Tuesday, November 22, 2011

ΔΝΤ: Ανακοίνωσε νέες γραμμές χρηματοδότησης


ΔΝΤ: Ανακοίνωσε νέες γραμμές χρηματοδότησης


Την ενίσχυση των εργαλείων χρηματοδότησης χωρών, καθώς και την εισαγωγή μιας νέας γραμμής παροχής εξάμηνης ρευστότητας ανακοίνωσε το ΔΝΤ.

Όπως αναφέρει το Ταμείο, η γραμμή χρηματοδότησης Precautionary and Liquidity Line (PLL) καθίσταται πιο ευέλικτη, ενεργώντας ως "ασφάλιση έναντι μελλοντικών σοκ και ως γραμμή βραχυπρόθεσμης ρευστότητας για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των χωρών που έχουν πληγεί από την κρίση".

Η νέα γραμμή PLL θα δίνει σε χώρες με ικανοποιητικές οικονομικές πολιτικές, πρόσβαση σε χρηματοδότηση για έξι μηνών, αναφέρει το ΔΝΤ, προσθέτοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα διακανονισμού για δανεισμό 12-24 μηνών ύψους έως 1.000% επί των κεφαλαίων που έχει εισφέρει η χώρα (σ.σ. δέκα φορές τα κεφάλαια).

Παράλληλα, το ΔΝΤ καθιερώνει νέα γραμμή "ταχείας χρηματοδότησης" (Rapid Financing Instrument, RFI) για χώρες με άμεσες ανάγκες χρηματοδότησης που σχετίζονται με "εξωγενή σοκ", όπως μια φυσική καταστροφή.

Οι όροι και οι χρηματοδοτήσεις

Αναλυτικά, για τους όρους πρόσβασης στη γραμμή χρηματοδότησης Precautionary and Liquidity Line (PLL) το ΔΝΤ αναφέρει σε ανακοίνωση του:

• Τα κριτήρια παραμένουν τα ίδια με το προηγούμενο πρόγραμμα (PCL). Τα μέλη θα πρέπει να έχουν αξιολογηθεί ως προς το εάν διαθέτουν επαρκή οικονομικά θεμελιώδη μεγέθη, εάν εφαρμόζουν τις κατάλληλες πολιτικές και να δεσμεύονται στην διατήρηση αυτών των πολιτικών στο μέλλον. Ένα μέλος μπορεί να αναζητήσει στήριξη όταν έχει είτε δυνητική ανάγκη είτε υπαρκτή ανάγκη εξασφάλισης των πληρωμών κατά την στιγμή της έγκρισης του διακανονισμού (σε αντίθεση με την δυνητική μόνο ανάγκη που αποτελούσε προϋπόθεση στην προηγούμενη γραμμή χρηματοδότησης PCL).




• Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράθυρο ρευστότητας που επιτρέπει εξάμηνους διακανονισμούς για να καλύψει ανάγκες πληρωμών. Η πρόσβαση στον εξάμηνο διακανονισμό δεν θα υπερβαίνει το 250% των «τραβηκτικών δικαιωμάτων», το οποίο θα μπορούσε να αυξηθεί μέχρι και στο 500% σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου τα μέλη αντιμετωπίζουν βραχυπρόθεσμες ανάγκες οι οποίες προκύπτουν από εξωγενή σοκ, συμπεριλαμβανομένων πιέσεων σε τοπικό ή παγκόσμιο επίπεδο.

• Η γραμμή χρηματοδότησης μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί με ένα διακανονισμό 12 ως 24 μηνών με μέγιστη πρόσβαση ύστερα από ειδική έγκριση που θα φτάνει το 500% (σ.σ. πέντε φορές) επί των τραβηχτικών δικαιωμάτων τον πρώτο χρόνο και 1000% για το δεύτερο χρόνο (κάτι που μπορεί να γίνει και τον πρώτο χρόνο, αν πρώτα εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο). Οι συγκεκριμένοι διακανονισμοί θα ελέγχονται από το διοικητικό συμβούλιο κάθε έξι μήνες.


