Κάτω από τα 45 δολάρια το αργό- Πτώση 3,8%
Με πτώση τελικά έκλεισε το αργό, αφού οι εκτιμήσεις ότι η μείωση της παραγωγής που θα επέλθει από τον ΟΠΕΚ στη συνάντηση της Τετάρτης, δεν θα είναι ανάλογη της μείωσης της ζήτησης, στάθηκε η αιτία να αντιστραφεί το μεγάλο αλμα που κατέγραφε στο μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης, το οποίο είχε αγγίξει ακόμα και το 8%. Αναλυτικότερα, το προθεσμιακό συμβόλαιο του αμερικανικού αργού για παράδοση Ιανουαρίου υποχώρησε κατά 3,8% στα 44,51 δολάρια το βαρέλι. Σημειώνεται ότι το αργό έχει υποχωρήσει περισσότερο από 100 δολάρια από το ιστορικό υψηλό του Ιουλίου, καθώς εντείνεται η ανησυχία για την παγκόσμια κατανάλωση. Ο γενικός γραμματέας του «καρτέλ» του πετρελαίου, Abdalla El-Badri δήλωσε σήμερα ότι είναι ανάγκη να γίνει μια «γενναία» περικοπή της παραγωγής.
Το αντίστοιχο συμβόλαιο του μπρεντ κατέγραψε απώλειες κατά 2,61% στα 44,93 δολάρια το βαρέλι στην αγορά εμπορευμάτων του Λονδίνου. Το εν λόγω συμβόλαιο λήγει αύριο. Το επόμενο συμβόλαιο, του Φεβρουαρίου, κινείται ανοδικά κατά 3,7% στα 50,88 δολάρια.
Ο πρόεδρος του «καρτέλ», Σακίμπ Χελίλ σήμερα σε δηλώσεις του από το Οράν της Αλγερίας εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι το σύνολο των υπουργών του ΟΠΕΚ συμφωνούν σε μια μείωση της παραγωγής πετρελαίου. Ο υπουργός Ενέργειας και Ορυχείων της Αλγερίας, δήλωσε επίσης πως ο οργανισμός είναι «πολύ απαισιόδοξος όσον αφορά τη ζήτηση», προβλέποντας μείωσή της την επόμενη χρονιά.
Σημείωσε ακόμη ότι ο οργανισμός περιμένει στη χειρότερη περίπτωση μια μείωση της τάξεως των 500.000 βαρελιών ημερησίως κατά μέσο όρο το 2009, ενώ η πιο αισιόδοξη προοπτική είναι μια μικρή άνοδος κατά 200.000 βαρέλια ημερησίως.
Τόνισε δε ότι στην αγορά υπάρχει πλεόνασμα 400 εκατ. βαρελιών, ενώ τάχθηκε υπέρ μιας τιμής 75 δολαρίων το βαρέλι,που είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, «καλή για όλους», καταναλωτές και παραγωγούς.
Παράλληλα ώθηση στην τιμή του αργού δίνουν οι εκτιμήσεις ότι το αμερικανικό υπουργείο Οικονομίας θα χρησιμοποιήσει κεφάλαια από το σχέδιο διάσωσης TARP του τραπεζικού συστήματος, για να αποφευχθεί η χρεοκοπία των αυτοκινητοβιομηχανιών.
REPORTER.GR
No comments:
Post a Comment