Tuesday, February 2, 2010

Συμβιβασμοί διακυβεύουν τη φήμη της Ιαπωνίας


Συμβιβασμοί διακυβεύουν τη φήμη της Ιαπωνίας


Και η παγκόσμια οικονομική κρίση συνέβαλε στο να έλθουν στην επιφάνεια τα «τρωτά» σημεία, την ώρα που ιαπωνικοί όμιλοι όπως Toyota και Sony δέχονται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις από νεοσύστατες επιχειρήσεις σε Νότια Κορέα, Κίνα και άλλες χώρες της Ασίας.

Η Τoyota αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα ενός ομίλου, η εικόνα του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ιαπωνικό επιχειρείν, που μονοπωλεί τα πρωτοσέλιδα του Τύπου, αλλά για λάθος λόγους.

Η είδηση για τις μαζικές ανακλήσεις αυτοκινήτων εξαιτίας του ελαττωματικού συστήματος γκαζιού ανακοινώθηκε λίγες ημέρες αφότου η Japan Airlines -που κάποτε αποτελούσε έναν από τους πιο «αγέρωχους» εθνικούς αερομεταφορείς- κήρυξε πτώχευση, «λυγίζοντας» υπό το βάρος χρεών, αξίας πολλών δισ. δολαρίων.

Η Sony έχει χάσει την ηγετική της θέση στον τομέα των ηλεκτρονικών gadgets από εταιρείες όπως η Apple, ενώ και η ίδια έχει ανακοινώσει στο πρόσφατο παρελθόν ανακλήσεις συσκευών, λόγω κάποιων προβλημάτων ποιότητας.

Και η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, ανακαλεί 646.000 αυτοκίνητα ανά τον κόσμο, εξαιτίας ελαττωματικού διακόπτη παραθύρου.

Συνυπολογιζομένων των παραπάνω περιστατικών, η άλλοτε φήμη της Ιαπωνίας για άψογη ποιότητα έχει υποστεί ισχυρό πλήγμα -ακριβώς την εποχή που η Κίνα βρίσκεται πολύ κοντά στο να υποσκελίσει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και εντείνεται ο ανταγωνισμός από τις εταιρείες της Νότιας Κορέας.

Τι πήγε στραβά με τον οικονομικό «κολοσσό», ο οποίος είχε καταφέρει να αναδυθεί από τις στάχτες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου;

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Toyota Sony και JAL διαφέρουν αλλά οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι προσπάθειές τους έχουν κάποια κοινά σημεία: τους κινδύνους από την επέκτασή τους στις ξένες αγορές, αλλά και της υπεροπτικής στάσης, που προέρχεται από την ίδια την επιτυχία τους.

«Η αλαζονεία και ο εφησυχασμός, αποτέλεσαν έναν "μοιραίο" συνδυασμό», εκτιμά αναλυτής της Newedge Group.

Και η παγκόσμια οικονομική κρίση συνέβαλε στο να έλθουν στην επιφάνεια τα «τρωτά» σημεία, την ώρα που ιαπωνικοί όμιλοι όπως Toyota και Sony δέχονται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις από νεοσύστατες επιχειρήσεις σε Νότια Κορέα, Κίνα και άλλες χώρες της Ασίας.

«Μπορούν να προσφέρουν προϊόντα τόσο καλά όσο τα ιαπωνικά και σε πολύ χαμηλότερο κόστος», τονίζει ο Σινίτσι Ισικάουα, στρατηγικός αναλυτής στην Credit Suisse

Στην προσπάθεια μείωσης του κόστους ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση, Toyota, Sony και άλλες επιχειρήσεις «συμβιβάσθηκαν» στην ποιότητα ελέγχου, καθώς προσπαθούσαν να υλοποιήσουν ολοένα και υψηλότερους στόχους πωλήσεων, τονίζουν αναλυτές, που όμως θεωρούν ότι σύντομα θα επανέλθουν δριμύτερες.

naftemporiki

No comments:

Share |