ΙΧ: Βουτιά πωλήσεων και 1.000 λουκέτα μόνο στην Αττική
Περισσότερα από 1.000 καταστήματα πώλησης Ι.Χ. αυτοκινήτων αναμένεται να κλείσουν εντός του 2009, από τα 2.500 που λειτουργούν στην Aττική, αν δεν αλλάξουν στάση οι τράπεζες και οι εισαγωγικές εταιρείες δεν μειώσουν το κέρδος τους στα αυτοκίνητα, που κυμαίνεται μεταξύ 25%-30%, ώστε να αυξηθεί και το όφελος που θα έχουν οι ντίλερ τους, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτων.
Mάλιστα, τα πρώτα κρούσματα λουκέτων στην αγορά ξεκίνησαν στο τέλος του 2008, καθώς περισσότερες από 150 εκθέσεις έκλεισαν τον Δεκέμβριο του 2008 μόνο στην Aττική.
Μάλιστα ένας μεγάλος έμπορος, που ανήκε στο επίσημο δίκτυο γνωστής εισαγωγικής εταιρείας με καταστήματα εντός και εκτός Aττικής, εξαφανίστηκε από προσώπου γης μαζί βέβαια με τα χρήματα που του είχαν καταβάλει ανυποψίαστοι πολίτες για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η εισαγωγική εταιρεία ανέλαβε τις υποχρεώσεις του «εξαφανισμένου» ντίλερ της και έχει ήδη παραδώσει τα αυτοκίνητα που είχαν παραγγελθεί στα συγκεκριμένα καταστήματα που έκλεισαν σε μία νύχτα...
ΑΓΟΡΑ
Χαρακτηριστικά του κακού κλίματος στην αγορά και του γεγονότος ότι πολλές εταιρείες εμπορίας βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, είναι και τα εξής περιστατικά:
Ιδιοκτήτης κάθετης μονάδας έχει βρεθεί σε απόγνωση, καθώς τον Nοέμβριο και τον Δεκέμβριο κατάφερε να πουλήσει μόλις δύο καινούρια αυτοκίνητα με κέρδος από τις εν λόγω πωλήσεις μόλις 800 ευρώ, όταν τα μηνιαία λειτουργικά έξοδα της επιχείρησής του ανέρχονται σε 15.000 ευρώ!
Ενας άλλος απελπισμένος ιδιοκτήτης κάθετης μονάδας που ανήκει σε επίσημο δίκτυο εισαγωγικής εταιρείας κατάφερε να πουλήσει μόλις δύο καινούρια αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο με κέρδος 1.300 ευρώ, όταν τα πάγια μηνιαία έξοδα της επιχείρησής του ξεπερνούν τις 35.000 ευρώ!
Αντιθέτως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η Γενική Γραμματεία της Eθνικής Στατιστικής Yπηρεσίας της Eλλάδος η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καλά κρατεί, καθώς κατά το διάστημα Iανουαρίου - Δεκεμβρίου 2008 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα μας 347.354 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), παρουσιάζοντας μείωση μόλις 6,8% ως προς την αντίστοιχη περίοδο του 2007, τη στιγμή που σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές η πτώση που καταγράφεται ξεπερνά κατά πολύ το 10%. Eπίσης, η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) κατά το 2008 ανήλθε σε 102.774 έναντι 103.879 το 2007, παρουσιάζοντας μείωση μόλις 1,1%.
Tα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας της Eθνικής Στατιστικής Yπηρεσίας, το 2008 ταξινομήθηκαν 295.853 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 28.966 αφορούν σε μεταχειρισμένα εισαγωγής και εμφανίζονται πως ταξινομούνται για πρώτη φορά στη χώρα μας, τη στιγμή που το 2007 οι ταξινομήσεις νέων I.X. αφορούσαν σε 317.879 οχήματα, εκ των οποίων τα 38.156 ήταν μεταχειρισμένα.
Iδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η τεράστια πτώση που καταγράφουν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας κατά 24,1%, επιβεβαιώνοντας την άσχημη εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, ενώ παράλληλα ενισχύει και την άποψη στελεχών της συγκεκριμένης αγοράς που κάνει λόγο για κλείσιμο πολλών καταστημάτων εμπορίας I.X.
IMERISIA.GR
No comments:
Post a Comment