Wednesday, November 18, 2009
Έλληνες αγόρασαν 145 πλοία από δεύτερο χέρι
Έλληνες αγόρασαν 145 πλοία από δεύτερο χέρι
Oι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του 2009 έχουν αγοράσει 145 πλοία, αξίας 2,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την Κίνα όμως να συνεχίζει να αμφισβητεί τη «γαλανόλευκη» κυριαρχία στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Allied Shipbroking, το 17% των πλοίων ξηρού φορτίου και το 13% των τάνκερ που έχουν πωληθεί διεθνώς από την αρχή του χρόνου βρίσκονται σε χέρια Ελλήνων εφοπλιστών.
Από τα στατιστικά στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου προκύπτει ότι οι Κινέζοι μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου είχαν απορροφήσει το 25% των πωληθέντων πλοίων ξηρού φορτίου σε παγκόσμιο επίπεδο και το 3% των τάνκερ.
Στην τρίτη θέση με αρκετή απόσταση από τους Κινέζους και τους Έλληνες, ακολουθούν οι Τούρκοι εφοπλιστές με 35 πλοία, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι φορτηγά bulk carriers, συνολικής αξίας 463 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Allied οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επενδύσει φέτος 2,06 δισ. δολάρια για την αγορά 106 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και 726 εκατ. δολάρια για την αγορά 29 δεξαμενόπλοιων.
Οι Κινέζοι συνεχίζοντας να εμφανίζονται δραστήριοι στην αγορά των secondhand πλοίων έχουν επενδύσει φέτος 2,3 δισ. δολάρια για την αγορά 181 πλοίων.
Μπορεί πάντως οι αξίες των πλοίων να έχουν υποστεί σημαντική πτώση σε σχέση με το 2008, καθιστώντας αρκούντως δελεαστική την απόκτηση τους στα τρέχοντα επίπεδα τιμών, ωστόσο η κινητικότητα που καταγράφεται στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων είναι ιδιαιτέρως «φτωχή» σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Όπως αναφέρουν παράγοντες της ναυτιλιακής κοινότητας, «πολλές οι ευκαιρίες σήμερα στην αγορά, αλλά ελάχιστοι αυτοί που μπορούν να αγοράσουν. Με τις τιμές των πλοίων σε αυτά τα επίπεδα σαφώς και υπάρχουν επενδυτικές ευκαιρίες. Αυτό που εξακολουθεί να μην υπάρχει είναι η ρευστότητα, με τις τράπεζες να επιμένουν στην μη περαιτέρω χρηματοδότηση της ναυτιλίας».
Παρ΄ όλο πάντως που οι Έλληνες πλοιοκτήτες εμφάνισαν το τελευταίο διάστημα σαφώς μεγαλύτερη κινητικότητα, ανεβάζοντας... «ταχύτητα» στις αγορές πλοίων, δεν κατάφεραν να «αναχαιτίσουν» τον επενδυτικό παροξυσμό της Κίνας που εστιάζεται σε φορτηγά κυρίως πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με παράγοντες της Ακτής Μιαούλη, αυτή ακριβώς η επιμονή των Κινέζων για αγορές πλοίων που καταγράφεται από τις αρχές του έτους, δείχνει ικανή να ανατρέψει τις ισορροπίες δυνάμεων στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας, εάν συνεχισθεί και στο μέλλον με αυτούς τους ρυθμούς. Και αυτό μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό από το γεγονός ότι οι εισαγωγές της Κίνας είναι αυτές που ρυθμίζουν τη δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου, επηρεάζοντας στο μέγιστο βαθμό τη ναυτιλία και τη διεθνή ναυλαγορά.
capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment