ιταλία και ο Dario Rinero, Γενικός Διευθυντής σήμερα στην Ιταλία, θα αναλάβει εκτελεστικά καθήκοντα για ολόκληρη την επιχείρησή μας στην χώρα».


NAFTEMPORIKI

TO ΑΥΡΙΑΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΜΕΡΙΚΗ)

8:30 AM
Jobless Claims
Dept of Labor
XAK

FTSE/CySE 20
1023.21 ( 0.22%)

ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ
2988.48 ( 0.23%)

Όγκος: € 2,838,783

---

FTSE 100 INDEX 5,486.10 31.60 0.58%
CAC 40 INDEX 4,448.33 61.98 1.41%
DAX INDEX 6,561.39 42.69 0.65%

Μειώνονται οι τιμές καυσίμων

Μειώνονται οι τιμές καυσίμων


Σε μείωση των τιμών των καυσίμων έχει προβεί ένας μεγάλος αριθμός πρατηρίων σε όλες τις ελεύθερες επαρχίες της Κύπρου, με αποτέλεσμα οι λιανικές τιμές στα περισσότερα πρατήρια πετρελαιοειδών να συνάδουν με τις προτεινόμενες τιμές από τις εταιρείες πετρελαιοειδών. Αυτό προκύπτει από στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Λιανικής πώλησης πετρελαιοειδών ημερομηνίας 6 Αυγούστου.

Το Παρατηρητήριο Τιμών Λιανικής Πώλησης Πετρελαιοειδών περιλαμβάνει τιμές για τα καύσιμα Βενζίνη Αμόλυβδη 95, Βενζίνη Αμόλυβδη 98, Βενζίνη Αμόλυβδη 100, Πετρέλαιο Κίνησης (Eurodiesel), Πετρέλαιο Θέρμανσης και Κηροζίνη, από διαφορετικά Πρατήρια Καυσίμων(52 πρατήρια). Όπως διαφαίνεται, από πρατήριο σε πρατήριο υπάρχουν διαφορετικές τιμές.

• Για τη βενζίνη 95 οκτανίων, η χαμηλότερη τιμή πώλησης είναι 1,118 ευρώ το λίτρο και η ψηλότερη 1,162 ευρώ το λίτρο.
• Για τη βενζίνη 95 οκτανίων, η χαμηλότερη τιμή είναι 1,154 ευρώ το λίτρο και η ψηλότερη 1,196.
• Για το πετρέλαιο κίνησης η χαμηλότερη τιμή είναι 1,211 ευρώ το λίτρο και η ψηλότερη 1,279, και
• Για το πετρέλαιο θέρμανσης η χαμηλότερη τιμή είναι 1,064 ευρώ το λίτρο και η ψηλότερη 1,098.

Με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων, το Υπουργείο Εμπορίου, στο οποίο υπάγεται το παρατηρητήριο τιμών, καλεί τους καταναλωτές σε εγρήγορση για εντοπισμό των φθηνότερων τιμών καυσίμων.

STOCKWATCH.COM.CY

Βρετανία: Σε χαμηλά άνω των τεσσάρων ετών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Βρετανία: Σε χαμηλά άνω των τεσσάρων ετών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Τη μεγαλύτερη εξασθένηση σε διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων ετών εμφάνισε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία τον Ιούλιο, ως αποτέλεσμα της κάμψης στις τιμές κατοικίας, της ανόδου της ανεργίας και της επιτάχυνσης του πληθωρισμού.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Nationwide Building Society, ο σχετικός δείκτης της υποχώρησε κατά 11 μονάδες στις 51 μονάδες, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη υποχώρηση από τότε που ξεκίνησε η εν λόγω έρευνα, το Μάιο του 2004.

NAFTEMPORIKI

BNP Paribas: Πτώση 34% στα κέρδη β’ τριμήνου

BNP Paribas: Πτώση 34% στα κέρδη β’ τριμήνου

Κάμψη της τάξης του 34% εμφάνισαν τα κέρδη της BNP Paribas στο δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι διαγραφές σε τίτλους διασφαλισμένους από ασφαλιστές ομολόγων αλλά και οι επισφάλειες για δάνεια αυξήθηκαν.

Πιο συγκριμένα, τα καθαρά κέρδη του μεγαλύτερου τραπεζικού ομίλου της Γαλλίας υποχώρησαν στα 1,51 δισ. ευρώ από 2,28 δισ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση. Οι αναλυτές προέβλεπαν κέρδη ύψους 1,52 δισ. ευρώ, κατά μέσο όρο.

