Επιστρέφουν από τη Δευτέρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών οι «ανοικτές πωλήσεις»
Η επιστροφή του short selling γίνεται με κανόνες, ώστε να προστατευθούν οι επενδυτές.
Αθήνα: Έπειτα από αναστολή οκτώ μηνών, από τη Δευτέρα επανέρχονται στο Χρηματιστήριο Αθηνών (ΧΑ) οι «ανοικτές πωλήσεις» (short selling).
Οι ανοικτές πωλήσεις σταμάτησαν τον Οκτώβριο του 2008, καθώς η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, έπειτα από έντονες πιέσεις, είχε ακολουθήσει το παράδειγμα των εποπτικών αρχών στις ξένες αγορές, όπου η απαγόρευση του short selling θεωρήθηκε απαραίτητη, για να περιορισθεί το ενδεχόμενο όξυνσης της κρίσης από την υποτιμητική κερδοσκοπία.
Από τον Οκτώβριο του 2008 ώς τον περασμένο Μάρτιο ο γενικός δείκτης του ΧΑ είχε υποχωρήσει κατά 40% περίπου.
Η Επιτροπή είχε προχωρήσει και σε άλλα μέτρα.
Ειδικότερα, είχε αποφασίσει ότι εντολές οι οποίες αφορούν ανοικτές πωλήσεις μετοχών, που είναι εισηγμένες στην Αγορά Αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, πρέπει να εισάγονται σε τιμή υψηλότερη από την τιμή της τελευταίας πράξης που έχει καταρτισθεί στο ΧΑ (uptick rule).
Επίσης, τώρα πλέον οι ΑΧΕ που διενεργούν εντολές ανοικτών πωλήσεων πρέπει να το δηλώνουν κατά την καταχώρηση της σχετικής εντολής στο σύστημα συναλλαγών, ενώ όσοι αποκτούν αρνητική θέση επί μετοχής, η οποία υπερβαίνει το 0,10% των μετοχών της εκδότριας εταρίας, πρέπει να γνωστοποιούν τη θέση τους.
Τέλος, στο Ημερήσιο Δελτίο Τιμών θα δημοσιεύονται σε καθημερινή βάση οι ανοικτές πωλήσεις που έγιναν συγκεντρωτικά ανά μετοχή, καθώς και ο αιρθμός των μετοχών ανά εταιρία που έχουν γίνει αντικείμενο δανεισμού.
PHILELEFTHEROS.COM
Sunday, May 31, 2009
Στα χέρια της Magna η Opel
Στα χέρια της Magna η Opel
Την καναδο-αυστριακή κατασκευάστρια εξαρτημάτων αυτοκινήτου Magna International Inc. (MGA) επέλεξε η γερμανική κυβέρνηση ως αγοραστή της θυγατρικής εταιρείας της General Motors Corp.΄s (GM), Adam Opel GmbH.
Σύμφωνα με το Dow Jones Newswires, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Peer Steinbrueck, έπειτα από πολύωρες διαπραγματεύσεις μιλώντας σήμερα σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο δήλωσε πως η κυβέρνηση γνωρίζει τους κινδύνους που προκαλούνται από τη συμφωνία, ωστόσο χαρακτήρισε τη διάσωση της Opel δικαιολογημένη.
Η Γερμανία θα χορηγήσει ενδιάμεσο δάνειο έως 1,5 δισ. ευρώ στην θυγατρική της GM, ανοίγωντας το δρόμο στη Magna και στις ρωσικές OAO GAZ Group (GAZA.RS) και OAO Sberbank (SBER.RS), με τις οποίες η καναδο-αυστριακή εταιρεία συμμετείχε ως κοινοπραξία.
Ο Steinbrueck ανέφερε επίσης που τα εμπλεκόμενα μέρη συμφώνησαν και στη δημιουργία trust που θα διοικεί την Opel μέχρι να υπογραφεί η συμφωνία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Magna, Siegfried Wolf, δήλωσε σε δημοσιογράφους πως η συμφωνία με τη General Motors αναμένεται να υπογραφεί μέσα σε πέντε εβδομάδες.
Σύμφωνα με προηγούμενες ανακοινώσεις η κοινοπραξία της Magna σχεδιάζει την αρχική επένδυση ύψους 700 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η GM θα κρατήσει το 35% της Opel, στη Sberbank πάει επίσης 35%, ενώ στη Magna 20% και το υπόλοιπο 10% στους εργαζομένους.
Σημειώνεται πως τη συμφωνία πρέπει να εγκρίνουν ακόμα ο κυβερνήτης του κρατιδίου Hesse, Roland Koch και οι επιτροπές προϋπολογισμού του Hesse και του North-Rhine Westphalia. Όπως δήλωσε ο κ. Koch, οι αποφάσεις αναμένεται να παρθούν μέχρι την Κυριακή.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat SpA (FIATY), η τελευταία ανταγωνίστρια της Magna, δεν συμμετείχε στη συνάντηση του Βερολίνου επικαλούμενη έλλειψη διαφάνειας στην οικονομική κατάσταση της Opel.
Αν και η τελική απόφαση για το μέλλον της ευρωπαϊκής θυγατρικής της GM εξαρτάται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και την ίδια GM, η γερμανική κυβέρνηση ήταν αυτή που είχε τη σημαντικότερο ρόλο στις διαπραγματεύσεις παρέχοντας την ενδιάμεση χρηματοδότηση.
Η κυβέρνση συνασπισμού έδειξε έντονο ενδιαφέρον στις διαπραγματεύσεις ενόψει και των φθινοπωρινών γενικών εκλογών και του κινδύνου να χάσουν τις δουλειές τους οι 25.000 εργαζόμενοι της Opel.
CAPITAL.GR
Την καναδο-αυστριακή κατασκευάστρια εξαρτημάτων αυτοκινήτου Magna International Inc. (MGA) επέλεξε η γερμανική κυβέρνηση ως αγοραστή της θυγατρικής εταιρείας της General Motors Corp.΄s (GM), Adam Opel GmbH.
Σύμφωνα με το Dow Jones Newswires, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Peer Steinbrueck, έπειτα από πολύωρες διαπραγματεύσεις μιλώντας σήμερα σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο δήλωσε πως η κυβέρνηση γνωρίζει τους κινδύνους που προκαλούνται από τη συμφωνία, ωστόσο χαρακτήρισε τη διάσωση της Opel δικαιολογημένη.
Η Γερμανία θα χορηγήσει ενδιάμεσο δάνειο έως 1,5 δισ. ευρώ στην θυγατρική της GM, ανοίγωντας το δρόμο στη Magna και στις ρωσικές OAO GAZ Group (GAZA.RS) και OAO Sberbank (SBER.RS), με τις οποίες η καναδο-αυστριακή εταιρεία συμμετείχε ως κοινοπραξία.
Ο Steinbrueck ανέφερε επίσης που τα εμπλεκόμενα μέρη συμφώνησαν και στη δημιουργία trust που θα διοικεί την Opel μέχρι να υπογραφεί η συμφωνία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Magna, Siegfried Wolf, δήλωσε σε δημοσιογράφους πως η συμφωνία με τη General Motors αναμένεται να υπογραφεί μέσα σε πέντε εβδομάδες.
Σύμφωνα με προηγούμενες ανακοινώσεις η κοινοπραξία της Magna σχεδιάζει την αρχική επένδυση ύψους 700 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η GM θα κρατήσει το 35% της Opel, στη Sberbank πάει επίσης 35%, ενώ στη Magna 20% και το υπόλοιπο 10% στους εργαζομένους.
Σημειώνεται πως τη συμφωνία πρέπει να εγκρίνουν ακόμα ο κυβερνήτης του κρατιδίου Hesse, Roland Koch και οι επιτροπές προϋπολογισμού του Hesse και του North-Rhine Westphalia. Όπως δήλωσε ο κ. Koch, οι αποφάσεις αναμένεται να παρθούν μέχρι την Κυριακή.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat SpA (FIATY), η τελευταία ανταγωνίστρια της Magna, δεν συμμετείχε στη συνάντηση του Βερολίνου επικαλούμενη έλλειψη διαφάνειας στην οικονομική κατάσταση της Opel.
Αν και η τελική απόφαση για το μέλλον της ευρωπαϊκής θυγατρικής της GM εξαρτάται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και την ίδια GM, η γερμανική κυβέρνηση ήταν αυτή που είχε τη σημαντικότερο ρόλο στις διαπραγματεύσεις παρέχοντας την ενδιάμεση χρηματοδότηση.
Η κυβέρνση συνασπισμού έδειξε έντονο ενδιαφέρον στις διαπραγματεύσεις ενόψει και των φθινοπωρινών γενικών εκλογών και του κινδύνου να χάσουν τις δουλειές τους οι 25.000 εργαζόμενοι της Opel.
CAPITAL.GR
Subscribe to:
Posts (Atom)