Για την γραμμή "ταχείας χρηματοδότησης" (Rapid Financing Instrument) το ΔΝΤ αναφέρει:

• Η RFI διευρύνει τις δραστηριότητες του και για την κάλυψη έκτακτων αναγκών στήριξης πληρωμών πέρα από αυτές που προκύπτουν από φυσικές καταστροφές και ένοπλες συγκρούσεις και μπορεί να προσφέρει ένα πλαίσιο για θεσμική στήριξη και παροχή τεχνικής βοήθειας.

• Τα κεφάλαια είναι διαθέσιμα στο μέλος που έχει ανάγκη αμέσως μετά την έγκριση, με την πρόσβαση να περιορίζεται στο 50% των τραβηχτικών δικαιωμάτων ενός μέλους ετησίως και στο 100% συσσωρευτικά.

• Το μέλος πρέπει να παρουσιάσει τα σχέδια του για την αντιμετώπιση των δυσκολιών πληρωμής και το ΔΝΤ πρέπει να αξιολογήσει ότι το μέλος θα συνεργαστεί στην εξεύρεση λύσεων για αυτές τις δυσκολίες.

source: euro2day.gr

Αυστηρή προειδοποίηση Όλι Ρεν για την κυπριακή οικονομία


Αυστηρή προειδοποίηση Όλι Ρεν για την κυπριακή οικονομία

Ο αρμόδιος επίτροπος για οικονομικά θέματα Olli Rehn δήλωσε ότι η Κομισιόν έχει στείλει προειδοποιητικές επιστολές σε 5 μέλη της Ε.Ε. ότι κινδυνεύουν να παραβιάσουν τους δημοσιονομικούς κανόνες το 2012. Επιστολές έχουν σταλεί στο Βέλγιο, στην Κύπρο, στην Πολωνία, στη Μάλτα και στην Ουγγαρία. Ο αρμόδιος επίτροπος ανέφερε πως εκτίμησή του είναι ότι οι χώρες αυτές θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα.

Ο κ. Rehn δήλωσε επίσης ότι η Κομισιόν θα καταθέσει την Τετάρτη συγκεκριμένες προτάσεις για τους προϋπολογισμούς των κρατών-μελών.

"Η Κομισιόν θα παρουσιάσει δύο προτάσεις για να υπάρξει μεγαλύτερη σταθερότητα στη δημοσιονομική πολιτική της ευρωζώνης", είπε και συμπλήρωσε: "Η πρώτη πρόταση αφορά την ανάπτυξη κουλτούρας εθνικής σταθερότητας, η οποία θα επιτευχθεί θέτοντας ποσοτικούς δημοσιονομικούς κανόνες για τον ισοσκελισμό των προϋπολογισμών, έτσι ώστε να είναι συμβατοί με τους μεσοπρόθεσμους στόχους του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης".

Η Κομισιόν θα ζητήσει οι κανόνες αυτοί να ενσωματωθούν στην εθνική νομοθεσία των χωρών-μελών, ίσως ακόμη και στο Σύνταγμα.

Ο κ. Rehn δήλωσε μάλιστα ότι θα προτείνει να υποστηρίζεται η κατάρτιση των εθνικών προϋπολογισμών από ανεξάρτητα εθνικά δημοσιονομικά συμβούλια. "Για τα μέλη της ευρωζώνης, όμως, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι οι εθνικοί προϋπολογισμοί είναι συμβατοί με το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, προτού εφαρμοστούν", είπε και συμπλήρωσε: "Κατά συνέπεια, η Κομισιόν θα πρέπει να εξετάζει τα προσχέδια των προϋπολογισμών μέχρι τις 15 Οκτωβρίου το αργότερο και να γνωμοδοτεί αν είναι απαραίτητο".




source: euro2day.gr

Thomas Cook shares crash after default warning


Thomas Cook shares crash after default warning


LONDON (Reuters) - Thomas Cook (TCG.L) asked lenders to come to its rescue for the second time in five weeks, sending shares in one of the world's oldest travel operators into freefall as it warned of a possible default.

Analysts said the move threw into question the future of the 170-year-old firm, which provides holidays for 19 million customers each year and employs 30,000 staff.

The company has been hit hard by tough trading conditions, especially in Britain, where its core customer base of families with young children has been particularly affected by tough economic conditions.

It was also hit by unrest in popular destinations such as Egypt, Tunisia and Morocco.

Evolution's James Hollins said it was shocking that Thomas Cook needed to renegotiate its financing just 32 days after a previous deal with its lending banks.

"Legitimate questions will be asked as to whether Thomas Cook can survive long-term and whether there is any value left in its equity," Hollins said.

Shares in Europe's second-biggest travel firm by holidays sold, were down 75 percent at 10.4 pence by 1605 GMT, taking total losses since the start of the year to 95 percent and leaving the group worth around 100 million pounds.

In debt markets, Thomas Cook's 300 million pound and 400 million euro bonds were trading at less than half of face value while its 150 million and 850 million pound credit facilities were being quoted at 60-65 percent of face value and looked set to drop further, according to traders.

Espirito Santo Investment Bank advised against holding Thomas Cook equity at any price.

"While the banks may yet again allow the group flexibility, realistically, we would expect Thomas Cook will be completely straight-jacketed by the banks," said Espirito Santo analyst Geetanjani Sharma.

Sharma also said Thomas Cook's suppliers and Britain's Civil Aviation Authority could take a closer look at the viability of allowing bookings from Thomas Cook, which had issued a string of profit warnings this year.

"With more questions than answers on the operational viability of Thomas Cook over the coming months when there are few indications of any improvement in the macro condition, we consider this stock inappropriate for equity holders."

Numis's Wyn Ellis said the warning sent out a "terrible message" to customers who would likely be put off booking with the company.

"Competitors are likely to take advantage of the opportunity to grab market share leading to a potentially dangerous further downward trend in bookings," he said.

Thomas Cook, whose chief executive quit in August, said trading had continued to decline in recent weeks with the crisis in the euro zone exacerbating an already weak holiday market.

"That deterioration relates mainly to the worsening economic situation in Europe, the euro zone problems and a slower recovery in our MENA (Middle East and North Africa) destinations than we had expected," Acting Chief Executive Sam Weihagen told reporters on a conference call.

Weihagen said he did not believe the company's future was under threat.

"Thomas Cook is a very strong business and we have excellent business segments outside the UK like in Scandinavia and in Germany. I think it's a robust business that has a great future," he said.

Thomas Cook also delayed the publication of its final results, due on Thursday, until discussions with its banks have been concluded.

"As a result of deterioration of trading in some areas of the business in the current quarter, and of its cash and liquidity position since its year end, the company is in discussions with its principal lending banks with regard to its facilities during the seasonal low period of cash in the business," Thomas Cook said.

"While the company remains in compliance with its financing covenants, it also intends to seek agreement from its lending banks to adjustments that will improve its resilience if trading conditions remain difficult," it said.

Finance director Paul Hollingworth said there was a risk the company could breach a key test of its financial health due in December: "But, currently, we are in compliance based on our latest view on trading which obviously was not positive. The combination of trading and the impact on our cash position has made covenants tighter."

Hollingworth said the company was looking to borrow around 100 million pounds from its 17-stong banking syndicate. That is in addition to the 100 million pounds short-term credit line Thomas Cook agreed with its banks following talks in October.

Shares in rival TUI Travel (TT.L), which have proved more resilient, were down 9.9 percent to 135.7 pence.

French holiday company Club Med (CMIP.PA) told Reuters on Tuesday its shift upmarket would help it through tough economic times ahead.

source: reuters.com

ΗΠΑ: Αύξηση 2% στο ΑΕΠ τρίτου τριμήνου


ΗΠΑ: Αύξηση 2% στο ΑΕΠ τρίτου τριμήνου


Κατά 2% αναπτύχθηκε το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των ΗΠΑ την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2011, μέγεθος που παρέμεινε η ισχυρότερη απόδοση του έτους, διαμορφώθηκε ωστόσο χαμηλότερα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις για 2,5%.

Οικονομολόγοι, σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires, είχαν διαμορφώσει εκτιμήσεις για ανάπτυξη κατά 2,3%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορίου, η μείωση οφείλεται κυρίως στη ισχυρή μείωση των επιχειρηματικών αποθεμάτων και στις συρρικνώσεις των επιχειρηματικών επενδύσεων και της καταναλωτικής δαπάνης.

Στο τρίτο τρίμηνο, οι καταναλωτικές δαπάνες ενισχύθηκαν κατά 2,3% χαμηλότερα από το 2,4% που είχε αρχικά εκτιμηθεί. Παράλληλα, τα επιχειρηματικά κέρδη υποχώρησαν στα 39,8 δισ. δολάρια από τα 61,2 δισ. δολάρια το προηγούμενο τρίμηνο.

Οι επενδύσεις παγίου κεφαλαίου που είχαν αρχικά ανακοινωθεί με άνοδο 16,3% ενισχύθηκαν με μικρότερο ρυθμό κατά 14,8%. Η καθοδική αναθεώρηση συνδέθηκε κυρίως με την πτώση στα αποθέματα, τα οποία μειώθηκαν κατά 8,5 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο, έπειτα από πτώση κατά 39,1 δισ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο.

Επιπλέον, οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 4,3% έναντι του αρχικού 4%, με τις εισαγωγές να αυξάνονται μόνο κατά 0,5% από το 1,9% των αρχικών εκτιμήσεων.



source: capital.gr

Ισπανία: Εκτίναξη κόστους δανεισμού στα έντοκα


Ισπανία: Εκτίναξη κόστους δανεισμού στα έντοκα



Η Ισπανία άντλησε σήμερα συνολικά 2,98 δισ. ευρώ από δημοπρασίες εντόκων γραμματίων στις οποίες το κόστος δανεισμού σχεδόν διπλασιάστηκε από τις προηγούμενες αντίστοιχες δημοπρασίες.

Συγκεκριμένα, η Μαδρίτη άντλησε 2,01 δισ. ευρώ από τη σημερινή δημοπρασία έντοκων γραμματίων 3μηνης διάρκειας όπου η μέση απόδοση διαμορφώθηκε στο 5,11% από 2,292%

Επίσης άντλησε 0,97 δισ. ευρώ από έντοκα 6μηνης διάρκειας όπου η μέση απόδοση διαμορφώθηκε στο 5,227% από 3,302%.

source: euro2day.gr

Πορτογαλία: Στο 3% η ύφεση το 2012


Πορτογαλία: Στο 3% η ύφεση το 2012

ΛΙΣΑΒΟΝΑ (Dow Jones) – Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την ύφεση το 2011 και το 2012 σε ύψος ανάλογο τον προβλέψεων της Ε.Ε.

Ειδικότερα, ο υπουργός Οικονομικών Vitor Gaspar δήλωσε στο κοινοβούλιο πως η ύφεση το 2011 αναμένεται να φτάσει στο 1,6% και το 2012 στο 3% ενώ προηγουμένως έκανε λόγο για 1,9% και 2,8% αντίστοιχα.

Η Πορτογαλία εφαρμόζει μία σειρά μέτρων για τον έλεγχο του δημοσιονομικού ελλείμματος στο πλαίσιο του πακέτου διάσωσης των 78 δισ. ευρώ.

Οικονομολόγοι έχουν προειδοποιήσει πως η λιτότητα θα μειώσει την εσωτερική ζήτηση ενώ οι εξαγωγές έχουν αρχίσει να χάνουν τη δυναμική τους λόγω της επιβράδυνσης στην υπόλοιπη Ε.Ε.





source: capital.gr

Fitch: Ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβάθμισης των ΗΠΑ


Fitch: Ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβάθμισης των ΗΠΑ


Η αποτυχία της διακομματικής επιτροπής του Κογκρέσου των ΗΠΑ να συμφωνήσει για τον τρόπο μείωσης του ελλείμματος επισημαίνει τις προκλήσεις διασφάλισης της πολιτικής συναίνεσης και τοποθετεί τη δημοσιονομική κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας σε βιώσιμο μονοπάτι μόνο μεσοπρόθεσμα, αναφέρει η Fitch σε ανακοίνωσή της.



Ο οίκος αξιολόγησης σημειώνει πως στις 16 Αυγούστου είχε επιβεβαιώσει την αξιολόγηση ΑΑΑ με σταθερό outlook, σχολιάζοντας ότι θα αναθεωρούσε τις εκτιμήσεις του για την αμερικανική οικονομία υπό το πρίσμα των αποτελεσμάτων των εργασιών της κοινής επιτροπής του Κογκρέσου για τη μείωση του ελλείμματος



Παράλληλα, είχε σημειώσει πως η ενδεχόμενη αποτυχία της επιτροπής να καταλήξει σε συμφωνία πιθανότατα θα οδηγούσε σε αναθεώρηση του outlook σε αρνητικό, κάτι που θα σηματοδοτούσε πιθανότητες άνω του 50% για υποβάθμιση σε ορίζοντα δύο ετών. Λιγότερο πιθανό θα ήταν μια υποβάθμιση κατά μία βαθμίδα.

Η Fitch αναμένει να έχει ολοκληρώσει την αναθεώρηση της οικονομίας των ΗΠΑ τέλη Νοεμβρίου.

S&P: Δεν επηρεάζεται η αξιολόγηση των ΗΠΑ

Η ανακοίνωση της επιτροπής για τη μείωση του ελλείμματος δεν επηρεάζει τις αξιολογήσεις των ΗΠΑ ούτε και outlook (AA+/Αρνητικό/A-1+) αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Standard & Poor΄s Ratings Services.

“Η αδυναμία της επιτροπής για τα μέτρα που θα σταθεροποιούσαν το χρέος των ΗΠΑ ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι σε συμφωνία με την απόφασή μας για την υποβάθμιση της αξιολόγησης σε ΄AA+΄,” αναφέρει ο οίκος.

“Ωστόσο, περιμένουμε πως τα όρια για τις επιλεκτικές δαπάνες (discretionary spending) όπως αναλύονται στο Budget Control Act του 2011 να παραμείνουν σε ισχύ. Εάν αυτά τα όρια χαλαρώσουν ενδέχεται να δημιουργηθούν καθοδικές πιέσεις στις αξιολογήσεις.



source: capital.gr

Ισπανία: Η Standard & Poor's διατηρεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας



Ισπανία: Η Standard & Poor's διατηρεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας


Ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor's επιβεβαίωσε σήμερα τη διατήρηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ισπανίας στη βαθμίδα "AA-", αναφέροντας ωστόσο ότι εξακολουθεί να απειλείται από μία "αρνητική προοπτική".

Αν και "η ξεκάθαρη πλειοψηφία" που έλαβε το Λαϊκό Κόμμα θα μπορούσε να διευκολύνει την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, η ισπανική οικονομία και τα δημόσια οικονομικά παραμένουν υπό πίεση, σημείωσε ο οίκος αξιολόγησης, αναφέροντας την "υψηλή ανεργία".

source: stockwatch.com.cy

Επίσημο αίτημα της Ουγγαρίας για βοήθεια



Επίσημο αίτημα της Ουγγαρίας για βοήθεια

Επίσημο αίτημα σε ΔΝΤ και Κομισιόν για χρηματοοικονομική βοήθεια απέστειλε σήμερα η Ουγγαρία.
Όπως αναφέρει η Κομισιόν, "η Ουγγαρία σημειώνει ότι η όποια στήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καθαρά προληπτικό χαρακτήρα".

