Sunday, July 5, 2009

Τα ταξίδια των Κυπρίων μειώθηκαν 15%

Τα ταξίδια των Κυπρίων μειώθηκαν 15%

Ένα δίκλινο δωμάτιο τριάστερου ξενοδοχείου στον Πρωταρά για μία εβδομάδα κόστιζε πριν τρεις βδομάδες 637 ευρώ, ενώ τα εισιτήρια και η διαμονή μίας εβδομάδας στη Σκιάθο 600 ευρώ. Αν δεν έπεφταν οι τιμές λόγω γρίπης Α, όλοι θα έφευγαν εξωτερικό για διακοπές, εκτιμούν οι πράκτορες, αλλά τώρα επωφελείται ο εσωτερικός τουρισμός
Μέχρι πέρσι πολλοί Κύπριοι έκαναν και τρία και τέσσερα ταξίδια αναψυχής το χρόνο. Φέτος, εντούτοις, ελέω οικονομικής κρίσης (με την αναμονή της, περισσότερο) και εν μέσω της νεοεμφανισθείσας γρίπης, ακόμα κι αυτή η κάστα συμπατριωτών μας αναγκάζεται να αρκεστεί σε ένα ή δύο ταξίδια. Κάποιοι άλλοι βέβαια αρκούνται σε... κανένα ταξίδι. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες με τους οποίους συνομίλησε ο «Π» κάνουν λόγο για μειώσεις στις κρατήσεις της τάξης του 15%.Ενώ αρχές Ιουλίου του 2008 ολόκληρος ο Αύγουστος ήταν ήδη κλειστός με οργανωμένες εκδρομές, φέτος τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Ένα τηλέφωνο σε κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο θα σας πείσει: εύκολα βρίσκει κανείς θέση σε οργανωμένες εκδρομές, κάτι που πέρσι ήταν αδύνατο. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα φίλης που, ψάχνοντας για αεροπορικά εισιτήρια για Ηράκλειο, για τις 8 με 15 Αυγούστου, περί τα μέσα της προηγούμενης βδομάδας, πληροφορήθηκε ότι οι θέσεις που μένουν ακόμη άδειες είναι πολλές...

Παράλληλα, συμβαίνει το εξής ανήκουστο για τα κυπριακά δεδομένα: συνεχώς διαφημίζονται προσφορές για οργανωμένες εκδρομές τον Αύγουστο που μένουν ακόμη ασυμπλήρωτες, ενώ διόλου ευκαταφρόνητος είναι ο αριθμός των εκδρομών που ακυρώθηκαν, παρόλο που συμπεριλαμβάνονταν στα προγράμματα των ταξιδιωτικών γραφείων που ανακοινώθηκαν την 1η Μαΐου, στα πλαίσια της τουριστικής έκθεσης. Οι πράκτορες αναπολούν με νοσταλγία τις παλιές εποχές, τότε που οι οργανωμένες τους εκδρομές έκλειναν ήδη από τις αρχές της τουριστικής έκθεσης...<+SU_Mesotitlos>Οι προσφορές πέφτουν βροχήΣύμφωνα με τον Χρίστο Φιλίππου του Fly 2 Travel, φέτος είναι λίγοι οι Κύπριοι που θα προτιμήσουν τις οργανωμένες εκδρομές, ενώ οι περισσότεροι προτιμούν να κλείσουν φτηνά ξενοδοχεία ή να λιγοστέψουν τις μέρες διακοπών τους. Οι πλείστοι δε που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό προτιμούν να αγοράσουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια και να κάνουν κράτηση σε κάποιο ξενοδοχείο, ακόμα και σε εστιατόρια και κλαμπ, μέσω ίντερνετ, καθώς το διαδίκτυο προσφέρει πιο συμφέρουσες τιμές. Ο τρόπος αυτός οργάνωσης ενός ταξιδιού on-line, διαδεδομένος εδώ και χρόνια στο εξωτερικό, έχει πια κατακτήσει και τον Κύπριο καταναλωτή.Αυτό βέβαια έχει αλυσιδωτές συνέπειες: οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, βλέποντας τις οργανωμένες τους εκδρομές να μην προτιμώνται, καταφεύγουν στη λύση των φθηνών προσφορών. Μεγάλο πλήγμα έχουν, απΆ ό,τι φαίνεται, δεχτεί και οι κρουαζιέρες, κυρίως αυτές εκτός ελληνικών νησιών, καθώς οι τιμές τους είναι μάλλον τσουχτερές και ο κόσμος δεν τις προτιμά. Βλέπουμε, λόγου χάρη, τις κρουαζιέρες που ξεκινούν από Κύπρο να είναι τόσο χαμηλά στις προτιμήσεις, που κάθε βδομάδα να πέφτει η τιμή τους, και στο τέλος να γίνεται προσφορά στους ταξιδιωτικούς πράκτορες για αγορά πακέτων με τα οποία η πρώτη θέση να είναι δωρεάν και η δεύτερη στη μισή τιμή! Συγκεκριμένη εταιρεία διοργάνωσης κρουαζιερών έχει ήδη ανακοινώσει προσφορές για Ζάκυνθο, Κω, Κεφαλλονιά και Σκιάθο, με τις οποίες το τρίτο άτομο ταξιδεύει δωρεάν!<+SU_Mesotitlos>Η Ελλάδα κρατά τα ηνίαΕν μέσω τουριστικής ύφεσης, η μόνη σταθερή αξία παραμένει η Ελλάδα, και κυρίως τα νησιά της, ως ο πρώτος στις προτιμήσεις προορισμός για τους Κύπριους. Δεύτερο σε προτίμηση έρχεται το Euro Disney του Παρισιού, και ακολουθούν η Γερμανία και η Κροατία, σύμφωνα με τον Αντώνη Θεοδωρίδη του Top Kinisis. Πάντως τα μακρινά ταξίδια εκτός Ευρώπης βρίσκονται μάλλον κάτω-κάτω στη λίστα των Κυπρίων... Κοστίζουν αρκετά, βλέπετε. Οι προβλέψεις των Αντώνη Θεοδωρίδη και Χρίστου Φιλίππου για το 2009 είναι δυσοίωνες. Δεν προβλέπουν ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί, εκτός αν καταφέρουν να ξανακερδίσουν την εμπιστοσύνη του Κύπριου ταξιδιώτη. Το ίδιο αρνητικό κλίμα προβλέπεται μάλιστα ότι πιθανότατα να συνεχιστεί και κατά το 2010, καθώς η οικονομική κρίση θα κτυπήσει πιο βαθιά την οικονομία μας.

Όπως πληροφορηθήκαμε από τα ταξιδιωτικά γραφεία με τα οποία επικοινωνήσαμε, ο νέος ιός της γρίπης Α επηρέασε σε σημαντικό βαθμό την τουριστική βιομηχανία μας. Ο Αντώνης Θεοδωρίδης του Top Kinisis μάς πληροφόρησε ότι οι Κύπριοι διστάζουν να ταξιδέψουν και στο εξωτερικό, κυρίως μετά το σάλο που προκλήθηκε τις τελευταίες μέρες λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων στην επαρχία Αμμοχώστου. Από την άλλη, το ξένο τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας έχει επίσης επηρεαστεί, ενώ οι ακυρώσεις εκδρομών είναι πια σύνηθες φαινόμενο. «Ενώ σε άλλες χώρες προσπαθούν να προστατέψουν την τουριστική τους βιομηχανία καθησυχάζοντας τους πολίτες τους και τους ξένους τουρίστες, εμείς, με τον πανικό που σπέρνουμε, την καταστρέφουμε!», σημείωσε ο κ. Θεοδωρίδης.Ταυτόχρονα, η εμφάνιση δεκάδων κρουσμάτων του ιού στην επαρχία Αμμοχώστου, μείωσε τους αριθμούς των τουριστών στην Αγία Νάπα και τον Πρωταρά και έφερε στην πρώτη θέση των προτιμήσεων τη Λεμεσό και την Πάφο. Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που εκτιμούν ότι, αν δεν εμφανιζόταν ο ιός στην Κύπρο, οι ξενοδόχοι δεν θα προέβαιναν σε μειώσεις των τιμών τους, παρόλο που διατυμπανίζουν το αντίθετο.<+SU_Mesotitlos>Ζητούν πληροφορίες πριν ταξιδέψουν. Επικοινωνήσαμε με την τηλεφωνική υπηρεσία πληροφόρησης για τη νέα γρίπη Α του Υπουργείου Υγείας, στο 22784848. ΑπΆ εκεί πληροφορηθήκαμε ότι καθημερινά περίπου 70 με 80 συμπατριώτες μας τηλεφωνούν για να πάρουν πληροφορίες για το νεοφανή ιό. Οι πλείστοι είναι άτομα που πρόκειται ή σκέφτονται να ταξιδέψουν και θέλουν πληροφορίες τόσο για τη χώρα προορισμού τους, όσο και για τον ίδιο τον ιό: τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουν, πόσο επικίνδυνος είναι, τα συμπτώματά του, κλπ. Δεν είναι και λίγοι αυτοί που τις διακοπές τους θα τις περάσουν εντός της Κύπρου και θέλουν πληροφορίες για την έξαρση του ιού στις διάφορες επαρχίες της χώρας μας. Υπάρχουν βεβαίως πάντα και τα... παράξενα: κάποιοι που παίρνουν, λόγου χάρη, τηλέφωνο και ζητούν... διάγνωση για το βήχα τους!

