Κυβερνητική βοήθεια ζητούν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε.
Ζοφερό προμηνύεται το 2009 προειδοποίησαν οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης εν μέσω αυξανόμενων ενδείξεων ότι η κρίση στο συγκεκριμένο τομέα έχει ξεπεράσει ακόμη και τη «μάχη» επιβίωσης στις ΗΠΑ όπου συνεχίζεται να εξετάζονται όλες οι επιλογές για τη διάσωση του Ντιτρόιτ.
Ενώ οργιάζουν οι φήμες για συγχωνεύσεις, οι επικεφαλής της Renault-Nissan και της Fiat μίλησαν για επιδείνωση συνθηκών το επόμενο έτος, με το διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, να λέει ότι «το 2009 θα είναι το χειρότερο έτος στην καριέρα του» και να καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σε βοήθεια.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Republica», μίλησε για την ανάγκη αλλαγής σε έναν τομέα που θα υπάρξει έντονη τάση συγκεντρωτισμού τους επόμενους 24 μήνες. Ο συνάδελφός του στη Renault-Nissan, Κάρλος Γκοσν, είπε σε συνέντευξή του στις «Le Figaro» και «La Tribune» ότι τα χειρότερα δεν έχουν έλθει ακόμη και ότι η σημερινή κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από την κρίση του 1992-93, όταν χρειάστηκε μία πενταετία για ανάκαμψη. Ο Γάλλος πρόεδρος, Νικολά Σαρκοζί, έχει προγραμματίσει για σήμερα συνάντηση με τον Γκοσν και τον Κριστιάν Στράιφ της PSA Peugeot - Citroen, μετά την υπόσχεσή του να βοηθήσει τον τομέα με αντάλλαγμα τη μη μεταφορά θέσεων εργασίας στο εξωτερικό από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ηδη, κυκλοφόρησαν φήμες, μετά από δημοσίευμα στον ιταλικό Τύπο, ότι οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ιταλίας εξετάζουν το ενδεχόμενο συγχώνευσης των PSA Peugeot - Citroen και Fiat.
Στη Γερμανία
Από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η διοίκηση της Volkswagen αναμένεται να συζητήσει την Πέμπτη μέτρα μείωσης κόστους, ενώ παράλληλα σχεδιάζει να διακόψει την παραγωγή δύο εργοστασίων στην Κίνα, η Daimler προτίθεται και αυτή να μειώσει το κόστος στο τμήμα της Mercedes - Benz κατά 10% έως 15% το 2009 και η BMW προσφέρει οικονομική βοήθεια τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ στο γερμανικό δίκτυο αντιπροσωπειών της, σύμφωνα πάντα με δημοσιεύματα Τύπου, τα οποία θεωρούν επίσης πιθανή την πώληση της σουηδικής Saab από το μητρικό της όμιλο General Motors
Την ίδια στιγμή, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η Toyota Motor, αναμένεται να ανακοινώσει ζημίες ύψους 1,11 δισ. δολαρίων το τρίμηνο Οκτωβρίου - Μαρτίου, σύμφωνα με ιαπωνικά μίντια, και να υποβαθμίσει εκ νέου τις προβλέψεις για την κερδοφορία της. Περιορισμένη βοήθεια προς την πληγείσα αυτοκινητοβιομηχανία της αναμένεται να παρουσιάσει αυτή την εβδομάδα και η βρετανική κυβέρνηση σε μία προσπάθεια να αποτρέψει την απώλεια θέσεων εργασίας. Αβέβαιο εμφανίζεται το μέλλον και των προμηθευτών ανταλλακτικών, καθώς περίπου 80 προμηθευτές ανά τον κόσμο ενδέχεται να πτωχεύσουν στο άμεσο μέλλον.
Στις ΗΠΑ
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Λευκός Οίκος συνεχίσει να εξετάζει όλες τις επιλογές του, όμως μέχρι στιγμής το μόνο σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση Μπους θέλει να αποφύγει το ενδεχόμενο πτώχευσης οιασδήποτε αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ.
Ο Λευκός Οίκος πάντως δεν πρόκειται να κάνει ανακοίνωση σχετικά με σχέδιο διάσωσης προτού επιστρέψει ο Μπους από το ταξίδι του στη Βαγδάτη. Πιθανή κατάρρευση αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θεωρείται όμως καλή εξέλιξη ούτε για την Ευρώπη, καθώς όπως είπε ο Γκίντερ Φερχόιγκεν, Αντιπρόεδρος της Κομισιόν από την Ουάσιγκτον, θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις και στις ευρωπαϊκές θυγατρικές τους. «Εάν τελικά χρειαστεί βοήθεια, αυτό θα πρέπει να γίνει με τρόπο που να μη στρεβλώσει τον ανταγωνισμό. Αναμφισβήτητα όμως, στηρίζουμε τη βοήθεια προς την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία», είπε χαρακτηριστικά.
NAFTEMPORIKI
No comments:
Post a Comment