Εν τω μεταξύ, και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανακοίνωσε σήμερα ότι δέχθηκε επίσημο αίτημα οικονομικής αρωγής από την Ουγγαρία.

"Το ΔΝΤ δέχθηκε αίτημα από τις ουγγρικές αρχές για οικονομική βοήθεια. Οι αρχές έστειλαν παρόμοιο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή", πρόσθεσε το ΔΝΤ.

Σημειώνεται ότι σήμερα η Ουγγαρία πούλησε ομόλογα αξίας 50 δισ. ουγγρικών φιορινιών στο πλαίσιο δημοπρασίας, με διάρκεια περίπου έξι εβδομάδες, απόδοση 6,63% και βαθμό υπερκάλυψης 2,35.

source: reporter.gr

Panel Fails to Reach Deal on Plan for Deficit Reduction


Panel Fails to Reach Deal on Plan for Deficit Reduction

WASHINGTON — After one last bout of fitful but futile talks, Congressional negotiators conceded the obvious: that the joint Congressional committee charged with drafting a deficit reduction package would miss its deadline this week. But they did not quite give up the ghost of a chance that a solution might be found later.

“After months of hard work and intense deliberations, we have come to the conclusion today that it will not be possible to make any bipartisan agreement available to the public before the committee’s deadline,” said a statement issued late in the afternoon by Representative Jeb Hensarling of Texas and Senator Patty Murray of Washington, the panel’s Republican and Democratic co-chairs.

“Despite our inability to bridge the committee’s significant differences, we end this process united in our belief that the nation’s fiscal crisis must be addressed and that we cannot leave it for the next generation to solve,” they said. “We remain hopeful that Congress can build on this committee’s work and can find a way to tackle this issue in a way that works for the American people and our economy.”

The White House said earlier in the day that only Congress could have produced a solution, while Republican presidential candidates moved to frame the committee’s failure to meet its deadline as a lack of leadership by President Obama.

Already some Republicans were saying Monday that they would try to spare the huge and automatic cuts to military spending that will be triggered eventually if Congress cannot agree on a deficit reduction plan.

If that Republican idea gained little traction among Democrats, neither were Republicans open to any revival of big increases in revenues as a solution.

Asked what had happened at the last-ditch meeting Monday, a Republican close to the negotiations said that Senator John Kerry of Massachusetts “went rogue and tried to float another iteration of a trillion dollar tax hike, but it does not appear to have any other support from Democrats.”Optimism was never high that the panel would succeed, but stock markets were still dropping at midday, with stocks off sharply as bond yields fell.

At the White House, where the president signed legislation intended to spur the hiring of veterans, Mr. Obama urged lawmakers to get back to work on economic issues in a spirit of bipartisanship, but made no direct reference to the collapse of the deficit talks over the weekend — even though some of the legislators involved were attending the signing ceremony.

The White House press secretary, Jay Carney, pointedly noted that the responsibility for getting a deal belonged to Congress, not the White House.

“They should do the right thing and come together,” Mr. Carney said. “From the beginning of this process, what the Congress needs to do to get this done has been obvious to everyone.”

At a campaign stop in New Hampshire, one of Mr. Obama’s chief Republican rivals, Mitt Romney, said Monday that what was most disappointing about the panel’s failure was “that our president has had no involvement with the process.”

“I find it extraordinary that there would be set up a committee, with such an important mission as finding a way to provide fiscal sanity in America, and with the penalty, if that fiscal sanity is not found, of a $600 billion cut to our military,” Mr. Romney said.

He added that the White House should promote legislation that would hold the military out of a set of automatic cuts, known as sequestration and divided between security and domestic programs, that are set to trigger in 2013 unless some other resolution is devised.