Φέτος προτιμούν το... σπίτι τους
Κρίση, γρίπη, ταραχές

Όπως μας πληροφόρησε ο Χρίστος Φιλίππου από το ταξιδιωτικό γραφείο Fly 2 Travel, το μειωμένο τουριστικό ρεύμα των Κυπρίων προς το εξωτερικό ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2008. Ήταν τότε που άρχισε για πρώτη φορά να γίνεται λόγος για οικονομική κρίση προ των πυλών. Επιπλέον, οι φασαρίες που ξέσπασαν στην Αθήνα αμέσως μετά τη δολοφονία του δεκαπεντάχρονου μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου από αστυνομικό, στις 6 Δεκεμβρίου, μείωσαν σημαντικά τα ταξίδια των Κυπρίων στην ελληνική πρωτεύουσα. Αν και η Αθήνα αποτελεί τον πλέον αγαπημένο προορισμό για τους Κύπριους και μέχρι πρόσφατα κατακλυζόταν κυριολεκτικά από συμπατριώτες μας που ταξίδευαν έστω και για ένα Σαββατοκύριακο για ψώνια και διασκέδαση, τον Δεκέμβριο η εικόνα ήταν διαφορετική. Ειδικά κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων, και στον απόηχο πάντοτε των ταραχών, μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των οργανωμένων εκδρομών στην Αθήνα.Όπως μας είπε ο κ. Φιλίππου, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είχαν ήδη από την αρχή του έτους προβλέψει ότι η ταξιδιωτική κίνηση την περίοδο των γιορτών του Πάσχα θα αποτελούσαν οιωνό για τι θα ακολουθούσε και το καλοκαίρι. Και επιβεβαιώθηκαν: η ζήτηση για τις πασχαλινές εκδρομές στα ελληνικά νησιά (Κέρκυρα και Κεφαλλονιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την... Ανάσταση του Κυρίου) ήταν μειωμένη κατά 10% με 15%, ενώ δεν ήταν λίγες και οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής. Πράγματι, στο ίδιο μοτίβο κινείται και το τουριστικό ρεύμα εκτός Κύπρου κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Από τη μια η οικονομική κρίση που έχει κτυπήσει και την πόρτα των κυπριακών νοικοκυριών, από την άλλη ο ιός της νέας γρίπης Α (Η1Ν1) που επελαύνει ανά το παγκόσμιο, κάνουν τους Κύπριους ταξιδιώτες να είναι πια επιφυλακτικοί προτού πάρουν απόφαση να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι. «Φέτος το σκέφτονται δυο φορές πριν φύγουν για διακοπές, ακόμη και εντός Κύπρου. Πέρσι πολύς κόσμος έφευγε αρχές Ιουλίου για διακοπές στα νησιά, καθώς ο καιρός τώρα είναι πολύ καλύτερος από τον Αύγουστο -εποχή των μελτεμιών. Όλες οι πτήσεις ήταν γεμάτες. Φέτος εντούτοις προσφέρονται εισιτήρια aller-retour για Μύκονο για αυτή τη βδομάδα με μόνο 100 ευρώ! Είναι τόσο μειωμένη η ζήτηση και οι θέσεις ήδη αγορασμένες από τους πράκτορες, που αναγκάζονται να τις δώσουν όσο-όσο».

politis.com.cy

Αναπτυσσόμενες: Μερίδιο 24% στην παγκόσμια χρηματιστηριακή αξία

Αναπτυσσόμενες: Μερίδιο 24% στην παγκόσμια χρηματιστηριακή αξία


Σε επίπεδα - ρεκόρ εκτινάχθηκε το μερίδιο των αναπτυσσόμενων χωρών στην παγκόσμια χρηματιστηριακή αξία, καθώς οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες προσείλκυσαν πλήθος επενδυτών στις αγορές μετοχών τους.

Οι 22 χώρες που χαρακτηρίζονται αναδυόμενες από το δείκτη MSCI εκπροσωπούν το 24% της παγκόσμιας κεφαλαιοποίησης συγκριτικά με το 18% στις αρχές του έτους - πρόκειται για τη μεγαλύτερη αναλογία από το 2003 όταν το Bloomberg άρχισε να συγκεντρώνει τα εν λόγω στοιχεία.

Οι μετοχές της Κίνας ξεπέρασαν τα 3 τρισ. δολάρια προχθές για πρώτη φορά από τον Αύγουστο από τα 1,8 τρισ. δολάρια στα τέλη του 2008. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, οι μετοχές των οποίων σημείωσαν φέτος άνοδο από το Σάο Πάολο έως τη Σαγκάη, καθώς διαμορφωτές πολιτικής μείωσαν τα επιτόκια και προώθησαν μέτρα στήριξης των οικονομιών τους. Ο δείκτης MSCI για τις αναδυόμενες αγορές ενισχύθηκε φέτος 35%.


naftemporiki

Οι περιπέτειες ενός παγκόσμιου επιχειρηματία

Οι περιπέτειες ενός παγκόσμιου επιχειρηματία

Κάποιοι τον χαρακτηρίζουν «τρελό», άλλοι «μεγάλο μπλοφαδόρο», άλλοι «ιδιοφυΐα του επιχειρείν», άλλοι «μετρ της παραδοξολογίας και της επικοινωνίας». Όμως, όλοι συμφωνούν. Ο πολυδισεκατομμυριούχος σήμερα σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον αποτελεί σήμα κατατεθέν της επιτυχίας και του επιχειρείν.

Και, βεβαίως, δεν έχουν άδικο. Από τη δημιουργία της με την μορφή εταιρείας που πουλούσε δίσκους μουσικής μέσω ταχυδρομικών παραγγελιών, μέχρι και την ίδρυση της Virgin Galactic, σήμερα η Virgin είναι μία από τις πρώτες «καθημερινές» μάρκες σε ολόκληρο τον κόσμο, την οποία εμπιστεύονται και απολαμβάνουν πολλά εκατομμύρια άτομα.

Ερχόμενος λοιπόν στην Ελλάδα, μετά από πρόσκληση της εταιρείας «Πρόθεση ΑΕ» την οποία διευθύνει ο κ. Βασ. Τσάρας, ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον θα καλείτο να απαντήσει σε αρκετά ερωτήματα, όπως: Ποια προσόντα αναζητά στα άτομα που προσλαμβάνει; Πώς διαχειρίζεται μία κρίση; Ποιους επιχειρηματίες θαυμάζει περισσότερο; Ποια η αληθινή ιστορία που κρύβεται πίσω από την επιτυχία της Virgin Blue στην Αυστραλία; Τι πραγματικά συνέβη όταν η Virgin υπέβαλε προσφορά για να εξαγοράσει την Northern Rock; Γιατί ο ίδιος πιστεύει ότι όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να συνεργασθούν με τις κυβερνήσεις για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή και να επενδύσουν στο μέλλον του πλανήτη μας; Ποιες οι επιπτώσεις της σημερινής κρίσης στο επιχειρείν και τη φιλοσοφία του;

Τις απαντήσεις στα περισσότερα από τα ερωτήματα αυτά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει στο εκπληκτικό βιβλίο του ιδρυτή του ομίλου Virgin, με τίτλο «Η Επιχείρηση Γυμνή» (εκδ. Interbooks), το οποίο, σε τελική ανάλυση, αποτελεί πραγματική βίβλο του επιχειρείν -ενός επιχειρείν ασυνήθιστου, τολμηρού και απίστευτα εφευρετικού.

Ακόμα, το βιβλίο του σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον αποτελεί οδηγό επιτυχίας για κάθε νέο που θέλει να συμμετέχει στον κόσμο και όχι να επαναλαμβάνει «αρλουμπολογίες» και βαρύγδουπες κενολογίες.

Κάνοντας έτσι λόγο για την επιτυχία, ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, πραγματικός παγκόσμιος επιχειρηματίας, γράφει τα ακόλουθα -αποκαλυπτικά για το χαρακτήρα του, τη θέλησή του και τη φαντασία του.

«Αν στα εφηβικά μου χρόνια δεν είχα τραυματιστεί σοβαρά στο γόνατο, θα ήθελα να ασχοληθώ με τον αθλητισμό.

