Tuesday, November 6, 2012

Μακρύς ο δρόμος για ακίνητα



Μακρύς είναι ο δρόμος για την ανάκαμψη του κλάδου των ακινήτων με τις προσδοκίες για ώθηση της αγοράς από την εξωγενή ζήτηση να διαψεύδονται.

Η στροφή στην κινεζική και σε άλλες αγορές έχει ανεπαίσθητη επίδραση στις πωλήσεις ακινήτων, που παραμένουν στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του κτηματολογίου που επεξεργάστηκε η StockWatch, οι αγορές ακινήτων από ξένους παρουσιάζουν μείωση 21% τους πρώτους δέκα μήνες του έτους πέφτοντας στα 1132 τεμάχια από 1433 πέρσι.

Η μεγαλύτερη μείωση στην εξωγενή ζήτηση παρουσιάζεται στη Λευκωσία (-36,5%) με τον αριθμό των πωλήσεων να μειώνεται στα 146 από 237 τεμάχια, ενώ στην πτώση ακολουθεί η Λάρνακα (-35,4%).

Οι πωλήσεις στην Αμμόχωστο παρουσιάζουν μείωση 31.7%.

Η μείωση στη Λεμεσό περιορίζεται στο 8,8% και στην Πάφο στο 5,3%. Οι δύο πόλεις ευνοούνται από τις αυξημένες αγορές ξένων κυρίως ρώσων και κινέζων.

Όσον αφορά τις αγορές ακινήτων από κυπρίους παρουσιάζουν μείωση 5,3% τους πρώτους δέκα μήνες του έτους πέφτοντας στα 4198 τεμάχια από 4449 πέρσι.

Η αγορά ακινήτων θα πάρει χρόνο ν’ ανακάμψει εκτιμούν οι αρμόδιοι φορείς.

Σύμφωνα με το μεσίτη ακινήτων, Αντώνη Λοΐζου, η αγορά ακινήτων θα πάρει καιρό να πάρει μπρος καθώς τα μηνύματα που έρχονται από την τρόικα δεν είναι ευοίωνα.

«Τυχόν αύξηση του εταιρικού φόρου που προωθείται κυρίως από τη Γερμανία θα επηρεάσει τις ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο και συνεπακόλουθα τον τομέα των ακινήτων», ανέφερε σε δηλώσεις του στη StockWatch.

Αρνητικά επίσης επηρεάζει η αύξηση των φορολογιών για τον κλάδο που αποφάσισε η κυβέρνηση, ενώ αρνητικές θα είναι οι συνέπειες και από την προώθηση της εκποίησης ακινήτων σε 18 μήνες για μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ανέφερε ο κ. Λοΐζου.

Σύμφωνα με τον εκτιμητή ακινήτων Πόλυ Κουρουσίδη, το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη ρευστότητας και στην αδυναμία των τραπεζικών ιδρυμάτων να χρηματοδοτήσουν αγορές αλλά και επενδύσεις.

«Η οριστικοποίηση της τελικής μορφής του μνημονίου αναμένεται να βοηθήσει στην κινητικότητα του κλάδου. Όλοι οι επαγγελματίες του χώρου βλέπουμε καθημερινά την αβεβαιότητα που ταλανίζει την αγορά. Αυτό ισχύει απόλυτα και για τους ενδιαφερομένους αγοραστές είτε ξένους είτε ντόπιους», ανέφερε.

«Εάν στα μέτρα που προτείνονται συμπεριλαμβάνονται και οι εκποιήσεις, αυτές θα πρέπει να αποκλείουν οπωσδήποτε την πρώτη κατοικία. Όσο αφορά τα υπόλοιπα ακίνητα αυτές κατά την άποψη μου θα πρέπει να γίνονται με πιο απλό τρόπο και πολύ πιο γρήγορά ούτως ώστε να προσελκύσουμε νέους επενδυτές για τις τράπεζες μας. Κανείς επενδυτής δεν επιθυμεί να επενδύσει σε μία τράπεζα όπου όπως είναι σήμερα η νομοθεσία δεν μπορεί να εκποιήσει ακίνητα και να διασφαλίσει τα κεφαλαία του», αναφέρει ο κ. Κουρουσίδης. 
source: stockwatch.com.cy

ΗΠΑ: Αίτηση προστασίας από τους πιστωτές κατέθεσε η American Suzuki Motor





Η διανομέας της ιαπωνικής Suzuki Motor Corp. (7269.TO) στις ΗΠΑ υπέβαλε αίτηση ένταξης στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα κάνοντας γνωστό πως σκοπεύει να σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.

Η American Suzuki Motor Corp., η οποία είναι μοναδική διανομέας της Suzuki στις ηπειρωτικές ΗΠΑ ανακοίνωσε πως θα μειώσει σταδιακά και θα σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Η απόφαση για έξοδο από την αγορά αυτοκινήτων αντανακλά τις προκλήσεις στις οποίες περιλαμβάνονται ο χαμηλός όγκος, ο περιορισμένος αριθμός μοντέλων, τα υψηλά κόστη, το αυστηρό κράτος και τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές απαιτήσεις, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

«Αν και η απόφαση για σταμάτημα των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ήταν δύσκολη, οι σημερινές ενέργειες ήταν αναπόφευκτες κάτω από αυτές τις συνθήκες,» προσθέτει η εταιρεία.

Στη συνέχεια αναφέρει πως οι εγγυήσεις θα εξακολουθήσουν να ισχύουν και όλα τα εξαρτήματα και οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται από το δίκτυο αντιπροσώπων.

Η εταιρεία θα εστιάσει στις μοτοσυκλέτες και στα οχήματα παντός εδάφους, καθώς και σε προϊόντα θαλάσσης όπως οι εξωλέμβιες μηχανές.

Η American Suzuki Motor σκοπεύει να συνεχίσει να πουλά μηχανές εκτός δρόμου, scooters, sportbikes και cruisers.

Η Suzuki, η οποία ειδικεύεται σε μικρά οχήματα, έχει το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη και την Ασία, συμπεριλαμβανομένης και της Ινδίας, όπου κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. 

source: capital.gr
Share |