Η BNP Paribas προέβη σε διαγραφές και επισφάλειες συνολικού ύψους 542 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου, με αποτέλεσμα να εμφανίσει κάμψη της κερδοφορίας της στο τμήμα χρηματιστηριακών συναλλαγών για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαγραφές της, που συνδέονται με την κρίση στην αμερικανική αγορά ενυπόθηκων δανείων υψηλού ρίσκου, είναι μέχρι στιγμής μικρότερες από αυτές των ανταγωνιστριών της, Societe Generale και UBS

Όπως αποκάλυψε σήμερα η τράπεζα, ο βασικός δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας Tier 1 διαμορφώθηκε στα τέλη Ιουνίου στο 7,6%, αμετάβλητος συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.

Όσον αφορά στη μονάδα χρηματιστηριακών συναλλαγών – τη μοναδική μεταξύ των γαλλικών τραπεζών που παραμένει κερδοφόρα φέτος – τα προ φόρων κέρδη της υποχώρησαν στα 523 εκατ. ευρώ από 1,22 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.


NAFTEMPORIKI

Ισπανία: Πτώση – ρεκόρ της βιομηχανικής παραγωγής Ιουνίου

Ισπανία: Πτώση – ρεκόρ της βιομηχανικής παραγωγής Ιουνίου

Πτώση – ρεκόρ εμφάνισε σε ετήσια βάση, τον Ιούνιο, η βιομηχανική παραγωγή στην Ισπανία, με την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης να οδεύει όλο και ταχύτερα προς την ύφεση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την Τετάρτη.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποχώρηση που καταγράφεται, η οποία ξεπέρασε μάλιστα τις προβλέψεις των αναλυτών για μείωση της παραγωγής κατά 2,7%.

NAFTEMPORIKI

ASIA TODAY

NIKKEI 225 13,254.89 340.23 2.63%
CSI 300 INDEX 2,721.69 18.61 0.69%

Μυρίζει «ράλι» στα ενοίκια ακινήτων

Μυρίζει «ράλι» στα ενοίκια ακινήτων

Από το «τρέξτε να αγοράσετε», στο «σπεύστε να νοικιάσετε». Ανατιμητικό κλίμα στα ενοίκια στήνεται -μεθοδικά τους τελευταίους μήνες- στην αγορά ακινήτων. Οι έχοντες αδιάθετα ακίνητα προς πώληση, συνειδητοποιούν ότι το σύνθημα «με το νοίκι παίρνεις σπίτι» δεν πείθει κανέναν αυτή την περίοδο. Αναγκαστικά λοιπόν, η συνθηματολογία πρέπει να αλλάξει για να εξυπηρετηθούν καλύτερα τα συμφέροντα. «Νοίκιασε τώρα που μπορείς, σε λίγους μήνες θα είναι ακριβότερα» φαίνεται να είναι το καινούργιο «σλόγκαν» στην εγχώρια αγορά κατοικίας.
Στη δύσκολη περίοδο που διανύει η ελληνική αγορά real estate, η αύξηση των ενοικίων φαίνεται να εξυπηρετεί απόλυτα τα συμφέροντα ειδικά των κατασκευαστών που έχουν αδιάθετα διαμερίσματα προς πώληση. Ο λόγος προφανής: Όσα «τριάρια» και «τεσσάρια» δεν μπορούν να πουληθούν ενοικιάζονται. Με αυτό τον τρόπο ο κατασκευαστής μπορεί να καλύψει το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται και το οποίο προκύπτει:

1.Από το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων που ενδεχομένως να έχει πάρει ο κατασκευαστής προκειμένου να «σηκώσει» μια πολυκατοικία. Ειδικά για τους μικρομεσαίους του χώρου, το χρήμα μπορεί να κοστίζει πλέον ακόμη και 10% μετά την πρόσφατη άνοδο των επιτοκίων.

2.Από το κόστος συντήρησης των ακινήτων (σ.σ ενιαίο τέλος ακίνητης περιουσίας, κόστος αποκατάστασης φθορών κλπ)

Τα σχέδια των ιδιοκτητών για νέο γύρο ανατιμήσεων, ευνοεί και το πληθωριστικό κλίμα που πλήττει γενικότερα την ελληνική αγορά. Με τον γενικό πληθωρισμό να διαμορφώνεται στα επίπεδα του 5%, αρκετοί ιδιοκτήτες μπορούν να επιτύχουν αυξήσεις της τάξεως του 6% ή και 7% σε σχέση με πέρυσι. Φυσικά, αυτό ισχύει για τα καινούργια συμβόλαια καθώς ιδιωτικά συμφωνητικά που έχουν υπογραφεί τα προηγούμενα χρόνια και βρίσκονται σε ισχύ, ακολουθούν τον πληθωρισμό. (σ.σ σε συμβόλαια κατοικιών, οι ετήσιες αυξήσεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 2/3 του ετήσιου πληθωρισμού).

Γεγονός είναι ότι τα τελευταία χρόνια, τα ενοίκια διατηρούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τις τιμές αγοράς των ενοικίων. Αν υποτεθεί ότι η απόδοση ενός ακινήτου, υπολογίζεται με τον λόγο «ετήσιο ενοίκιο προς συνολικό κόστος απόκτησης του ακινήτου» τότε αυτή διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στο εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο του 2-3%. Μάλιστα όσο μεγαλύτερο είναι ένα διαμέρισμα σε επιφάνεια, τόσο μικρότερη είναι η απόδοση που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του. Η χαμηλή απόδοση (αρκεί να σημειωθεί ότι υπάρχουν τράπεζες που προσφέρουν επιτόκιο 5,5-6% για προθεσμιακές καταθέσεις) οφείλεται σε πολλούς λόγους:

1.Στην κατακόρυφη άνοδο που παρατηρήθηκε στις τιμές των ακινήτων.

2.Στην υψηλή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια (έως 40% φόρος εισοδήματος, 1,5% συμπληρωματικός φόρος, 0,1% ΕΤΑΚ κλπ)

3.Στο κόστος που προκύπτει από τις φυσιολογικές φθορές του ακινήτου

4.Στο αυξημένο ρίσκο που έχει η επένδυση (λόγω πιθανής απώλειας ενοικίων).

Για να έρθουν οι αποδόσεις των ακινήτων σε φυσιολογικά επίπεδα (δηλαδή ποιο κοντά στο επιτόκιο που προσφέρει ο προθεσμιακός λογαριασμός ή το ομόλογο) δύο πράγματα πρέπει να συμβούν. Να ανέβουν τα ενοίκια ή να υποχωρήσουν οι τιμές των ακινήτων. Είναι προφανές ότι οι κατασκευαστές και οι ιδιοκτήτες, θα δώσουν μάχη για να επικρατήσει το πρώτο ενδεχόμενο. Μένει να φανεί αν η αγορά θα ανταποκριθεί...

REPORTER.GR

Η γαλλική Eutelsat ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Hellasat

Η γαλλική Eutelsat ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Hellasat

H γαλλική εταιρεία διαχείρισης δορυφόρων Eutelsat Communication Group S.A. ενδιαφέρεται να εξαγοράσει την Hellasat από τον ΟΤΕ, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Eutelsat, Giuliano Berreta, σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε την Τρίτη, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. Ο ΟΤΕ [OTEr.AT] πάντως από την πλευρά του δεν σχολίασε επισήμως εάν ενδιαφέρεται για πώληση της θυγατρικής του.


Ο ΟΤΕ δεν έχει εκδηλώσει επισήμως το ενδιαφέρον του για την πώληση της θυγατρικής του Hellasat.
Ο επικεφαλής της Eutelsat δήλωσε στην ιταλική οικονομική εφημερίδα «Il Sole 24 Ore», ότι η συγκέντρωση μεταξύ των ηγετικών εταιρειών στο χώρο της διαχείρισης δορυφόρων έχει ολοκληρωθεί και ότι απομένουν μόνο «μικρές αγοραστικές ευκαιρίες» στην Ευρώπη.

Ερωτηθείς αν η Eutelsat θα λάμβανε μέρος σε τέτοιες συμφωνίες, ο Berretta είπε: «Αν υπάρξει ευκαιρία, είναι πιθανό. Για παράδειγμα, ενδιαφερόμαστε για την Hellasat». Πρόσθεσε ότι ο ΟΤΕ ενδέχεται να διαθέσει προς πώληση τη μονάδα, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι η Eutelsat είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης δορυφόρων.

Η Hellasat, θυγατρική του ΟΤΕ, έχει καταθέσει στα μέσα Απριλίου αίτηση για τη χορήγηση άδειας δορυφορικής συνδρομητικής ψηφιακής τηλεόρασης. Στα σχέδια του Οργανισμού είναι να λανσάρει τη δική του ψηφιακή πλατφόρμα για την παροχή υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης.

Δηλαδή, μεταξύ άλλων η παροχή ενός -ή στην εξέλιξή του προγράμματος- περισσοτέρων «μπουκέτων» τηλεοπτικών καναλιών μέσω δορυφόρου, υπηρεσία η οποία θα συνδυαστεί με μια σειρά από νέες άλλες όπως π.χ. η τηλεόραση μέσω Ιnternet (IPTV - Internet Protocol TV) αλλά και το δορυφορικό Ιnternet.

