O Li Ka-shing στα βήματα του Buffett
Πριν επενδύσει στην εταιρεία ο Warren Buffett, λίγοι επενδυτές εκτός Κίνας ήξεραν πολλά για την BYD, μια κινέζικη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για κινητά τηλέφωνα. Τότε η Berkshire Hathaway του Buffett κατέβαλε 231 εκατομμύρια δολάρια για ένα μερίδιο 9,9% στην BYD, καθώς ενδιαφέρθηκε στη διαφοροποίηση της εταιρείας στα αυτοκίνητα, και ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επένδυση του Buffett πυροδότησε μια εκπληκτική άνοδο στην τιμή της μετοχής της BYD που είναι εισηγμένη στο Χονγκ-Κονγκ καθώς έχει ενισχυθεί 550% από τότε που έγινε γνωστή η είδηση της επένδυσης.
Μήπως η αστραπή χτυπά στο ίδιο σημείο δύο φορές; Αυτό είναι που ελπίζουν ορισμένοι επενδυτές όταν έμαθαν πως ο πλουσιότερος άνθρωπος του Χονγκ Κονγκ βάζει ένα στοίχημα παρόμοιο με του Buffett. Η Jia Sheng Holdings, μια εταιρεία που κατασκευάζει εξαρτήματα αυτοκινήτων και είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ ανακοίνωσε στις 26 Ιανουαρίου ότι ο Li Ka-shing, ο δισεκατομμυριούχος που ελέγχει τις blue chip Hutchison Whampoa, Cheung Kong, Hong Kong Electric και πολλές άλλες εταιρίες, αγοράζει ένα ποσοστό 2,5% στην εταιρεία για 38 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τους συναδέλφους μου στο Bloomberg News, η Jia Sheng διαφοροποιείται σε μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και θα χρησιμοποιήσει κάποια από τα χρήματα του Li για την κατασκευή εργοστασίων για μπαταρίες. Αρκετά προβλέψιμα, οι μετοχές της Jia Sheng - η οποίες την 1η Δεκεμβρίου άξιζαν μόλις 17 σεντς Χονγκ Κονγκ η μια - στις 26 Ιανουαρίου εκτοξεύθηκαν 61% και έκλεισαν στα 1,43 δολάρια Χονγκ Κονγκ.
Εν τω μεταξύ, η BYD προχωρά ακόμη πιο επιθετικά. Η εταιρεία έχει γίνει γρήγορα μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες (και η κορυφαία εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων που δεν ελέγχεται από το κράτος), και σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ένα επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το E6 hatchback, στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του έτους. Η εταιρεία είχε προηγουμένως προγραμματίσει την κυκλοφορία του e6 στις ΗΠΑ το 2011. Σύμφωνα με το Bloomberg News στις 22 Ιανουαρίου, ένας εκπρόσωπος της BYD είπε στην China Business News πως η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να επενδύσει 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει μπαταρίες ηλιακής ενέργειας.
Οι επενδυτές της Jia Sheng δεν πρέπει να παρασύρονται. Πρώτα απ ΄όλα, η επιτυχία των πράσινων αυτοκινήτων δεν είναι σίγουρη: η Κίνα πέρυσι πέρασε τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά τα υβριδικά και άλλα πράσινα αυτοκίνητα δεν έχουν κάνει ακόμα επιτυχία στη χώρα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στο Πεκίνο περιμένοντας κίνητρα τα οποία θα κάνουν τα φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα πιο προσιτά. Και παρά τη φήμη του στο Χονγκ Κονγκ ως Superman, ο Li Ka-shing παίρνει κάποιες κακές αποφάσεις κάθε τόσο. Θυμάστε την tom.com, την ιντερνετική εταιρεία που προχώρησε σε αρχική δημόσια προσφορά λίγο πριν σκάσει η φούσκα των dot-com; (Το όνομα Tom δεν σημαίνει τίποτα, απλά κάνει ρίμα με το com.) Την 1η Μαρτίου 2000, η εταιρεία ξεκίνησε την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης στο Χονγκ Κονγκ για 7,75 δολάρια Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή. Σήμερα, η εταιρεία (μετονομάστηκε σε Tom Group) διαπραγματεύεται για 79 σεντς Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή.
capital.gr
No comments:
Post a Comment