Αν δεν αντιμετώπιζα προβλήματα δυσλεξίας, δεν θα είχα εγκαταλείψει το σχολείο για να δημιουργήσω ένα περιοδικό, που σημαίνει ότι δεν θα είχα καταλήξει να διοικώ το περιοδικό Student, πράγμα που σημαίνει ότι η Virgin Records δεν θα είχε δημιουργηθεί ποτέ, που σημαίνει…

Είναι πολλοί οι δρόμοι που μπορείς να ακολουθήσεις σε αυτή τη ζωή και η επιλογή του σωστού δρόμου έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Και, σαν να μην υπήρχε αρκετή πίεση, δεν είναι σωστή επιλογή το να μην κάνεις καμία επιλογή, επειδή η προσέγγιση αυτή στη ζωή οδηγεί εγγυημένα στην αποτυχία.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει η δέουσα προσοχή και βοήθεια προς τους νέους, ώστε να τους στρέψουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Όλοι οι νέοι δικαιούνται να πάρουν σοφές συμβουλές. Χρειάζονται κάποιον που να μπορεί να τους δείξει κάποιο μέλλον.

Πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να καταλάβουν τι μπορούν να κάνουν στη ζωή τους, πώς μπορούν να την απολαύσουν, πώς μπορούν να πληρώσουν τα έξοδα αυτής της ζωής και πώς μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεών τους.

Νομίζω ότι είναι ντροπή που διδάσκουμε στα παιδιά μας τα πάντα γύρω από τον κόσμο, αλλά δεν τα διδάσκουμε πώς να συμμετέχουν στον κόσμο, πώς να υλοποιούν μία ιδέα, πώς να μετρούν τις συνέπειες των πράξεών τους, πώς να δέχονται ένα «χαστούκι» ή πώς να μοιράζονται την επιτυχία τους.

Τι είδους κόσμος είναι αυτός που φτιάξαμε, όπου οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιούν τη φράση «όλα είναι μέσα στη ζωή» χωρίς να υπάρχει αμφισβήτηση ή αντιπαράθεση;

Η επιχειρηματικότητα είναι η παλλόμενη καρδιά της επιχείρησης. Η επιχειρηματικότητα δεν αφορά το κεφάλαιο. Αφορά τις ιδέες. Μεγάλο κομμάτι της επιχειρηματικότητας μπορεί κάποιος να το διδαχθεί και υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη να το διδάξουμε, καθώς αντιμετωπίζουμε τις τεράστιες παγκόσμιες προκλήσεις του 21ου αιώνα.

Επίσης, επιχειρηματικότητα σημαίνει επιδίωξη της τελειότητας -όχι αυτής που μετριέται με βραβεία ή επιδοκιμασίες από τρίτους, αλλά τελειότητα που επιτυγχάνει κάποιος για τον εαυτό του διερευνώντας αυτά που έχει να τού προσφέρει ο κόσμος.

Πρόσφατα έγραψα σε κάποιον ο οποίος, όπως και εγώ, είναι δυσλεξικός. Είπα ότι είναι σημαντικό να αναζητήσει κάποιος τα δυνατά του σημεία, να προσπαθήσει να διακριθεί σε αυτά που είναι καλός.

Τον κόσμο δεν τον ενδιαφέρουν αυτά στα οποία δεν είσαι καλός και σίγουρα δεν πρέπει να ενδιαφέρουν ούτε εσένα.

Όσο επιτυχημένος και αν γίνεις στη ζωή, τα πράγματα στα οποία δεν είσαι καλός θα ξεπερνούν πάντα εκείνα στα οποία είσαι καλός. Γι αυτό, μην αφήνεις τα όριά σου να πλήξουν την αυτοπεποίθησή σου. Παραμέρισέ τα και στρέψε τον εαυτό σου προς τα δυνατά σημεία σου.

Αυτή, νομίζω, είναι μια καλή συμβουλή για τους νέους. Για όσους δε από εσάς έχετε πάψει πλέον να είστε νέοι, η συμβουλή μου είναι η εξής: διαβάστε ξανά την παραπάνω παράγραφο, προσθέτοντας θαυμαστικό στο τέλος κάθε πρότασης.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων έχεις πάντα κάποια επιλογή και είσαι πάντα υποχρεωμένος να επιλέξεις. Με την κατάλληλη στάση, η επιχείρηση θα κρατήσει το πνεύμα σου αιωνίως νεανικό, επειδή η επιχείρηση αλλάζει συνέχεια, οι αλλαγές φέρνουν πάντα ευκαιρίες και ποτέ δεν μπορείς να κρυφτείς από τις αλλαγές που σε περιμένουν στη γωνία.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων, η συντηρητική νοοτροπία θα αποτελέσει για εσάς τροχοπέδη, η τήρηση αμυντικής στάσης θα σάς αποδυναμώσει, ενώ η τυχόν αδυναμία να αντιμετωπίσετε τα γεγονότα θα σάς σκοτώσει.

Οι επιχειρήσεις ευνοούν τα ανοιχτά μυαλά. Ευνοούν αυτούς που η αισιοδοξία τούς οδηγεί να προετοιμασθούν για πολλές πιθανές μορφές του μέλλοντος, πράγμα που συμβαίνει για τη χαρά που έχει κάποιος να το κάνει.

Ευνοεί αυτούς που τρέφουν μία ανθρωπιστική και γεμάτη ενδιαφέρον αντίληψη για τον κόσμο. Αυτούς που μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους στη θέση των πελατών τους, των εργατών τους και των ατόμων που επηρεάζονται από τη δραστηριότητά τους.

Οι επιχειρήσεις ευνοούν τα άτομα που, όταν βλέπουν ένα πρόβλημα ή μία αδικία, προσπαθούν να κάνουν κάτι γι αυτό. Ευνοεί τους πραγματιστές αντί τους τελειομανείς, τους τολμηρούς αντί τους ονειροπόλους.

Όταν όλα γίνουν σωστά και με το κατάλληλο πνεύμα, οι επιχειρήσεις θα σάς φέρουν και την επιτυχία -όποια και αν είναι αυτή. Γι αυτό, ας αποκαλύψουμε αυτή τη συγκεκριμένη υπόθεση μια για πάντα: όταν μιλάμε για επιτυχία, για ποιο ακριβώς πράγμα μιλάμε;

Μιλάμε για χρήματα; Ως μέτρο της επιτυχίας τα χρήματα είναι, στην καλύτερη περίπτωση, ένα μάλλον πρόχειρο μέτρο. Ο κόσμος έχει πάντα την περιέργεια να μάθει πόσο πλούσιοι είναι οι άλλοι.

Είναι ένα θέμα που έχει ενδιαφέρον και το οποίο παράγει πολλή συζήτηση και σχόλια. Όμως, στην πραγματικότητα ο πλούτος είναι όπως το ρυάκι με το τρεχούμενο νερό.

Κάποιες εποχές η ροή του χρήματος είναι σαν ορμητικός χείμαρρος και πλημμυρίζεις με μετρητά. Την επόμενη στιγμή, ρίχνεις χρήματα για να αναπτύξεις μία επιχείρηση και τα χρήματά σου εξαφανίζονται μέσα σε μία νύχτα, αφήνοντας πίσω τους μία ξερή κοίτη.

Τι ισχύει στην περίπτωσή μου; Εγώ είμαι πλούσιος. Επιτέλους, το είπα. Οι Αμερικανοί συνήθως μιλούν για τα πλούτη.

Εμείς στη Βρετανία νιώθουμε μια κάποια αμηχανία γύρω από αυτό το θέμα και νομίζω ότι αυτό είναι καλό. Εγώ, όταν πηγαίνω σε μία δεξίωση, βλέπω άτομα και όχι υπόλοιπα τραπεζικών καταθέσεων -και θέλω να πιστεύω ότι όταν οι άλλοι μιλούν μαζί μου νιώθουν το ίδιο.

Αν το χρήμα είναι ένα άστοχο μέτρο για την επιτυχία στη ζωή, η διασημότητα είναι ακόμα χειρότερο.

Τα ΜΜΕ αρέσκονται να προσωποποιούν και να απλοποιούν τα πράγματα, και το καταλαβαίνω. Είναι πολύ πιο εύκολο να μιλάς για τον Στιβ Τζομπς της Apple, τον Μπιλ Γκέητς της Microsoft ή τον Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin.

Όμως αυτό δεν αποκαλύπτει πραγματικά ότι υπάρχει ολόκληρη στρατιά υψηλόβαθμων στελεχών που κάνουν σημαντική δουλειά και παίρνουν καθημερινά σημαντικές αποφάσεις. Όλοι θέλουν να κάνουν το χώρο των επιχειρήσεων να φαίνεται «απλός» και αυτός είναι ένας από τους σταθερούς στόχους μου.

Αλλά, στην πραγματικότητα, υπάρχουν ορισμένες πολυπλοκότητες για τη διοίκηση μιας εταιρείας των ΜΜΕ, μιας επιχείρησης που κάνει τουριστικά ταξίδια στο διάστημα ή μιας αεροπορικής εταιρείας.

Αν ούτε τα χρήματα, ούτε η διασημότητα δεν αποτελούν αυτό που πραγματικά είναι η επιτυχία, τι μπορούμε να πούμε για την προσωπική ισχύ; Με ρώτησαν, κάποτε, τι θα συμβεί αν σπάσει το μπαλόνι που λέγεται Ρίτσαρντ Μπράνσον.

Μήπως ο όμιλος Virgin στηρίζεται υπερβολικά σε ένα μόνον άτομο; Αστειευόμενος απάντησα ότι την εποχή που ασχολιόμασταν αποκλειστικά με την Virgin Records πάντα διαπιστώναμε ότι, όποτε πέθαινε κάποιος μεγάλος της ροκ μουσικής σκηνής, οι πωλήσεις των δίσκων μας εκτινάσσονταν στα ύψη.

Χρειάστηκα πάνω από 35 χρόνια για να χτίσω τη μάρκα Virgin και, αν αύριο με πατήσει αυτοκίνητο, νομίζω ότι θα επιβιώσει και χωρίς εμένα -όπως θα επιβιώσει και η Google χωρίς τους ιδρυτές της και η Microsoft χωρίς τον Μπιλ Γκέητς. Για μένα, το σημαντικότερο έργο έγινε.

Πολλοί εργάστηκαν με αυταπάρνηση στα πρώτα βήματά της, για να χτιστεί αυτή η μάρκα. Με εμένα ή χωρίς εμένα, η Virgin θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά ακόμα χρόνια.

Αυτό σημαίνει δύναμη; Από κάποια άποψη, υποθέτω πως είναι δύναμη. Όμως, η άποψη ότι με κάποιον τρόπο «ελέγχω» τη μάρκα είναι κάπως αλλόκοτο και ανόητο. Εγώ τη γέννησα τη μάρκα. Εγώ τη στήριξα και συνεχίζω να τη στηρίζω.

Εγώ τη δημιούργησα και εγώ την ανέδειξα σε πρώτη. Ένας από τους λόγους για τους οποίους σηκώνομαι το πρωί από το κρεβάτι μου είναι ότι τη σκέφτομαι. Τις ιδέες, όμως, δεν μπορείς να τις ελέγξεις.

Κάτι άλλο που με κάνει να σηκώνομαι το πρωί είναι η σκέψη ότι πρέπει να κάνω κάτι που να ξεχωρίζει.

Αυτός είναι ο λόγος που ποτέ δεν ήθελα να διοικήσω μια μεγάλη εταιρεία και αυτός είναι ο λόγος που αποκομίζω τεράστια ικανοποίηση δημιουργώντας και φροντίζοντας πολλές μικρότερες. (Πρέπει να προσέχω τους όρους που χρησιμοποιώ εδώ, επειδή οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι καθόλου μικρές εταιρείες! Ελπίζω όμως ότι έχετε πλέον καταλάβει με ποιο πνεύμα το λέω αυτό).

Η Virgin, λόγω τού ότι θυμάται πώς είναι να είσαι μία μικρή επιχείρηση, κατάφερε να κάνει πολλά και θετικά σε πολλούς διαφορετικούς τομείς του χώρου των επιχειρήσεων.

Νομίζω ότι όσο πιο ενεργά και πρακτικά συμμετέχεις, τόσο πιο επιτυχημένος θα νιώθεις.

Και, πραγματικά, αυτόν τον ορισμό θα έδινα στην επιτυχία. Αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι κάνω όλο και περισσότερα για να βοηθήσω την περιφρούρηση του μέλλοντός μας πάνω σε αυτόν τον πλανήτη. Αυτό με κάνει επιτυχημένο; Το σίγουρο είναι ότι με κάνει ευτυχισμένο -και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Επιτυχία για μένα σημαίνει αν κατάφερες να δημιουργήσεις κάτι για το οποίο μπορείς πραγματικά να νιώθεις υπερήφανος. Τα κέρδη είναι απαραίτητα για να επενδύσεις στο επόμενο πρόγραμμα -και να πληρώσεις τα έξοδα, να ξεπληρώσεις του επενδυτές και να ανταμείψεις όλους όσοι εργάστηκαν σκληρά.

Αλλά μέχρι εκεί. Κανέναν δεν πρέπει να θυμούνται από το πόσα χρήματα κατάφερε να συγκεντρώσει όσο ζούσε. Το αν θα πεθάνεις έχοντας 1 δισεκατομμύριο δολάρια στον τραπεζικό σου λογαριασμό ή 20 δολάρια κάτω από το μαξιλάρι σου δεν έχει και τόση σημασία.