H δορυφορική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί από τον Οργανισμό θα υποστηρίζει τη μετάδοση και εκπομπή υψηλής ευκρίνειας (High Definition (ανάλυση 1080 x1920 pixels) δηλαδή τεχνολογία νέας γενιάς. Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του ΟΤΕ, Π. Βουρλούμης, επισκέφθηκε χθες τον υπουργό Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, όπου και ενημερώθηκε για το περιεχόμενο της συνάντησης που είχε ο υπουργός πριν από λίγες ημέρες με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, σχετικά με την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών.


NAFTEMPORIKI

Λιμάνι Λάρνακας: Vouros – Karapatakis Vs Ζήνων

Λιμάνι Λάρνακας: Vouros – Karapatakis Vs Ζήνων


Προσφυγή κατά της απόφασης του Συμβουλίου Προσφορών του Υπουργείου Συγκοινωνιών για την ανάθεση του έργου ανάπτυξης του ενιαίου χώρου του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, στην κοινοπραξία Ζήνων, υπέβαλλαν οι δύο άλλοι προσφοροδότες τους οποίους δεν ικανοποίησε η απόφαση.

Συγκεκριμένα, την 1η Αυγούστου υπέβαλλε ένσταση ενώπιον της ανεξάρτητης Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών η εταιρεία DJ Karapatakis & Sons Consortium, ενώ σήμερα υπέβαλλε και ο άλλος προσφοροδότης που είναι η εταιρεία Vouros Investments.

H πρόθεση ανάθεσης του έργου στη Ζήνων ανακοινώθηκε στις 18 Ιουλίου 2008. Στη Ζήνων συμμετέχει η γαλλική εταιρεία η οποία είναι μέρος της κοινοπραξίας Hermes για τα αεροδρόμια Bouyques Batiment International (17,5%), η Iacovou Brothers (17,5%), η Amsterdam Logistics Group B.V. και Lievense Consulting Engineers (λιμάνι του Άμστερνταμ, 2%), η Louis Public Company Ltd (22%), η Costa Cruises (ιταλική θυγατρική εταιρεία της Αμερικανικής Carvinal Cruises, 10%), η Marinaman Ltd (8,5%), η Petrolina (Holdings) Public Ltd (17,5%) και η Εταιρεία Γενικών Κατασκευών (5%).

Η κοινοπραξία A. Vouros Investments Ltd αποτελείται από τις Singapore Cruise Center Pte Ltd, DP Architects Pte Ltd, Ioannou & Paraskevaides Ltd, J&P - AVAX S.A, Ioannou & Paraskevaides (Overseas) Limited, Ariadne Australia Limited και Cybarco Plc.

Η κοινοπραξία DJ Karapatakis & Sons Ltd αποτελείται από τις Camper & Nicholsons Marinas Limited, Wimberly Allison Tong & Goo Inc, ERA, Spanopoulos Group of Companies, Parsons International Limited, Odell International, LLC, G.A.P. Vassilopoulos Public Limited, SFS Group Public Company Limited, A. Panayides Contracting Public Limited, Sigan Management Ltd, Viset Malta Plc.

Όπως δήλωσε στη StockWatch o γραμματέας της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών Σοφοκλής Ιουλιανού, «ο χρόνος εξέτασης των ενστάσεων δεν είναι προβλεπτός, αν και σύμφωνα με το νόμο θα πρέπει εντός 30 ημερών να ληφθεί απόφαση διότι πρόκειται για μεγάλο και πολύπλοκο έργο».

Σύμφωνα με την ακολουθούμενη διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι αφού τύχουν ενημέρωσης από το Συμβούλιο Προσφορών για το αποτέλεσμα της απόφασης εντός 5 ημερών γνωστοποιούν την πρόθεση τους στο αρμόδιο Υπουργείο για υποβολή ένστασης.

Ακολούθως, υποβάλλουν την ιεραρχική προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών αφού καταβάλλουν και το ανάλογο τέλος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως εξήγησε ο κ. Ιουλιανός, επειδή πρόκειται για μεγάλη προσφορά της τάξης των €700 εκ. περίπου το τέλος είναι το ανώτατο.

Δηλαδή €6.830 για την ιεραρχική προσφυγή συν €1.700 για το προσωρινό μέτρο της παγιοποίησης της διαδικασίας με τον επιτυχόντα προσφοροδότη μέχρι την εξέταση των ενστάσεων.

Οι προσφορές για την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας είχαν υποβληθεί στις 31 Ιουνίου 2007. Στόχος του έργου, σύμφωνα με το Υπουργείο Συγκοινωνιών, είναι να καταστεί το λιμάνι της Λάρνακας το κυριότερο επιβατηγό λιμάνι της Κύπρου και να φιλοξενεί μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ενώ η μαρίνα να μπορεί να φιλοξενεί μέχρι και 1.000 σκάφη.

source: stockwatch.com.cy
Share |