As part of the legislation written to raise the debt ceiling earlier this year, a failure of Congress to reach a deal by the end of the year would result in $1.2 trillion in automatic spending cuts in domestic and military programs over 10 years, starting in January, 2013 — after elections that could reshape the Congress and perhaps replace the president.

“We need to more appropriately allocate spending reductions,” Senator Jeff Sessions of Alabama, the ranking Republican on the Senate Budget Committee, said in an interview. “Congress could alter the sequestration. I am hoping for that.”

On Monday, several panel members from both parties — four Democrats and three Republicans — met in the office of Senator Kerry, a Democrat, at his behest, along with Senator Jon Kyl of Arizona, a Republican member.

As he left the meeting, Senator Max Baucus, Democrat of Montana and chairman of the Finance Committee, said: “We are working as hard as we can. We are continuing to meet.”

Mr. Baucus said panel members were discussing a “new idea” floated by Mr. Kerry. Mr. Baucus declined to give details. Aides to committee members said the discussions had not narrowed the vast differences between the two parties over taxes and entitlements.

Senator Baucus said, “Both sides are feeling angst, more angst, at the possibility of no agreement, so they are working harder and more creatively.”

The Republicans, along with Mr. Kyl, were Representative Fred Upton of Michigan and Senator Rob Portman of Ohio. The Democrats, besides Mr. Baucus and Mr. Kerry, were Representative Chris Van Hollen of Maryland and Ms. Murray.

While the meeting began as a bipartisan affair, the Republicans left the Democrats to ponder their fate alone.

With the apparent collapse of the deficit reduction committee, Republicans in Congress were looking for other ways to rein in federal spending. Some House Republicans have discussed the possibility of seeking a vote on deficit reduction proposals advanced in the last month by Republican members of the committee. While such proposals would have no future in the Senate, they would give House Republicans an opportunity to show their commitment to fiscal restraint.

In the next month, lawmakers face deadlines to deal with several pressing issues: extension of a payroll tax holiday, extension of jobless benefits for the long-term unemployed, a 27 percent cut in Medicare payments to doctors and relief from the alternative minimum tax.

Items on this list carry big price tags. When Congress addressed them last year, the Congressional Budget Office said the temporary reduction in the payroll taxes would cost more than $110 billion, while the temporary extension of jobless benefits cost $55 billion and the remedy for the alternative minimum tax cost more than $130 billion. Shielding doctors from pending cuts in their Medicare fees would cost at least $20 billion to $30 billion.

Republicans in both houses said they would insist that Congress find ways to offset most of these costs. Otherwise, they said, the upshot of a year focused on deficit reduction could be an increase in the deficit.

Although stocks on Wall Street traded sharply lower Monday afternoon, some analysts said that it was Europe’s debt crisis, not America’s fiscal impasse, that was depressing sentiment.

Yields on 10-year Treasury bonds, in fact, were down to about 1.95 percent, while prices were up, a sign that investors continue to see assets like Treasuries as safe havens.

In Europe, on the other hand, interest rates on government bonds in the countries seen as most troubled, Italy and Spain, rose to near record levels, and Moody’s Investors Service warned that France’s top credit rating was vulnerable.

Here and there suggestions were heard that things might work out in the end, somehow.

Representative Rob Andrews, Democrat of New Jersey, reminded an interviewer on CNBC that some spending cuts were already in hand from the summer’s negotiations, others might take place automatically.

“Remember that there’s a trillion-two of spending cuts now locked in when the committee fails,” he said. “Now, there’ll be an effort to repeal that lock-in, but I think the repeal will fail. And therefore, we’ll get another trillion-two in spending cuts, which is not a bad thing.”

Trying to sound hopeful, Mr. Van Hollen, a Democratic member of the panel, emerged from the Kerry-Kyl meeting on Monday and said, “We’re just having last-minute discussions.”



source: nytimes.com
Share |