Δεν ήταν αυτό το επίτευγμά σου σε αυτή τη ζωή. Αυτό που έχει σημασία είναι αν δημιούργησες κάτι ξεχωριστό και αν έκανες κάποια πραγματική διαφορά στη ζωή των άλλων. Οι επιχειρηματίες, οι επιστήμονες και οι καλλιτέχνες που πέθαναν πάμπτωχοι είναι συχνά οι ήρωες».

Αυτά και πολλά άλλα αναφέρει ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον στο 400 σελίδων βιβλίο του -και όσοι θέλουν να ξεφύγουν από τη ρουτίνα, τις κατεστημένες καταστάσεις και τη μίζερη θεώρηση της πραγματικότητας, θα πρέπει επειγόντως να το διαβάσουν.

naftemporiki

Τράπεζες: Ψήφος εμπιστοσύνης από Deutsche Bank

Τράπεζες: Ψήφος εμπιστοσύνης από Deutsche Bank



"Ψήφο εμπιστοσύνης" δίνει η Deutsche Bank στις ελληνικές τράπεζες σε ό,τι αφορά τη ρευστότητα και τους δείκτες κεφαλαιακής τους επάρκειας.

Ίσως δεν έχει σημασία ότι στις αρχές του 2008 η D.B. ξεκίνησε τις κακές εκθέσεις για το growth story των ελληνικών τραπεζών, για τις οποίες μερικώς τουλάχιστον δικαιώθηκε.

Συγκεκριμένα, ο διεθνής οίκος εξετάζει τον δείκτη των ενσώματων ιδίων κεφαλαίων προς το σύνολο του ενεργητικού (tangible equity/assets) όπου για την Εθνική Τράπεζα υπολογίζεται στο 5,1%, για τη Marfin Popular Bank στο 4,8%, για την Alpha Bank στο 4,7% και για την EFG Eurobank στο 3,8%. Οι παραπάνω επιδόσεις βρίσκονται από τη μέση και πάνω στην ευρωπαϊκή κατάταξη, καθώς ο συγκεκριμένος δείκτης για τις τράπεζες της Γηραιάς Ηπείρου ξεκινά από το 0,5% και μόλις σε δύο περιπτώσεις υπερβαίνει το 6%.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εξέταση του δείκτη των ενσώματων ιδίων κεφαλαίων προς το ενεργητικό το οποίο βρίσκεται σε κίνδυνο (tangible equity/RWA). Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται στο 8% για την Εθνική, στο 7,4% για τη Marfin Popular Bank και στο 6,1% τόσο για την EFG Eurobank όσο και για την Alpha Bank.

Οι παραπάνω δείκτες πλεονεκτούν έναντι των δεικτών φερεγγυότητας, καθώς δεν επηρεάζονται ούτε από ενδεχόμενα υβριδικά κεφάλαια που έχουν αντληθεί, αλλά ούτε και από υπεραξίες στοιχείων του ενεργητικού, οι οποίες ενδεχομένως να βρίσκονται… μόνο στα χαρτιά.


Μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκτιμήσεις των Γερμανών για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα από την αύξηση κεφαλαίου της Εθνικής Τράπεζας, καθώς διασκεδάζουν τους φόβους που είχαν προκύψει στη χρηματιστηριακή αγορά μετά την ανακοίνωση της απόφασης της Εθνικής Τράπεζας να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 1,25 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα η Deutsche Bank μεταξύ άλλων επισημαίνει:

Πρώτον, λαμβάνει υπόψη της τη θέση της Τραπέζης της Ελλάδος που θεωρεί άνετα τα τρέχοντα κεφαλαιακά επίπεδα και παράλληλα επισημαίνει ότι με βάση τους δείκτες οι ελληνικές τράπεζες δεν φαίνεται να έχουν θέμα επάρκειας κεφαλαίων σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές.

Δεύτερον, δεν αναμένει ότι η κίνηση της Εθνικής Τράπεζας θα οδηγήσει με τη μορφή του ντόμινο και τις άλλες ελληνικές τράπεζες στο να αντλήσουν κεφάλαια (υπήρχε ο φόβος στη χρηματιστηριακή αγορά ότι αν γινόταν κάτι τέτοιο θα προέκυπτε υπερβάλλουσα προσφορά τίτλων και οι τιμές των μετοχών θα πιέζονταν).

Τρίτον, σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις, ακόμη κι αν εξαιρεθούν τα υβριδικά κεφάλαια από την ελληνική κυβέρνηση δηλώνει ότι αισθάνεται άνετα με τις κεφαλαιακές θέσεις των ελληνικών τραπεζών.

euro2day.gr
Share |