Wednesday, July 14, 2010
Αγώνας δρόμου από την Google για ανάκτηση μεριδίου στην κινεζική αγορά
Αγώνας δρόμου από την Google για ανάκτηση μεριδίου στην κινεζική αγορά
Google είχε αρνηθεί να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανόνες λογοκρισίας που επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές προκαλώντας ρήξη στη σχέση της με τις εποπτικές αρχές, που κορυφώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο όταν η εταιρεία απείλησε να αποσυρθεί από την κινεζική αγορά.
Η μεγαλύτερη εταιρεία μηχανής αναζήτησης στο Διαδίκτυο Google μπορεί να εξασφάλισε την ανανέωση της άδειας λειτουργίας στην Κίνα από τις κινεζικές αρχές την περασμένη εβδομάδα έπειτα από πολύμηνη μάχη με τις αρχές, θα πρέπει όμως να πασχίσει για να ανακτήσει το μερίδιό της στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, όπως εκτιμούν αναλυτές.
Η Google είχε αρνηθεί να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανόνες λογοκρισίας που επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές, που αποτρέπουν τις επισκέψεις σε ιστότοπους με «ακανθώδη» για την Κίνα θέματα, όπως το Θιβέτ ή την εξέγερση στην πλατεία Τιενανμέν, προκαλώντας ρήξη στη σχέση της με τις εποπτικές αρχές, που κορυφώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο όταν η εταιρεία απείλησε να αποσυρθεί από την κινεζική αγορά. Εκτός αυτού, η αμερικανική εταιρεία έχασε και μεγάλους πελάτες με την απόφασή της για μη συμμόρφωση, όπως την China Unicom και τη Web Portal online.
Τον «πόλεμο» εκμεταλλεύθηκε η κινεζική εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης, Baidu Inc, που, στο μεταξύ, εκτόξευσε το μερίδιο αγοράς της από το 58,4 τοις εκατό στο 64 τοις εκατό, αφήνοντας στην Google το 30,9 τοις εκατό από το 35,6 τοις εκατό που είχε πριν. Αναλυτές αναφέρουν ότι η αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε οδήγησε τους διαφημιστές να εγκαταλείψουν την Google για χάρη της Baidu.
«Η απόσταση είναι μεγάλη μεταξύ της Google και της Baidu», υπογραμμίζει ο Vinvent Kobler, διευθύνων σύμβουλος της Emporio Leo Burnett, προσθέτοντας ότι θα είναι πολύ δύσκολο για την Google να ανακτήσει το χαμένο μερίδιό της στην κινεζική αγορά. Ο διευθύνων σύμβουλος της Baidu, Robin Li, ανέφερε ότι η εταιρεία προβλέπει μια σημαντική αύξηση σε ανάπτυξη από τους πελάτες της.
«Η Baidu είναι πρόθυμη να κάνει ό,τι της πει η κυβέρνηση, να παίξει με τους κανόνες», λέει ο Jason Helfstein, αναλυτής της Oppenheimer & Co., εξηγώντας έτσι τη διαφορά φιλοσοφίας των εταιρειών. «Η Google θέλει να κάνει αυτό που θεωρεί αυτή σωστό ακόμα και αν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επιχείρησή της», αναφέρει ο Helftsein.
source: naftemporiki.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment