Monday, October 11, 2010
Ernst & Young: Τι κάνει μια εταιρεία επιτυχημένη σε μια αναδυόμενη αγορά;
Ernst & Young: Τι κάνει μια εταιρεία επιτυχημένη σε μια αναδυόμενη αγορά;
Έμφαση στον τρόπο με τον οποίο οι κορυφαίες εταιρείες των αναδυόμενων αγορών σημείωσαν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια των περασμένων τριών ετών, ενώ αντίστοιχες εταιρείες των ανεπτυγμένων αγορών έμειναν στάσιμες ή παρουσίασαν πτώση, δίνει η έκθεση της Ernst & Young με τίτλο Emerging Heroes που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο της έρευνας την οποία διεξήγαγε η Economist Intelligence Unit για λογαριασμό της Ernst & Young, μελετήθηκαν 547 μεγάλες εταιρείες με έδρα σε 47 αναδυόμενες αγορές. Όλες οι εταιρείες είχαν κύκλο εργασιών άνω των 500 εκατ. δολαρίων Η.Π.Α. Τα ανώτατα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων ρωτήθηκαν αναφορικά με τις στρατηγικές που είχαν υιοθετήσει προκειμένου να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, τον τρόπο που είχαν διαχειριστεί τα κεφάλαιά τους για το σκοπό αυτό και τις τακτικές που ήταν οι πλέον επιτυχημένες σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της επιχείρησης.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: 34% των εταιρειών παρουσίασαν αύξηση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη, αύξηση μεγαλύτερη του 20% σε διάστημα τριετίας. Τα αποτελέσματα αυτά συγκρίνονται με το μέσο όρο αύξησης εσόδων ύψους 2% και μείωσης κερδών ύψους 20% για τις εταιρείες με έδρα στις Η.Π.Α., οι οποίες συμμετέχουν στο δείκτη Standard & Poors’ 100, καθώς και με το μέσο όρο μείωσης εσόδων ύψους 8% και μείωσης κερδών ύψους 25% για τις εταιρείες με έδρα στην Ευρώπη, οι οποίες συμμετέχουν στο δείκτη FTSE Euro-100, κατά την ίδια περίοδο.
Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχημένη πορεία αυτών των εταιρειών;
Πάνω από το 90% των αναδυόμενων «ηρώων» εστίασε στην ανάπτυξη ακολουθώντας μία από τις δύο στρατηγικές: την επιθετική και τη σταδιακή.
Σχεδόν οι μισοί από τους ταχύτατα αναπτυσσόμενους «αναδυόμενους ήρωες» που συμμετείχαν στη μελέτη δήλωσαν ότι τα τελευταία τρία έτη ουσιαστικά επικεντρώθηκαν στην επιθετική ανάπτυξη, είτε μέσω νέων αγορών και νέων προϊόντων είτε μέσω της πραγματοποίησης εξαγορών. Οι πλέον επιτυχημένες εταιρείες δεν ήταν κατ’ ανάγκην αυτές που εφάρμοζαν την τακτική της ταχείας διεθνούς επέκτασης. Συχνά, έδιναν προτεραιότητα στην εγχώρια αποδοτικότητα και στο εγχώριο μερίδιο αγοράς προτού επεκταθούν σε αγορές του εξωτερικού.
Ένα περαιτέρω 41% δήλωσε ότι βασίστηκε στη σταδιακή ανάπτυξη μέσω της βελτίωσης των προϊόντων ή του μάρκετινγκ.
Μόνο το 5% είχε εστιάσει στη βελτίωση των υφιστάμενων επιχειρήσεων μέσω της μείωσης των εξόδων ή της εξωτερικής ανάθεσης βασικών τμημάτων της επιχείρησης.
Επίσης, ποσοστό μεγαλύτερο του 75% των εταιρειών-ηρώων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι η επικοινωνία ήταν ο σημαντικότερος εσωτερικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων ανάπτυξης.
Το ίδιο σημαντική θεωρείται και η ισχυρή κεντρική στρατηγική ηγεσία. Το 65% των ταχέως αναπτυσσόμενων εταιρειών ανέφερε ότι η στρατηγική που είχε επιλέξει ήταν η κεντροποιημένη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αντιθέτως, μόνο το 9% λάμβανε στρατηγικές αποφάσεις σε τοπικό επίπεδο.
Μαθήματα από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες
Εκτός από την τήρηση μιας ξεκάθαρης στρατηγικής που είναι εστιασμένη στην ανάπτυξη, η έκθεση Emerging Heroes υπογραμμίζει επίσης τέσσερις ακόμη παραμέτρους αναφορικά με τον τρόπο που οι εν λόγω εταιρείες ήκμασαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών, παρά την ύφεση που έπληξε το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας:
1. Εκχώρηση κεφαλαίων για ανάπτυξη. Οι πλέον επιτυχημένες εταιρείες που αναφέρονται στην έρευνα διασφάλιζαν πρωτίστως τη μεγιστοποίηση της ταμειακής ροής και των αποθεμάτων διαθεσίμων για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης. Ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών χρηματοδότησε την επέκτασή του μέσω της παρακράτησης των κερδών. Επιπρόσθετα, άντλησαν κεφάλαια από τις χρηματοοικονομικές αγορές για να ελαχιστοποιήσουν το κόστος κεφαλαίου.
2. Προτεραιότητα προώθησης στην αγορά. Οι επιτυχημένες εταιρείες εστιάζουν στις προωθητικές δραστηριότητες στην αγορά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Αναζητούν πρωτοποριακούς τρόπους προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση και να εξυπηρετήσουν τις αγορές, καθώς και να ενισχύσουν τις στρατηγικές εισόδου τους στην αγορά μέσω του αυξημένου βαθμού μάρκετινγκ. Η ενοποίηση ήταν επίσης σημαντική. Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι η έρευνα έδειξε πως το 55% των εταιρειών που ανέφεραν αύξηση των εσόδων άνω του 20%, εστίαζε περισσότερο στις εγχώριες εξαγορές και συγχωνεύσεις, παρά στις συμφωνίες σε άλλες αγορές.
3. Οικοδόμηση από τον πυρήνα και εναρμόνιση τακτικών και αγορών. Οι πιο επιτυχημένες εταιρείες ήταν πιθανότερο να μεριμνούν πρωτίστως για την ενίσχυση της ανάπτυξης στις υφιστάμενες αγορές τους μέσω των υφιστάμενων προϊόντων τους. Ταυτόχρονα, όταν προέβαιναν σε επέκταση προς νέες αγορές ήταν επίσης πιθανότερο να χρησιμοποιήσουν τα υφιστάμενα προϊόντα τους. Η παροχή καινοτόμων λύσεων με υφιστάμενα προϊόντα στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό αποτέλεσε το κλειδί για την επιτυχία.
4. Βελτιστοποίηση λειτουργιών και εστίαση στους πελάτες. Οι εταιρείες με μεγάλη ανάπτυξη ακολούθησαν τόσο εσωτερικές όσο και εξωτερικές προσεγγίσεις για τη δημιουργία ισχυρών και αποτελεσματικών επιχειρήσεων. Για την ενίσχυση της ανάπτυξης θέσπισαν όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές λειτουργίες εσωτερικής υποστήριξης, ενώ παράλληλα επιδίωξαν να οικοδομήσουν σχέσεις με τους πελάτες και επικεντρώθηκαν στην αλυσίδα προμηθειών.
source: capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment